Facilitation Foundation Fast Track - kompleksowe szkolenie zakończone egzaminem
Facilitation Foundation Fast Track - kompleksowe szkolenie zakończone egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Kierownicy zespołów, kierownicy projektu i managerowie, którzy na co dzień mierzą się z problemami i we współpracy z zespołem poszukują rozwiązań problemów.
- Trenerzy wewnętrzni, pracownicy działów HR, prowadzący warsztaty rozwojowe z wykorzystaniem narzędzi aktywizacji grupy.
- Konsultanci, osoby odpowiedzialne za wsparcie biznesu, zajmujące się rozpoznawaniem potrzeb biznesowych swoich partnerów.
- Osoby prowadzące spotkania strategiczne i posiedzenia kadry zarządzającej, które chcą podnieść jakość podejmowanych decyzji.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji19-07-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi19
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia warsztatów facylitowanych oraz nabycie umiejętności wykorzystania technik facylitacyjnych w codziennej pracy zespołów, stałych, jak i projektowych, w tym zespołów programistów i informatyków.Szkolenie przygotowuje do egzaminu (certyfikacji międzynarodowej) Facilitation Foundation.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna różnicę między Zadaniem i Procesem oraz ich wpływem na prowadzone spotkania.Zna i rozumie czynniki oraz mechanizmy wpływające na pracę zespołu (stałego, projektowgo) Zna i rozumie elementy wpływające na jakość spotkań zespołu Zna i rozumie rolę Facylitatora i Lidera Zadania w ramach prowadzenia efektywnych spotkań Zna sposby podziału i angażowania uczestników spotkania w realizację celu (formaty) Zna charakterystykę oraz wady i zalety narzędzi zwiększających efektywność spotkań (stacjonarnych i zdalnych) oraz jakość podejmowanych decyzji, czy rozwiązywanych problemów, w ich trakcie. Zna i rozróżnia zjawiska i mechanizmy zachodzące między członkami zespołu. | Kryteria weryfikacji wiedza | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje zjawiska i mechanizmy zachodzące między członkami zespołu oraz podejmuje skuteczne interwencje.Planuje i przygotowuje agendę spotkania, uwzględniając charakterystykę grupy, cel oraz dostępny czas. Dobiera metody i techniki podnoszące efektywność spotkań, w tym: zarządczych, zespołów ds. kryzysowych, zespołów informatycznych, projektowych, czy interdyscyplinarnych i rozproszonych, itp. Stosuje metody i techniki prowadzenia spotkań, zgodnie z ich przeznaczeniem Komunikuje proces w trakcie spotkania, z wykorzystaniem metody SPO Angażuje grupę do realizacji zadania, zgodnie z jego specyfiką (formaty). | Kryteria weryfikacji obserwowana umiejętność | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Świadomie zapobiega ograniczeniom poznawczym oraz syndromowi myślenia grupowego występującymi podczas spotkań i podejmowania decyzji.Klarownie komunikuje się z zespołem w takcie prowadzenia spotkania. Świadomie dobiera swój styl prowadzenia spotkania (poziom dyrektywności) do poziomu dojrzałości grupy i charakterystyki celu Uwzględnia różne preferencje osobowościowe i ich wpływ na prowadzone spotkania oraz dobór narzędzi Efektywnie rozwiązuje problemy występujące na spotkaniach. Rozumie, że samo „rozmawianie” o złożonym problemie/ temacie nie pomaga w jego zrozumieniu i rozwiązaniu. | Kryteria weryfikacji Obserwowane zachowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęInprogress
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoAPMG International
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Facylitacja to podejście do prowadzenia spotkań zorientowanych na wypracowanie rozwiązania problemu przez zespoły. Osoba prowadząca takie spotkania, czyli facylitator, wykorzystuje szereg technik, narzędzi i modeli służących podnoszeniu efektywności w osiągnięciu tego celu.
Szkolenie Facilitation pozwala poznać najważniejsze mechanizmy rządzące pracą zespołową. Uczestnicy dowiadują się, jak poprowadzić spotkanie, aby skutecznie wesprzeć zespół w rozwiązaniu nawet bardzo złożonego i skomplikowanego problemu.
Kurs wyposaża uczestników w zestaw umiejętności i narzędzi, przydatnych w prowadzeniu warsztatów facylitowanych. Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia takich warsztatów oraz nabycie umiejętności wykorzystania technik facylitacyjnych w codziennej pracy.
Program ramowy szkolenia:
Pre test Wprowadzenie do Facylitacji Odpowiedź na pytanie “Po co facylitacja?”: ograniczenia poznawcze, syndrom myślenia grupowego i badania efektywności zespołów. Zadanie i proces Dwa dominujące sposoby myślenia podczas rozwiązywania problemów: - o Zadaniu (Task thinking / Red thinking) - o Procesie (Process thinking / Green thinking) Na czym polegają, jak się uzupełniają, jakie są różnice pomiędzy nimi, rola Facylitatora. Poziomy Pewności zadania oraz Świadomości procesu (Dojrzałości zespołu) Jak funkcjonują zespoły w ramach różnego poziomu jasności i klarowności problemu, który rozwiązują oraz różnego poziomu świadomości procesu, który realizują. Wpływ na Pewność zadania oraz Świadomość procesu. Kiedy najbardziej przydatna jest facylitacja? Formaty Formaty działania zespołów: - Każdy (All) - Wszyscy do jednego (All to one) - Jeden do wszystkich (One to all) - Grupa (Group) Zalety i wady każdego z nich. MBTI: Myers – Briggs Type Indicator Zapoznanie się z koncepcją MBTI; zrozumienie wpływu różnic interpersonalnych na funkcjonowanie zespołu. Process Iceberg® Model Model, który objaśnia co ma miejsce w zakresie dynamiki pracy grupy w czasie spotkań. Prezentacja modelu facylitacji i pracy grupy Modele, narzędzi i techniki Narzędzia komunikacyjne w facylitacji: Feedback, SPO, Analogia, Tak... i. |
Lider Zadania i Facylitator Różnice w zakresie odpowiedzialności dwóch ról biorących udział w facylitacji. Modele, narzędzi i techniki Modele, narzędzia i techniki to podstawowe elementy procesu. Uczestnicy poznają kolejne metody: - Zbierania danych, - Priorytetyzacji, Do powyższych zagadnień uczestnicy poznają szereg metod, przy użyciu różnorodnych formatów. Ćwiczenie: Supermarket oraz Przegląd Process Iceberg® Wykonanie ćwiczenia Supermarket pokazującego wpływ facylitacji na wynik pracy zespołu. Modele, narzędzi i techniki Modele, narzędzia i techniki to podstawowe elementy procesu. Uczestnicy poznają kolejne metody: - Analizy danych - Implementacji, - Planowania spotkań. Do powyższych zagadnień uczestnicy poznają szereg metod, przy użyciu różnorodnych formatów. |
Planowanie agendy spotkania Uczestnicy poznają narzędzia umożliwiające stworzenie agendy zaspokajającej potrzeby organizatora oraz zespołu. Facylitowanie spotkania i kontrakt W jaki sposób należy rozpocząć spotkanie facylitowane? Co należy robić, czego nie należy robić? SCA i Model spotkania Process Iceberg® Sposoby prowadzenia warsztatów i spotkań facylitowanych w oparciu o „odwrócony” Process Iceberg® Model organizacji Process Iceberg® Stosowanie Process Iceberg® do pracy z całą organizacją. Profil Facylitatora Jaki powinien być facylitator? Jakie powinien posiadać kompetencje? W jaki sposób rozwijać swoje kompetencje w prowadzeniu facylitacji? Powtórzenie materiału szkolenia, Zamknięcie szkolenia, Post test Egzamin Facilitation Foundation. |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Przywitanie i wprowadzenie do szkolenia. Pre-test. | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 27-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Wprowadzenie do Facylitacji (wykład, dyskusja). Role w Facylitacji.Wykład i ćwiczenia. | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 27-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 03:25 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Model Process Iceberg (wykład, dyskusja) Model Organizacji Process Iceberg (wykład) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 27-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Zadanie i Proces (wykład, ćwiczenia warsztatowe); Narzędzia procesu, czyli techniki pracy Facylitatora. Wykład i ćwiczenia. | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 27-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Formaty (wykład, ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 27-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Lider Zadania i Facylitator (wykład) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 27-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 MBTI: Myers - Briggs Type Indicator (wykład, ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 28-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Modele, narzędzie i techniki - narzędzia procesu (wykład, ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 28-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Planowanie agendy spotkania (wykład, ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 28-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Facylitowanie spotkania i Kontrakt (wykład) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 28-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 SCA i Model spotkania Process Iceberg® (wykład) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 28-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Modele, narzędzia i techniki - cz. I (wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 28-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Modele, narzędzia i techniki - cz. II (wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 28-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Ćwiczenie Supermarket oraz Przegląd Proces Iceberg (ćwiczenia warsztatowe) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 28-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Profil Facylitatora (wykład) | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 28-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Podsumowanie szkolenia, ewaluacja. Post-test | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 28-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Egzamin Facilitation Foundation | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 880,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 880,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto98,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto98,95 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto890,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto890,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Gzyl
Doświadczenie zawodowe
Psycholog, trenerka, facylitatorka i menedżerka z ponad 10-letnim stażem. Swoje doświadczenie zdobywała i budowała w bardzo różnorodnych branżach, od NGO'sów rozpoczynając, a kończąc na prężnie rosnącym IT. Od początku drogi zawodowej związana z rozwojem ludzi, w ramach realizowanych szkoleń i warsztatów, mentoringu, facylitacji, czy pełnienia roli liderki dla wybranych zespołów. W INPROGRESS odpowiada za realizację szkoleń akredytowanych z zakresu Facylitacji, Management 3.0, czy Change Managementu, a także z takich tematów jak: efektywna komunikacja, zarządzanie zespołem, czy performance management. Dodatkowo, pełni rolę Transformation Managerki wspierając kluczowe zmiany w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem nowych systemów, produktów i procesów. Prywatnie - zagorzała fanka Friend'sów, rozmów z ludźmi, najlepszej kuchni (w każdym wydaniu) oraz butów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały elektroniczne dla uczestników szkolenia:
- prezentacja multimedialna,
- arkusze z przykładowymi egzaminami,
- arkusze z ćwiczeniami.
Materiały zostaną przekazane uczstnikom przed szkoelniem mailowo w postaci aktywnych linków. Materiały udostęniane są za pośrednictwem platformy Calameo. Aby pobrać materiały, niezbędne jest założenie darmowego konta w serwisie Calameo.
Po szkoleniu uczestnicy otrzmują podsumowanie zrralizowanych ćwiczeń, w postaci pliku pdf z platformy Mural (na której realizowane są ćwiczenia).
Informacje dodatkowe
Materiały elektroniczne dla uczestników szkolenia:
prezentacja multimedialna,
arkusze z przykładowymi egzaminami,
arkusze z ćwiczeniami.
Materiały zostaną przekazane uczstnikom przed szkoelniem mailowo w postaci aktywnych linków. Materiały udostęniane są za pośrednictwem platformy Calameo. Aby pobrać materiały, niezbędne jest założenie darmowego konta w serwisie Calameo.
Po szkoleniu uczestnicy otrzmują podsumowanie zrralizowanych ćwiczeń, w postaci pliku pdf z platformy Mural (na której realizowane są ćwiczenia).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
- Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Szkolenie odbędzie się przy pomocy platformy Zoom. Uczestnicy szkolenia otrzymają mailowo informacje na temat korzystania z platformy przy pomocy przeglądarki internetowej lub aplikacji do pobrania na komputer. - Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Komputer uczestnika powinien być wyposażony w głośniki, bezpłatną aplikację Zoom (do pobrania na komputer lub dostęp bezpośrednio w przeglądarce internetowej). Rekomendowany jest również mikrofon i kamera. - Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Uczestnik może skorzystać z dowolnego łącza sieciowego. - Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów.
Część materiałów szkoleniowych (prace przedkursowe) uczestnicy otrzymują mailowo. Wymagane podstawowe oprogramowanie umożliwiające odczyt plików zapisanych w formatach .doc, .docx i .pdf, czyli np. Microsoft Word. Pozostałe materiały (prezentacja, ćwiczenia, przykładowe egzaminy) są udostępniane przy pomocy platformy Calameo. - Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line.
Link przesłany uczestnikom szkolenia jest ważny w trakcie trwania szkolenia zgodnie z jego harmonogramem.
Informacje dotyczące warunków technicznych (egzamin):
- Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Szkolenie odbędzie się przy pomocy narzędzia Proctor U. Egzaminator będzie miał dostęp do egzaminu, monitorując środowisko egzaminacyjne przez komputer pulpitu, kamery internetowej i mikrofonu. Po zarezerwowaniu egzaminu uczestnik otrzyma wiadomość e-mail umożliwiający rejestrację i umówienie się na spotkanie z egzaminatorem za pośrednictwem Portalu Kandydata. - Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Uczestnik egzaminu powinien posiadać komputer z wbudowaną kamerą internetową oraz głośnikiem. - Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Zgodnie z zaleceniami akredytora zalecane jest posiadanie szybkiego łącza internetowego. Bezprzewodowe łącze internetowe nie jest zalecane, ponieważ może zakłócić przebieg egzaminu. - Okres ważności aplikacji.
Aplikacja Proctor U jest ważna w trakcie egzaminu zgodnie z wymaganiami przedstawionymi przez akredytora.