Studia podyplomowe KATOWICE: Stosowana analiza zachowania w pracy z osobami z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju lub zachowania
Studia podyplomowe KATOWICE: Stosowana analiza zachowania w pracy z osobami z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju lub zachowania
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami studiów są absolwenci studiów o kierunkach humanistycznych i społecznych (np. psychologia, pedagogika, resocjalizacja, opieka społeczna), pracownicy przedszkoli i szkół integracyjnych, placówek oferujących pomoc osobom (nie tylko dzieciom) z zaburzeniami rozwoju (zwłaszcza autyzmem, ADHD, upośledzeniem umysłowym) oraz zaburzeniami zachowania; członkowie stowarzyszeń i fundacji na rzecz pomocy ww. grupom; pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz osoby mające styczność z osobami o zaburzonym rozwoju (np. rodzice, opiekunowie). Zgłoszenia osób niespełniających tych kryteriów będą rozpatrywane osobno, po zakończeniu zasadniczej rekrutacji w miarę dostępnych miejsc.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi228
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Dstarczenie pogłębionej wiedzy o wpływie czynników środowiskowych na zachowanie (zdarzeń je poprzedzających, będących jego konsekwencjami i towarzyszących mu) i zapoznanie z metodami praktycznego wykorzystania tej wiedzy. Studia nie tylko stanowią jedną ze ścieżek prowadzących do zdobycia licencji terapeuty behawioralnego w ramach Polskiej Licencji Terapeuty Behawioralnego (PLTB), ale przede wszystkim pozwalają nabyć wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w pracy terapeuty behawioralnego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZAWiedza na temat analizowania zależności pomiędzy zmiennymi środowiskowymi a zachowaniem. Wiedza na temat podstawowych praw rządzących zachowaniem. Wiedza na temat metod badawczych stosowanych w analizie zachowania. Wiedza dotyczącą zagadnień etycznych w pracy analityka zachowania. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania. Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIUmiejętności prowadzenia oceny behawioralnej, planowania interwencji i ewaluowania efektywności przeprowadzonej interwencji. Umiejętności związane z pracą kliniczną z osobami nietypowo rozwijającymi się (głównie z autyzmem). Umiejętności związane z programowaniem oddziaływań edukacyjno-terapeutycznych dla osób mających trudności z uczeniem się. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania. Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNEZrozumienie znaczenia prowadzenia terapii metodami opartymi na dowodach naukowych. Docenienie roli ciągłego podnoszenia swoich kompetencji. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania. Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęUniwersytet SWPS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUniwersytet SWPS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Program obejmuje 228 godzin zajęć dydaktycznych w tym e-learning - 16 godzin, oraz staż – 20 godzin (zazwyczaj jeden zjazd, ale mogą występować lokalne różnice organizacyjne związane ze specyfiką pracy współpracujących ośrodków terapeutycznych).
Program studiów stworzono na podstawie międzynarodowych wymogów certyfikacyjnych dla analityków zachowania (opracowane przez Radę Certyfikacyjną – Behavior Analyst Certification Board, www.bacb.com). Osoby, które ukończą studia podyplomowe ze Stosowanej Analizy Zachowania, po spełnieniu dodatkowych warunków sformułowanych przez Radę Certyfikacyjną, będą mogły ubiegać się o certyfikat BCBA (Board Certified Bahavior Analyst). Certyfikat taki jest dokumentem międzynarodowym, tj. uznawanym przez środowisko analityków zachowania i instytucji pracujących metodami behawioralnymi na całym świecie.
Studia Podyplomowe są także jedną ze ścieżek umożliwiających ubieganie się o tytuł Terapeuty Behawioralnego, nadawany przez Polskie Towarzystwo Psychologii Behawioralnej (www.ptpb.pl) i Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej (www.pstb.org).
Zajęcia w ramach programu:
- Podstawowe procesy i pojęcia z analizy zachowania.
- Eksperymentalna analiza zachowania.
- Metody badawcze w analizie zachowania.
- Zagadnienia etyczne dotyczące pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju i zachowania.
- Stosowana analiza zachowania I: podstawowe zagadnienia.
- Stosowana analiza zachowania II: wdrażanie teorii w praktykę.
- Stosowana analiza zachowania w edukacji.
- Stosowana analiza zachowania w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych.
- Umiejętności społeczne: metody oceny i techniki nauczania.
- Zachowania trudne: ocena funkcjonalna, metody oddziaływań i kwestie etyczne.
- Techniki terapii behawioralnej reakcji lękowych.
- Nauka spożywania posiłków (trening jedzenia) i korzystania z toalety (trening czystości).
- Staż praktyczny w ośrodku terapeutycznym dla dzieci z autyzmem: zagadnienia empiryczne we wczesnej intensywnej terapii behawioralnej dzieci z autyzmem.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie i kadrze studiów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto34,65 PLN
- Koszt osobogodziny netto34,65 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Monika Suchowierska-Stephany
Współautorka książek: „Analiza zachowania od A do Z” (2010), „Terapia behawioralna dzieci z autyzmem” (2014), „Analiza zachowania. Vademecum” (2016). Publikuje w polskich i zagranicznych czasopismach naukowych, takich jak: „Psychologia Rozwojowa”, „Postępy Nauk Medycznych”, „International Journal of Psychology”.
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii behawioralnej, psychologii rozwojowej i psychologii emocji i motywacji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi dostarczane są w wersji elektronicznej oraz/lub materiałów drukowanych koniecznych do przeprowadzenia zajęć. Materiały w wersji elektonicznej zamieszczane są na Classroomach poszczególnych zajeć.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem przyjęcia jest spełnienie przez Kandydata poniższego warunku:
1. Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego (www.portal.swps.edu.pl/rejestracja) i dostarczenie do realizatora usługi ( Uniwersytetu SWPS) przez Kandydata wszystkich wymaganych w procesie rekrutacji dokumentów.
Ponadto warunkiem przyjęcia jest posiadanie przez Uniwersytet SWPS wolnych miejsc na danym kierunku oraz decyzja o uruchomieniu kierunku.
Informacje dodatkowe
Cena za studia podyplomowe podana w ramach powyższej Karty Usługi w Bazie Usług Rozwojowych nie obejmuje opłaty rekrutacyjnej w wysokości 300 zł. Opłata rekrutacyjna nie jest wliczana do kwoty czesnego i jest wnoszona przez kandydata na etapie rekrutacji.
Absolwenci i studenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z jej wnoszenia.
Usługa jest zwolniona z VATU na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26b ustawa o podatku VAT.
Szczegółowe informacje na temat kierunku znajdą Państwo pod adresem:
https://swps.pl/oferta/katowice/podyplomowe/psychologia-psychoterapia/stosowana-analiza-zachowania-przygotowanie-do-pracy-z-osobami-z-zaburzeniami-rozwoju-i-zachowania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w części usługi realizowanie zdalnie:
1) platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa: narzędzie z pakietu Google G-Suit
2) minimalne wymagania sprzętowe: komputer z procesorem Intel Pentium 4 lub nowszy, obsługujący SSE2 ,2 GB pamięci RAM, zainstalowany jeden z systemów operacyjnych Windows 7, 8, 10, macOS 10.9 lub nowszy. Dodatkowo wbudowany lub zewnętrzny mikrofon, opcjonalnie kamera video.(Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy).Android z systemem 5.0 lub nowszy/ iPhone z systemem iOS 11.0 lub nowszy.
3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: https://support.google.com/a/answer/1279090 4
) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Przeglądarka Google Chrome lub Mozilla Firefox, Adobe Reader , Pakiet biurowy np. Libre, Open, Microsoft.
5) okres ważności linku umożliwiającego : bez ograniczeń w trakcie trwania usługi