Studia podyplomowe KATOWICE: Akademia Trenerów Biznesu
Studia podyplomowe KATOWICE: Akademia Trenerów Biznesu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia są propozycją kompleksowej edukacji dla trenerów biznesu, pracowników pełniących funkcje trenerskie lub osób pragnących rozpocząć wykonywać profesję trenera w sposób świadomy i odpowiedzialny, a także specjalistów i menedżerów zarządzających szkoleniami oraz rozwojem pracowników w organizacjach biznesowych i edukacyjnych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi200
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest dostarczenie pełnej i zintegrowanej wiedzy oraz umiejętności pozwalającychsłuchaczom w świadomy i profesjonalny sposób wykonywać zawód trenera. Rozwijają one kompetencje
trenerskie u praktyków oraz dają gruntowne przygotowanie osobom, które dopiero rozpoczynają swoją
karierę w tym zawodzie lub mają takie plany.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:- ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zadań i roli trenera w organizacji, podstaw teoretycznych pracy z małymi grupami, zależności dotyczących procesu grupowego, elementów kompletnego procesu edukacyjnego w ujęciu warsztatowym w odniesieniu do osób dorosłych. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania. Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI- umie samodzielnie określić potrzeby kompetencyjne uczestników szkoleń funkcjonujących w określonym systemie organizacyjnym, potrafi zaprojektować warsztaty realizujące istotne dla nich cele rozwojowe oraz przeprowadzić szkolenie w konwencji warsztatowej z wykorzystaniem metod aktywnych, modeli i wiedzy biznesowej oraz z uwzględnieniem prawidłowości procesu grupowego, umie określić efekty oddziaływań szkoleniowych, a także skonstruować wartościową ofertę merytoryczną. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania. Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE– prezentuje postawę otwartości w kontakcie z uczestnikami szkoleń, szanuje cele uczestników szkoleń w zestawieniu z celami organizacji, jest źródłem oparcia we wdrażaniu procesów rozwojowych w organizacjach biznesowych, dba o swój bieżący rozwój w wykonywaniu zadań trenera, jest otwarty na informację zwrotną, rozwija swój warsztat fachowy. | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania. Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęUniwersytet SWPS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUniwersytet SWPS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Program dwusemestralnych studiów obejmuje 200 godzin zajęć dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna to 45 minut), realizowanych podczas 9. weekendowych zjazdów. 40-godzinny trening interpersonalny wraz z warsztatem procesu grupowego będzie przeprowadzony w czasie dwóch następujących po sobie zjazdów – 4. i 1. dniowego. Zajęcia będą prowadzone w różnych formach edukacyjnych ze zdecydowaną dominacją formuły warsztatowej. Efektywnie ukończone studia będą wymagały zaangażowanej postawy uczestników zajęć i aktywnej realizacji zadań im stawianych.
Program studiów obejmuje następujące zagadnienia tematyczne:
- Rola trenera w organizacji i obszary kompetencji trenera. Komunikacja trenera w procesie szkoleniowym.
- Koncepcje psychologiczne wyznaczające standardy pracy z małymi grupami.
- Warsztat procesu grupowego.
- Przegląd koncepcji zarządzania i rozwoju organizacji - biznesowe podstawy merytoryczne.
- Projektowanie szkoleń.
- Prowadzenie zajęć - narzędzia pracy trenerskiej.
- Prowadzenie zajęć - sytuacje trudne w pracy trenera. Projektowanie własnego szkolenia - seminarium.
- Identyfikacja potrzeb szkoleniowych. Ewaluacja szkoleń.
- Szkolenie pokazowe.
- Trening interpersonalny.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie i kadrze studiów.
Linki do zajeć ważne są do końca września 2025 roku
Sposób walidacji usługi - weryfikacja efektów kształcenia następuje w ramach zaliczeń realizowanych w trakcie studiów (testy wiedzy, praca zaliczeniowa).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto34,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto34,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Błaszczyk
Współpracuje z jednostkami badawczymi i firmami prowadzącymi projekty badawcze i szkoleniowe. Opracowuje koncepcje badawcze, narzędzia, analizy statystyczne oraz raporty. Prowadzi liczne szkolenia i zajęcia dla studentów z metod i technik badawczych, metodologii badań społecznych, realizacji projektów badawczych, technik informacyjnych, analizy potrzeb oraz ewaluacji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi dostarczane są w wersji elektronicznej oraz/lub materiałów drukowanych koniecznych doprzeprowadzenia zajęć. Materiały w wersji elektonicznej zamieszczane są na Classroomach poszczególnych zajeć.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem przyjęcia jest spełnienie przez Kandydata wszystkich poniżej wymienionych warunków:
Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego (www.portal.swps.edu.pl/rejestracja) i dostarczenie do realizatora usługi (Uniwersytetu SWPS) przez Kandydata wszystkich wymaganych w procesie rekrutacji dokumentów.
Ponadto warunkiem przyjęcia jest posiadanie przez Uniwersytet SWPS wolnych miejsc na danym kierunku oraz decyzja o uruchomieniu kierunku.
Informacje dodatkowe
Cena za studia podyplomowe podana w ramach powyższej Karty Usługi w Bazie Usług Rozwojowych nie obejmuje opłaty rekrutacyjnej w wysokości 300 zł. Opłata rekrutacyjna nie jest wliczana do kwoty czesnego i jest wnoszona przez kandydata na etapie rekrutacji.
Absolwenci i studenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z jej wnoszenia.
Usługa jest zwolniona z VATU na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26b ustawa o podatku VAT.
Szczegółowe informacje na temat kierunku znajdą Państwo pod adresem:
www.swps.pl/oferta/katowice/podyplomowe/biznes-zarzadzanie/akademia-trenerow-biznesu
Adres
Adres
Studia odbywać się będą w trybie weekendowym (soboty, niedziele) w trakcie zjazdów realizowanych średnio co 3 tygodnie. Wyjątek stanowi trening interpersonalny, który odbywać się będzie w trakcie 4. dniowego zjazdu tj. czwartek, piątek, sobota, niedziela, 1. dniowy warsztat procesu grupowego oraz kończący studia zjazd zaliczeniowy organizowany w trybie 3 dniowym – piątek, sobota, niedziela. Udział w treningu interpersonalnym, warsztacie procesu grupowego i zjeździe szkoleń pokazowych (zaliczeniowym) jest obowiązkowym wymogiem studiów.