Otwarta placówka edukacyjna – sposoby kontaktu z rodzicami i metody wprowadzania zasad i reguł w grupie żłobkowej/przedszkolnej
Otwarta placówka edukacyjna – sposoby kontaktu z rodzicami i metody wprowadzania zasad i reguł w grupie żłobkowej/przedszkolnej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową stanowią pracownicy placówki edukacyjnej mający bezpośredni i pośredni kontakt z dziećmi oraz z ich rodzicami (opiekunami prawnymi).
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników9
- Data zakończenia rekrutacji06-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest przygotowanie uczestnika do samodzielnego określania sytuacji naruszenia granic rodzic-nauczyciel, wyznaczania granic pomocy oferowanej rodzicowi, diagnozowania swoich reakcji, budowania wsparcia oraz analizy zachowań w placówce żłobkowej/przedszkolnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą wyznaczania granic | Kryteria weryfikacji 1. Rozpoznaje i charakteryzuje sytuacje, w których rodzic narusza granice rodzic-nauczyciel. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Rozpoznaje i charakteryzuje metody wyznaczania granic pomocy oferowanej rodzicowi oraz określenia warunków skutecznego oddziaływania wychowawczego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kontroluje relacje na płaszczyźnie rodzic – nauczyciel | Kryteria weryfikacji 1. Diagnozuje swoje reakcje emocjonalne w sytuacji agresji słownej ze strony rodzica. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Stosuje narzędzia skuteczne modele postępowania z trudnym rodzicem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 3. Przekazuje skuteczne komunikaty: polecenia, przypominanie zasad, wyliczania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wprowadza zmiany i zasady w grupie przedszkolnej/żłobkowej | Kryteria weryfikacji 1. Projektuje wprowadzanie „Zmiany A” (zmiana reguł otoczenia, pakiet przywilejów, nagród) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Projektuje i wprowadza zmiany przy wykorzystaniu technik behawioralnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 3. Przekazuje skuteczne komunikaty: polecenia, przypominanie zasad, wyliczania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kontroluje sytuacje społeczne | Kryteria weryfikacji 1. Buduje pozytywną atmosferę. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2. Buduje ścieżkę samorozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Grupę docelową stanowią pracownicy placówki edukacyjnej mający bezpośredni i pośredni kontakt z dziećmi oraz z ich rodzicami (opiekunami prawnymi).
Szkolenie poprzez swój zakres tematyczny oraz rozbudowaną część warsztatową wpłynie pozytywnie na poziom wiedzy i umiejętności uczestnika w zakresie komunikacji z rodzicami/opiekunami w relacji żłobek/przedszkole – rodzic.
Szkolenie podzielone jest na dwa bloki tematyczne (cechujące się połączeniem wiedzy praktycznej, teoretycznej oraz aktywnymi formami edukacji w postaci warsztatów i debat moderowanych przez trenera).
Program usługi szkoleniowej obejmuje część teoretyczną oraz część warsztatową.
Usługa będzie realizowana w godzinach zegarowych.
Dzień 1 - kontakt z rodzicem roszczeniowym
Sytuacje, w których rodzic narusza granice rodzic-nauczyciel.
Wyznaczanie granic pomocy oferowanej rodzicowi oraz określenia warunków skutecznego oddziaływania wychowawczego.
Diagnoza swoich reakcji emocjonalnych w sytuacji agresji słownej ze strony rodzica.
Narzędzia komunikacyjne służące podtrzymaniu konstruktywnej rozmowy, nawet w przypadku trudności wynikających z postawy rodzica;
Budowa grupy wsparcia nauczycieli mającej na celu wypracowanie skutecznych modelów postępowania z trudnym rodzicem.
Dzień 2 - wprowadzanie systemu zasad i norm w grupie przedszkolnej
Projektowanie wprowadzania „Zmiany A” (zmiana reguł otoczenia, pakiet przywilejów, nagród)
Projektowanie analizy zachowań wpływających na przestrzeganie reguł i pożądanych zachowań przez wychowanków.
Rozpoznawanie i radzenie sobie w sytuacjach „trudnych”: niekontrolowane dziecięce wybuchy złości.
Projektowanie i wprowadzanie zmian przy wykorzystaniu technik behawioralnych.
Skuteczne komunikaty: polecenia, przypominanie zasad, wyliczania
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Organizacja przestrzeni sali edukacyjnej - niezbędne wyposażenie techno-edukacyjne w placówce. | Prowadzący Agnieszka Kowalewska | Data realizacji zajęć 07-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Strefy aktywizacji wychowanka (strefa życia codziennego, strefa kultury i sztuki, strefa języka, strefa matematyki, strefa nauki i natury, strefa sensoryczna służąca rozwoju zmysłów) | Prowadzący Agnieszka Kowalewska | Data realizacji zajęć 07-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Planowanie stref aktywizacji w oparciu o warunki lokalowe placówki wychowawczej (aranżacja wnętrz pod kątem 6 stref) - | Prowadzący Agnieszka Kowalewska | Data realizacji zajęć 07-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Elementy stymulujące zachowania i aktywizację wychowanka w każdej z 6 stref | Prowadzący Agnieszka Kowalewska | Data realizacji zajęć 07-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Podstawy modelu NVC (Nonvoilent Communication) - tzw. Porozumienie bez przemocy (tzw. język serca lub język empatii). | Prowadzący Agnieszka Kowalewska | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Fazy empatycznego odbioru komunikatu, wyrażania swoich uczuć i własnego zdania. | Prowadzący Agnieszka Kowalewska | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Cztery elementy faz NVP: spostrzeżenia (pozbawione własnych osądów i interpretacji), uczucia (odseparowanie emocji od myśli), potrzeby, prośby (wyrażone bez żądań) | Prowadzący Agnieszka Kowalewska | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Kreowanie modelu komunikacji NVC wśród podopiecznych (dostosowanie języka do wieku i rozwoju indywidualnego wychowanków). - | Prowadzący Agnieszka Kowalewska | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Kreowanie przestrzeni i zasady pobudzania kreatywności w poszczególnych strefach | Prowadzący Agnieszka Kowalewska | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Podsumowanie szkolenia wraz z rudną pytań do trenera. Podsumowanie szkolenia. | Prowadzący Agnieszka Kowalewska | Data realizacji zajęć 08-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 755,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 240,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto172,20 PLN
- Koszt osobogodziny netto140,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Kowalewska
Przez 15 lat nauczyciel matematyki z wieloma laureatami przedmiotowymi.
Od 10 lat prowadzi pierwsze w Szczecinie i województwie przedszkole i żłobek Montessori oraz w 2013 roku otworzyła pierwszą w województwie Szkołę Montessori, a w 2017 roku stworzyła drugi w Polsce budynek zgodny z potrzebami metody Montessori i jednocześnie otworzyła drugie przedszkole i żłobek Montessori. Założycielka Kliniki Naturoterapii i Szkoły Terapeutów Naturoterapii w Gdańsku.
UAM wydział Matematyki i Informatyki
Dyplomy ukończenia Kursów Montessori – uprawnienia nauczycielskie i zarządcze
Dyplomy Specjalisty Logodydaktyka
Trener prowadzący liczne szkolenia od przeszło 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
MATERIAŁY:
Skrypt, notes, długopis.
Informacje dodatkowe
Informacja o zwolnieniu z VAT: Dz. U. poz. 1722 §3, ust. 1, pkt 14 z dnia 20 grudnia 2013 roku.
Uwaga do harmonogramu szkolenia:
Przerwa obiadowa ustalona jest na godz. 13:00 do 13:30, jednakże ze względu na warsztatowy charakter szkolenia oraz ewentualny jego przebieg – za zgodą trenera oraz uczestników godzina ww. przerwy może zostać zmieniona. Krótkie przerwy w szkoleniu organizowane będą na bieżąco.
Informacja dotycząca realizacji usługi zgodnie z wytycznymi:
Usługa rozwojowa realizowana w formie usługi stacjonarnej, zostanie zrealizowana zgodnie
z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami