Angażujący Lider - Decision Making for Leaders (DMFL) - model Vroom'a
Angażujący Lider - Decision Making for Leaders (DMFL) - model Vroom'a
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do programu warto zgłosić się, jeśli:
Jesteś menedżerem lub liderem:
- Program pomoże Ci udoskonalić proces podejmowania decyzji i zwiększyć zaangażowanie zespołu.
- Nauczysz się dobierać styl zarządzania do różnych sytuacji projektowych.
- Zdobycie praktycznych umiejętności i narzędzi wzmocni Twoją pozycję lidera.
Jesteś ekspertem:
- Program pomoże Ci nabyć umiejętności niezbędne do efektywnej pracy w zespole projektowym.
- Nauczysz się skutecznie komunikować i współpracować z innymi członkami zespołu.
- Zdobycie nowych umiejętności zwiększy Twoją wartość na rynku pracy.
Jesteś talentem:
- Program pomoże Ci poznać teoretyczne podstawy angażowania zespołu.
- Zdobycie praktycznych umiejętności i narzędzi przygotuje Cię do pracy jako Lidera.
- Program będzie cennym doświadczeniem w Twojej edukacji.
Program jest szczególnie polecany dla osób, które:
- Chcą zwiększyć pewność siebie w podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu problemów.
- Chcą budować zaangażowanie zespołu w procesie projektowym.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji21-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego i efektywnego zarządzania zespołami projektowymi oraz podejmowania trafnych decyzji w kontekście biznesowym. Szkolenie opiera się na modelu DMFL profesora Vroom’a i prowadzi do zrozumienia oraz praktycznego zastosowania narzędzi i strategii angażowania zespołu, doboru stylu zarządzania oraz oceny efektywności decyzji. Usługa prowadzi do identyfikowania czynników sytuacyjnych i optymalizujących proces decyzyjny.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą modelu DMFL profesora Vrooma oraz jego zastosowania w procesie decyzyjnym. | Kryteria weryfikacji charakteryzuje filary efektywności decyzji według modelu DMFL. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji rozróżnia style zarządzania: dyrektywny i partycypacyjny. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji omawia korzyści i zagrożenia związane z każdym stylem zarządzania. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji ocenia efektywność decyzji na podstawie kryteriów modelu DMFL. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Stosuje model DMFL w praktycznych sytuacjach projektowych. | Kryteria weryfikacji analizuje studia przypadków związane z zarządzaniem zespołem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji podejmuje decyzje zarządcze uwzględniając czynniki sytuacyjne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji opracowuje strategie zarządzania zespołem w oparciu o model DMFL. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji korzysta z matrycy i aplikacji DMFL w pracy projektowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Optymalizuje procesy decyzyjne lidera z wykorzystaniem praktycznych narzędzi. | Kryteria weryfikacji omawia zasady optymalizacji procesów decyzyjnych. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje narzędzie Expert System do analizowania sytuacji problemowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji ocenia skuteczność podjętych decyzji na podstawie zebranych danych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji przedstawia rekomendacje dotyczące zmian w sposobie podejmowania decyzji. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program "Angażujący Lider: Decision Making for Leaders" to innowacyjny warsztat, który skupia się na rozwijaniu umiejętności angażowania zespołu w procesy biznesowe oraz podejmowania trafnych decyzji w kontekście zarządzania projektami. Warsztat opiera się na modelu projektowym DMFL autorstwa profesora Vroom’a, a jego głównym celem jest wyposażenie uczestników w praktyczne narzędzia i strategie niezbędne do efektywnego zarządzania zespołami i projektami.
W trakcie warsztatu uczestnicy:
- Angażują się w studia przypadków, które pozwalają im na praktyczne zastosowanie modelu DMFL w różnych sytuacjach angażowania zespołu od dyrektywności do partycypacji.
- Pracują w zespołach, co umożliwia im wymianę poglądów, wypracowanie grupowych strategii i uchwycenie różnych perspektyw.
- Otrzymują narzędzia w postaci matrycy i aplikacji, które ułatwiają im wykorzystanie modelu DMFL w codziennej pracy.
Korzyści z udziału w programie:
- Nabycie umiejętności podejmowania trafnych i efektywnych decyzji w kontekście angażowania zespołu..
- Poznanie i zrozumienie modelu projektowego DMFL profesora Vroom’a.
- Rozwój umiejętności pracy w zespole i efektywnej komunikacji.
- Nabycie praktycznych narzędzi i strategii do zarządzania zespołami i projektami.
- Zwiększenie pewności siebie w podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu problemów.
Program "Angażujący Lider: Decision Making for Leaders" opiera się na trzech kluczowych narzędziach:
1. Przywództwo w projekcie:
- Uczestnicy poznają definicję przywództwa w kontekście zarządzania projektami.
- Zrozumieją, kiedy zespół doświadcza przywództwa i jakie czynniki wpływają na jego efektywność.
- Przeanalizują, czy każdy może być przywódcą, a także jakie cechy i umiejętności są niezbędne do efektywnego przewodzenia zespołowi.
2. Dyrektywność vs. partycypacja:
- Uczestnicy poznają dwa główne style zarządzania: dyrektywny i partycypacyjny.
- Zrozumieją korzyści i zagrożenia każdego z tych stylów dla lidera i zespołu.
- Nauczą się dobierać odpowiedni styl zarządzania do różnych sytuacji projektowych.
3. Kryteria efektywności decyzji:
- Uczestnicy poznają model H. Vroom’a, który opisuje filary efektywności w procesie decyzyjnym.
- Zrozumieją, jakie czynniki wpływają na jakość decyzji oraz jak skutecznie ją wdrażać.
- Nauczą się oceniać efektywność podejmowanych decyzji projektowych.
Dodatkowo program obejmuje:
- Model Tenenbaum-Smith, który opisuje pięć stylów budowania zaangażowania zespołu w procesie projektowym.
- Studia przypadków, które pozwalają uczestnikom na praktyczne zastosowanie poznanych narzędzi i strategii.
- Pracę w zespołach, która umożliwia wymianę poglądów, wypracowanie grupowych strategii i uchwycenie różnych perspektyw.
- Narzędzia w postaci matrycy i aplikacji, które ułatwiają wykorzystanie modelu DMFL profesora Vroom’a w codziennej pracy.
Program warsztatu:
Dzień 1 (10:00 – 17:00)
Moduł 1: LESTAN - analiza indywidualnego stylu przywódczego (pre-work)
- Uczestnicy przed warsztatem wykonują zadanie LESTAN, które składa się z 30 jednostronicowych studiów przypadku, w których muszą podjąć decyzje.
- Na podstawie odpowiedzi generowane są indywidualne raporty, które uczestnicy otrzymują w czasie warsztatu.
Moduł 2: Wprowadzenie do warsztatu
- Rozpoznanie potrzeb i oczekiwań uczestników.
- Przedstawienie zasad rywalizacji - uczestnicy pracują w grupach, rywalizując o uzyskanie najwyższej efektywności swoich decyzji.
Moduł 3: Intuicyjne dostosowywanie stylu przywódczego do sytuacji
- Studium przypadku #1 - praca indywidualna: intuicyjne wybieranie sposobu podjęcia decyzji.
- Informacja zwrotna - każdy uczestnik otrzymuje główne uwagi ze swojego raportu LESTAN.
- Studium przypadku #1 - praca w grupach: grupowe podejmowanie decyzji na podstawie własnych doświadczeń biznesowych. Modyfikowanie swoich opinii na podstawie informacji zwrotnej i wiedzy grupy.
- Studia przypadku #2 i #3 - praca indywidualna i zespołowa: odkrywanie wartości rozwiązywania problemów w grupie.
Przerwa lunchowa (12:00 – 13:00)
Moduł 4: Kryteria efektywności decyzji i czynniki sytuacyjne
- Kryteria efektywności decyzji - czym jest efektywna decyzja? Jakie są aspekty efektywnego procesu decyzyjnego?
- Czynniki sytuacyjne - kiedy i w jaki sposób podejmować decyzje. Co powinno skłaniać do bardziej autokratycznego stylu, a co do angażowania zespołu w proces decyzyjny?
Moduł 5: Świadome dostosowywanie stylu przywódczego do sytuacji
- Studia przypadku #4, #5 i #6 - praca indywidualna i zespołowa: uwzględnianie różnych kryteriów efektywności w procesie decyzyjnym. Rozpoznawanie czynników sytuacyjnych i optymalizowanie procesu decyzyjnego.
Weryfikacja postępów w uczeniu się oraz uwagi trenera
Dzień 2 (09:00 – 16:00)
Moduł 6: Wykorzystanie modelu decyzyjnego Vroom'a
- Przedstawienie normatywnego modelu podejmowania decyzji.
- Studia przypadku #1 - #6 - nauka wykorzystania modelu. Jak podejmujemy decyzje, a jak powinniśmy podejmować decyzje.
Moduł 7: Aplikacja komputerowa Expert System
- Prezentacja aplikacji Expert System do analizowania sytuacji problemowych w swojej organizacji. Nauka posługiwania się aplikacją i możliwości jej wykorzystania.
- Podsumowanie rywalizacji w grupach - najwyższa efektywność decyzji i najwyższy wzrost efektywności decyzji.
Przerwa lunchowa (12:00 – 13:00)
Moduł 8: LESTAN - analiza indywidualnego stylu przywódczego
- Rozdanie uczestnikom raportów LESTAN.
- Przedstawienie anonimowo przykładowego raportu z indywidualnego badania stylu przywódczego. Jak czytać raport i jak wykorzystać go dla własnego rozwoju.
- Raport LESTAN pokazuje uczestnikom ich styl podejmowania decyzji oraz konsekwencje tego stylu (wpływ na efektywność decyzji). Raport pokazuje, na ile trafnie uczestnik badania rozpoznaje problem decyzyjny i czy adekwatnie optymalizuje swój sposób podejmowania decyzji. Raport przedstawia rekomendowane zmiany w sposobie podejmowania decyzji.
Moduł 9: Podsumowanie szkolenia
- Podsumowanie zdobytej wiedzy i narzędzi oraz możliwości ich wykorzystania.
- Indywidualne konsultacje.
Walidacja efektów uczenia się (15:30 - 16:00)
Gry uzupełniające
Twierdza Poznań Game
SYMULACJA PROWADZENIA ZESPOŁU OD BIERNOŚCI DO ODPOWIEDZIALNOŚCI
W czasie grywalizacji buduje się zespół. Cele indywidualne i zbiorowe przenikają się. Przekonania i oczekiwania. Niepełne i niepewne informacje. Presja czasu. Strach przed popełnieniem błędu. Nie możemy milczeć, mamy rozmawiać, podejmować działania, szukać najlepszych wyborów.
Skupimy się na ocenie sytuacji, na określeniu celu, strategii i środków działania. Zajmiemy się określeniem, jak wypracować najlepsze rozwiązanie, które zostanie wdrożone. Trzeba pamiętać, że każda decyzja wdrażana dosłownie (bez dopasowania do lokalnych uwarunkowań) okaże się błędna.
Będziemy pracowali nad siłą i jednością zespołu.
- Szkolenie prowadzone jest w grupach od 2 do 14 osób
- Uczestnik posiada samodzielne stanowisko pracy.
- Warunkiem koniecznym do osiągnięcia celu szkolenia jest 100% frekwencja oraz zaangażowanie Uczestnika.
- Usługa realizowana w 14 godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Dzień 1. Moduł 1: LESTAN - analiza indywidualnego stylu przywódczego (pre-work) | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Dzień 1. Moduł 2: Wprowadzenie do warsztatu | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Dzień 1. Moduł 3: Intuicyjne dostosowywanie stylu przywódczego do sytuacji | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Dzień 1. Przerwa lunchowa | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Dzień 1. Moduł 4: Kryteria efektywności decyzji i czynniki sytuacyjne | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Dzień 1. Moduł 5: Świadome dostosowywanie stylu przywódczego do sytuacji | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Dzień 1. Weryfikacja postępów w uczeniu się oraz uwagi trenera | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Dzień 2. Moduł 6: Wykorzystanie modelu decyzyjnego Vroom'a | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Dzień 2. Moduł 7: Aplikacja komputerowa Expert System | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Dzień 2. Przerwa lunchowa | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Dzień 2. Moduł 8: LESTAN - analiza indywidualnego stylu przywódczego | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Dzień 2. Moduł 9: Podsumowanie szkolenia | Prowadzący Robert Zych | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 075,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto219,64 PLN
- Koszt osobogodziny netto178,57 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Robert Zych
Jest skoncentrowany na osiąganiu efektów, tworzy warunki do rozwoju klientów i współpracowników. Pracuje w oparciu o metodologię Insight Discovery, DISC BAI, LESTAN z Yale School of Managment. Jest coachem supervisorem Polskiej Izby Coachingu.
Współwłaściciel zarządzający Kontrakt OS, szef, trener, coach.
Od 1986 roku do 1993 handlowiec współpracujący z polskimi małymi firmami rodzinnymi. Do 1997 roku handlowiec i menedżer w globalnej korporacji. Od 1997 roku twórca i współwłaściciel Ośrodka Szkolenia Handlowców (OSH), który w 2002 roku połączył się z firmą Kontrakt w Grupę Szkoleniową Kontrakt-OSH. Odpowiedzialny za zarządzanie tą spółką. Współzałożyciel Polskiej Szkoły Coachingu Kontrakt i Polskiej Szkoły Trenerów Biznesu Kontrakt.
Autor książek dla liderów i handlowców: „Gen Sprzedawcy”, „Lider Sprzedaży”, „Klient w centrum uwagi” współautor książki dla szefów i coachów „Szef w roli Coacha" oraz książki jak rozwijają się zespoły „Szef w relacji z zespołem”.
Od 1997 roku zajmuje się prowadzeniem projektów szkoleniowych, nastawionych na osiągnięcie wyników i budowanie zaangażowania w organizacjach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Narzędzia wdrożeniowe wspierające warsztat Angażujący Lider - decision Making for Leaders Model Vroom’a:
- Skrypt Szkoleniowy - Angażujący Lider
- Dostęp do Platformy Wdrożeniowej Quico
- One Pagery Wdrożeniowe z Narzędziami Angażowania Zespołu
- Matryca Angażowania Zespołu
- Aplikacja Expert System
- Dostęp do Trenerów przez 3 miesiące po warsztacie - Mentoring Wdrożeniowy.
Informacje dodatkowe
- Liczba uczestników 2-14 osób.
- Zastrzegamy sobie prawo do zmiany terminu warsztatów w przypadku nie zebrania minimalnej liczby uczestników.
- Catering (przerwy kawowe, lunch), skrypt szkoleniowy.
- Do ceny należy doliczyć 23% podatku VAT.