Asertywność buduje zaufanie
Asertywność buduje zaufanie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.
Grupą docelową są:- właściciele firm,
- osoby zarządzające,
- pracownicy zajmujący stanowiska menedżerskie/kierownicze
- osoby przewidziane do awansu na stanowiska menedżerskie/kierownicze
- specjaliści,
- osoby chcące zwiększyć pewność siebie.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji06-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
- Wzmocnienie pewności siebie, by budować wizerunek firmy godnej zaufania,w oczach klienta;
- Budowanie postawy pracownika, która wzbudza zaufanie w oczach klienta, by ten nie chciał wchodzić w nasze kompetencje (zapobieganie sytuacjom potencjalnie konfliktowym);
- Wzmocnienie komunikacji z klientem – precyzja;, ustalanie warunków współpracy, by obie strony miały jasność na jakich zasadach pracują
- Nauczenie się stosowania technik, które pozwalają, określać granice.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie pojęcia asertywności. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy będą potrafili zdefiniować asertywność i odróżnić ją od innych typów zachowań, takich jak dominacja czy uległość.Zrozumieją swój wiodący styl reagowania w trudnych sytuacjach, co pozwoli im modyfikować zachowania w przyszłości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikacja własnych przekonań i emocji. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy będą potrafili rozpoznać przekonania i emocje stojące za różnymi rodzajami zachowań.Zidentyfikują swoje własne przekonania, które utrudniają im zastosowanie komunikatów i zachowań asertywnych, oraz nauczą się, jak je zmieniać na bardziej wspierające. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Stosowanie asertywnych technik komunikacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy będą umieli korzystać z technik komunikacji asertywnej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Będą potrafili opierać swoje komunikaty na faktach oraz nastawiać się na rozwiązanie problemów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Umiejętność aktywnego słuchania. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy będą umieć aktywnie słuchać | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Będą lepiej rozpoznawać emocje i potrzeby klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Metodologia podczas szkolenia:
Stosujemy zasadę 80:20
- 20% mini-wykładów służących jako wprowadzenie do poszczególnych bloków tematycznych
- 80% praktycznych warsztatów, a podczas nich:
- ćwiczenia indywidualne (np. związane ze zmianą postawy),
- odgrywanie ról, metody Dramy (np. rozmowa z podwładnym),
- praca w grupach (np. wypracowanie rozwiązań, najlepsze praktyki),
- testy,
- gry.
Ramowy program szkolenia:
Moduł 1: Wstęp i test wiedzy
- Wprowadzenie do tematu szkolenia
- Poznanie oczekiwań uczestników wobec szkolenia
- Pre-test wiedzy na temat ról menedżerskich, sposobów stawiania, komunikowania i egzekwowania zadań.
Moduł 2. Czym jest asertywność w relacjach z klientami.
- Mój wiodący styl reagowania w sytuacjach trudniejszych – test Thomasa-Killmana
- 5 rodzajów zachowań – charakterystyka zachowań
Moduł 3. Asertywność? Łatwo powiedzieć
- Ryzyko zachowań asertywnych? Odróżnij asertywność od dominacji!
- Jakie przekonania, emocje kryją się pod poszczególnymi rodzajami zachowań
- Moje własne przekonania, które utrudniają mi zastosowanie komunikatów, zachowań asertywnych
- Jak mogę pracować nad własnymi przekonaniami – zamiana przekonań utrudniających asertywne reakcje, na przekonania wzmacniające postawę asertywną
Moduł 4. Asertywne techniki komunikacji
- Oparcie na faktach
- Komunikat JA
- Nastawienie na rozwiązanie
- Zdarta płyta, nastawiona na rozwiązanie
- Technika 3 kroków
Moduł 5. Praktyczne ćwiczenia – case study – jak zareagować w przykładowych sytuacjach
Moduł 6. Test wiedzy i podsumowanie I-go dnia szkolenia. Wyznaczenie celu do realizacji po szkoleniu, by utrwalać umiejętności .
Moduł 7. Quiz na rozgrzewkę - ćwiczenie przypominające treści z poprzedniego dnia szkolenia.
Moduł 8. Dopasowanie do stylu komunikacji klienta i… prowadzenie w kierunku rozwiązania
- Wyjaśniaj intencje – ludzie chcą rozumieć „dlaczego i po co?”
- Nastawienie na decyzje czy nastawienie na emocje? Jakim językiem mówi klient?
- Nastawienie na cel, czy unikanie problemu?
- Dopasuj i poprowadź, czyli jak wzmacniać pewność klienta, że jest rozumiany i sam rozumie
Moduł 9. Praktyczne ćwiczenia – odgrywanie ról, case study, czyli utrwalanie umiejętności
- Nasze realne przykłady sytuacji, które wymagają odpowiedniej reakcji
- Odpowiedź na „trudne” zachowania klienta – od roszczeń, przez podejmowanie działań poza uzgodnieniami – zapobieganie i reagowanie na zaistniałe, by więcej się nie powtórzyły
Moduł 10. Test wiedzy, podsumowanie i zakończenie szkolenia
- Post-test wiedzy, porównanie wyników z pre-testem
- Podsumowanie szkolenia, dyskusja na temat dalszych kroków
- Wręczenie certyfikatów ukończenia szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Moduł 1: Wstęp i test wiedzy | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Moduł 2. Czym jest asertywność w relacjach z klientami. | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Moduł 3. Asertywność? Łatwo powiedzieć | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Moduł 4. Asertywne techniki komunikacji | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Moduł 5. Praktyczne ćwiczenia – case study – jak zareagować w przykładowych sytuacjach | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Moduł 6. Test wiedzy i podsumowanie I-go dnia szkolenia. | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Moduł 7. Quiz na rozgrzewkę | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Moduł 8. Rola uważności w asertywności | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Moduł 9. Dopasowanie do stylu komunikacji klienta i… prowadzenie w kierunku rozwiązania | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Moduł 10. Praktyczne ćwiczenia cz. 1 | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Moduł 10. Praktyczne ćwiczenia cz. 2 | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Moduł 11. Test wiedzy, podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Agnieszka Maziarz-Lipka | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto3 542,40 PLN
- Koszt usługi netto2 880,00 PLN
- Koszt godziny brutto221,40 PLN
- Koszt godziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Maziarz-Lipka
W szkoleniach, które osobiście przeprowadziła, brało udział – lekko licząc – 28 tys. osób. Z wykształcenia psycholog, z zawodu praktyk. Certyfikowana trenerka dramy (Drama Way), konsultantka testu MTQ48 (badającego Siłę i Odporność psychiczną). Ukończyła także podyplomowe studia „Zarządzanie projektami” (WSB Wrocław) oraz kurs Moderatora Design Thinking.
Autorka wielu narzędzi / gier szkoleniowych wspierających rozwój kompetencji menedżerskich (np. karty merytoryczne „Jeden menedżer, wiele ról” oraz „Delegowanie w 7 krokach”).
Wspiera w rozwijaniu kompetencji menedżerów i specjalistów zarówno w korporacjach jak i MŚP.
Programy rozwojowe realizowała dla wielu wiodących w swoich branżach firm / instytucji – m.in. dla GK ENEA, Capgemini Polska Sp. z o.o., GK Eurocash, Mondelēz International, NOKIA, Diehl Controls Polska Sp. z o.o., ZF CV Systems Poland Sp. z o.o., Limango Polska Sp. z o.o., SGB-Bank S.A., Linux Polska Sp. z o.o., Fantasyexpo Sp. z o.o., Santader Bank Polska Sp. z o.o., Schaeffler Polska, ING Bank Śląski SA, Tauron, Bibby Financial Services Sp. z .o.o.
W ciągu ostatnich dwóch lat zrealizowała ponad 120 godzin szkoleń miękkich (w tym także z zakresu rozwoju osobistego), m.in. dla Grupy Eurocash SA (4 edycje szkoleń menedżerskich), NOKIA Kraków, Mondelēz International, Grupy Kapitałowej ENEA, PGNiG).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzymuje podręcznik szkoleniowy / workbook w wersji elektronicznej (*.pdf).
Uczestnicy otrzymują także dostęp do e-pigułek wiedzy.
Informacje dodatkowe
Podatek VAT
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczane jest 23% VAT
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 roz. Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w spr.zwolnień od podatku od towarów i usług (...) (Dz.U. z 2018 r., poz. 701)
Warunkiem uzyskania zaświadczenia o ukończenia szkolenia jest obecność min 80% czasu trwania usługi przez każdego uczestnika.
Usługa liczona jest w godzinach dydaktycznych. 1 godzina dydaktyczna = 45 minut zegarowych.
Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Usługę możemy dopasować do konkretnych potrzeb Twojej firmy.
Szkolenia realizujemy także w formie stacjonarnej.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie zamkniętej – dedykowanej.
Oferujemy kompleksowe wsparcie w pozyskaniu dofinansowania na tę i inne usługi z naszej oferty. Zapraszamy do kontaktu >> www.dobrytrener.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami