Skuteczne zarządzanie wiekiem i współpraca międzypokoleniowa w miejscu pracy - szkolenie
Skuteczne zarządzanie wiekiem i współpraca międzypokoleniowa w miejscu pracy - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do menedżerów, liderów zespołów, dyrektorów oraz specjalistów, którzy chcą lepiej zarządzać różnorodnymi zespołami pod względem wieku oraz promować efektywną współpracę międzypokoleniową. Wymagany jest minimalny staż pracy - 1 miesiąc
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników13
- Data zakończenia rekrutacji24-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności zarządzania różnorodnością wiekową w organizacji oraz promowanie harmonijnej i produktywnej współpracy między pracownikami różnych pokoleń. Uczestnicy nauczą się identyfikować i wykorzystywać mocne strony poszczególnych pokoleń, a także rozwiązywać potencjalne konflikty wynikające z różnic pokoleniowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje znaczenie różnorodności wiekowej w miejscu pracy | Kryteria weryfikacji Wymienia przynajmniej trzy korzyści z różnorodności wiekowej w miejscu pracy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje główne wyzwania związane z zarządzaniem zespołami wielopokoleniowymi | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje i porównuje pokolenia Baby Boomers, X, Y, Z | Kryteria weryfikacji Potrafi opisać pokolenia Baby Boomers, X, Y (Millennials) oraz Z, wymieniając ich główne cechy i wartości. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje wpływ globalizacji i technologii na różnice pokoleniowe | Kryteria weryfikacji Omawia wpływ globalizacji na różnice pokoleniowe, podając konkretne przykłady. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Potrafi wskazać, jak różne pokolenia reagują na technologie, przedstawiając przynajmniej dwa przykłady | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje efektywne techniki komunikacji międzypokoleniowej | Kryteria weryfikacji Potrafi zidentyfikować bariery komunikacyjne między pokoleniami i zaproponować strategie ich przezwyciężenia | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje istotę budowania zaufania w zróżnicowanych wiekowo zespołach | Kryteria weryfikacji Potrafi zastosować techniki budowania zaufania w praktyce, omawiając przynajmniej dwie konkretne techniki | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje motywacje różnych pokoleń i dostosowuje podejście motywacyjne | Kryteria weryfikacji Tworzy plan personalizacji podejścia motywacyjnego, dostosowany do potrzeb swojego zespołu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwiązuje konflikty międzypokoleniowe | Kryteria weryfikacji Potrafi zidentyfikować źródła konfliktów międzypokoleniowych i zaproponować konkretne techniki ich rozwiązywania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik integruje zespoły wielopokoleniowe | Kryteria weryfikacji Potrafi stworzyć plan integracji zespołu, uwzględniający różnorodność wiekową | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje technologie do wspierania współpracy międzypokoleniowej | Kryteria weryfikacji Omawia przynajmniej dwa przypadki skutecznych wdrożeń technologii w kontekście międzypokoleniowym | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy strategię employer brandingową atrakcyjną dla różnych pokoleń | Kryteria weryfikacji Potrafi zaproponować przykładową strategię employer brandingową, która przyciąga talenty z różnych pokoleń | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik zarządza przepływem wiedzy w zróżnicowanych wiekowo zespołach | Kryteria weryfikacji Omawia przynajmniej dwa praktyczne narzędzia i metody zarządzania wiedzą, które mogą być zastosowane w jego organizacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Znaczenie różnorodności wiekowej:
- Wprowadzenie do pojęcia różnorodności wiekowej
- Korzyści z różnorodności wiekowej w miejscu pracy
- Wyzwania związane z zarządzaniem zespołami wielopokoleniowymi
Moduł 2: Charakterystyka pokoleń w miejscu pracy:
- Pokolenie Baby Boomers, X, Y (Millennials), Z - ich cechy i wartości
- Porównanie stylów pracy i oczekiwań różnych pokoleń
Moduł 3: Pokolenia w kontekście globalnym:
- Wpływ globalizacji na różnice pokoleniowe
- Wpływ technologii na pokolenia
Moduł 4: Komunikacja międzypokoleniowa:
- Bariery komunikacyjne między pokoleniami
- Strategie efektywnej komunikacji
- Ćwiczenia praktyczne w komunikacji międzypokoleniowej
Moduł 5: Współpraca i budowanie zaufania:
- Techniki budowania zaufania w zróżnicowanych wiekowo zespołach
- Wykorzystanie mentoringu i coaching'u między pokoleniami
Moduł 6: Zrozumienie motywacji różnych pokoleń:
- Co motywuje różne pokolenia do pracy?
- Jak różne pokolenia definiują sukces?
- Personalizacja podejścia motywacyjnego
Moduł 7: Rozwiązywanie konfliktów międzypokoleniowych:
- Identyfikacja źródeł konfliktów między pokoleniami
- Techniki rozwiązywania konfliktów
- Praktyczne scenariusze
Moduł 8: Integracja zespołów wielopokoleniowych:
- Tworzenie inkluzywnej kultury organizacyjnej
Moduł 9: Rola technologii w zespole międzypokoleniowym:
- Jak różne pokolenia korzystają z technologii?
- Wykorzystanie narzędzi cyfrowych do wspierania współpracy
- Przykłady skutecznych wdrożeń technologii
Moduł 10: Przywództwo w zróżnicowanych wiekowo zespołach:
- Style przywództwa a różnice pokoleniowe
- Przywództwo inkluzywne
- Case studies z praktyki przywódczej
Moduł 11: Employer branding w kontekście międzypokoleniowym:
- Jak przyciągnąć talenty z różnych pokoleń?
- Budowanie marki pracodawcy atrakcyjnej dla różnych grup wiekowych
- Strategiczne działania employer brandingowe
Moduł 12: Zarządzanie wiedzą w zróżnicowanych wiekowo zespołach:
- Transfer wiedzy między pokoleniami
- Budowanie systemów do zarządzania wiedzą
- Praktyczne narzędzia i metody
- Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia praz rozwiązań dla organizacji.
- Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu: Aby osiągnąć główny cel usługi, uczestnicy muszą wziąć udział w całym szkoleniu (100% frekwencji), aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
- Szkolenie dedykowane jest do menedżerów, liderów zespołów, dyrektorów oraz specjalistów, którzy chcą lepiej zarządzać różnorodnymi zespołami pod względem wieku oraz promować efektywną współpracę międzypokoleniową. Wymagany jest minimalny staż pracy - 1 miesiąc.
- Trener na bieżąco - w trakcie trwania usługi weryfikuje postępy i ocenia efekty uczenia. Po zakończonej usłudze zostaje przeprowadzona walidacja, oparta o założone kryteria weryfikacji efektów uczenia się, realizowana jest z zachowaniem rozdzielności funkcji.
- W ramach realizacji szkolenia uczestnicy otrzymują materiały merytoryczne w formie prezentacji. Materiały wysyłane są na adresy mailowe uczestników szkolenia.
- Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych (1 godzina zegarowa = 60 minut).
- Przerwy wliczone są w czas trwania szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Moduł 1: Znaczenie różnorodności wiekowej | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Moduł 2: Charakterystyka pokoleń w miejscu pracy | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Moduł 2: Charakterystyka pokoleń w miejscu pracy c.d. | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Moduł 3: Pokolenia w kontekście globalnym | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 25-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Moduł 4: Komunikacja międzypokoleniowa | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Moduł 5: Współpraca i budowanie zaufania | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Moduł 5: Współpraca i budowanie zaufania c.d. | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Moduł 6: Zrozumienie motywacji różnych pokoleń | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 26-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Moduł 7: Rozwiązywanie konfliktów międzypokoleniowych | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 01-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Moduł 8: Integracja zespołów wielopokoleniowych | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 01-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 01-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Moduł 9: Rola technologii w zespole międzypokoleniowym | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 01-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Moduł 10: Przywództwo w zróżnicowanych wiekowo zespołach | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 02-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Moduł 11: Employer branding w kontekście międzypokoleniowym | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 02-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 02-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Moduł 11: Employer branding w kontekście międzypokoleniowym c.d. | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 02-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Moduł 12: Zarządzanie wiedzą w zróżnicowanych wiekowo zespołach | Prowadzący Małgorzata Adamczyk | Data realizacji zajęć 02-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 888,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 888,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto184,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto184,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Adamczyk
Absolwent Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie – Wydział Biologii i Hodowli Zwierząt–stopień magister inżynier.
Absolwent Studiów Podyplomowych Wyższa Szkoła Społeczno-Przyrodnicza im. Wincentego Pola w Lublinie Wydział Nauk Społecznych kierunek Doradztwo Zawodowe, Edukacyjne i Pośrednictwo Pracy.
Student Collegium Humanum Szkoła Główna Menadżerska w Warszawie – jednolite studia magisterskie–kierunek psychologia
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach realizacji szkolenia uczestnicy otrzymują materiały merytoryczne w formie prezentacji. Materiały wysyłane są na adresy mailowe uczestników szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie jest skierowane do menedżerów, liderów zespołów, dyrektorów oraz specjalistów, którzy chcą lepiej zarządzać różnorodnymi zespołami pod względem wieku oraz promować efektywną współpracę międzypokoleniową. Wymagany jest minimalny staż pracy - 1 miesiąc.
Informacje dodatkowe
Koszt szkolenia nie zawiera kosztów dojazdu, zakwaterowania oraz wyżywienia, a także kosztów środków trwałych.
Przerwy przewidziane w harmonogramie są wliczone w czas szkolenia.
Szkolenie zwolnione jest z VAT na podstawie: §3 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2015 r., poz.736).