Obowiązki przedsiębiorców wynikające z wdrożenia do polskiego prawa dyrektywy SUP (Single Use Plastics) - forma zdalna
Obowiązki przedsiębiorców wynikające z wdrożenia do polskiego prawa dyrektywy SUP (Single Use Plastics) - forma zdalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla właścicieli firm, osób odpowiedzialnych za ochronę środowiska w firmach oraz wszystkich zainteresowanych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji17-07-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z obowiązkami, jakie na przedsiębiorców nakładają nowe regulacje, mające wdrożyć w Polsce dyrektywę SUP (Single Use Plastic), także w powiązaniu z wymaganiami już funkcjonującymi w prawie polskim.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Pozyskanie wiedzy nt. obowiązków przedsiębiorców wynikających z wdrożenia do polskiego prawa dyrektywy SUP (Single Use Plastics) | Kryteria weryfikacji Pozyskanie wiedzy nt. obowiązków przedsiębiorców wynikających z wdrożenia do polskiego prawa dyrektywy SUP (Single Use Plastics) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Ogólna charakterystyka dotychczasowych wymagań w zakresie gospodarowania odpadami opakowaniowymi – obowiązki przedsiębiorców.
2. Transpozycja dyrektywy w sprawie ograniczenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko (dyrektywa SUP) - nowelizacja ustawy z o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej
3. Produkty objęte zakazem wprowadzania do obrotu.
4. Ograniczenie wprowadzania do obrotu.
5. Obowiązki wynikające z rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP):
- produkty, których wprowadzanie do obrotu wiąże się z obowiązkiem realizacji obowiązków wynikających z ROP,
- obowiązek finansowania kosztów zagospodarowania odpadów powstałych z produktów jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego.
6. Oznakowanie produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych
7. Finansowanie kampanii edukacyjnych
8. Obowiązek prowadzenia ewidencji
9. Sprawozdawczość
10. Przyszłość: zmiany w zakresie butelek na napoje z tworzywa sztucznego: wymagane poziomy zbierania i zmiany w konstrukcji butelek.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Informacje organizacyjne | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 1. Ogólna charakterystyka dotychczasowych wymagań w zakresie gospodarowania odpadami opakowaniowymi – obowiązki przedsiębiorców. | Prowadzący Wojciech Świątek | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 2. Transpozycja dyrektywy w sprawie ograniczenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko (dyrektywa SUP) | Prowadzący Wojciech Świątek | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 3. Produkty objęte zakazem wprowadzania do obrotu. 4. Ograniczenie wprowadzania do obrotu. 5. Obowiązki wynikające z rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) | Prowadzący Wojciech Świątek | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 6. Oznakowanie produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych | Prowadzący Wojciech Świątek | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 7. Finansowanie kampanii edukacyjnych 8. Obowiązek prowadzenia ewidencji 9. Sprawozdawczość | Prowadzący Wojciech Świątek | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 10. Przyszłość: zmiany w zakresie butelek na napoje z tworzywa sztucznego: wymagane poziomy zbierania i zmiany w konstrukcji butelek. | Prowadzący Wojciech Świątek | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja | Prowadzący Wojciech Świątek | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto664,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto540,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,70 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wojciech Świątek
Od 2020 r. prowadzi własną działalność gospodarczą.
Biegły w zakresie sporządzania ocen oddziaływania na środowisko, 2003-2013 doradca ds. bezpieczeństwa w transporcie drogowym towarów niebezpiecznych (DGSA), 2008-2012 weryfikator indywidualny EMAS, od 2017 – audytor Polskiego Centrum Akredytacji.
Autor lub współautor wielu opracowań z zakresu ochrony środowiska (przeglądy środowiskowe, raporty oddziaływania na środowisko, programy gospodarki odpadami, wnioski o udzielenie pozwoleń zintegrowanych), a także publikacji (w tym „Poradnika gospodarki odpadami”). Wykładowca, specjalizujący się w zakresie gospodarki odpadami. Prowadzi szkolenia otwarte, jak też szkolenia dedykowane dla przedsiębiorstw.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały dydaktyczne prowadzącego w formie elektronicznej
Warunki uczestnictwa
Na 4 dni przed rozpoczęciem szkolenia, na podany adres e-mail zostaną przesłane informacje dotyczące szkolenia. W przypadku potwierdzenia szkolenia, zostaną wysłane wszelkie informacje organizacyjne. Rezygnacja z udziału w szkoleniu powinna nastąpić w formie e-mail’a najpóźniej na 10 dni przed szkoleniem na adres szkolenia@pcdk.pl. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty. W przypadku szkoleń wyjazdowych rezygnacji nie jest możliwa. W przypadku firm zwolnionych z VAT niezbędne jest wypełnienie i przesłanie faksem lub pocztą elektroniczną oświadczenia o zwolnieniu z VAT.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO), informuję, że administratorem danych jest Centrum Doskonalenia Kompetencji Progressio sp. z o.o., ul. ul. Rakowicka 10B/4, 31-511 Kraków.
Informacje dodatkowe
Informujemy o rejestrowaniu/ nagrywaniu usługi na potrzeby usługodawcy i korzystającego z usługi jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalania efektów kształcenia.
Autorskie materiały dydaktyczne prowadzącego w wersji elektronicznej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbędzie się na platformie firmy DOCE. Wymagania techniczne po stronie uczestnika - komputer, smartfon lub tablet podłaczony do internetu, minimum 1 Mb. Wymagana jest przeglądarka Firefox lub Chrome.
Link do spotkania ważny jest w dniu szkolenia w godzinach 08:00 - 16:00.