Trener - kurs certyfikowany VCC Akademia Profesjonalnego Trenera Edukacja zdalna
Trener - kurs certyfikowany VCC Akademia Profesjonalnego Trenera Edukacja zdalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs jest kompleksowym projektem rozwojowym przygotowującym do pracy trenera biznesu i w organizacji, pracowników pełniących funkcje trenerskie lub osób pragnących rozpocząć wykonywać zawód trenera , a także specjalistów i menedżerów zarządzających szkoleniami oraz rozwojem pracowników w organizacjach biznesowych i edukacyjnych. Dostosowany jest także dla osób,którzy chcą swoja wiedzę i doświadczenie poszerzyć,uporządkować umiejętności związane z metodami nauczania dorosłych.
Usługa adresowana do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój” oraz Małopolski Pociąg do Kariery oraz pozostałych projektów.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji29-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi60
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego prowadzenia szkoleń metodami aktywnymi w zawodzie trenera- edukatora. Osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia pozwoli na prowadzenie szkoleń zgodnie z efektami kształcenia w standardach VCC.Program przygotowuje uczestnika do samodzielnego projektowania i prowadzenia szkoleń, zajęć interaktywnych w obszarze biznesu, edukacji także w warunkach zdalnych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1.Definiowanie potrzeb szkoleniowych• Pozyskuje wiedzę o potrzebach szkoleniowych podmiotu zlecającego szkolenie • Pozyskuje wiedzę o potrzebach rozwojowych w odniesieniu do tematu szkolenia od uczestników szkolenia • Określa cele szkolenia | Kryteria weryfikacji -omawia sposób pozyskania wiedzy o celach i wymaganiach formułowanych przez podmiot zlecający szkolenie,– uzgadnia tematykę szkolenia z podmiotem zlecającym szkolenie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji -diagnozuje potrzeby rozwojowe uczestników szkolenia bezpośrednio, bądź w oparciu o wiedzę przekazaną przez podmiot zlecający szkolenie,- pozyskuje informacje o wejściowym poziomie wiedzy i umiejętności uczestników szkolenia w odniesieniu do celu i treści szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji – uwzględnia potrzeby podmiotu zlecającego szkolenie przy formułowaniu celów szkolenia,– uwzględnia potrzeby rozwojowe uczestników szkolenia przy formułowaniu jego celów, – uwzględnia wnioski ze wstępnej analizy wiedzy i umiejętności uczestników szkolenia przy formułowaniu celów szkolenia, – uzasadnia sformułowane cele szkolenia w odniesieniu do zdiagnozowanych potrzeb. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się 2.Przygotowanie szkolenia:• Ustala ramy organizacyjne z podmiotem zlecającym szkolenie • Analizuje rozpoznane potrzeby szkoleniowe i projektuje szkolenie • Opracowuje materiały do szkolenia | Kryteria weryfikacji – przedstawia zakres swoich obowiązków związanych z przeprowadzeniem szkolenia, uzgodniony z podmiotem zlecającym szkolenie,– przedstawia szczegóły organizacyjne szkolenia ,uzgodnione z podmiotem zlecającym szkolenie, | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji – przedstawia opracowany przez siebie konspekt szkolenia zawierający: cele szkolenia, harmonogram uwzględniający czas trwania poszczególnych elementów i zastosowane metody, w tym metody aktywizujące i techniki szkoleniowe,– uzasadnia dobór treści szkolenia do celów, tematu, potrzeb, możliwości grupy i czasu trwania szkolenia, | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji – uzasadnia dobór metod i technik szkoleniowych do zdefiniowanych celów i potrzeb rozwojowych uczestników,– wyjaśnia, jaką rolę w przygotowanym szkoleniu pełnią metody aktywizujące, – uzasadnia, w jaki sposób uwzględnił/a w procesie szkoleniowym kontekst społeczny oraz różne sposoby uczenia się, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji – rozróżnia metody szkoleniowe, w szczególności aktywizujące,– omawia zasady dopasowania metod szkoleniowych, w szczególności aktywizujących, do celów rozwojowych uczestników szkolenia. – uzasadnia dobór rodzaju i formy materiałów do treści szkolenia, niezbędnych do realizacji wybranych technik szkoleniowych, | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji – prezentuje materiały niezbędne do realizacji wybranych technik szkoleniowych, w szczególności opracowane przez siebie materiały właściwe dla metod aktywizujących, które wykorzystał/a podczas jednego z prowadzonych szkoleń, – w przygotowanych materiałach uwzględnia przepisy o prawie autorskim i zasady pisowni języka polskiego. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się 3.Prowadzenie szkoleń metodami aktywizującymi• Przeprowadza szkolenie zgodnie z konspektem • Pracuje z grupą szkoleniową | Kryteria weryfikacji - zachowuje elastyczność podczas prowadzenia zajęć, jeśli to konieczne, zmienia formy ćwiczeń i/lub treści;- wykorzystuje przygotowane materiały szkoleniowe; - mieści się w przedziale czasowym określonym w opracowanym przez siebie konspekcie. - zawiera kontrakt z uczestnikami szkolenia, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji - przedstawia cele zajęć uczestnikom szkolenia,- nawiązuje i utrzymuje kontakt z uczestnikami szkolenia, komunikuje się w sposób angażujący uczestników szkolenia w poszczególne etapy szkolenia, budując atmosferę zaufania, - aktywizuje uczestników szkolenia zgodnie z metodyką pracy z grupą szkoleniową, - stosuje zasadę przemienności form, w tym minimum jedną metodę aktywizującą, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji - stosuje techniki skutecznej komunikacji interpersonalnej werbalnej (w tym: parafrazowanie, klaryfikowanie, komunikat „ja”, pytania otwarte, udzielanie informacji zwrotnej), - stosuje techniki skutecznej komunikacji interpersonalnej niewerbalnej (w tym: aktywne słuchanie, kontakt wzrokowy, gestykulacja i postawa ciała, intonacja głosu),- posługuje się poprawnie językiem polskim w mowie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 4.Ewaluacja szkolenia• Planuje ewaluację szkolenia • Przeprowadza ewaluację szkolenia | Kryteria weryfikacji - prezentuje opracowane przez siebie narzędzie do ewaluacji dostosowane do celów, treści i specyfiki grupy szkoleniowej; - uzasadnia dobór metody ewaluacji szkolenia do celów, treści i specyfiki grupy szkoleniowej. - uzyskuje ocenę uczestników szkolenia w zakresie satysfakcji ze szkolenia, | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji - uzyskuje informację zwrotną od uczestników szkolenia dotyczącą jego/jej pracy,- dokonuje oceny realizacji celów i programu szkolenia uzgodnionych z podmiotem zlecającym szkolenie, - dokonuje oceny skuteczności zastosowanych form, metod w tym aktywizujących i narzędzi oraz ich adekwatności do realizowanych celów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 5.Samorozwój i doskonalenie umiejętności• Definiuje własne potrzeby rozwojowe • Rozwija swój warsztat szkoleniowy | Kryteria weryfikacji - przedstawia wnioski oparte na informacjach zwrotnych uzyskanych od uczestników i podmiotu zlecającego szkolenie, dotyczące własnych kompetencji,- wskazuje sposób wykorzystania wniosków z ewaluacji w swojej dalszej praktyce szkoleniowej, - określa dla siebie obszary i wyzwania rozwojowe, | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji - przedstawia wnioski oparte na informacjach zwrotnych uzyskanych od uczestników i podmiotu zlecającego szkolenie, dotyczące własnych kompetencji,- wskazuje sposób wykorzystania wniosków z ewaluacji w swojej dalszej praktyce szkoleniowej, | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja VCC
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja VCC
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
- Trener w biznesie i organizacji-jego rola
- Komunikacja trenera w procesie szkoleniowym.
- Warsztat psychoedukacji i komunikacji interpersonalnej
- Zarządzanie procesem grupowym i zarządzanie sobą w przebiegu procesu grupowego
- Proces grupowy charakterystyka i dynamika
- Proces grupowy – potrzeby grupy i rola trenera w poszczególnych fazach
- Metodologia diagnozowania potrzeb rozwojowych, narzędzia diagnozy potrzeb rozwojowych
- Metodologia projektowania szkoleń
- Ewaluacja i działania poszkoleniowe
- Aktywizujące metody prowadzenia szkoleń
- Nauczanie dorosłych
- Kulisy pracy trenera
- Sposoby rozwiązywania konfliktów w pracy trenerskiej
- Autoprezentacja i wystąpienia publiczne w pracy trenera
- Radzenie sobie ze stresem w pracy trenera
- Narzędzia coachingowe w pracy trenera
- Trener w akcji-praktyczny warsztat trenerska
- Rozwój osobisty i zawodowy trenera
- Przygotowanie do egzaminu VCC
- Walidacja i certyfikacja: egzamin teoretyczny i praktyczny VCC
Narzędzia i metody pracy zdalnej:
mini-wykłady,warsztaty treningu umiejętności,pokoje wirtualne do ćwiczeń technik i metod szkoleniowych aktywizującyh, informacje zwrotne udzielane przez trenera zgodnie z opisem matrycy umiejętności,chat,tablice wirtualne, google driv.
Warunki organizacyjne do spełnienia przez Uczestnika:
kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki,( ZOOM współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami).Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć się do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika projektu przed szkoleniem. Uczestnik szkolenia każdorazowo przed zajęciami grupowymi otrzymuje zaproszenie na spotkanie on-line.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Trener w biznesie i organizacji-jego rola Komunikacja trenera w procesie szkoleniowym. Warsztat psychoedukacji i komunikacji interpersonalnej | Prowadzący Weronika Kosteska | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Zarządzanie procesem grupowym i zarządzanie sobą w przebiegu procesu grupowego Proces grupowy charakterystyka i dynamika Proces grupowy – potrzeby grupy i rola trenera w poszczególnych fazach | Prowadzący Weronika Kosteska | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Metodologia diagnozowania potrzeb rozwojowych, narzędzia diagnozy potrzeb rozwojowych Metodologia projektowania szkoleń Ewaluacja i działania poszkoleniowe | Prowadzący Rafał Kurzawa | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Aktywizujące metody prowadzenia szkoleń Nauczanie dorosłych | Prowadzący Rafał Kurzawa | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Kulisy pracy trenera Sposoby rozwiązywania konfliktów w pracy trenerskiej | Prowadzący Rafał Kurzawa | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Autoprezentacja i wystąpienia publiczne w pracy trenera Radzenie sobie ze stresem w pracy trenera Narzędzia coachingowe w pracy trenera | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Trener w akcji-praktyczny warsztat trenerska | Prowadzący Roman Cieśla | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Rozwój osobisty i zawodowy trenera | Prowadzący Mariola Barbara Król | Data realizacji zajęć 22-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Trening umiejętności prowadzenia mini szkolenia | Prowadzący Mariola Barbara Król | Data realizacji zajęć 23-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja i certyfikacja: egzamin teoretyczny i praktyczny VCC | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto600,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto600,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto600,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto600,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mariola Barbara Król
Akredytowany mentor i coach PCC ICF, akredytowany trener i egzaminator VCC moduł Coaching, trener VCC nr certyfikatu TSC—001-000512-specjalizacja Coaching oraz Mediacje. Kierownik merytoryczny i wykładowca studiów podyplomowych Akademia Profesjonalnego Mediatora w Akademii WSB Dąbrowa Górnicza, wykładowca studiów podyplomowych SWPS Wrocław -Mediacje i negocjacje w organizacji i biznesie. W latach 2011-2015 - doradca zawodowy /kariery , wykładowca uczelni wyższych.
Absolwentka SWPS Wrocław oraz Wydziału Prawa i Administracji UW. Ukończyła m.in.Akademię Mediatora SWPS, studia podyplomowe na WSB we Wrocławiu „Mediator w Biznesie”, studia podyplomowe Trener biznesu i coachingu, kurs specjalistyczny „Coach ICF”, kurs trenerski projektu „Kompendium Kompetencji Trenerskich” , kurs I i II stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, Racjonalnej Terapii Zachowań I i II stopnia, kurs Porozumienia Bez Przemocy, Szkołę AC/DC, studium Kompetencji Psychospołecznych.
Specjalizuje się w i coachingu skoncentrowanym na rozwiązaniach w podejściu psychologii zdrowia. mediacjach transformatywnych .W biznesie i organizacjach wykorzystuje coaching narzędziowym. Przeprowadziła ponad 10 000 godzin szkoleniowych.
Rafał Kurzawa
AC/DC
Coaching i mentoring
Mediacje
2018 - obecnie Specjalista ds. HR i rekrutacji Hoist Polska
2017 - 2018 Specjalista ds. planowania i logistyki Przedsiębiorstw Wyrobów Cukierniczych „Odra” S.A.
2017 – obecnie wykładowca Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu z zakresu mediacji i negocjacji
2014 - 2014 wykładowca Wyższej Szkoły Bogdana Jańskiego z zakresu job-coachingu
2013 – obecnie Współpraca z Akademią Bliżej
w szkoleniach dotyczących rozwiazywania konfliktów, mediacji i coachingu. Trener i doradca merytoryczny w programach związanych z procedurami zarządzania konfliktem w organizacji.
2014 – obecnie Koordynator Ośrodka Mediacji Międzynarodowego Instytutu Rozwoju Synergia
2014 – 2017 HR Business Partner Zakłady Przemysłu Cukierniczego „Otmuchów” S.A.
socjologia-studia magisterskie
Filozofia-studia licencjackie
certyfikowany trener VCC: trener,coaching,pracownik HP,mediator,coach
stał współpraca z Akademią Bliżej od 2013 roku w szkoleniach certyfikowanych:
Akademia trenera
Akademia Coachingu i mentoringu
Szkoła Mediacje
Roman Cieśla
: Manager z 20 letnim doświadczeniem zdobytym w korporacjach i prowadzeniu własnej firmy.
Pracował jako manager ds. szkoleń i trener wewnętrzny w międzynarodowych korporacjach oraz mediator w organizacji.
W latach 2011-2019 – prowadził projekty doradcze, szkolenia i coaching dla firm sektora MISP i szkolenia dla firm sektora korporacyjnego jako freelancer firm szkoleniowych.
Prowadził wykłady na studiach podyplomowych na kierunku Psychologia w Biznesie
Absolwent Akademii Ekonomicznej i Studiów Podyplomowych na kierunku Trener Grupowy na SWPS, Absolwent kursów „Train the Trainer” w Monachium i Poznaniu .
Ukończył kursy Praktyk i Mistrz NLP, Szkoła asesora AC/DC, Akademię Profesjonalnego Mediatora.
Posiada certyfikat : Practitioner Coach Diploma Noble Manhattan Coaching,Badania Odporności Psychicznej testem MTQ48.
Prowadzi szkolenia oraz coaching w obszarach zarządzania, rozwiązywania konfliktów, budowania zespołu, komunikacji interpersonalnej, rozwiązywania konfliktów, mediacji, negocjacji, sprzedaży i obsługi klienta, podnoszenia efektywności osobistej, inteligencji emocjonalnej ,
Specjalizuje się w coachingu managerskim i zespołowym.Szkoli trenerów w Szkołach Trenera VCC Akademii Bliżej
Przeprowadził ponad 350 dni szkoleniowych m.in.: PZ Cusson, Diament Doradcy, Skandia SA, Deutsche Bank, Centrum Usług Finansowych, Wrigley Pol
Weronika Kosteska
Psycholog, Mentor, Trener
Doświadczenie zawodowe:
We współpracy z Akademią "Bliżej" Natalii Kurzawy projektuje, planuje, prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu kompetencji społecznych, kompetencji trenerskich i coachingowych w ramach:
• Akademii Profesjonalnego Trenera
• Akademii Trenera rozwoju osobistego.
Doświadczenie i specjalizacja trenerska:
przeciwdziałanie i radzenie sobie z wypaleniem zawodowym, radzenie sobie ze stresem, budowanie odporności psychicznej; kompetencji miękkich i menadżerskich: komunikacja interpersonalna, zarządzanie zmianą, wsparcie.
Realizuje projekty szkoleniowe z tematyki m.in.: coaching zdrowia, stres i sytuacje trudne, sprzedaż, kompetencje trenera.
Nauczyciel akademicki Akademia WSB w ramach studiów podyplomowych Psychologia zdrowia i rozwoju, Mentoring i tutoring w organizacji i biznesie
Trener wewnętrzny: ING Bank Śląski w latach 2016-2019
Certyfikacje:
• certyfikowany trener VCC
• coach VCC
• mentor VCC
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- podręcznik VCC Trener
- postęp do testów kompetencji osobistych i zawodowych PCT-A, DISC
- pakiet ćwiczeń dla trenerów
- prezentacje
Warunki uczestnictwa
Warunkiem przyjęcia na kurs jest minimum średnie wykształcenie oraz predyspozycje do pracy z ludzmi.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój oraz umowe z WUP Kraków w ramach projektu Małopilski Pociąg do Kariery.
Kurs kończy się zaliczeniem egzaminu teoretycznego i praktycznego VCC.
Uczestnik po pozytywnym zaliczeniu egzaminu otrzyma certyfikat VCC -Trener wraz z suplementem opisującym wiedzę,umiejętnosci i kompetencji.
CERTYFIKAT VCC
Certyfikacja VCC to systemem kształcenia i certyfikacji zgodny z Europejską Ramą Kwalifikacji oraz zgodny z EUROPASS.
Certyfikat VCC potwierdza między innymi kwalifikacje w zawodzie Trenera rozwoju osobistego-coacha w obszarze wiedzy i umiejętności wyszczególnionych w suplemencie do Certyfikatu VCC o nazwie Coaching.
Podstawa prawna zwolnienia z VAT:
na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013r
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się za pomocą aplikacji ZOOM.
Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2GB pamięci RAM ( lun 4-rdzeniowy)
System operacyjny Windows 8 ( zalecany Windows 10) Mac wersja 10.13,
Przeglądarka internetowa GOOGLE Chrome, Mozilla,Firefox
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 mbps
kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki,( ZOOM współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami).Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć się do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika projektu przed szkoleniem. Link do usługi jest stały do zakończenai usługi.
Uczestnik szkolenia każdorazowo przed zajęciami grupowymi otrzymuje zaproszenie na spotkanie on-line.