Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników: Motywująca funkcja lidera i Rozwiązywanie konfliktów (NEAPCO gr.2)
Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników: Motywująca funkcja lidera i Rozwiązywanie konfliktów (NEAPCO gr.2)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy odpowiedzialni za politykę personalnąorganizacji,menadżerowie, kandydaci na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do umiejętnego wykorzystywania zróżnicowanego potencjału / talentów / doświadczeń pracowników. Dostosowania kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych, w tym gotowości do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji oraz kształtowania otwartości na wyzwania rozwojowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik po szkoleniu:Buduje pozytywne nastawienie igotowość pracowników do stałegorozwoju i nabywanie nowychkompetencji. Opisuje wpływ zmian narynku pracy na możliwości i ewentualnetrudności w zakresie pozyskiwania iutrzymania w fi rmie pracowników wodpowiednim potencjale.Charakteryzuje obecne i przyszłepotrzeby fi rmy dotyczące potencjałupracowników. | Kryteria weryfikacji Opisuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Wdraża programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Buduje pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
CZĘŚĆ I
1.Odbiór zadania wdrożeniowego + follow-up poprzedniego warsztatu.
2.Wprowadzenie do motywacji.
3.Proaktywność vs reaktywność i wynikające z tego konsekwencje.
4.Automotywacja lidera i jej wpływ na morale zespołu.
5.Motywowanie i inspirowanie pracowników jako istotna kompetencja lidera.
6.Poziomy motywacji H. Kelmana a styl zarządzania i poziom odpowiedzialności i proaktywności pracowników.
7.Indywidualne style zachowań a potrzeby motywacyjne (wg typologii temperamentu).
8.Egzekwowanie realizacji zadań jako narzędzie budowania odpowiedzialności.
9.Utrzymywanie dyscypliny i motywacji w zespole – trening rozmów.
10.Wyzwalanie wśród pracowników inicjatywy do realizacji celów.
11.Trójkąt budowania satysfakcji z pracy i zaangażowania (mierzalność, doniosłość, partnerstwo) jako podstawowa strategia budowania motywacji.
12.Podsumowanie szkolenia przez każdego z uczestników i wyznaczenie indywidualnego zadania wdrożeniowego wg standardu START – STOP
– CONTINUUE.
CZĘŚĆ II
1.Odbiór zadania wdrożeniowego + follow-up poprzedniego warsztatu.
2.Konflikt jako inspiracja do poszukiwania najlepszych rozwiązań.
3.Źródła konfliktów i strategie ich rozwiązywania.
4.Style rozwiązywania sytuacji konfliktowych.
5.Otwarta komunikacja i proaktywność w sytuacjach konfliktu jako warunek koncentracji na wspólnym celu.
6.Emocje w sytuacjach trudnych – kompetencje Inteligencji Emocjonalnej
i schemat funkcjonowania emocjonalnego (wg potrzeb).
7.Wyznaczanie priorytetów i koncentracja na najważniejszych aspektach zadania (zasada V. Pareto)
8.Koncentracja na poszukiwaniu rozwiązań wg wybranych metod, np. Cykl Doskonalenia, 5xWhy, Action Learning, Problem Solving (do ustalenia).
9.Asertywne (partnerskie) techniki jako sposoby przeciwdziałania sytuacjom trudnym, nadużyciom itp.
10.Podsumowanie szkolenia przez każdego z uczestników i wyznaczenie indywidualnego zadania wdrożeniowego wg standardu START – STOP
– CONTINUUE.
11. WALIDACJA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 CZĘŚĆ I | Prowadzący PIOTR STRÓŻYK | Data realizacji zajęć 04-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 CZĘŚĆ II | Prowadzący PIOTR STRÓŻYK | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 545,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 545,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,79 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,79 PLN
Prowadzący
Prowadzący
PIOTR STRÓŻYK
Odpowiadał za obszary rozliczeń franczyzowych i szkoleń. Zarządzał kadrą rekrutacyjną oraz zespołami L&D. Razem z podległym zespołem trenerów wspierał zmiany w procesach kilkunastu przejęć sieci sklepów (m.in. Społem, Kolporter) i ich integracji ze spółką macierzystą. Na sali szkoleniowej spędził ponad 5000 godzin, szkoląc franczyzobiorców, specjalistów, kadrę top menedżerską.
Od 2016 pracował w HR uczestnicząc w projektach wdrażających komponenty polityki personalnej: badanie zaangażowania, wartościowanie stanowisk, ścieżki rozwoju pracowników, onboarding, praca hybrydowa.
W 2019 roku został finalistą ogólnopolskiego konkursu „HR manager in action 2019”
Od 2018 roku prowadzI zajęcia dla studentów na WSB w Poznaniu.
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia
szczegółowychdanych dotyczących oferowanej usługi.
W ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) przeprowadziła ponad 500 godzin szkoleń z tożsamego
zakresu tematycznego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt szkoleniowy udostępniony Uczestnikom w formie elektronicznej.
Informacje dodatkowe
W każdym dniu szkolenia Uczestnicy będą mieli obowiązek podpisania imiennej lista obecności, która po zakończeniu zajęćzostanieprzekazana Operatorowi