Kurs prawa jazdy kat. C+E wraz z kwalifikacją wstępną przyspieszoną do kat. C, C+E
Kurs prawa jazdy kat. C+E wraz z kwalifikacją wstępną przyspieszoną do kat. C, C+E
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.C+E
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową stanowią osoby, które posiadają prawo jazdy kat. C i chcą uzyskać prawo jazdy kat. C+E oraz ukończyć szkolenie w zakresie kwalifikacji wstępnej przyspieszonej do kat.C, a tym samym otworzyć sobie drogę do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy zawodowego.
Wymagane:
- prawo jazdy kat.C
- dokumenty z numerem profilu kandydata na kierowcę kat. C+E oraz z numerem profilu kierowcy zawodowego otrzymane w Wydziale Komunikacji.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji06-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi165
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 39g ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2022 r. poz. 2201 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńszkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy w zakresie prawa jazdy kat. C, C+E.
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy kursu zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do kierowania samochodem ciężarowym z przyczepą, będą potrafili ocenić i wykluczyć zagrożenia wynikające z prowadzenia zespołu pojazdów w ruchu drogowym, zapoznają się z ich obsługą techniczną. Uczestnicy kursu uzyskają uprawnienia do kierowania samochodem ciężarowym z przyczepą, zostaną przygotowani do państwowego testu kwalifikacyjnego i uzyskania karty kwalifikacji kierowcy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Absolwent kursu potrafi przygotować się do jazdy, sprawdzać stan technicznypodstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy. | Kryteria weryfikacji Osoba egzaminowana musi zaprezentować, że potrafisprawdzić między innymi: - poziom oleju w silniku, - poziom płynu hamulcowego, - działanie świateł pozycyjnych, - działanie świateł przeciwmgłowych tylnych oraz przednich – jeżeli występują. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kursant potrafi ruszać z miejsca oraz jeździć pasem ruchu do przodu i do tyłu. | Kryteria weryfikacji Kursant w kolejności wykonuje między innymi zadania:- uruchomienie silnika pojazdu - włączenie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym – jeżeli światła nie włączają się automatycznie - upewnienie się o możliwości jazdy - płynne ruszenie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kursant potrafi parkować skośnie (wjazd przodem – wyjazd tyłem) oraz parkować prostopadle (wjazd tyłem – wyjazd przodem albowjazd przodem – wyjazd tyłem) | Kryteria weryfikacji Kursant we właściwy sposób wykonuje zadania: - sygnalizuje zamiar zmiany kierunku jazdy,- możliwa jedna korekta toru jazdy w ramach dostępnej przestrzeni obszaru wjazdu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kursant potrafi ruszać z miejsca do przodu na wzniesieniu. | Kryteria weryfikacji Osoba egzaminowana w trakcie wykonywania tego manewru po zatrzymaniu pojazdu nawzniesieniu zaciąga albo uruchamia hamulec postojowy, a następnie rusza do przodu zwalniając go. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kursant zna charakterystykę w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu charakteryzuje moment obrotowy, moc, jednostkowe zużycie paliwa przez silnik, zna optymalny zakres użytkowy obrotomierza oraz zakres prędkości obrotowej dla zmiany biegów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant zna charakterystykę techniczną i sposób działania urządzeń służącychbezpieczeństwu w celu zapewnienia panowania nad pojazdem, zminimalizowania jego zużycia i zapobiegania awariom | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu zna zastosowanie układów hamulcowych i zwalniaczy, potrafi wykorzystać relację między prędkością a przełożeniem skrzyni biegów, potrafi postępować w przypadku awarii, potrafi wykorzystywać urządzenia elektroniczne i mechaniczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant potrafi załadować pojazd zgodnie z wymaganiami przepisów bhp i zasadami prawidłowego użytkowania pojazdu | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu definiuje siły działające na pojazd, potrafi wykorzystać automatyczne skrzynie biegów, potrafi obliczyć obciążenie użytkowe pojazdu, objętość użytkową, potrafi rozplanować rozłożenie ładunku oraz go zabezpieczyć, definiuje podstawowe kategorie towarów, zna techniki mocowania ładunków, potrafi założyć/zdjąć plandeki oraz zna ich rodzaje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant zna poziom optymalizacji zużycia paliwa oraz jazdy w warunkach specjalnych | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu potrafi zastosować zasadę ograniczonego zaufania, zna reakcje obronne na nieprzewidziane zachowania innych uczestników ruchu drogowego, potrafi wykorzystać dynamikę pojazdu, prezentuje jazdę z w najniższym i najwyższym zakresie mocy, przy najniższym jednostkowym zużyciu paliwa, w optymalnym przedziale prędkości silnika i utrzymywanie się w sektorze elastycznejprędkości optymalnej, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji potrafi kontrolować układ hamulcowy, wykonywać ostrożne próby hamowania, potrafi poruszać się ciężarówką z załadunkiem, wykazuje się odpowiednim zachowaniem przy symulacji awarii w pojeździe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant zna uwarunkowania społeczne dotyczące transportu drogowego i rządzących nim zasad | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu zna przepisy prawa w zakresie transportu drogowego, krajowe regulacje dotyczące czasu pracy kierowcy w transporcie drogowym, kodeks pracy i przepisy wykonawcze, przepisy dotyczące wykorzystywania urządzeń do rejestracji czasu pracy kierowcy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant zna przepisy regulujące przewóz drogowy rzeczy | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu zna warunki uzyskania licencji przez wykonującego przewóz drogowy i dostępu do rynku przewozów drogowych, zna wymagane dokumenty w pojeździe, zakazy jazdy po niektórych drogach, opłaty za korzystanie z dróg, umowy i konwencje wielostronne, mowy międzynarodowe, dokumenty wysyłkowe: prawidłowe wykorzystywanie i wypełnianie dokumentów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant zna zagrożenia na drodze i w pracy | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu potrafi zdefiniować rodzaje wypadków przy pracy w transporcie drogowym, jest zaznajomiony ze statystyką wypadków drogowych, ze statystykami dotyczących zabitych i rannych w wypadkach drogowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant zna zasady zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu zna rodzaje przestępczości transgranicznej i jej skutki, zna problemy związane z międzynarodową przestępczością transgraniczną i przemytem, wymienia środki zapobiegawcze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant potrafi zapobiegać zagrożeniom fizycznym | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu zna zasady ergonomii: szczególny charakter pracy kierowcy, organizacja stanowiska pracy i jej wpływ na proces pracy kierowcy, wpływ jakości urządzeń sterowniczych na jakość pracy, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji zna zachowania i postawy, które mogą stanowić zagrożenie, stosuje środki ochrony osobistej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant zna znaczenie predyspozycji fizycznych i psychicznych | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu zna zasady zdrowego, regularnego odżywiania, wpływ alkoholu, narkotyków i innych substancji na zachowanie, objawy, przyczyny, skutki zmęczenia i stresu, zasadniczą rolę podstawowego cyklu pracy/odpoczynku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant potrafi dokonać oceny sytuacji awaryjnych, zachowania w sytuacjach krytycznych | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu potrafi ocenić sytuację krytyczną, unika komplikacji w razie wypadku, potrafi wezwać pierwszą pomoc, potrafi udzielić pomocy poszkodowanym, zna postępowanie w sytuacji pożaru, zna sposoby ewakuacji, potrafi zapewnić bezpieczeństwo wszystkim pasażerom | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant stosuje zachowania poprawiające wizerunek przewoźnika | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu zna znaczenie poziomu usług świadczonych przez kierowcę dla przewoźnika, zna zasady kontaktu z odbiorcą i nadawcą ładunku, zna zasady współpracy w zakresie załadunku i wyładunku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant zna uwarunkowania ekonomiczne dotyczące przewozu drogowegoi organizacji rynku | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu zna zasady organizacji przedsiębiorstw transportowych i pomocniczej działalności transportowej, specjalizujących się w transporcie, zna organizację i formy prowadzenia działalności w zakresie przewozu drogowego rzeczy, definiuje transport kombinowany | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
wniosek osoby zainteresowanej, za opłatą, na podstawie krajowego prawa jazdy.
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoStarostwo Powiatowe, Prezydent Miasta, Urząd Wojewódzki
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Kurs prawa jazdy kat. C+E
Zajęcia praktyczne - 25 godzin zegarowych w zakresie kat. C+E
Plac manewrowy
Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy: sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego: poziom oleju w silniku, poziom płynu chłodzącego, poziom płynu hamulcowego, obecność płynu w spryskiwaczach, działanie sygnału dźwiękowego, działanie świateł pozycyjnych/postojowych, działanie świateł mijania, działanie świateł drogowych, działanie świateł hamowania „STOP”, działanie świateł cofania, działanie świateł kierunkowskazów, działanie świateł awaryjnych, działanie świateł przeciwmgłowych tylnych, ustawianie fotela, lusterek, zagłówków, zapinanie pasów bezpieczeństwa, upewnianie się, czy drzwi pojazdu są zamknięte. Sprawdzenie mechanizmu sprzęgającego (w tym przewodów hamulcowych i elektrycznych), elementów przyczepy związanych z jej załadunkiem, sposobu zabezpieczenia ładunku, sprzęganie i rozprzęganie przyczepy z pojazdem silnikowym
Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu:
uruchamianie silnika pojazdu, włączanie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym, upewnianie się o możliwości jazdy: wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, ocena sytuacji wokół pojazdu, płynne ruszanie, jazda pasem ruchu do przodu i tyłu, zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa ruchu, parkowanie prostopadłe, parkowanie równoległe, ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
Ruch drogowy: wjazd na drogę z obiektu przydrożnego, jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości, jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości, jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, przejazd przez skrzyżowania równorzędne, przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu, przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy, przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe, przejazd przez przejścia dla pieszych, przejazd przez torowisko kolejowe, przejazd obok przystanku autobusowego, wykonanie manewru wyprzedzania, wykonanie manewru omijania, wykonanie manewru wymijania, wykonanie manewru zmiany pasa ruchu, wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo, wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo, wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu, zatrzymania we wskazanym miejscu, hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych, zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy, korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem.
