Audytor wewnętrzny EASA Part 21 - audytowanie systemów zapewnienie zgodności/jakości
Audytor wewnętrzny EASA Part 21 - audytowanie systemów zapewnienie zgodności/jakości
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy branży lotniczej, którzy chcą nabyć kompetencje audytora wewnętrznego wg przepisów EASA Part 21
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji12-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem usługi jest zapoznanie uczestników z metodami audytowania. Podczas szkolenia zdobędziesz wiedzę jak:- przygotować się do przeprowadzenia audytu wewnętrznego
- zaplanować audyt
- przeprowadzić audyt
- sporządzić raport z audytu
- sformułować niezgodności
- nadzorować system
Szkolenie na audytora wewnętrznego kończy się egzaminem oraz zdobyciem certyfikatu.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zapoznanie się z przepisami EASA Part 21. Zapoznanie z technikami i sposobami audytowania systemów zgodnie z EASA Part 21. | Kryteria weryfikacji Weryfikacja znajomości i zrozumienia przepisów. Weryfikacja znajomości technik audytowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Struktura europejskich przepisów prawa lotniczego.
2. Struktura przepisów EASA Part 21.
3.Podstawowe pojęcia związane z Part 21: Zdatność do Lotu, Zgodność Operacyjna, Wyroby Lotnicze, Certyfikat Typu, Uzupełniający Certyfikat Typu, Zmiany w Certyfikacie Typu, Instrukcje Zapewnienia Ciągłej Zdatności do Lotu, ETSO, Naprawa, Wymagania Ochrony Środowiska.
4. Wprowadzenie do procesu audytu wewnętrznego. Podstawowe pojęcia związane z audytem.
5. Podejście procesowe do audytu wewnętrznego.
6. Omówienie wymagań Part 21 w kontekście audytu.
7. Przepisy EASA Part 21 - Podczęści G
8. Przepisy EASA Part 21 - Podczęści J
9. Przepisy EASA Part 21 - Procedura Certyfikacji Wyrobów Lotniczych
10. Przepisy EASA Part 21 - Procedura uzyskania Uzupełniającego Certyfikatu Typu (STC)
11. Przepisy EASA Part 21 - Procedura Certyfikacji Części i Akcesoriów do wyrobów lotniczych
12. Przepisy EASA Part 21 - Procedura Certyfikacji Napraw
13. Przepisy EASA Part 21 - Procedura Znakowania Wyrobów Lotniczych, części i akcesoriów
14. Dokumentacja towarzysząca wyrobom lotniczym - Informacje dla Organizacji Part 21
15. Role personelu Organizacji powiązane z audytem
16. Kluczowe kompetencje audytora
17. Przygotowanie audytu wewnętrznego
18. Wykonanie audytu wewnętrznego
19. Omówienie przykładowych niezgodności z audytu
20. Działania poaudytowe
21. Ćwiczenia praktyczne z zakresu audytowania
- Tworzenie harmonogramu audytów wewnętrznych
- Planowanie audytu wewnetrznego
- Przygotowanie listy pytań audytowych
- Symulacja audytu
Działania poaudytowe
22. Egzamin końcowy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 735,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 850,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto147,98 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,31 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karol Urban
- Pełnomocnik ds. SZJ ISO 9001/ AS 9100
- Kierownik Jakości w Part 21 G POA
- Head of ISM a Part 21J DOA
- Doświadczenie w pracy w Organizacjach obsługowych EASA Part M/F, EASA Part 145
- Znajomość przepisów technicznych z dziedziny lotnictwa CS-25/FAR-25, CS-23/FAR-25, CS-P
- Znajomość wymagań technicznych dla cyfrowych urządzeń awioniki, w szczególności wymagania w zakresie odporności środowiskowej RTCA DO-160 oraz wymagania dla oprogramowania cyfrowych urządzeń awioniki zgodnie z RTCA DO-178C.
- Doświadczenie w projektach związanych modyfikacją floty (od strony projektowania i produkcji) dla wiodących linii lotniczych, w zakresie schematów malowań oraz wyposażenia kabiny pasażerskiej i kokpitu
W trakcie pracy zawodowej zdobyłem unikalne w skali kraju doświadczenie w projektach w branży lotniczej, w szczególności w obszarze zarządzania jakością oraz certyfikacji wyrobów lotniczych.
Swoje doświadczenie wykorzystałem w świadczeniu usług rozwojowych dla firm z branży lotniczej oraz dla innych przedsiębiorstw, co pozwala mi na dostosowanie prowadzonych szkoleń i realizowanych usług doradczych dokładnie do profilu Państwa przedsiębiorstwa.
Wykształcenie wyższe.
Ponadto odbyte liczne szkolenia z wymagań i prawa lotniczego, między innymi: Part 21, Part 66/147.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik pierwszego dnia otrzyma komplet materiałów w postaci papierowej.
Każdy z uczestników będzie miał dostęp do materiałów ćwiczeniowych
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi