Studia podyplomowe KATOWICE: Psychologia sportu dzieci i młodzieży
Studia podyplomowe KATOWICE: Psychologia sportu dzieci i młodzieży
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Oferta opracowana jest dla osób związanych lub planujących związać swoją pracę zawodową ze sportem dzieci i młodzieży. Program przygotowany jest tak, aby studenci mogli uzupełnić aktualną wiedzę o umiejętności psychologiczne i trenerskie. Adresatami studiów są:
- psycholodzy (w tym psycholodzy działający w sporcie)
- trenerzy
- nauczyciele w-f
- działacze sportowi
- rodzice
- animatorzy sportu
- absolwenci AWF
- instruktorzy sportu
- pozostałe osoby chcące pracować w sporcie dzieci i młodzieży
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi182
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest nabycie przez słuchaczy studiów praktycznej wiedzy i umiejętności w jaki sposób rozwijać potencjał sportowy oraz życiowy młodego człowieka uwzględniając trening mentalny, trening motoryczny oraz dietę.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:Absolwent studiów wie/zna: • terminologię z zakresu teorii psychologii sportu, rozumie kluczowe zagadnienia; posiada podstawową wiedzę na temat znaczenia psychologii sportu i jej specyfiki, • przykładowe sposoby postępowania w sytuacjach trudnych/problemowych, np.: rywalizacja, rozczarowanie osiąganymi wynikami sportowymi, niechęć do treningu, wypalenie, stres związany z udziałem w zawodach, • zasady i podstawowe wskazania dotyczące tego jak efektywnie wspierać dzieci uprawiające sport, • podstawowe i najczęściej pojawiające się błędy w komunikacji w sporcie, • podstawowe czynniki kształtujących komunikację w procesie treningu sportowego, • charakterystykę relacji interpersonalnych w triadzie: zawodnik, rodzic i trener, • pojęcie pewności siebie w sporcie, • istotne teorie związane z koncentracją oraz ich zastosowanie w różnych dyscyplinach sportu, • techniki przydatne w rozwoju koncentracji , • technikami opanowania emocji, • charakterystyki poszczególnych emocji i stanów, • relacje pomiędzy zróżnicowanymi stanami emocjonalnymi a procesem treningowym ( wpływ, oddziaływanie, dynamika) oraz jego wynikiem. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami:Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania. Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIAbsolwent studiów potrafi/umie: • dostrzec w zachowaniach dzieci i młodzieży przykłady typowych dla wieku życia zachowań, reakcji i działań, • dostrzec różnice indywidualne w funkcjonowaniu dzieci i młodzieży w tym samym wieku i w tej samej sytuacji, • rozpoznawać podstawowe błędy w komunikacji trener-zawodnik, • komunikować się poprzez cele i zadania, • rozpoznać rodzaje stresorów oddziałowujących na rodziców dzieci zaangażowanych w sport, • zidentyfikować elementy pozytywnego klimatu motywacyjnego z odróżnieniem ról, jakie odgrywają trener i rodzice, • rozpoznać elementy związane z wzmacnianiem motywacji w aktywności fizycznej, • wskazać różnice pomiędzy pewnością siebie definiowaną jako cecha i jako stan. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami:Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania. Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNEAbsolwent studiów w ramach działalności profesjonalnej z młodymi ludźmi jest uważny, wrażliwy uwzgledniający potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami:Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania. Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęUniwersytet SWPS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUniwersytet SWPS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Program studiów obejmuje 182 godziny zajęć dydaktycznych realizowanych w formie warsztatów oraz wykładów. Studia umożliwiają zdobycie 36 punktów ECTS. Studia trwają rok (dwa semestry). Program studiów obejmuje następujące zajęcia:
MODUŁ I Psychologiczny i psychospołeczny:
- Psychologia w Sporcie Pozytywnym w pracy z dziećmi i młodzieżą-preludium.
- Psychologia w Sporcie Pozytywnym.
- Wprowadzenie do Sportu Pozytywnego.
- Psychologia sportu w treningu dzieci i młodzieży.
- Psychologia rozwojowa.
- Dobre praktyki psychologa sportu.
- Wstęp do psychologii sportu.
- Relacje interpersonalne w sporcie - współczesne teorie, badania i kierunki rozwoju.
- Trening Mentalny - Komunikacja.
- Trening Mentalny - Pewność Siebie.
- Trening Mentalny - Techniki opanowania Emocji.
- Trening Mentalny - Zaangażowanie
- Trening Mentalny - Koncentracja.
- Trener w Sporcie Pozytywnym.
MODUŁ II - Sport i kultura fizyczna
- Idea sportu pozytywnego - Kalos Kagathos.
- Działanie w triadzie: Trener - Zawodnik – Rodzic.
- Specyfika pracy z zespołem.
- Wykorzystanie strategii team buildingowych w sporcie.
MODUŁ III - Zagadnienia specjalne
- Mistrzowskie strategie od najmłodszych lat – cykl spotkań z Mistrzami sportu.
- Wzmacnianie samoregulacji w obszarze aktywności sportowej.
MODUŁ IV - Praca z ciałem
- Trening przygotowania motorycznego: Specyfika Sportu Dzieci i Młodzieży.
- Fizjoterapia dzieci i młodzieży.
- Żywienie dzieci i młodzieży uprawiającej sport.
- Kinezypsychoprofilaktyka w pracy z dziećmi i młodzieżą.
MODUŁ V - Dyplomowy
- Warsztat dyplomowy
Z ważnych przyczyn Uczelnia zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w kadrze i programie studiów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto7 400,00 PLN
- Koszt usługi netto7 400,00 PLN
- Koszt godziny brutto40,66 PLN
- Koszt godziny netto40,66 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Serwotka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi dostarczane są w wersji elektronicznej oraz/lub materiałów drukowanych koniecznych to przeprowadzenia zajęć. Materiały w wersji elektonicznej zamieszczane są na Classroomach poszczególnych zajęć.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem przyjęcia jest spełnienie przez Kandydata wszystkich poniżej wymienionych warunków:
Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego (www.portal.swps.edu.pl/rejestracja) i dostarczenie do realizatora usługi (Uniwersytetu SWPS) przez Kandydata wszystkich wymaganych w procesie rekrutacji dokumentów.
Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem.
Ponadto warunkiem przyjęcia jest posiadanie przez Uniwersytetu SWPS wolnych miejsc na danym kierunku oraz decyzja o uruchomieniu kierunku.
Informacje dodatkowe
Cena za studia podana w ramach powyższej Karty Usługi w Bazie Usług Rozwojowych nie obejmuje
opłaty rekrutacyjnej w kwocie 300 zł. Opłata rekrutacyjna nie jest wliczana do kwoty czesnego i jest
wnoszona przez kandydata na etapie rekrutacji.
Absolwenci i studenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z jej wnoszenia.
Usługa jest zwolniona z VATU na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26b ustawa o podatku VAT.
Szczegółowe informacje na temat kierunku znajdą Państwo pod adresem:
https://www.swps.pl/oferta/katowice/podyplomowe/psychologia-psychoterapia/psychologia-sportu-dzieci-i-mlodziezy
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w części usługi realizowanie zdalnie:
1) platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa: narzędzie z pakietu Google G-Suit ( google classroom oraz google meet)
2) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: komputer z procesorem Intel Pentium 4 lub nowszy, obsługujący SSE2 ,2 GB pamięci RAM, zainstalowany jeden z systemów operacyjnych Windows 7, 8, 10, macOS 10.9 lub nowszy. Dodatkowo wbudowany lub zewnętrzny mikrofon,opcjonalnie kamera video.(Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy).Android z systemem 5.0 lub nowszy/ iPhone z systemem iOS 11.0 lub nowszy.
3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik:
https://support.google.com/a/answer/1279090
4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Przeglądarka Google Chrome lub Mozilla Firefox, Adobe Reader , Pakiet biurowy np Libre Office, Open office lub Microsoft office.