Efektywna komunikacja - jak kształtować pozytywne relacje w zespole i zapobiegać destrukcyjnym konfliktom
Efektywna komunikacja - jak kształtować pozytywne relacje w zespole i zapobiegać destrukcyjnym konfliktom
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kadra zarządzająca
Grupy pracownicze
Osób, które w znaczący sposób chcą usprawnić komunikację i
przezwycięzyć bariery w relacjach prywtnych i zawodowych.Usługa adresowana również dla Uczetników Projektu Kierunek - Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji01-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi9
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik pozna elementy aktywnego słuchania, nabędzie umiejętności poprawnego formułowania pytań i redukowaniabarier komunikacyjnych.
Uświadomi sobie jak wiele w codziennej komunikacji jest przyzwyczajeń, które utrudniają codzienne funkcjonowanie.
Możliwość dofinansowania
Stowarzyszenie im
Sue Ryder
Brak ocen dla tego dostawcy
Efektywna komunikacja - jak kształtować
pozytywne relacje w zespole i zapobiegać
destrukcyjnym konfliktom.
Numer usługi 2024/03/28/164058/2108807
800,00 PLN brutto
650,
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik poprawnie formułuje i wysyłakomunikaty werbalne. Buduje zaufanie, poprzez uzyskanie wiedzy i umiejętności rozmowy empatycznej i tworzenia komunikatu „Ja”. Rozpoznaje i posiada umiejętności formułowania różnego rodzaju pytań. Definiuje, czym są bariery komunikacyjne oraz posiada umiejętność ich wyeliminowania. Uczestnik rozróżnia elementy mowy niewerbalnej, definiuje mowę ciała, uzasadnia jej ważność w relacjach interpersonalnych. Charakteryzuje aktywne słuchanie i potrafi wprowadzić je do swojej komunikacji. Dysponuje umiejętnościami, które znacząco wpływają na jakość komunikacji, w taki sposób, by minimalizować sytuacje konfliktowe. Kieruje się podczas prowadzenia rozmowy tolerancją i zrozumieniem drugiej strony przez co minimalizuje stres, konflikty i pozwala w polepszeniu stosunków międzyludzkich. Nabywa wiedzy dotyczącej czynników wywołujących konflikty, etapów przebiegu oraz sposobów wychodzenia z sytuacji konfliktowych. | Kryteria weryfikacji Test sprawdzający wiedzę | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Rozpoczęcie szkolenia
2. Wprowadzenie do tematu - zajęcia teoretyczne oraz praktyczne
3. Moduł I- Komunikacja werbalna -zajęcia teoretyczne oraz praktyczne
Przerwa - 30 min
1. Moduł II- Komunikacja niewerbalna - zajęcia teoretyczne oraz praktyczne
2. Moduł III- Aktywne słuchanie - zajęcia teoretyczne oraz praktyczne
3. Moduł IV - Konflikt, jako trudny element relacji międzyludzkich - zajęcia teoretyczne oraz praktyczne
Posumowanie oraz pytania uczestników
Test sprawdzający wiedzę
Zakończenie szkolenia
Harmonogram
Rozpoczęcie szkolenia - „poznajmy się…”
Wprowadzenie do tematu:
1. Rola komunikacji w budowaniu relacji międzyludzkich i współpracy w sferze zawodowej i prywatnej -badanie typów osobowości.
2. Ćwiczenie wprowadzające do tematu.
3. Komunikacja, to cały nasz świat! - mini wykład.
I moduł –Komunikacja werbalna:
1. Komunikacja werbalna - „Mów tak, jakbyś sam chciał, by do Ciebie mówiono…”.
2. Narzędzia komunikacyjne.
3. Rodzaje pytań i ich siła sprawcza.
4. Komunikat „Ja” – asertywność, empatia, osobowość w komunikacji.
5. Bariery komunikacyjne – „Co nam przeszkadza w czasie rozmowy i dlaczego?”.
. Tworzenie prostych i zrozumiałych komunikatów – ćwiczenie
7. Krytyka, a konstruktywna informacja zwrotna
. Debata - „ Jak rozmawiać naprawdę – rowerem, czy samochodem?
II moduł – Komunikacja niewerbalna:
1. Komunikacja niewerbalna – „Jak porozumiewamy się bez słów i dlaczego, to tak ważny element naszej interakcji społecznej?”.
2. Mowa ciała, –„ Czym jest i jaką ma wagę w komunikacji”.
3. Ćwiczenie z komunikacji niewerbalnej.
4. Ćwiczenie sprawdzające wiedzę.
Przerwa – 30 min
III moduł – Aktywne słuchanie
1. Aktywne słuchanie - „wsłuchaj się…”.
2. Model kwadratu komunikacyjnego – model poczwórnego ucha F. Schulza von Thuna.
3. Ćwiczenia z aktywnym i nieaktywnym słuchaczem.
4. Podsumowanie ćwiczenia.
IV moduł - Konflikt
1. Czynniki rodzące konflikty, rola emocji i potrzeb.
2. Rodzaje konfliktów wg Ch. W. Moore’a
3. Etapy przebiegu konfliktu.
4. Strategie wychodzenia z konfliktu.
5. Komunikacja w konflikcie
. Case study - analiza przypadku.
7. Rodzaje sytuacji trudnych i konfliktowych – wskazanych przez prowadzącego i uczestników szkolenia – ich analiza i sposoby
rozwiązania w praktyce - coaching.
Test sprawdzający wiedzę
Zakończenie – „Z czym Państwo wychodzicie…?
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto800,00 PLN
- Koszt usługi netto650,41 PLN
- Koszt godziny brutto88,89 PLN
- Koszt godziny netto72,27 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Kwiatkowska
miękkich.
Z wykształcenia - psycholog biznesu, pedagog, doradca zawodowy, personalny, trener, coach,
mediator.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Konspekt
Prezentacja
W pieć dniu po ukończeniu szkolenia będzie możliwa konsultacja online z trenerem
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek -Rozwój
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Przyjazne otoczenie, parking
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami