Komunikacja nastawiona na rozwiązania
Komunikacja nastawiona na rozwiązania
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.
Grupą docelową są:- właściciele firm,
- osoby zarządzające,
- pracownicy zajmujący stanowiska menedżerskie/kierownicze
- osoby przewidziane do awansu na stanowiska menedżerskie/kierownicze
- specjaliści,
- osoby chcących zwiększyć swoje umiejętności komunikacyjne.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji23-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
• Wzmocnienie koncentracji na faktach• Lepsze słuchanie i wzajemne rozumienie
• Wzmocnienie nastawienia na rozwiązania (zamiast szukania winnych, lub usprawiedliwień)
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumienie różnych poziomów komunikacji | Kryteria weryfikacji Potrafią dopasować komunikat - czy to do emocjonalnego, czy decyzyjnego poziomu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Wiedza i rozumienie postawy wyrokującego i uczącego się. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi rozpoznać postawę wyrokującego i zmodyfikować ją w kierunku uczącego się. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Wiedza na temat mechanizmów obronnych EGO i tego jak wpływają na komunikację, zwłaszcza w trudnych sytuacjach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik umie określić jakie ma własne mechanizmy obrony EGO. Stosuje aktywne słuchanie i zadają właściwe pytania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Umiejętność koncentracji na faktach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik odróżnia fakty od ocen. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Znajomość technik aktywnego słuchania, zadawania pytań, pogłębiania zrozumienia problemu oraz generowania kilku rozwiązań zamiast jednego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik aktywnie słuchają rozmówcy, wykorzystując poznane techniki .Wykorzystuje umiejętności w praktycznych ćwiczeniach i symulacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Metodologia podczas szkolenia:
Stosujemy zasadę 80:20
- 20% mini-wykładów służących jako wprowadzenie do poszczególnych bloków tematycznych
- 80% praktycznych warsztatów, a podczas nich:
- ćwiczenia indywidualne (np. związane ze zmianą postawy),
- odgrywanie ról, metody Dramy (np. rozmowa z podwładnym),
- praca w grupach (np. wypracowanie rozwiązań, najlepsze praktyki),
- testy,
- gry.
Ramowy program szkolenia:
Moduł 1: Wstęp i test wiedzy
- Wprowadzenie do tematu szkolenia
- Poznanie oczekiwań uczestników wobec szkolenia
- Pre-test wiedzy na temat ról menedżerskich, sposobów stawiania, komunikowania i egzekwowania zadań.
Moduł 2. Dlaczego się potykamy? Ponieważ chodzimy. Dlaczego mamy problemy z komunikacją? Bo się porozumiewamy
- Różne poziomy w komunikacji – poziom emocji a poziom decyzji
- Postawa wyrokującego a postawa uczącego się
- Moje EGO a komunikacja, szczególnie gdy zaczyna być trudniej – mechanizmy obronne, utrudniające komunikację
Moduł 3. Gdzie są fakty, czyli podstawa komunikacji
- Fakty a oceny
- Czy można nie oceniać?
- Koncentracja na faktach
Moduł 4. Najpierw posłuchaj
- Aktywne słuchanie, czyli nie śpiesz się z odpowiedzią
- Techniki aktywnego słuchania, czyli pokaż że rozmówca jest ważny
- Nastawienie na rozumienie, a nie na przekonywanie
Moduł 5. Najpierw pytaj, potem daj swoje argumenty, by wypracować rozwiązania
- Potęga dobrych pytań
- Pogłębianie zrozumienia
- Kilka rozwiązań, nie jedno
- Wspólne dokonywanie wyboru najlepszego rozwiązania
Moduł 6. Test wiedzy, podsumowanie i zakończenie szkolenia
- Post-test wiedzy, porównanie wyników z pre-testem
- Podsumowanie szkolenia, dyskusja na temat dalszych kroków
- Wręczenie certyfikatów ukończenia szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Moduł 1: Wstęp i test wiedzy | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Moduł 2. Dlaczego się potykamy? Ponieważ chodzimy. Dlaczego mamy problemy z komunikacją? Bo się porozumiewamy | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Moduł 3. Gdzie są fakty, czyli podstawa komunikacji | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Moduł 4. Najpierw posłuchaj | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Moduł 5. Najpierw pytaj, potem daj swoje argumenty, by wypracować rozwiązania | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Moduł 6. Podsumowanie I-go dnia szkolenia. | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto1 260,00 PLN
- Koszt usługi netto1 260,00 PLN
- Koszt godziny brutto180,00 PLN
- Koszt godziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Maziarz-Lipka
W szkoleniach, które osobiście przeprowadziła, brało udział – lekko licząc – 28 tys. osób. Z wykształcenia psycholog, z zawodu praktyk. Certyfikowana trenerka dramy (Drama Way), konsultantka testu MTQ48 (badającego Siłę i Odporność psychiczną). Ukończyła także podyplomowe studia „Zarządzanie projektami” (WSB Wrocław) oraz kurs Moderatora Design Thinking.
Autorka wielu narzędzi / gier szkoleniowych wspierających rozwój kompetencji menedżerskich (np. karty merytoryczne „Jeden menedżer, wiele ról” oraz „Delegowanie w 7 krokach”).
Wspiera w rozwijaniu kompetencji menedżerów i specjalistów zarówno w korporacjach jak i MŚP.
Programy rozwojowe realizowała dla wielu wiodących w swoich branżach firm / instytucji – m.in. dla GK ENEA, Capgemini Polska Sp. z o.o., GK Eurocash, Mondelēz International, NOKIA, Diehl Controls Polska Sp. z o.o., ZF CV Systems Poland Sp. z o.o., Limango Polska Sp. z o.o., SGB-Bank S.A., Linux Polska Sp. z o.o., Fantasyexpo Sp. z o.o., Santader Bank Polska Sp. z o.o., Schaeffler Polska, ING Bank Śląski SA, Tauron, Bibby Financial Services Sp. z .o.o.
W ciągu ostatnich dwóch lat zrealizowała ponad 120 godzin szkoleń miękkich (w tym także z zakresu rozwoju osobistego, komunikacji interpersonalnej), m.in. dla Grupy Eurocash SA (4 edycje szkoleń menedżerskich), NOKIA Kraków, Mondelēz International, Grupy Kapitałowej ENEA, PGNiG).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzymuje podręcznik szkoleniowy / workbook w wersji elektronicznej (*.pdf).
Uczestnicy otrzymują także dostęp do e-pigułek wiedzy.
Informacje dodatkowe
Podatek VAT
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczane jest 23% VAT
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 roz. Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w spr.zwolnień od podatku od towarów i usług (...) (Dz.U. z 2018 r., poz. 701)
Warunkiem uzyskania zaświadczenia o ukończenia szkolenia jest obecność min 80% czasu trwania usługi przez każdego uczestnika.
Usługa liczona jest w godzinach dydaktycznych. 1 godzina dydaktyczna = 45 minut zegarowych.
Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Usługę możemy dopasować do konkretnych potrzeb Twojej firmy.
Szkolenia realizujemy także w formie stacjonarnej.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie zamkniętej – dedykowanej.
Oferujemy kompleksowe wsparcie w pozyskaniu dofinansowania na tę i inne usługi z naszej oferty. Zapraszamy do kontaktu >> www.dobrytrener.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami