Kurs Asymetria niemowlęca w ujęciu holistycznym
Kurs Asymetria niemowlęca w ujęciu holistycznym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Ten kurs fizjoterapii przewidziany jest dla osób posiadających wiedzę na temat anatomii, fizjologii oraz biomechaniki ludzkiego ciała, w szczególności osób, które pragną poszerzyć wiadomości na temat diagnostyki i terapii asymetrii niemowlęcej.
Preferowana grupa to:
- REHABILITANCI
- FIZJOTERAPEUCI
- NEUROLOGOPEDZI
- OSTEOPACI
- STUDENCI WYŻEJ WYMIENIONYCH KIERUNKÓW
Organizator dopuszcza udział uczestników spoza grupy wymienionej powyżej, jednak obligatoryjne jest wiedzy z zakresu anatomii, fizjologii oraz biomechaniki ludzkiego ciała. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie, a decyzja dotycząca udziału w kursie zależy od decyzji Instruktora.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji19-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy dowiedzą się czym jest asymetria, jakie są jej rodzaje oraz przyczyny, nauczą się terapii tych przyczyn, a nie objawów, w oparciu o techniki manualne. Poznają mechanizmy fizjologiczne i zrozumieją dlaczego „jedna strona skrócona, a druga wydłużona” to mit. Podczas szkolenia doświadczą i nauczą się również technik medytacyjnych, których regularne praktykowanie buduje odpowiednią percepcję dla poprawy umiejętności palpacyjnych terapeuty.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie prowadzi diagnostykę asymetrii u niemowląt i małych dzieci, ustala plan terapii oraz stosuje odpowiednio techniki nakierowane na terapię przyczyn asymetrii. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje pojęcie asymetrii, jej rodzaje oraz ma świadomość jej znaczenia dla rozwoju motorycznego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia przyczyny asymetrii w zależności od etapu (rozwój embrionalny, ciąża, poród, niemowlę) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dostrzega znaczenie asymetrii dla funkcji wisceralnej, oddechowej, wzrokowej – przenoszenie obciążeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje techniki stosowane w terapii asymetrii | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi samodzielnie testy diagnostyczne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik posługuje się technikami stosowanymi w terapii asymetrii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie ustala plan terapii oraz stosuje odpowiednio techniki nakierowane na terapię przyczyn asymetrii. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I:
- Wprowadzenie: czym jest asymetria, rodzaje, znaczenie dla rozwoju motorycznego.
- Obalenie dawnych teorii, postawienie nowych hipotez w świetle faktów – wzorce kompensacyjne, biotensegracja, kierunki przenoszenia sił mechanicznych.
- Ćwiczenia wprowadzające
- Przebieg porodu, pozycje płodowe w kontekście ryzyka asymetrii niemowlęcej – asynklityzm i inne nieprawidłowe wstawienia główki.
- Wywiad ciążowy – przebieg ciąży, czas i rodzaj porodu, stosowanie środków wspomagających i znieczulających.
- Techniki globalne na głowę i powięź szyjną
- Przyczyny asymetrii (rozwój embrionalny, ciąża, poród, niemowlę) – dlaczego hipoteza przyczyny jest kluczowa?
- Techniki mięśniowe: MOS, mięśnie pochyłe, dźwigacz łopatki
- Techniki na szwy czaszkowe
- Przegląd badań naukowych na temat asymetrii niemowlęcej.
- Skuteczność leczenia asymetrii różnymi metodami – rozciąganie, wspomaganie domowe, mobilizacja kręgosłupa, pozycje ułożeniowe, tejpy, profilowane poduszki, ortezy, kaski – przegląd badań naukowych i własnych doświadczeń.
- Warianty modyfikacji umiejętności motorycznych pod kątem asymetrii.
Dzień II:
- Niesymetryczne wady budowy czaszki – manualne leczenie plagiocefalii.
- Techniki membranowe na czaszce
- Technika na chrząstkozrost klinowo-podstawny
- Znaczenie asymetrii dla funkcji wisceralnej, oddechowej, wzrokowej – przenoszenie obciążeń.
- Technika na kręgosłup szyjny
- Techniki na cztery przepony
- Techniki na twarzoczaszkę
- Techniki okostnowe
- Kontynuacja technik na cztery przepony
Dzień III:
- Problem globalny vs problem lokalny
- Techniki na jamę brzuszną
- Asymetria w problemach systemu żuchwowo-gnykowo-szyjno-czaszkowego.
- Testy diagnostyczne
- Podsumowanie
Zakończenie
- Walidacja efektów uczenia się
- Wręczenie certyfikatów
- Zdjęcia pamiątkowe
Podczas szkolenia doświadczysz i nauczysz się również technik medytacyjnych, których regularne praktykowanie buduje odpowiednią percepcję dla poprawy umiejętności palpacyjnych terapeuty.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień I, punkty 1-3. W bloku szkol. uwzględniono 10 min. przerwy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień I, punkty 4-6. W bloku szkol. uwzględniono 10 min. przerwy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień I, punkty 7-9. W bloku szkol. uwzględniono 20 min. przerwy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień I, punkty 10-12. W bloku szkol. uwzględniono 20 min. przerwy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień II, punkty 1-3. W bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień II, punkty 4-7. W bloku szkol. uwzględniono 20 min. przerwy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień II, punkty 8-9. W bloku szkol. uwzględniono 20 min. przerwy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień III, punkty 1-2. W bloku szkol. uwzględniono 20 min. przerwy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień III, punkty 3-5. W bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto64,29 PLN
- Koszt osobogodziny netto64,29 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W cenie kursu każdy uczestnik otrzymuje:
- obszerny skrypt z materiałami dydaktycznymi
- narzędzia do pracy podczas kursu
- certyfikat ukończenia szkolenia w języku polskim
- zaświadczenie MEN-III/1
Warunki uczestnictwa
Przed dokonaniem zapisu na usługę, prosimy o kontakt z Organizatorem w celu potwierdzenia dostępności miejsc.
Następnie należy wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie https://spasja.pl pod opisem wybranego szkolenia. Procedura opisana jest na stronie.
W komentarzu należy zaznaczyć, że kurs będzie dofinansowany ze środków BUR oraz podać pełne dane do faktury.
Po wysłaniu formularza i potwierdzeniu zapisu przez organizatora, można dokonać zapisu na usługę poprzez BUR.
Wymagane jest przeczytanie i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych SPASJA.
Informacje dodatkowe
-Kurs odbywa się w języku polskim
-Zwolnienie z VAT ze względu na rodzaj prowadzonej działalności (art. 43 ust 1 ustawy o VAT)
-Przed zgłoszeniem prosimy o kontakt mailowy spasja@spasja.pl lub telefoniczny
-Liczba godzin szkolenia została podana w godzinach szkoleniowych (1h szkoleniowa = 45 minut)
-Kurs trwa łącznie 28 godzin szkoleniowych, które są ujęte w harmonogramie
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Sala szkoleniowa spełnia wymogi Sanepidu i Straży Pożarnej: bezpieczne i higieniczne warunki pracy.