Kwalifikacja wstępna przyspieszona do kat.C i C+E
Zajęcia teoretyczne - 130 godzin zegarowych (w tym 97 godzin zegarowych w formie zdalnej, 30 godziny zegarowe w formie stacjonarnej)
- 3 godziny ćwiczeń
W programie szkolenia część podstawowa i specjalistyczna:,
Szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa, stosowanie przepisów, bezpieczeństwo, obsługa i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska.
Zajęcia praktyczne - 8 godzin zegarowych jazdy w ruchu drogowym, 2 godziny zegarowe jazdy w warunkach specjalnych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Zajęcia stacjonarne: 1.3. Umiejętności załadowania pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów BHP i zasada- mi prawidłowego użytkowania pojazdu | Prowadzący Daria Kondracka | Data realizacji zajęć 10-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Zajęcia stacjonarne: 1.3. Umiejętności załadowania pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów BHP i zasada- mi prawidłowego użytkowania pojazdu | Prowadzący Daria Kondracka | Data realizacji zajęć 12-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Zajęcia stacjonarne: 1.4 Umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych | Prowadzący Daria Kondracka | Data realizacji zajęć 14-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Zajęcia stacjonarne: 1.4a Umiejętność przewidywana i oceny zagrożeń w ruchu oraz dostosowanie się do nich | Prowadzący Daria Kondracka | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Zajęcia stacjonarne: 1.4a Umiejętność przewidywana i oceny zagrożeń w ruchu oraz dostosowanie się do nich | Prowadzący Daria Kondracka | Data realizacji zajęć 21-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Zajęcia stacjonarne: 2.2. Poznanie przepisów regulujących przewóz drogowy rzeczy | Prowadzący Daria Kondracka | Data realizacji zajęć 25-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Zajęcia stacjonarne: 2.2. Poznanie przepisów regulujących przewóz drogowy rzeczy | Prowadzący Daria Kondracka | Data realizacji zajęć 28-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Zajęcia stacjonarne: 2.2. Poznanie przepisów regulujących przewóz drogowy rzeczy | Prowadzący Daria Kondracka | Data realizacji zajęć 03-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Zajęcia stacjonarne: 3.7. Poznanie uwarunkowań ekonomicznych dotyczących przewozu drogowego i orga- nizacji rynku | Prowadzący Daria Kondracka | Data realizacji zajęć 06-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto46,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto46,67 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jan Kubacki
Trener wykładowca na kursach kwalifikacji wstępnej w zakresie kat. C, C+E.
14 lat doświadczenia w szkoleniu kandydatów na kierowców.
Wykształcenie wyższe.
Jako właściciel ośrodka od 12 lat realizuje kursy na prawo jazdy.
Daria Kondracka
Wykształcenie wyższe.
Elżbieta Kubacka
Wykształcenie wyższe.
Rafał Stanisławski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- dostęp online do platformy szkoleniowej
Materiały szkoleniowe w cenie kursu!
Warunki uczestnictwa
- minimalny wiek uczestnika kursu 21 lat
- posiadane prawo jazdy kat. C
- wymagane dokumenty z numerem profilu kandydata na kierowcę oraz numerem profilu kierowcy zawodowego wydane przez Wydział Komunikacji
_____________________________________________________________________________
Aby uzyskać profil kandydata na kierowcę do kat. C+E oraz profil kierowcy zawodowego do odpowiedniego Wydziału Komunikacji należy złożyć:
- badania lekarskie i psychologiczne do kat. C+E oraz do kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej do kat. C, C+E
- posiadane prawo jazdy
- zdjęcie do dokumentów
Informacje dodatkowe
Część praktyczna kursu kat. CE jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 07.10.2024 r do 30.06.2025r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług.
Szkolenie praktyczne do kategorii C+E będzie również prowadzone przez instruktora Piotra Żabę.
Część specjalistyczna kwp ustalana jest indywidualnie z uczestnikiem kursu i rozpocznie się po zakończeniu części podstawowej.
W związku ze zmianą przepisów ustawy o transporcie drogowym szkolenie w zakresie kwalifikacji wstępnej przyspieszonej może być prowadzone częściowo w formie nauczania na odległość.
Jako jedyni w Opolu posiadamy pojazd z parametrami identycznymi jak na egzaminie państwowym w WORD Opole: MAN TGL 12.250 z dolnym sprzęgiem, rozstaw osi 420 cm.
Szkolimy również ciągnikiem siodłowym MAN TGX.
UWAGA!
Przed wysłaniem wniosku zgłoszeniowego do OCRG, prosimy w pierwszej kolejności o kontakt z biurem OSK DAKAR.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Nauka w formie zdalnej wymaga bezprzewodowej technnologii - oznacza to wykorzystanie przenośnego, bezprzewodowego sprzętu, np. laptop, smartfon, tablet.
Platforma, na której odbywa się szkolenie - kierowca.pl
Minimalne wymagania sprzętowe - komputer przynajmniej z w systemem Windows 7, telefon z androidem (przynamjniej) 6.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - Internet z prędkością minimalą przynajmniej 1Mb/s.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe