Kinezjologia edukacyjna – gimnastyka mózgu wg Paula Dennisona (I i II stopień)
Kinezjologia edukacyjna – gimnastyka mózgu wg Paula Dennisona (I i II stopień)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów i innych osób pracujących z dziećmi i młodzieżą.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji12-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 183 ust. 1 oraz art. 184 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńProwadzenie działalności edukacyjnej skierowanej do nauczycieli i pracowników oświaty
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zapoznanie z bazowym programem Kinezjologii edukacyjnej, teoretycznymi podstawami, regułami oraz technologią kierunku rozwoju osobowości i jej możliwości w poznaniu. Zdobycie profesjonalnych umiejętności wykorzystania w praktyce naturalnego ruchu fizycznego, niezbędnego do organizowania pracy mózgu i ciała w celu efektywnego uczenia się (doświadczania) i twórczej samorealizacji jednostki. Zapoznanie z metodą wspomagania i stymulacji funkcjonowania dzieci z trudnościami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Absolwent kursu:- definiuje neurofizjologiczne podstawy metody; - wykonuje ćwiczenia gimnastyki mózgu usprawniające proces uczenia się; - charakteryzuje teoretyczne podstawy trójwymiarowego systemu mózgu i systemu intelekt - ciało; - wymienia metody pracy z dziećmi z dysfunkcjami wynikającymi z wad rozwojowych; - rozróżnia procedury reedukacyjne w zakresie koncentracji, organizacji oraz komunikacji. | Kryteria weryfikacji Absolwent kursu: - diagnozuje dziecko mające trudności w uczeniu się; - diagnozuje dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej oraz deficytem uwagi w sferze motorycznej, sensorycznej, poznawczej, społecznej oraz wskazuje sposób postępowania terapeutycznego; - wskazuje ćwiczenia reedukacyjne w zakresie różnych umiejętności szkolnych i przedszkolnych; - zastosuje odpowiedni zestaw ćwiczeń w zależności od sytuacji edukacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lp. |
Nazwa zajęć edukacyjnych |
Wymiar zajęć (w godz.) |
Historia rozwoju poglądów na temat mózgu i jego funkcji. |
1 |
|
Neurofizjologiczne podstawy działania metody (zarys aktywizacji mózgu i specjalizacji funkcji, znaczenie naturalnego rozwoju). |
3 |
|
Przegląd ćwiczeń gimnastyki mózgu. |
4 |
|
Narzędzia gimnastyki mózgu – procedury równoważeń, czyli 5 kroków łatwego, naturalnego uczenia się. |
4 |
|
Teoretyczne podstawy trójwymiarowego systemu mózgu i systemu intelekt-ciało. |
10 |
|
Lateralność, ześrodkowanie i stabilność w ujęciu anatomiczno-fizjologiczno-psychologicznym oraz ruchowym. |
10 |
|
RAZEM |
32 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Historia rozwoju poglądów na temat mózgu i jego funkcji. Neurofizjologiczne podstawy działania metody. Przegląd ćwiczeń gimnastyki mózgu. | Prowadzący Danuta Kropiwnicka-Szulc | Data realizacji zajęć 13-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Narzędzia gimnastyki mózgu – procedury równoważeń, czyli 5 kroków łatwego, naturalnego uczenia się. Teoretyczne podstawy trójwymiarowego systemu mózgu i systemu intelekt-ciało. | Prowadzący Danuta Kropiwnicka-Szulc | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 10:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Teoretyczne podstawy trójwymiarowego systemu mózgu i systemu intelekt-ciało. Lateralność, ześrodkowanie i stabilność w ujęciu anatomiczno-fizjologiczno-psychologicznym oraz ruchowym. | Prowadzący Danuta Kropiwnicka-Szulc | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 10:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto950,00 PLN
- Koszt usługi netto950,00 PLN
- Koszt godziny brutto29,69 PLN
- Koszt godziny netto29,69 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Danuta Kropiwnicka-Szulc
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
brak
Informacje dodatkowe
UWAGA!
Zgodnie z programem liczba godzin kształcenia wynosi 32 godziny dydaktyczne (45 min.).
W każdym dniu szkolenia zostały uwzględnione przerwy regeneracyjne.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami