Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE)
Możliwość dofinansowania
Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE)
Numer usługi 2024/06/13/9013/2181749
880,00 PLN
brutto
880,00 PLNnetto
18,33 PLNbrutto/h
18,33 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele pracujący z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji13-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 183 ust. 1 oraz art. 184 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńProwadzenie działalności edukacyjnej skierowanej do nauczycieli i pracowników oświaty
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Cel szkolenia obejmuje: zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie wczesnej diagnozy specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia; zwiększenie kompetencji w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; przygotowanie do wdrożenia efektywnego systemu pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych; przygotowanie do działań integrujących nauczycieli, uczniów, rodziców i partnerów szkoły wokół zaspokojenia specjalnych potrzeb uczniów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Absolwent kursu:- charakteryzuje w procesie diagnozowania SPE specyfikę współczesnej diagnozy psychopedagogicznej; - różnicuje specyficzne grupy odchyleń od normy na podstawie analizy objawów występujących u ucznia; - formułuje SPE ucznia na podstawie diagnozy wielospecjalistycznej; - określa związek pomiędzy możliwościami i ograniczeniami uczniów o specjalnych potrzebach a pracą nauczyciela z danym uczniem i z całą klasą; - rozpoznaje własne emocje, dokonuje analizy SWOT w zakresie kompetencji poszczególnych podmiotów edukacyjnych sprzyjających lub ograniczających możliwości integracji ucznia o SPE ze środowiskiem; - organizuje zebrania z rodzicami i przeprowadza rozmowy indywidualne sprzyjające działaniom integracyjnym i zaspokajaniu potrzeb dziecka. | Kryteria weryfikacji Absolwent kursu:- charakteryzuje cechy współczesnej diagnozy psychopedagogicznej; - klasyfikuje odchylenia od normy rozwojowej; - określa potrzeby edukacyjne ucznia i ich specyfikę; - wymienia zasady działania IPETu, w tym zasady pracy zespołowej; - charakteryzuje specyfikę współpracy rodziny i szkoły w przypadku dzieci z odchyleniami od normy rozwojowej; - rozróżnia formy i metody pracy z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych; - wskazuje ważną rolę nauczyciela w procesie integracji dziecka ze SPE ze środowiskiem rodzinnym i szkolnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
tak
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
tak
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
tak
Program
Program
Lp. |
Nazwa zajęć edukacyjnych |
Wymiar zajęć (w godz.) |
|
Teoria |
Ćwiczenia |
||
Diagnoza (klasyfikacja i charakterystyka) specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów |
4 |
10 |
|
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych – Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny |
5 |
15 |
|
Integracja podmiotów edukacyjnych w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. |
4 |
10 |
|
Razem: |
13 |
35 |
|
48 |
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto880,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto880,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto18,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto18,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 2
1 z 2
Kinga Woźniak
.
2 z 2
Monika Nowak
1.egzaminator przedmiotów "Podstawy przedsiębiorczości"; oraz "Biznes i zarządzanie"
2. Nauczyciel przedmiotów ekonomicznych
3. Specjalista BHP - studia podyplomowe
4. Księgowa- ceryfikat SKWP
5. Ukończone studia podyplomowe "Podstawy psychoterapii"
6. Ukończone studia podyplomowe "Pomoc psychologiczna i pedagogiczna"
7. Właściciel w Biuro Rachunkowe
8. Doradztwo podatkowe i finansowe - licencjat
9. Finanse i rachunkowość przedsiębiorstw - magister
10. Uprawnienia nauczyciela praktycznej nauki zawodu
2. Nauczyciel przedmiotów ekonomicznych
3. Specjalista BHP - studia podyplomowe
4. Księgowa- ceryfikat SKWP
5. Ukończone studia podyplomowe "Podstawy psychoterapii"
6. Ukończone studia podyplomowe "Pomoc psychologiczna i pedagogiczna"
7. Właściciel w Biuro Rachunkowe
8. Doradztwo podatkowe i finansowe - licencjat
9. Finanse i rachunkowość przedsiębiorstw - magister
10. Uprawnienia nauczyciela praktycznej nauki zawodu
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
brak
Informacje dodatkowe
UWAGA!
Zgodnie z programem liczba godzin kształcenia wynosi 48 godzin dydaktycznych (45 min.).
W każdym dniu szkolenia zostały uwzględnione przerwy regeneracyjne.
Adres
Adres
ul. Ignacego Paderewskiego 55
25-001 Kielce
woj. świętokrzyskie
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
Kontakt
Kontakt
Anna Kubara, Monika Skowron
E-mail
cdn-kielce@zdz.kielce.pl
Telefon
(+48) 601 547 252