Kurs Globus Histericus: uczucie guli w gardle
Kurs Globus Histericus: uczucie guli w gardle
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs Globus Histericus: uczucie guli w gardle przeznaczony jest dla poniższych grup zawodowych:
- Fizjoterapeuci
- Masażyści
- Terapeuci manualni
- Osteopaci
- Terapeuci behawioralni, psychologowie, psychoterapeuci, logopedzi
- Naturoterapeuci
- Inni specjaliści pracy z ciałem
- Lekarze
- Studenci powyższych kierunków
Organizator dopuszcza udział uczestników spoza grupy wymienionej powyżej, jednak obligatoryjne jest wiedzy z zakresu anatomii, fizjologii oraz biomechaniki ludzkiego ciała. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie, a decyzja dotycząca udziału w kursie zależy od decyzji Instruktora.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji23-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi19
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs uczy samodzielnego diagnozowania i leczenia dysfunkcji uczucia guli w gardle. Uczestnicy poznają techniki manualne i osteopatyczne stosowane w celu złagodzenia napięcia mięśniowego w okolicy szyi, gardła i klatki piersiowej, które mogą być związane z emocjonalnym stresem i napięciem. Nauczą się także wpływać na psychosomatyczne reakcje ciała pacjenta. Dodatkowo opanują techniki wprowadzające konwersację z pacjentem na głębszą płaszczyznę jego samoświadomości.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie diagnozuje i leczy dysfunkcje związane z uczuciem guli w gardle. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje budowę układu limbicznego oraz fizjologię jego działania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia wpływ różnych czynników na psychosomatyczne reakcje ciała. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje obraz kliniczny pacjentów z typowymi zaburzeniami psychoemocjonalnymi: depresja, depresja ukryta, stany lękowe, przeładowanie stresem. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje rolę kory przedczołowej oraz osi hormonalnych w pracy układu limbicznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza pracę drenażową w obrębie struktur głowy i szyi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje techniki osteopatyczne w napięciach szyi, gardła i klatki piersiowej, związane ze stresem i napięciem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza pracę z płatami mózgu i układem limbicznym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje techniki wprowadzające konwersację z pacjentem na głębszą płaszczyznę jego samoświadomości. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie diagnozuje problem, planuje i przeprowadza terapię dysfunkcji "Globus histericus". | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
- Powitanie uczestników. Zapoznanie się z grupą i jej oczekiwaniami.
- Wprowadzenie tematyczne do struktury szkolenia. Omówienie potrzeb umiejętności pracy ze stresem i jego skutkami u pacjenta XXI w.
- Wejście w świat neurochemii. Przedstawienie najważniejszych elementów układu limbicznego wraz z ich rolą w organizmie i w utrzymaniu allostazy. Emocje „gadzie i z kory starej”.
- Rola kory przedczołowej w koordynacji funkcji układu limbicznego. Poziom psychologiczny.
- Trening uważności w relacji terapeuty z samym sobą oraz terapeuty z pacjentem.
- Osie hormonalne HPA, HPT, HPG wraz z ich regulacją neuroprzekaźnikową.
- Rozwinięcie koncepcji stresu jako mechanizmu obosiecznego miecza.
- Opis kliniczny pacjentów z typowymi zaburzeniami psychoemocjonalnymi: depresja, depresja ukryta, stany lękowe, przeładowanie stresem. Obraz postawy ciała, zawieszeń w ciele i najczęstszych punktów blokad na poziomie fizycznej manifestacji problemów natury psyche.
- Zachowania adaptacyjne i emocje „zastępcze”.
- Omówienie roli osteopatii w pracy z pacjentem psychosomatycznym. Model wewnętrznego lekarza. Odniesienie do tradycyjnych medycyn różnych regionów świata.
- Różnica pomiędzy modelem anatomicznym, a napięciowym. Praktyka nasłuchu.
Dzień 2
- Techniki uwalniające nagromadzone napięcie stresowe z ciała.
- Praca z płatami mózgu.
- Praca z układem limbicznym.
- Move the fluids – koncepcja pracy drenażowej w obrębie struktur głowy i szyi.
- Unwinding serca.
- Koherencja serca i umysłu.
- Pacjent w procesie – koncepcja zdejmowania blokad z czynnym udziałem pacjenta.
- Twój pacjent nie jest niemy – techniki wprowadzające konwersację z pacjentem na głębszą płaszczyznę jego samoświadomości.
- Perspektywa neurologiczno-energetyczna – jak system nerwowy pokrywa się z centrami energetycznymi wschodnich systemów medycznych.
- Emocje skorelowane z narządami.
- We have to go deeper – zaprezentowanie koncepcji pracy w transie terapeutycznym.
- Medytacja podsumowująca procesy uczestników kursu.
Zakończenie
- Walidacja efektów uczenia się
- Wręczenie certyfikatów
- Zdjęcia pamiątkowe
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień I, punkty 1-4. W bloku szkol. uwzględniono 10 min. przerwy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień I, punkt 5-7. W bloku szkol. uwzględniono 10 min. przerwy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień I, punkty 8-11. W bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień II, punkty 1-4. W bloku szkol. uwzględniono 20 min. przerwy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień II, punkty 5-7. W bloku szkol. uwzględniono 20 min. przerwy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień II, punkty 8-12. W bloku szkol. uwzględniono 10 min. przerwy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto73,68 PLN
- Koszt osobogodziny netto73,68 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W cenie kursu każdy uczestnik otrzymuje:
- obszerny skrypt z materiałami dydaktycznymi
- narzędzia do pracy podczas kursu
- certyfikat ukończenia szkolenia w języku polskim
- zaświadczenie MEN-III/1
Warunki uczestnictwa
Przed dokonaniem zapisu na usługę, prosimy o kontakt z Organizatorem w celu potwierdzenia dostępności miejsc.
Następnie należy wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie https://spasja.pl pod opisem wybranego szkolenia. Procedura opisana jest na stronie.
W komentarzu należy zaznaczyć, że kurs będzie dofinansowany ze środków BUR oraz podać pełne dane do faktury.
Po wysłaniu formularza i potwierdzeniu zapisu przez organizatora, można dokonać zapisu na usługę poprzez BUR.
Wymagane jest przeczytanie i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych SPASJA.
Informacje dodatkowe
-Kurs odbywa się w języku polskim
-Zwolnienie z VAT ze względu na rodzaj prowadzonej działalności (art. 43 ust 1 ustawy o VAT)
-Przed zgłoszeniem prosimy o kontakt mailowy spasja@spasja.pl lub telefoniczny
-Liczba godzin szkolenia została podana w godzinach szkoleniowych (1h szkoleniowa = 45 minut)
-Kurs trwa łącznie 19 godzin szkoleniowych, które są ujęte w harmonogramie
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Sala szkoleniowa spełnia wymogi Sanepidu i Straży Pożarnej: bezpieczne i higieniczne warunki pracy.