Wykorzystanie certyfikowanej metodologii Lumina Learning i narzędzia TOP Kaminsky Academy w zarządzaniu celami przedsiębiorstwa.
Wykorzystanie certyfikowanej metodologii Lumina Learning i narzędzia TOP Kaminsky Academy w zarządzaniu celami przedsiębiorstwa.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kadra menadżerska i właścicielska/ współwłaścicielska oraz osoby przewidziane do objęcia stanowiska kierowniczego w mikro, małych i średnich firmach usługowych, handlowych i produkcyjnych. Osoby zajmujące samodzielne stanowiska, samostanowiące o sobie i mające za zadanie realizację celów wyznaczonych sobie i innym.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji12-11-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie uczestnika do zarządzania poprzez prawidłowo wyznaczone cele w przedsiębiorstwie oraz znajomości zasad i technik wyznaczania celów w oparciu o analizę samego siebie i innych na podstawie Lumina Learning. Diagnostyka odporności psychicznej uczestników i praca z narzędziem TOP Kaminsky Academy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Umiejętność posługiwania się modelem Lumina Learning i przełożenia go na zespół pracowniczy | Kryteria weryfikacji realizacja ćwiczeń w podgrupach wymagających dyskusji i zaprezentowania jej efektów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji obserwacja sposobu rozwiązywania ćwiczeń przez uczestnika w oparciu o przygotowane studia przypadków | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji samodzielna analiza mandali Lumina Learning | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Wzrost samoświadomości jednostki i świadomości zespołowej w kontekście budowania skuteczności | Kryteria weryfikacji udział w symulacjach podczas szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Nabycie umiejętności zarządzania przez cele i wykorzystywania narzędzia MBO | Kryteria weryfikacji Udział w ćwiczeniach, symulacjach na realnych wskaźnikach | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Analiza case study | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Znajomość zasad tworzenie celów w oparciu o MBO i ich skutecznej realizacji | Kryteria weryfikacji Udział w dyskusjach i pracy zespołowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Znajomość swoich mocnych i słabych stron pod kątem odporności psychicznej | Kryteria weryfikacji wykonanie testu TOP Kaminsky Academy | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Poznanie narzędzi i technik wspierających budowanie odporności psychicznej w obliczu celów i wyzwań w pracy zawodowej | Kryteria weryfikacji Udział w ćwiczeniach, symulacjach na realnych wskaźnikach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Cel biznesowy
Celem biznesowym jest przygotowanie organizacji i pracowników do zarządzania poprzez cele ze szczególnym uwzględnieniem wiedzy zdobytej podczas badania i analizy Lumina Learning w okresie 12 miesięcy do dnia zakończenia usługi. Cel zostanie zrealizowany poprzez:- udział w usłudze osób, które są lub będą zobowiązane do zarządzania poprzez cele
- poznanie narzędzia Lumina Learning wspierającego zarządzanie poprzez cele na podstawie samoświadomości i świadomości otoczenia
- wypracowanie konkretnego planu wdrożenia zarządzania poprzez cele i analiza dostępnych rozwiązań.
Usługa umożliwi zwiększenie skuteczności i efektywności wdrażania strategii zarządzania poprzez cele w organizacji za pomocą określenia możliwości modeli zarzadzania, prawidłowości wyznaczania celów oraz wiedzy na temat samego siebie i innych zgodnie z narzędziem Lumina Learning.
Usługa ułatwi możliwość zwiększenia przychodów ze sprzedaży o 10 % w konkretnie wskazanym okresie, tj. od zakończenia usługi szkoleniowej (mierzone co kwartał), jako wzrost miesięcznego średniego zysku. Przeprowadzone usługa szkoleniowa da również możliwość na zwiększenie wzrostu poziomu obsługi klienta, zostanie on zmierzony do 6 miesięcy po zakończonej usłudze za pomocą ankiety satysfakcji klienta - dzięki większej świadomości uczestników szkolenia w zakresie własnej odporności psychicznej, radzenia sobie z wyzwaniami oraz trudnymi sytuacjami z Klientem.
Efekt usługi
Efektem szkolenia będzie podniesienie standardów i kompetencji pracowników w zakresie określania celów indywidualnych i zespołowych z wykorzystaniem narzędzia Lumina Learning. Uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu budowania strategii rozwoju zespołu, zarządzania przez cele z uwzględnieniem elementów dotyczących odporności psychicznej uczestników szkolenia
Kryteria Weryfikacji:
- ocena umiejętności pracowników w zastosowaniu nowo poznanych technik w codziennej pracy,
- wzrost samoświadomości zgodnie z narzędzie Lumina Learning oraz świadomości słabych i mocnych stron zespołu pracowniczego.
- redukcja ilości błędów i szumów komunikacyjnych w zespole, dzieki przyjętemu systemowi pracy w oparciu o cele MBO
- ocena rozwoju umiejętności i wiedzy pracowników w zakresie dot. szkolenia
- wzrost wyników finansowych w rozliczeniu miesięcznym po ukończeniu szkolenia.
- Wzrost świadomości w zakresei osobistej odporności psychicznej i zarządzania swoimi emocjami w sytuacjach trudnych.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
- obserwacja pracowników w pracy codziennej po zakończeniu szkolenia
- obserwacja wyników finansowych po zakończeniu szkolenia
- wywiady z pracownikami na temat ich świadomości osobistej i bycia członkiem konkrentego zespołu (różnorodnośc charakterów, doświadczeń, emocji)
- obserwacja ilości i treści sytuacji konfliktowych w zespole
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
W programie uwzględniono czas pracy w godzinach lekcyjnych po 45 minut. Każdego dnia odbywa się przerwa w czasie 12:00-12:30 lub jeśli trener z grupą zadecyduje inaczej, przerwa ta może zostać przesunięta w czasie.
Dzień 1. Dobra organizacja pracy zespołu - Warsztat Lumina Learning
1. Wstęp do terminologii Lumina Learning
- Poznanie się
- Przedstawienie celów i przebiegu warsztatu
- Jak Lumina Learning wpływa na pracę zespołu
2. Cechy, zachowania, różnorodność
- Ćwiczenie z kartami z wykorzystaniem mandali Lumina Spark – angażująca aktywność, zwiększająca świadomość, wzmacniająca poczucie własnej wartości; pokazanie swoich mocnych stron za pomocą kart, które wybierasz i otrzymujesz od innych
- Ćwiczenie wprowadzające ideę szybkiego czytania innych (mój wspaniały dzień w .., moje hobby…może być w parach)
- Unikanie stronniczości – zrozumienie perspektywy innych (mapy)
3. Rozwijanie samoświadomości za pomocą interaktywnych ćwiczeń, aplikacji i indywidualnych portretów.
- Łączenie zachowań z 8 aspektami Luminy (ćwiczenie z krokami itd.)
- Rysowanie wizualizacji swojej osobowości
- Twoja osobowość w aplikacji Lumina Splash
- Refleksja w parach
- Twój portret Lumina Spark / Inner Spark
- Twoje 24 cechy, 8 aspektów, 4 kolory
- Identyfikacja mocnych i słabych stron, odkrywanie paradoksów
- 3 Persony: naturalna, codzienna i przesadzona
- Dynamika osobowości w aplikacji Lumina Splash – Ja naturalny, Ja w działaniu i Ja pod presją
- Szczegóły Twoich 24 cech w 3 personach
- Twoje mocne strony, możliwe słabe punkty, ukryte skarby, świadome wysiłki i paradoksy– rozpoznawanie wzorców 3 Person, refleksja.
- Droga do odzyskania równowagi – wypracowanie strategii radzenia sobie z przesadzonymi zachowaniami
4. Budowanie relacji
- Ćwiczenie z odgrywaniem ról – jak budować dobre relacje z 8 aspektami
- Ćwiczenia komunikacji z różnymi osobami, aby sprostać ich potrzebom niezależnie od swoich preferencji
- Szybkie czytanie z użyciem 24 cech i strategie budowania relacji z różnymi osobami
DZIEŃ.2. WPROWADZENIE DO TEMATU ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ
1. Omówienie istoty i znaczenia odporności psychicznej w obliczu wyzwań i zmian w dzisiejszym świecie.
2. Autodiagnoza odporności psychicznej:
- Poznanie własnych mocnych stron i obszarów do rozwoj
- Identyfikacja swoich mocnych i słabych stron w ramach obszarów priorytetowych dla zespołu, identyfikacja cech, które możemy stonować lub wzmocnić, aby wesprzeć zespół
- Wyznaczenie sobie celu z pomocą modelu GROWS, zobowiązania wobec zespołu
DZIEŃ.3.BUDOWANIE ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ
1. Odporność psychiczna jako metakompetencja przyszłości
-
Rola neuroplastyczności w nabywaniu i kształceniu nowych umiejętności
-
Koncepcja dobrostanu wg M. Seligmana, wg J. Czapskiego
-
Grupa zbieracko-łowiecka, czyli jak zmienia się mózg człowieka
- Rezyliecnja - przyjaciółka zdrowego mózgu
2. Nauka skutecznych technik kluczowych dla zachowania równowagi psychicznej i wzmacniania rezyliencji.
- Wdrażanie zdrowych zachowań w oparciu o zaprojektowaną ścieżkę rozwoju
- Pozytywne doświadczanie: Ćwiczenia i narzędzia wspierające
- Asertywność i komunikacja: Uczenie się asertywności, reagowania na krytykę oraz efektywnej komunikacji w trudnych sytuacjach
DZIEŃ.4. Strategiczny proces zespołowy - organizacja procesów w firmie
1 . Ustalenie celu i zarządzanie przez cele w przedsiębiorstwie
- System zarządzania przez cele jako narzędzie realizacji celów strategicznych przedsiębiorstwa, powiązane z wizją i misją firmy – Prezentacja i dyskusja
- Jakie problemy wewnętrzne rozwiązuje system MBO? Wpływ MBO na kulturę organizacji i wartości przedsiębiorstwa
- Doświadczenia firm wykorzystujących MBO – Dyskusja i podsumowanie wniosków
2. Trzy kluczowe filary prawidłowego wdrożenia i funkcjonowania systemu MBO
- Synergia wszystkich działań
- Jasna odpowiedzialność
- Spójność pomiędzy „dobrem wspólnym” firmy a celami indywidualnymi pracowników – Prezentacja i dyskusja moderowana
- Przygotowanie do wdrożenia MBO. Jak zbudować poczucie odpowiedzialności pracownika za wyniki własnej pracy i jak wspierać odporność psychiczną w miejscu pracy?
