Twórcze podejście do pracy. Metody kreatywnego podejścia do problemów.
Twórcze podejście do pracy. Metody kreatywnego podejścia do problemów.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Współpracownicy związani z projektem. Liderzy zespołów, którzy chcą doskonalić umiejętności swojego zespołu.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji15-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności do zmierzenia się z problemami, które ograniczają kreatywność i blokują wyzwolenie się twórczego potencjału.„Niezależnie od tego, jak świetnie wyglądasz, jeśli masz nudny umysł – nie ma nadziei na to, że zaimponujesz ludziom w jakiejkolwiek sytuacji.” – Edward de Bono, Mieć Piękny Umysł
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumie proces kreatywności | Kryteria weryfikacji 1. definiuje kreatywność2. potrafi opisać proces przetwarzania informacji w mózgu 3. potrafi wymienić bariery kreatywnego myślenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi stymulować własną kreatywność | Kryteria weryfikacji 1. dobiera metody i narzędzia pobudzające potencjał kreatywny1. definiuje proces grupowy i jego etapy 2. rozumie proces słuchania, zadawania pytań, siłę emocji i uczuć w myśleniu 3. identyfikuje 6 podstawowych typów osobowościowych w środowisku pracy i związane z nimi strategie postępowania 4. potrafi pracować za pomocą 2 metod kreatywnej współpracy: kolorowych kapeluszy Edwarda de Bono oraz strategię Walta Disney’a | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi spojrzeć na problem z różnych punktów widzenia i tworzyć alternatywne możliwości działania | Kryteria weryfikacji 1. potrafi wymienić korzyści postępowania wbrew logice (zasady irracjonalności)2. potrafi wymienić błędy poznawcze wpływające na decyzje 3. potrafi zaprojektować rozwiązanie za pomocą 7 kroków Strategicznego Rozwiązywania Problemów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Sesja 1: Wprowadzenie do tematu nt kreatywności, kreatywne rozgrzewki.
Sesja 2: Jak pracuje mózg? Zalety irracjonalności.
Sesja 3: Bariery kreatywnego myślenia. Metody i narzędzia pobudzające potencjał kreatywny, w tym strategia 6 kolorowych kapeluszy de Bono oraz Walta Disney’a - ćwiczenia na rozwijanie umiejętności kreatywnej współpracy i komunikacji w grupie.
Sesja 4: Niektóre rysy osobowościowe i związane z nimi strategie – przyczynek do zrozumienia pracy w grupie.
Sesja 5: Trening „pięknego umysłu (E. de Bono). Analiza problemu i stworzenie potencjalnego rozwiązania za pomocą 7 kroków Strategicznego Rozwiązywania Problemów G. Nardone
Walidacja.
Szkolenie odbywa się w godzinach dydaktycznych, czyli 1 godzina szkolenia równa się 45 minut.
W ciągu dnia zostały uwzględnione 3 przerwy (2 przerwy po 15 minut i jedna – 30 minut).
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia realizowane są metodami aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności, zastosowanie teorii w praktyce.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Sesja 1: Wprowadzenie do tematu nt kreatywności, kreatywne rozgrzewki. | Prowadzący Anna Szmyd | Data realizacji zajęć 16-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 przerwa | Prowadzący Anna Szmyd | Data realizacji zajęć 16-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Sesja 2: Jak pracuje mózg? Zalety irracjonalności. | Prowadzący Anna Szmyd | Data realizacji zajęć 16-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 przerwa | Prowadzący Anna Szmyd | Data realizacji zajęć 16-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Sesja 3: Bariery kreatywnego myślenia. Metody i narzędzia. | Prowadzący Anna Szmyd | Data realizacji zajęć 16-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Sesja 4: Niektóre rysy osobowościowe i związane z nimi strategie | Prowadzący Anna Szmyd | Data realizacji zajęć 16-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 przerwa | Prowadzący Anna Szmyd | Data realizacji zajęć 16-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Sesja 5: Trening pięknego umysłu. | Prowadzący Anna Szmyd | Data realizacji zajęć 16-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Wlidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto960,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto960,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Szmyd
i synergii grupy, nawiązywaniu współpracy, podejmowaniu inicjatyw.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały merytoryczne, związane z tematyką szkolenia w postaci wydruku dla każdego z uczestników.
Warunki uczestnictwa
Szczegółowe warunki udziału w szkoleniu określa Regulamin szkoleń, w tym zgodę uczestnika na użyczenie swojego wizerunku w charakterze zdjęć, filmów zrobionych podczas szkolenia, w którym uczestniczył.