Facilitation Practitioner - kompleksowe szkolenie zakończone egzaminem
Facilitation Practitioner - kompleksowe szkolenie zakończone egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Kierownicy zespołów, kierownicy projektu i managerowie, którzy na co dzień mierzą się z problemami i we współpracy z zespołem poszukują rozwiązań problemów.
- Kierownicy zespołów informatyków, programistów, kierownicy projektów informatycznych chcący wykorzystać techniki facylitacyjne w celu polepszenia pracy zespołowej.
- Trenerzy wewnętrzni, pracownicy działów HR, prowadzący warsztaty rozwojowe z wykorzystaniem narzędzi aktywizacji grupy.
- Konsultanci, osoby odpowiedzialne za wsparcie biznesu, zajmujące się rozpoznawaniem potrzeb biznesowych swoich partnerów.
- Osoby prowadzące spotkania strategiczne i posiedzenia kadry zarządzającej, które chcą podnieść jakość podejmowanych decyzji.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji04-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest poznanie najważniejszych mechanizmów rządzących pracą zespołową. Uczestnicy dowiadują się, jak poprowadzić spotkanie, aby skutecznie wesprzeć zespół w rozwiązaniu nawet bardzo złożonego i skomplikowanego problemu.Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia warsztatów facylitowanych oraz nabycie umiejętności wykorzystania technik facylitacyjnych w codziennej pracy.
Szkolenie przygotowuje do egzaminu Facilitation Practitioner.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna różnicę między Zadaniem i Procesem oraz ich wpływem na prowadzone spotkania.Zna i rozumie czynniki oraz mechanizmy wpływające na pracę zespołu (stałego, projektowgo) Zna i rozumie elementy wpływające na jakość spotkań zespołu Zna i rozumie rolę Facylitatora i Lidera Zadania w ramach prowadzenia efektywnych spotkań Zna sposby podziału i angażowania uczestników spotkania w realizację celu (formaty) Zna charakterystykę oraz wady i zalety narzędzi zwiększających efektywność spotkań (stacjonarnych i zdalnych) oraz jakość podejmowanych decyzji, czy rozwiązywanych problemów, w ich trakcie. Zna i rozróżnia zjawiska i mechanizmy zachodzące między członkami zespołu. | Kryteria weryfikacji wiedza | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje zjawiska i mechanizmy zachodzące między członkami zespołu oraz podejmuje skuteczne interwencje.Planuje i przygotowuje agendę spotkania, uwzględniając charakterystykę grupy, cel oraz dostępny czas. Dobiera metody i techniki podnoszące efektywność spotkań, w tym: zarządczych, zespołów ds. kryzysowych, zespołów informatycznych, projektowych, czy interdyscyplinarnych i rozproszonych, itp. Stosuje metody i techniki prowadzenia spotkań, zgodnie z ich przeznaczeniem Komunikuje proces w trakcie spotkania, z wykorzystaniem metody SPO Angażuje grupę do realizacji zadania, zgodnie z jego specyfiką (formaty). | Kryteria weryfikacji obserwowana umiejętność | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Świadomie zapobiega ograniczeniom poznawczym oraz syndromowi myślenia grupowego występującymi podczas spotkań i podejmowania decyzji.Klarownie komunikuje się z zespołem w takcie prowadzenia spotkania. Świadomie dobiera swój styl prowadzenia spotkania (poziom dyrektywności) do poziomu dojrzałości grupy i charakterystyki celu Uwzględnia różne preferencje osobowościowe i ich wpływ na prowadzone spotkania oraz dobór narzędzi Efektywnie rozwiązuje problemy występujące na spotkaniach. Rozumie, że samo „rozmawianie” o złożonym problemie/ temacie nie pomaga w jego zrozumieniu i rozwiązaniu. | Kryteria weryfikacji Obserwowane zachowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęInprogress
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoAPMG International
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Facylitacja to podejście do prowadzenia spotkań zorientowanych na wypracowanie rozwiązania problemu przez zespoły. Osoba prowadząca takie spotkania, czyli facylitator, wykorzystuje szereg technik, narzędzi i modeli służących podnoszeniu efektywności w osiągnięciu tego celu.
Szkolenie Facilitation Foundation pozwala poznać najważniejsze mechanizmy rządzące pracą zespołową. Uczestnicy dowiadują się, jak poprowadzić spotkanie, aby skutecznie wesprzeć zespół w rozwiązaniu nawet bardzo złożonego i skomplikowanego problemu.
Kurs wyposaża uczestników w zestaw umiejętności i narzędzi, przydatnych w prowadzeniu warsztatów facylitowanych. Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia takich warsztatów oraz nabycie umiejętności wykorzystania technik facylitacyjnych w codziennej pracy.
Ramowy program szkolenia
DZIEŃ 1
PRE-TEST
PODSUMOWANIE POZIOMU FOUNDATION
- Omówienie egzaminu na poziomie Practitioner;
- Zasady poziomu Practitioner;
- Wprowadzenie do szkolenia na poziomie Practitioner.
FACYLITATOR
- Zadania Facylitatora;
- Sposoby działania Facylitatora;
- Kontrakt Facylitatora z grupą.
MODEL ORGANIZACJI ICEBERG
- Wykorzystanie modelu w praktyce Facylitacji
MODEL SOLVE
- Ustrukturyzowany proces działania zmierzający do rozwiązania problemu
TESTOWY EGZAMIN FACILITATION PRACTITIONER
DZIEŃ 2
PLANOWANIE AGENDY SPOTKANIA I PRÓBNA FACYLITACJA PRACY ZESPOŁU
- Ćwiczenie mające na celu próbne przeprowadzenie procesu facylitacji.
POST-TEST
EGZAMIN NA POZIOMIE PRACTITIONER
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Przywitanie i wprowadzenie do szkolenia. Pre-test. | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Podsumowanie poziomu Foundation (wykład, ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Facylitator (ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Model Organizacji Iceberg (wykład, ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Model SOLVE (wykład, ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Testowy Egzamin Facilitation Practitioner | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Planowanie agendy spotkania (ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 13-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Próbna Facylitacja pracy zespołu (ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 13-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Podsumowanie szkolenia, ewaluacja. Post-test | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 13-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Egzamin Facilitation Practitioner | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:10 | Liczba godzin 03:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 280,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 280,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto134,12 PLN
- Koszt osobogodziny netto134,12 PLN
- W tym koszt walidacji brutto1 980,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto1 980,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Gzyl
Doświadczenie zawodowe
Psycholog, trenerka, facylitatorka i menedżerka z ponad 10-letnim stażem. Swoje doświadczenie zdobywała i budowała w bardzo różnorodnych branżach, od NGO'sów rozpoczynając, a kończąc na prężnie rosnącym IT. Od początku drogi zawodowej związana z rozwojem ludzi, w ramach realizowanych szkoleń i warsztatów, mentoringu, facylitacji, czy pełnienia roli liderki dla wybranych zespołów. W INPROGRESS odpowiada za realizację szkoleń akredytowanych z zakresu Facylitacji, Management 3.0, czy Change Managementu, a także z takich tematów jak: efektywna komunikacja, zarządzanie zespołem, czy performance management. Dodatkowo, pełni rolę Transformation Managerki wspierając kluczowe zmiany w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem nowych systemów, produktów i procesów. Prywatnie - zagorzała fanka Friend'sów, rozmów z ludźmi, najlepszej kuchni (w każdym wydaniu) oraz butów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały elektroniczne dla uczestników szkolenia:
- prezentacja multimedialna,
- arkusze z przykładowymi egzaminami,
- arkusze z ćwiczeniami.
Materiały zostaną przekazane uczstnikom przed szkoelniem mailowo w postaci aktywnych linków. Materiały udostęniane są za pośrednictwem platformy Calameo. Aby pobrać materiały, niezbędne jest założenie darmowego konta w serwisie Calameo.
Po szkoleniu uczestnicy otrzmują podsumowanie zrralizowanych ćwiczeń, w postaci pliku pdf z platformy Mural (na której realizowane są ćwiczenia).
Informacje dodatkowe
Materiały elektroniczne dla uczestników szkolenia:
prezentacja multimedialna,
arkusze z przykładowymi egzaminami,
arkusze z ćwiczeniami.
Materiały zostaną przekazane uczstnikom przed szkoelniem mailowo w postaci aktywnych linków. Materiały udostęniane są za pośrednictwem platformy Calameo. Aby pobrać materiały, niezbędne jest założenie darmowego konta w serwisie Calameo.
Po szkoleniu uczestnicy otrzmują podsumowanie zrralizowanych ćwiczeń, w postaci pliku pdf z platformy Mural (na której realizowane są ćwiczenia).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
- Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Szkolenie odbędzie się przy pomocy platformy Zoom. Uczestnicy szkolenia otrzymają mailowo informacje na temat korzystania z platformy przy pomocy przeglądarki internetowej lub aplikacji do pobrania na komputer. - Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Komputer uczestnika powinien być wyposażony w głośniki, bezpłatną aplikację Zoom (do pobrania na komputer lub dostęp bezpośrednio w przeglądarce internetowej). Rekomendowany jest również mikrofon i kamera. - Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Uczestnik może skorzystać z dowolnego łącza sieciowego. - Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów.
Część materiałów szkoleniowych (prace przedkursowe) uczestnicy otrzymują mailowo. Wymagane podstawowe oprogramowanie umożliwiające odczyt plików zapisanych w formatach .doc, .docx i .pdf, czyli np. Microsoft Word. Pozostałe materiały (prezentacja, ćwiczenia, przykładowe egzaminy) są udostępniane przy pomocy platformy Calameo. - Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line.
Link przesłany uczestnikom szkolenia jest ważny w trakcie trwania szkolenia zgodnie z jego harmonogramem.
Informacje dotyczące warunków technicznych (egzamin):
- Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Szkolenie odbędzie się przy pomocy narzędzia Proctor U. Egzaminator będzie miał dostęp do egzaminu, monitorując środowisko egzaminacyjne przez komputer pulpitu, kamery internetowej i mikrofonu. Po zarezerwowaniu egzaminu uczestnik otrzyma wiadomość e-mail umożliwiający rejestrację i umówienie się na spotkanie z egzaminatorem za pośrednictwem Portalu Kandydata. - Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Uczestnik egzaminu powinien posiadać komputer z wbudowaną kamerą internetową oraz głośnikiem. - Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Zgodnie z zaleceniami akredytora zalecane jest posiadanie szybkiego łącza internetowego. Bezprzewodowe łącze internetowe nie jest zalecane, ponieważ może zakłócić przebieg egzaminu. - Okres ważności aplikacji.
Aplikacja Proctor U jest ważna w trakcie egzaminu zgodnie z wymaganiami przedstawionymi przez akredytora.