Planowanie działań marketingowych z wykorzystaniem Google Analytics 4 - poziom zaawansowany - szkolenie
Planowanie działań marketingowych z wykorzystaniem Google Analytics 4 - poziom zaawansowany - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
● agencje i domy mediowe chcące poszerzyć swoją wiedzę z obszaru analityki internetowej
● specjaliści i freelancerzy z obszaru digital marketingu, którzy chcą lepiej mierzyć efekty prowadzonych działań
● osoby korzystające z Google Analytics 4, które chcą rozszerzyć swoją wiedzę o narzędziu, strategii analitycznej i komplementarnych usługach
● osoby pracujące nad rozwojem produktów cyfrowych (różne stanowiska w SaaS, marketplace, content)
● pracownicy i menedżerowie odpowiadający za marketing, sprzedaż i konwersję w e-commerce z doświadczeniem w pracy z narzędziami analitycznymi i/lub hurtowniami danych (Business Intelligence)
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji23-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do prowadzenia zaawansowanych działań z wykorzystaniem analityki internetowej Google Analytics 4. Uczestnicy poznają metody weryfikacji poprawności wdrożenia narzędzi na stronie oraz dowiedzą się, w jaki sposób rozszerzyć zakres zbieranych danych o informacje specyficzne (niestandardowe) dla biznesu. W trakcie praktycznych ćwiczeń każdy uczestnik pozna Google Analytics 4.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się posługuje się wiedzą z zakresu zaawansowanych działań z wykorzystaniem analityki internetowej Google Analytics 4 | Kryteria weryfikacji omawia pojęcia związane z analizą danych dotyczących stron internetowych oraz zakres możliwych do pozyskania informacji z Google Analytics | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji konfiguruje usługę Google Analytics zgodnie z potrzebami firmy dla usług internetowych i aplikacji mobilnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji zarządza użytkownikami, uprawnieniami i integracją usługi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji tworzy i generuje raporty adekwatnie do potrzeb klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji interpretuje pozyskane dane oraz sugeruje działania w celu poprawy efektywności strony i prowadzonych działań promocyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji potrafi samodzielnie przeprowadzić audyt konta i ocenić jakość zbieranych w usłudze danych, a w przypadku stwierdzenia braków - potrafi wdrożyć niezbędne zmiany | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji zna i omawia pojęcia związane z atrybucją konwersji oraz analizą ścieżek wielokanałowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji potrafi wykorzystać komplementarne do Google Analytics narzędzia takie jak Google Analytics API w Google Sheets oraz Google Data Studio do szybszego przetwarzania danych i tworzenia efektywnych dashboardów dla zespołu i kadry menedżerskiej w firmie (organizacji) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I
Audyt konta i jakości danych w Google Analytics 4 - 2 h
- checklista kontrolna konta Google Analytics 4 jak sprawdzić i poprawić kondycję działającej usługi Google Analytics 4
- dobre praktyki związane z pracą w Google Analytics 4: granularność danych, konwencje dotyczące nazewnictwa, organizacja pracy i narzędziownik PRO analityka w codziennej pracy
- wdrożenie CMP ( Consent Management Platform) i Consent Mode w Google Analytics 4 w jaki sposób brak zgody użytkownika na śledzenie wpływa na jakość danych i jak działa modelowanie danych w GA4
Moduł II
Zaawansowana konfiguracja Google Analytics 4 via Google Tag Manager 2 h
- śledzenie e commerce z wykorzystaniem dataLayer omówienie wdrożenia śledzenia e commerce w Google Analytics 4 za pomocą Google Tag Managera na przykładzie WooCommerce
- śledzenie B2B z wykorzystaniem dataLayer omówienie wdrożenia popularnych zdarzeń w Google Analytics 4 za pomocą Google Tag Manager na przykładzie storny , której celem jest generowanie leadów Wordpress
- funkcje związane z identyfikacją użytkowników (User ID)
- import danych o kosztach kampanii
- modyfikacja zdarzeń w interfejsie Google Analytics 4
- konfiguracja konta, a współpraca z developerem w jaki sposób komunikować się z działami IT, aby zmaksymalizować ilość dostępnych danych w interfejsie Google Analytics 4
Moduł III
Eksploracja danych z wykorzystaniem Google Analytics 4 - 1h 30 min
- zaawansowane przykłady tworzenia eksploracji danych w module eksploracji
- kohorty , lejki funnels ) i ścieżki paths ) w jaki sposób przygotować dane, aby efektywnie korzystać z nich podczas eksploracji
- samodzielna praca z interfejsem eksploracji w oparciu o przygotowane ćwiczenia i zagadnienia
Moduł IV
Integracje dostępne w Google Analytics 4 - 2 h 30 min
- omówienie najważniejszych integracji dostępnych dla usług w Google Analytics 4
- wprowadzenie do BigQuery integracja z Google Analytics 4 oraz korzystanie z surowych danych zbieranych przez usługę
- integracja z Looker Studio w jaki sposób tworzyć dashboardy , które pozwalają opowiadać historie stojące za danymi
- Google Analytics 4 API i Measurement Protocol przegląd rozwiązań pozwalających na poprawę jakości zbieranych danych i śledzenie interakcji występujących off line
Uczestnicy poznają przykłady prawidłowych i nieprawidłowych działań w zakresie Google Analytics wraz z omówieniem ich skuteczności i efektywności.
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników usługi, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: doświadczenie w operacyjnych działaniach z obszaru Google Analytics 4, aktywność na zajęciach, minimalny poziom frekwencji - 80%.
Godzina szkoleniowa = 45 min.
Trener dostosowuje przerwy do potrzeb uczestników (max. 10 min.) i odpowiednio wydłuża zajęcia.
Ćwiczenia praktyczne z interfejsem narzędzia będą obejmować m.in.:
● audyt konta Google Analytics - sprawdzenie jakości danych i poprawności wdrożenia narzędzia
● dual tagging - umiejętność wdrożenia Google Analytics za pomocą Google Tag Managera
● analiza danych z wykorzystaniem interfejsu Google Analytics 4 - samodzielna odpowiedź na pytania zadane w trakcie szkolenia
● praca z Google Analytics API i Measurement Protocol - umiejętność importu danych
● stworzenie dashboardu w Looker Studio - połączenie ze źródłem danych (Google Analytics 4) i wizualizowanie danych zebranych w usłudze
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Moduł I: Audyt konta i jakości danych w Google Analytics 4 | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Moduł I: ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Moduł II: Zaawansowana konfiguracja Google Analytics 4 via Google Tag Manager | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Moduł II: ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Moduł III:Eksploracja danych z wykorzystaniem Google Analytics 4 | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Moduł III: zajęcia praktyczne | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Moduł IV: Integracje dostępne w Google Analytics 4 - zajęcia praktyczne | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Moduł IV: zjęcia praktyczne | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto2 214,00 PLN
- Koszt usługi netto1 800,00 PLN
- Koszt godziny brutto221,40 PLN
- Koszt godziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Muryjas
Specjalizuje się w wizualizacji danych, analityce internetowej i inżynierii danych. Pomaga firmom rozwiązywać problemy z analityką internetową i optymalizacją konwersji na każdym etapie - od konfiguracji, przez analizę, wnioskowanie po wizualizację i usprawnienie raportowania.
Obszary specjalizacji:
♦ wizualizacja danych - Google Data Studio
♦ ilościowa i jakościowa analiza danych - Google Analytics, Hotjar
♦ konfiguracja analityki i zarządzanie kodami śledzenia - Google Tag Manager, JavaScript, API
♦ rozwiązania server-side (Measurement Protocol, Facebook Server-Side API)
♦ analiza i przetwarzanie zbirów danych (najczęściej Python: pandas, numpy i inne)
Doświadczenie zawodowe:
luty 2015 - do teraz
Digital Analyst & Data Scientist w http://analityczny.it/
gru 2017 – obecnie
CVO, Fundacja Inicjatyw Gospodarczych, Analitycznych i Technologiczych
sie 2018 – wrz 2020
Ministerstwo Cyfryzacji, członek grupy roboczej ds. cyfryzacji profesjonalistów
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po szkoleniu uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej:
- Prezentacja szkoleniowa
- Linki do źródeł do dalszego samokształcenia
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, pod warunkiem min. 80% frekwencji.
Warunki uczestnictwa
Efektywny udział w szkoleniu wymaga znajomości Google Analytics 4 na poziomie podstawowym lub średnio-zaawansowanym. Przystępując do szkolenia uczestnik powinien:
● sprawnie operować pojęciami wymiar i metryka w Google Analytics 4 oraz znać zakres zbieranych przez narzędzie danych
● umieć odczytać z interfejsu narzędzia podstawowe dane o odbiorcach witryny, ruchu na stronie, zachowaniu użytkowników w witrynie
● wiedzieć czym jest mikro-, makro- i antykonwersja w witrynie oraz korzystać z mechanizmu śledzenia zdarzeń
● posiadać praktyczne doświadczenie w pracy z interfejsem Google Analytics 4 we własnym projekcie
Przed zapisaniem się proszę o kontakt szkolenia@dimaq.eu w celu potwierdzenia terminu i dostępności miejsc dla Uczestników.
Warunkiem uczestnictwa jest rejestracja i założenie konta w BUR, dokonanie zapisu na szkolenie za pośrednictwem BUR oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora.
Informacje dodatkowe
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Zapraszamy na inne szkolenia z e-marketingu, dostępne na stronie: https://dimaq.pl/akademia-dimaq/. Szkolenie może być również zorganizowane w formie szkolenia zamkniętego - na potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie dostępne na platformie Zoom, Teams lub LiveWebinar. Każdy z uczestników dostanie link do szkolenia.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - system operacyjnych Windows, macOS i Linux, zalecany: procesor dwurdzeniowy o taktowaniu co najmniej 2 Ghz (Intel i3/i5/i7 lub ekwiwalent AMD), pamięć RAM - 4 Gb
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować
Uczestnik: dla audio 256 kb/s, Video w wersji HD – 4Mb/s – to są parametry górne graniczne.
System dopasowuje się do łącza i działa na każdych dostępnych parametrach.
Wskazane kamera i mikrofon.
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line będzie aktywny przez cały okres trwania kursu.