Master of Business Administration HR (MBA HR)
Master of Business Administration HR (MBA HR)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe MBA HR adresowane są do osób z co najmniej pięcioletnim doświadczeniem zawodowym, posiadających minimum wykształcenie wyższe I stopnia (preferowane doświadczenie w zarządzaniu zespołem lub menedżerskie).
Dodatkowo studia MBA HR są skierowane do dyrektorów HR, liderów zmian, doświadczonych pracowników HR, liderów oraz konsultantów HR, aby rozwijać umiejętności zarządzania strategicznego zasobami ludzkimi, uczestniczyć aktywnie w procesach decyzyjnych, oraz wprowadzać nowe trendy w obszarze HR.
Celem studiów jest poszerzenie wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz rozwinięcie kwalifikacji niezbędnych do pracy jako menedżer HR. Program przygotowuje do tworzenia strategii HR, opracowywania planów rozwoju zatrudnienia i szkoleń dla pracowników. Dodatkowo, umożliwia poznanie aktualnych trendów i nowości w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi oraz rozwijanie umiejętności adaptacyjnych i innowacyjnych, co jest kluczowe w dynamicznym środowisku biznesowym.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji13-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi266
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia MBA HR przygotowują do zdobycia kompleksowej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz rozwijanie umiejętności potrzebnych do efektywnej pracy jako menedżer HR. Program przygotowuje do tworzenia strategii HR, opracowywania planów rozwoju zatrudnienia i szkoleń dla pracowników. Ponadto, umożliwia zdobycie wiedzy na temat aktualnych trendów i nowości w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi oraz rozwijanie umiejętności adaptacyjnych i innowacyjnych, co jest istotne w dynEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Organizacja w zmieniającym się świecie (2 godz.)Wiedza: ➤ Zrozumienie wpływu globalizacji na organizacje. ➤ Świadomość umiędzynarodowienia i różnic kulturowych. ➤ Znajomość różnic między pracą wirtualną a konwencjonalną. Umiejętności: ➤ Analiza wpływu globalnych trendów na organizację. ➤ Adaptacja strategii do umiędzynarodowienia i różnic kulturowych. Wdrażanie i zarządzanie pracą wirtualną oraz konwencjonalną. Kompetencje społeczne: ➤ Skuteczna komunikacja w międzynarodowym środowisku. ➤ Wrażliwość na różnice kulturowe w miejscu pracy. ➤ Budowanie zespołów pracujących wirtualnie i konwencjonalnie. | Kryteria weryfikacji Identyfikacja i opisanie trzech głównych globalnych trendów wpływających na organizacje.Analiza konsekwencji tych trendów dla różnych sektorów biznesowych. Propozycja strategii reakcji organizacji na te trendy, uwzględniająca ich wpływ na model biznesowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się 2. Trening kompetencji przywódczych i menedżerskich na bazie badania stylu myślenia i działania FRIS® (16 godz.)Wiedza: ➤ Znajomość narzędzia FRIS® i jego zastosowań. ➤ Rozumienie różnorodności stylów myślenia i działania. Umiejętności: ➤ Definiowanie celów i oczekiwań wobec siebie i innych. ➤ Skuteczne zdobywanie i interpretacja informacji. Podejmowanie decyzji i angażowanie innych w działania. ➤ Komunikacja i wyrażanie stanowisk w oparciu o style poznawcze. Kompetencje społeczne: ➤ Zwiększanie efektywności współpracy w zespołach. ➤ Budowanie relacji opartych na zrozumieniu stylów myślenia i działania. ➤ Wykorzystanie potencjału pracowników i zespołów. | Kryteria weryfikacji Identyfikacja i opisanie trzech głównych mocnych stron uczestnika.Przedstawienie przykładów sytuacji, w których uczestnik wykorzystał swoje mocne strony do osiągnięcia celów. Ocena efektywności tych rozwiązań przez interesariuszy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się 3. Zarządzanie strategiczne firmą i organizacją - nowe trendy i poszukiwanie szans na rozwój (16 godz.)Wiedza: ➤ Znajomość metod analizy otoczenia i poszukiwania szans na rozwój. ➤ Zrozumienie procesów projektowania wartości dla klientów. Umiejętności: ➤ Identyfikacja zagrożeń i szans rozwojowych organizacji. ➤ Projektowanie propozycji wartości dla klientów. ➤ Analiza potencjału organizacji do dostarczania wartości. ➤ Formułowanie celów strategicznych. Kompetencje społeczne: ➤ Efektywna komunikacja strategii organizacji. ➤ Budowanie i zarządzanie portfelem inicjatyw strategicznych. | Kryteria weryfikacji Identyfikacja kluczowych atrybutów wartości dla klientów w określonej branży lub sektorze.Projektowanie oferty produktów lub usług uwzględniającej potrzeby i oczekiwania klientów. Opisanie sposobów mierzenia i monitorowania wartości dostarczanej klientom. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się 4. Zarządzanie procesowe i operacyjne (16 godz.)Wiedza: ➤ Zrozumienie filozofii LEAN i jej narzędzi. ➤ Znajomość znaczenia doskonałości operacyjnej. Umiejętności: ➤ Zarządzanie procesami biznesowymi. ➤ Rozwój umiejętności analitycznych i krytycznych. ➤ Skuteczne zarządzanie operacjami w sektorze produkcyjnym i usługowym. Kompetencje społeczne: ➤ Współpraca w ramach zespołów zarządzających procesami. ➤ Komunikacja i wdrażanie zasad doskonałości operacyjnej. | Kryteria weryfikacji Zastosowanie narzędzi LEAN do identyfikacji i eliminacji marnotrawstw w procesach.Projektowanie i wdrażanie rozwiązań mających na celu poprawę efektywności operacyjnej. Monitorowanie i ocena skuteczności działań podejmowanych w ramach implementacji narzędzi LEAN. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się 5. Portfele, programy i projekty z perspektywy wyższej kadry menedżerskiej i HR-u (16 godz.)Wiedza: ➤ Znajomość zasad zarządzania portfelem, programami i projektami. ➤ Rozumienie wpływu projektów na zasoby ludzkie organizacji. Umiejętności: ➤ Budowanie mechanizmów zarządzania portfelem na bazie strategii organizacji. ➤ Integracja zarządzania projektami z rozwojem talentów. ➤ Definiowanie kluczowych ról i mechanizmów ładu projektowego. Kompetencje społeczne: ➤ Efektywna komunikacja celów projektów i strategii realizacji. ➤ Budowanie struktur wspierających realizację wartości biznesowej. | Kryteria weryfikacji Opracowanie planu zarządzania portfelem projektów na podstawie strategii organizacji.Wdrożenie mechanizmów monitorowania i oceny efektywności portfela. Ocena efektywności tych mechanizmów w kontekście realizacji celów strategicznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się 6. Trendy i nowe technologie w ujęciu strategicznym (8 godz.)Wiedza: ➤ Znajomość trendów i nowych technologii w biznesie. ➤ Zrozumienie zastosowań digitalizacji, AI, Big Data, i RPA. Umiejętności: ➤ Analiza i wdrażanie nowych technologii w strategii organizacji. ➤ Testowanie narzędzi technologicznych w praktyce. Kompetencje społeczne: ➤ Budowanie kultury High Effectiveness Culture (HEC). ➤ Współpraca w zrównoważonym rozwoju organizacji. | Kryteria weryfikacji Identyfikacja kluczowych obszarów działalności organizacji, w których można zastosować technologie cyfrowe.Wdrożenie konkretnych narzędzi i rozwiązań cyfrowych w praktyce organizacyjnej. Ocena efektywności tych technologii w kontekście poprawy wyników organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się 7. Zarządzanie zmianą oraz zarządzanie kryzysowe (8 godz.)Wiedza: ➤ Znajomość procesów zarządzania zmianą i kryzysami. ➤ Rozumienie złożoności i ryzyka związanych z procesami zmiany. Umiejętności: ➤ Diagnoza potrzeb i planowanie wdrożenia zmiany. ➤ Opracowywanie planów zarządzania kryzysowego. Kompetencje społeczne: ➤ Budowanie zaangażowania i komunikacja w procesach zmiany. ➤ Zarządzanie komunikacją w sytuacjach kryzysowych. | Kryteria weryfikacji Opracowanie planu wdrożenia zmiany obejmującego cele, strategię, harmonogram oraz zaangażowane zasoby.Opracowanie systemu zarządzania kryzysowego, uwzględniającego identyfikację ryzyk, procedury reagowania oraz komunikację w sytuacjach kryzysowych. Ocena skuteczności tych planów i systemów w kontekście faktycznych zmian i sytuacji kryzysowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się 8. Rachunkowość menedżerska (16 godz.)Wiedza: ➤ Znajomość zasad pozyskiwania i analizy informacji finansowych. ➤ Zrozumienie budżetowania i oceny wskaźników finansowych. Umiejętności: ➤ Planowanie działalności bieżącej i rozwojowej. ➤ Interpretacja i raportowanie danych finansowych. Kompetencje społeczne: ➤ Komunikacja wyników finansowych w kontekście decyzji menedżerskich. | Kryteria weryfikacji Przygotowanie analizy finansowej obejmującej wskaźniki rentowności, płynności, zadłużenia oraz efektywności operacyjnej.Interpretacja wyników analizy w kontekście aktualnej sytuacji organizacji i jej celów biznesowych. Wypracowanie rekomendacji działań na podstawie analizy finansowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się 9. Zarządzanie sytuacjami trudnymi w organizacji - gry i konflikty (16 godz.)Wiedza: ➤ Znajomość analizy transakcyjnej i mechanizmów gier psychologicznych. ➤ Zrozumienie typów konfliktów i ról w trójkącie dramatycznym. Umiejętności: ➤ Diagnoza typów konfliktów i dobór narzędzi do ich rozwiązywania. ➤ Rozpoznawanie i zarządzanie grami psychologicznymi w zespole. Kompetencje społeczne: ➤ Budowanie relacji międzyludzkich i zarządzanie trudnymi sytuacjami. ➤ Samodiagnoza stylów osobistych w roli lidera. | Kryteria weryfikacji Identyfikacja typowych sytuacji i mechanizmów zaproszeń do gier psychologicznych w organizacji.Demonstracja umiejętności rozpoznawania i neutralizacji takich zachowań. Ocena skuteczności działań w zapobieganiu konfliktom i utrzymaniu zdrowego środowiska pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwenci otrzymują również zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Program
Program
Program studiów MBA HR
Blok wprowadzający
1. Organizacja w zmieniającym się świecie (2 godz.)
2. Trening kompetencji przywódczych i menedżerskich - na bazie badania stylu myślenia i działania FRIS® (16 godz.)
3. Zarządzanie strategiczne firmą i organizacją - nowe trendy i poszukiwanie szans na rozwój (16 godz.)
4. Zarządzanie procesowe i operacyjne (16 godz.)
5. Portfele, programy i projekty z perspektywy wyższej kadry menedżerskiej i HR-u (16 godz.)
6. Trendy i nowe technologie w ujęciu strategicznym (8 godz.)
7. Zarządzanie zmianą oraz zarządzanie kryzysowe (8 godz.)
8. Rachunkowość menedżerska (16 godz.)
9. Zarządzanie sytuacjami trudnymi w organizacji - gry i konflikty (16 godz.)
Moduł specjalistyczny
1. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi (16 godz. )
2. Controlling personalny (8 godz.)
3. Polityka wynagrodzeń (8 godz.)
4. Zarządzanie sytuacjami trudnymi w obszarze zatrudnienia (16 godz.)
5. Technologie cyfrowe i sztuczna inteligencja w HR (8 godz. )
6. Planowanie, pozyskanie, rozwój i zaangażowanie pracowników (16 godz.)
7. Diversity & Inclusion Management (8 godz.)
8. Coaching i mentoring - rola HR-u w rozwoju pracowników w organizacji (16 godz.)
9. Negocjacje (16 godz.)
10. Employer Branding (16 godz.)
11. Wellbeing - budowanie kultury dobrostanu pracowników (16 godz.)
12. Projekt menedżerski (16 godz.)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto28 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto28 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto107,14 PLN
- Koszt osobogodziny netto107,14 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dodatkowe materiały z zajęć dla uczestników studiów MBA HR
Uczestnicy studiów MBA HR otrzymują na każde zajęcia materiały do zajęć w postaci skryptów oraz praktycznych ćwiczeń.
Po zajęciach uczestnicy otrzymują w wersji elektronicznej prezentację z zajęć w formacie pdf oraz inne dodatkowe materiały udostępnione przez wykładowców.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa w studiach MBA HR
W kwestii zaliczenia studiów, to obejmuje on następujące aspekty:
- Obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach (100%),
- każdy moduł kończy się pracą zaliczeniową i/lub egzaminem (szczegółowe zasady zaliczania poszczególnych modułów wyznaczają wykładowcy),
- podstawą ukończenia studiów jest zaliczenia wszystkich modułów studiów oraz uzyskanie pozytywnej oceny z projektu menedżerskiego i jego obrony.
Proces rekrutacji obejmuje:
- Rejestracje online na stronie internetowej: https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1
- dostarczenie wymaganego kompletu dokumentów (kwestionariusz osobowy wraz z podaniem, list motywacyjny, CV, potwierdzenie m.in. 5 letniego doświadczenia zawodowego, dyplom ukończenia studiów wyższych - oryginał do wglądu w Biurze MBA)
- uzyskanie pozytywnego rezultatu rozmowy kwalifikacyjnej.
Dokumenty rekrutacyjne można złożyć elektronicznie lub osobiście w Biurze MBA Uniwersytetu WSB Merito.
Informacje dodatkowe
Studia MBA realizowane są przy współpracy z naszym partnerem merytorycznym - Franklin University (USA).
Absolwenci programu otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych MBA Uniwersytetu WSB Merito (w języku polskim), oraz dyplom MBA Zarządzanie w podmiotach leczniczych wraz z wykazem zaliczonych modułów sygnowany przez naszą Uczelnię i amerykańskiego partnera programu – Franklin University (w języku angielskim).
Dodatkowe korzyści
- 3 zjazdy wyjazdowe (stacjonrne) w ramach programu MBA HR organizujemy również zajęcia wyjazdowe, które są idealną okazją do bliższego poznania się oraz integracji uczestników w ramach grupy.
- Wyjazd do USA – MBA Study Tour (dla chętnych za dodatkową opłatą): zorganizowany wyjazd do USA z autorskim programem dostosowanym do profilu studiów. Plan pobytu w Stanach Zjednoczonych obejmuje m.in. zwiedzanie Franklin University oraz spotkania i warsztaty prowadzone przez przedstawicieli wybranych amerykańskich firm.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia realizowane na platofrmie MS Teams - dostęp do platformy zapewnia Uczelnia.
Pozostałe warunki techniczne:
- komputer lub laptop z kamerą,
- stabilne łącze internetowe,
- mikrofon z mikrofonem lub głośniki.