DZIEŃ.5. Planowanie i organizowanie pracy z wykorzystaniem MBO.
1. Opis modelu MBO do potrzeb i możliwości przedsiębiorstwa na starcie wdrożenia. Jak planować rozwój systemu MBO wraz z jego „dojrzewaniem”?
- Określenie wyjściowych parametrów wdrożenia MBO dostosowanego do realiów własnego przedsiębiorstwa
- Jak skaskadować cele i mierniki z poziomu zarządu na niższe szczeble organizacji?
- Definiowanie celów i wskaźników efektywnościowych oraz celów zadaniowych na różnych poziomach organizacji
- Szczególna rola celów i wskaźników na poziomie najwyższej kadry menedżerskiej
- Kaskadowanie i dekompozycja celów i mierników na dwóch poziomach organizacji oraz ocena spójności i kompletności skaskadowanych celów - ćwiczenie
- Zasady planowania i zarządzania celami - warsztat
2. Cele firmowe vs indywidualne a odporność psychiczna
- Jakie są czynniki sukcesu i ryzyka we wdrożeniu MBO?
- Przykłady dobrych praktyk we wdrażaniu MBO
- Eustres i dystres
- Kiedy nie mam dobrostanu w miescu pracy
- Co możemy zrobić, żeby mieć "frajdę" z pracy - moderowana burza mózgów.
3. Walidacja usługi - test wiedzy online
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Wstęp do terminologii Lumina Learning | Prowadzący Marzena Grochowska | Data realizacji zajęć 13-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Cechy, zachowania, różnorodność | Prowadzący Marzena Grochowska | Data realizacji zajęć 13-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Rozwijanie samoświadomości za pomocą interaktywnych ćwiczeń, aplikacji i indywidualnych portretów. | Prowadzący Marzena Grochowska | Data realizacji zajęć 13-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Budowanie relacji | Prowadzący Marzena Grochowska | Data realizacji zajęć 13-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Omówienie istoty i znaczenia odporności psychicznej w obliczu wyzwań i zmian w dzisiejszym świecie. | Prowadzący Marzena Grochowska | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Autodiagnoza odporności psychicznej | Prowadzący Marzena Grochowska | Data realizacji zajęć 20-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Odporność psychiczna jako metakompetencja przyszłości | Prowadzący Marzena Grochowska | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Nauka skutecznych technik kluczowych dla zachowania równowagi psychicznej i wzmacniania rezyliencji. | Prowadzący Marzena Grochowska | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Ustalenie celu i zarządzanie przez cele w przedsiębiorstwie | Prowadzący Marzena Grochowska | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Trzy kluczowe filary prawidłowego wdrożenia i funkcjonowania systemu MBO | Prowadzący Marzena Grochowska | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Opis modelu MBO do potrzeb i możliwości przedsiębiorstwa na starcie wdrożenia. Jak planować rozwój systemu MBO wraz z jego „dojrzewaniem”? | Prowadzący Marzena Grochowska | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Cele firmowe vs indywidualne a odporność psychiczna | Prowadzący Marzena Grochowska | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto195,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto195,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marzena Grochowska
Akredytowany trener odporności psychicznej MTÓ48
Facylitator DISC
Life & business coach.
Superwizor trenerski PTWP
PCD- NMC, akredytacja IIC &M,
Absolwentka:
• Akademii Trenerów Biznesu w Katowicach- trener
• Noble Manhattan Coaching Polska- Coach;
• Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku,
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
• Gdańskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej -BHP
• Absolwentka Akademii Medycznej w Bydgoszczy, -Pielęgniarstwo
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi:
podręcznik, pliki dokumentów przygotowanych w formacie .doc, .pdf, prezentacja multimedialna, autorskie materiały szkoleniowe - karty pracy, case study itp.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze w formie zdalnej:
a) platformę /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Google Meet https://meet.google.com/?hs=197&authuser=0
b) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - przeglądarka internetowa Google Chrome (preferowana), Safari, Opera lub Mozilla Firefox w najnowszych wersjach. Mikrofon, głośnik lub zestaw słuchawkowy
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: łącze inernetowe: min download: 768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s.
d) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: komputer PC z systemem Operacyjnym Windows 7/8.x/10 (za wyjątkiem Windows 10 S) albo komputer
MacBook z systemem Mac OS X 10.5 lub wyższy.
e) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: link jest ważny od pół godziny przed rozpoczęciem usługi do momentu jej zakończenia
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi