MS Excel - zaawansowane zastosowania w biznesie
MS Excel - zaawansowane zastosowania w biznesie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które w swojej pracy wykorzystują MS Excel do zarządzania danymi, przeprowadzania obliczeń oraz prezentowania danych liczbowych w sposób klarowny i efektywny.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do wykorzystania zaawansowanych możliwości Excela w zarządzaniu firmą, zespołami.Przygotowuje do samodzielnej obsługi programu Excel na poziomie zaawansowanym z zakresu formatowania, analizy danych, formuł funkcji, raportowania, wykresów.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje specyfikę oraz strukturę działania wybranych funkcjonalności arkusza kalkulacyjnego. | Kryteria weryfikacji - zna zasady formatowania, sortowania, filtrowania, wyszukiwania, - rozróżnia operacje z wykorzystaniem funkcji - definiuje argumenty dla różnych wbudowanych funkcji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje czytelne zestawienia i raporty. Prezentuje dane w formie tabel i wykresów. | Kryteria weryfikacji wykorzystuje funkcje logiczne, matematyczne, wyszukiwania i adresu- stosuje filtrowanie, sortowanie, wyszukiwanie, - przygotowuje drukuje zestawienia z użyciem tabel i wykresów - obsługuje tabele przestawne do analizy danych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się funkcjami i formułami tablicowymi, | Kryteria weryfikacji Stosuje formuły i funkcje w różnych sytuacjach i zastosowaniach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy i formatuje tabele | Kryteria weryfikacji Opracowuje tabele. efektywnie tworzy i formatuje. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przeprowadza walidację danych, sortowanie, filtrowanie, formatowanie warunkowe | Kryteria weryfikacji Potrafi przeprowadzać walidacji danych, sortowanie, filtrowanie oraz formatowanie warunkowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje sumy częściowe | Kryteria weryfikacji Umie prawidłowo obliczać sumy dla wybranych części danych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Pracuje z wykresami, tabelami przestawnymi. | Kryteria weryfikacji Potrafi zastosować analizy, tworzyć wykresy, tabele przestawne, raporty w zastosowaniach biznesowych oraz analizach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie trwa 18 godzin dydaktycznych; (9 godz. dydaktycznych i 30 min. przerw dziennie) Rozpoczyna się pre-testem a na zakończenie przeprowadzony jest post-test weryfikujący zdobytą wiedzę.
- Ochrona i poprawność danych
- poziomy ochrony danych
(szyfrowanie pliku przy użyciu hasła, ochrona struktury skoroszytu, ochrona zawartości arkusza, umożliwienie edycji zakresów komórek) - kontrola poprawności danych w arkuszach
(wykorzystanie wbudowanych reguł kontroli poprawności, tworzenie zaawansowanych reguł z użyciem formuł)
- poziomy ochrony danych
- Wybrane zagadnienia związane z obliczeniami
- opcje obliczania (automatyczne i ręczne przeliczanie formuł
- inspekcja formuł (łańcuchy zależności między komórkami, szacowanie formuł, sprawdzanie błędów, okno czujki)
- odwołania cykliczne – efekt pomyłki vs świadome wykorzystanie
- wprowadzenie do formuł tablicowych
- Wybieranie i łączenie danych przy pomocy funkcji
- WIERSZ, NR.KOLUMNY – określanie położenia komórki w arkuszu
- INDEKS – wybieranie pojedynczych komórek lub zakresów tabeli, wartości lub adresy
- PODAJ.POZYCJĘ – określanie położenia komórki w tabeli
- ADRES i ADR.POŚR – wybieranie pojedynczych komórek arkusza, wartość lub adres
- PRZESUNIĘCIE – wybieranie pojedynczych komórek i zakresów arkusza
- tworzenie dynamicznych zakresów z wykorzystaniem nazw formuł
- Wybieranie i łączenie danych przy pomocy narzędzia Power Query
- Filtrowanie zaawansowane
(przygotowanie zakres kryteriów, kopiowanie wyników filtrowania w inne miejsce – wybór kolumn, inny arkusz) - Obliczenia warunkowe, pomijanie w obliczeniach danych filtrowanych i ukrywanych
- SUMY.CZĘŚCIOWE i AGREGUJ
- SUMA.ILOCZYNÓW
- funkcje baz danych
(m.in. BD.SUMA, BD.ILE.REKORDÓW, BD.ILE.REKORDÓW.A, BD.POLE)
- Formatowanie danych
- niestandardowe formaty liczb, daty i czasu
(warianty formatów niestandardowych dla liczby, symbole używane w formatach warunkowych liczb, symbole używane w formatach warunkowych daty i czasu; zastosowanie formatów niestandardowych w funkcji TEKST) - formaty warunkowe z użyciem formuł
(m.in. wyróżnianie wierszy lub kolumn w zakresie; reguły blokujące; wykorzystanie formantów do tworzenia dynamicznych formatów)
- niestandardowe formaty liczb, daty i czasu
- Pobieranie danych zewnętrznych
- tradycyjne narzędzia pobierania danych
(z plików tekstowych, ze stron internetowych, z plików baz danych) - narzędzie Power Query
- tradycyjne narzędzia pobierania danych
- Tabele przestawne – zastosowanie do tworzenia analiz, zestawiń i podsumowań
- pokazywanie wartości jako
(procenty sum, różnice, suma bieżąca, indeks) - pola i elementy obliczeniowe
- zewnętrzne źródła danych
- wykresy przestawne
- pokazywanie wartości jako
- Analiza danych i prognozowanie
- przegląd możliwości narzędzia Szybka analiza
(tworzenie formatów warunkowych, podsumowań, wykresów i wykresów przebiegu w czasie oraz tabel dla zaznaczonego zakresu danych) - tabela danych
(tablicowanie wyników formuł w zależności od 1 lub 2 czynników, zastosowanie w analizie wrażliwości, problem z większą ilością czynników) - menedżer scenariuszy
(prezentacja wielu wariantów rozwiązania problemu w jednym arkuszu, tworzenie podsumowań w formie tabeli lub tabeli przestawnej) - szukaj wyniku
(pozwala rozwiązać problem optymalizacji z jedną zmienną – szukamy wartości, dla której uzyskany zostanie podany wynik analizowanej formuły) - arkusz prognozy
(tworzenie prognozy dla danych w formie szeregu czasowego – wartości liczbowe i wykres)
- przegląd możliwości narzędzia Szybka analiza
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 214,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto123,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Hanna Milczak
Dwudziestoletni staż pracy w zawodzie trenera.
Zrealizowanych ponad 10 tysięcy godzin szkoleń i warsztatów dla grup pracowniczych i kadry zarządzającej z zastosowań Excela na różnych poziomach zaawansowania.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia zapewniamy:
• materiały szkoleniowe
• doświadczonego trenera
• zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych.
Istnieje możliwość zastosowania zwolnienia z podatku VAT dla szkoleń mających charakter kształcenia zawodowego lub służących przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników, których poziom dofinansowania ze środków publicznych wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013 r. poz. 1722 ze zm.)
Prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy w celu rezerwacji miejsca i uzgodnienia szczegółów szkolenia.
W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.
Informacje dodatkowe
Jeśli są Państwo zainteresowani szkoleniem zdalnym w czasie rzeczywistym poprosimy o kontakt. Po uzgodnieniu szczegółów technicznych opublikujemy szkolenie w tej formie wraz z niezbędnymi informacjami technicznymi.
Szkolenie realizowane w godzinach dydaktycznych (18 godzin dydaktycznych po 45 min. zajęć plus przerwy).
Szkolenie może być realizowane jako szkolenie zamknięte dla jednej firmy. Przed złożeniem wniosku prosimy o kontakt wtedy ustalimy termin, godziny szkolenia oraz opublikujemy szkolenie jako szkolenie zamknięte dedykowane konkretnej firmie.
Adres
Adres
Przed złożeniem wniosku prosimy o kontakt w celu doprecyzowania terminu oraz ustalenia innych szczegółów.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe