Akademia HR - Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. Program rozszerzony.
Akademia HR - Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. Program rozszerzony.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Przedsiębiorcy, menedżerowie, oraz zespoły i pracownicy HR.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji14-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do budowania środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi. Program dodatkowo rozbudowany o aspekty psychologiczne.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie podstawowych zasad komunikacji międzyludzkiej.Rozpoznawanie różnych form komunikacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wyjaśnić zasady komunikacji interpersonalnej.Uczestnik identyfikuje i opisuje różne formy komunikacji (werbalną i niewerbalną). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zrozumienie różnic między komunikacją werbalną a niewerbalną.Umiejętność stosowania technik komunikacji niewerbalnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi podać przykłady komunikacji werbalnej i niewerbalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zrozumienie specyfiki komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zna specyficzne potrzeby komunikacyjne różnych grup osób. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznawanie stereotypów i przekonań dotyczących osób niepełnosprawnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać stereotypy dotyczące osób niepełnosprawnych.Uczestnik potrafi opisać wpływ stereotypów na komunikację. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zrozumienie kulturowych i społecznych kontekstów stereotypów dotyczących niepełnosprawności. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje kulturowe i społeczne uwarunkowania stereotypów.Uczestnik analizuje przypadki stereotypów w różnych kontekstach kulturowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność motywowania personelu do przestrzegania zasad komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zna metody motywowania personelu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zrozumienie i stosowanie technik wzmacniających kontakt z pacjentem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wie jak stosować techniki wzmacniające kontakt. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opanowanie technik aktywnego słuchania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik ma świadomość roli aktywnego słuchania oraz wie jak korzystać z technik. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikacja barier komunikacyjnych i specyfiki kontaktu z osobami z niepełnosprawnościami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia bariery komunikacyjne.Uczestnik zna specyfikę kontaktu z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosowanie efektywnych metod komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi dostosować metody komunikacji do różnych rodzajów dysfunkcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność przeciwdziałania stereotypom i budowania postawy akceptacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje strategie przeciwdziałania stereotypom. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność tworzenia sprzyjającej atmosfery pracy z osobami ze szczególnymi potrzebami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia metody tworzenia sprzyjającej atmosfery pracy.Uczestnik zna praktyczne zastosowanie tych metod. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zrozumienie specyfiki komunikacji z różnymi grupami osób o szczególnych potrzebach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zna specyfikę komunikacji z osobami głuchoniemymi, niewidomymi, o ograniczonej mobilności, kobietami w ciąży, osobami o nietypowym wzroście, z niepełnosprawnością psychiczną i intelektualną, z autyzmem oraz osobami starszymi i potrafi dostosować opanowane techniki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zdefiniować pojęcie "szczególne potrzeby". | Kryteria weryfikacji Prawidłowe odpowiedzi na pytania w kontekście definicji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi stworzyć umowę dostosowaną do potrzeb osoby ze szczególnymi potrzebami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zna kryteria które powinny zostać uwzględnione podczas tworzenia umowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wie kim są osoby ze szczególnymi potrzebami oraz zna kryteria klasyfikacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie odpowiada na pytania związane z definicjami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna przepisy prawne dotyczące osób ze szczególnymi potrzebami. Uczestnik potrafi wskazać grupy osób, których dotyczy ustawa | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie odpowiada na pytania dotyczące przepisów prawnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie, jakie obszary edukacji muszą być dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo odpowiada na pytania dotyczące obszarów edukacji objętych przepisami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna wymagania dotyczące dostosowania miejsca pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wie jak oceniać istniejące miejsce pracy i proponować modyfikacje zgodne z wymaganiami prawnymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie, że różne niepełnosprawności wymagają różnych dostosowań i wsparcia.Uczestnik zna procedury i możliwości uzyskania dofinansowania z PFRON. Uczestnik zna zasady zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje specyficzne potrzeby różnych rodzajów niepełnosprawności.Uczestnik odpowiada poprawnie na pytania dotyczące procedur i kryteriów uzyskania dofinansowania. Uczestnik poprawnie odpowiada na pytania dotyczące zasad dostępności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Budowanie środowiska pracy dla osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi
Ramowy program szkolenia
Dzień 1 (8 godzin)
Ogólne zagadnienia dotyczące komunikacji międzyludzkiej
Komunikacja werbalna i niewerbalna
Specyfika komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami
Przekonania i stereotypy dotyczące postrzegania „osób niepełnosprawnych”
Kulturowe i społeczne konteksty tych stereotypów
Budowanie motywacji personelu do przestrzegania zasad komunikacji
z osobami ze szczególnymi potrzebami
Techniki wzmacniające kontakt z pacjentem z różnych grup szczególnych potrzeb
Aktywne słuchanie
- dopasowanie,
- pytania
- parafraza
- dowartościowanie
- klaryfikacja
Bariery komunikacyjne, specyfika kontaktu z osobami
z niepełnosprawnościami
Efektywne metody komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami, w tym niepełnosprawnymi o rożnych rodzajach dysfunkcji
Przeciwdziałanie stereotypom – budowanie postawy akceptacji
i przestrzegania zasad komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami
Tworzenie sprzyjającej atmosfery pracy z osobami ze szczególnymi potrzebami
13. Komunikacja osób o szczególnych potrzebach
- osoby głuchonieme
- niewidome
- o ograniczonej możliwości poruszania się
- kobiety w ciąży
- osoby o nietypowym wzroście
- z niepełnosprawnością psychiczną i intelektualną
- z autyzmem
- osoby starsze
Dzień 2 (6 godzin)
Co to są szczególne potrzeby.
Konstrukcja umowy dla osoby ze szczególnymi potrzebami.
Kim jest osoba ze szczególnymi potrzebami.
Regulacja prawna.
Kogo dotyczy ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Jakie obszary obejmuje zapewnienie dostępności do edukacji.
Jak ma wyglądać miejsce pracy.
Różne niepełnosprawności – różne potrzeby.
Dofinansowanie z PFRON.
Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 31 Logowanie i wprowadzenie | Prowadzący Marcin Filipowski | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 31 Ogólne zagadnienia dotyczące komunikacji międzyludzkiej | Prowadzący Marcin Filipowski | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 31 Komunikacja werbalna i niewerbalna | Prowadzący Marcin Filipowski | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 31 Specyfika komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami | Prowadzący Marcin Filipowski | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 31 Przerwa | Prowadzący Marcin Filipowski | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 31 Przekonania i stereotypy dotyczące postrzegania osób niepełnosprawnych | Prowadzący Marcin Filipowski | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 31 Kulturowe i społeczne konteksty tych stereotypów | Prowadzący Marcin Filipowski | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 31 Budowanie motywacji personelu do przestrzegania zasad komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami | Prowadzący Marcin Filipowski | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 31 Przerwa | Prowadzący Marcin Filipowski | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 31 Techniki wzmacniające kontakt z pacjentem z różnych grup o szczególnych potrzebach | Prowadzący Marcin Filipowski | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 31 Aktywne słuchanie | Prowadzący Marcin Filipowski | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 31 Przerwa obiadowa | Prowadzący Marcin Filipowski | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 31 Bariery komunikacyjne, specyfika kontaktu z osobami z niepełnosprawnościami | Prowadzący Marcin Filipowski | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 31 Efektywne metody komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami, w tym niepełnosprawnymi o różnych rodzajach dysfunkcji | Prowadzący Marcin Filipowski | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 31 Przerwa | Prowadzący Marcin Filipowski | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 31 Przeciwdziałanie stereotypom – budowanie postawy akceptacji i przestrzegania zasad komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami | Prowadzący Marcin Filipowski | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 31 Tworzenie sprzyjającej atmosfery pracy z osobami ze szczególnymi potrzebami | Prowadzący Marcin Filipowski | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 31 Podsumowanie dnia | Prowadzący Marcin Filipowski | Data realizacji zajęć 21-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 31 Logowanie i wprowadzenie | Prowadzący Agnieszka Huras | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 31 Co to są szczególne potrzeby | Prowadzący Agnieszka Huras | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 31 Konstrukcja umowy dla osoby ze szczególnymi potrzebami | Prowadzący Agnieszka Huras | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 31 Kim jest osoba ze szczególnymi potrzebami | Prowadzący Agnieszka Huras | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 31 przerwa | Prowadzący Agnieszka Huras | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 31 Regulacja prawna | Prowadzący Agnieszka Huras | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 31 Kogo dotyczy ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami | Prowadzący Agnieszka Huras | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 31 Jakie obszary obejmuje zapewnienie dostępności do edukacji | Prowadzący Agnieszka Huras | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 31 Jak ma wyglądać miejsce pracy | Prowadzący Agnieszka Huras | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 31 przerwa | Prowadzący Agnieszka Huras | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 31 Różne niepełnosprawności – różne potrzeby | Prowadzący Agnieszka Huras | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 31 Dofinansowanie z PFRON | Prowadzący Agnieszka Huras | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 31 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 030,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 030,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Filipowski
Ukończył szkołę trenerów METRUM akredytowaną przez ICF i PTP Certyfikowany Master Neurolingwistycznego Programowania. Ukończył szkołę CoachWiseEquippedTM akredytowany przez ICF i CTI w Coaching Center w Warszawie. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Certyfikowany Diagnosta Inteligencji Emocjonalnej. Reiss Motivation Profile Master - specjalista motywacji pozafinansowej. Wykładowca w Akademii WSB ( Wyższa Szkoła Biznesu ) w Dąbrowie Górniczej – „Komunikacja z pacjentem” oraz „Komunikacja interpersonalna”
Absolwent rehabilitacji ruchowej i odnowy biologicznej AWF w Katowicach. Posiada 20-letniedoświadczenie w sprzedaży, zdobyte głównie w branży farmaceutycznej. Praca z lekarzami i farmaceutami nie ma dla niego tajemnic, swoją wiedzę i doświadczenie niezwykle skutecznie przekłada na efektywność prowadzonych przez siebie szkoleń. Był także trenerem wewnętrznym w jednej z największych korporacji farmaceutycznych na świecie – TevaPharmaceuticals.
Od 2008 roku jest właścicielem firmy szkoleniowej ForMatrix, zajmuje się szkoleniami, coachingiem i wsparciem konsultingowym dla klientów z różnych dziedzin biznesu. Specjalizuje się w podnoszeniu efektywności sprzedaży poprzez rozwijanie kompetencji managerów (projekty coachingowe) oraz szkolenia z metod osiągania celów, asertywności, zaawansowanych technik wywierania wpływu i motywacji pozafinansowej.
Agnieszka Huras
Pełniła funkcję Komornika Sądowego w Sosnowcu. Od 2011 roku pełni funkcję wykładowcy i prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu prawa pracy na Uniwersytecie Śląskim.
Od 2019 roku współpracuje z ForMatrix i prowadzi szkolenia z zakresu prawa pracy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Certyfikat, materiały dydaktyczne.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Komputer z dostępnym stabilnym łączem internetowym, kamerą oraz mikrofonem. Przebywanie w cichym pomieszczeniu, umożliwiającym aktywne uczestnictwo w szkoleniu.