Master of Business Administration Zarządzanie w podmiotach leczniczych (MBA ZPL)
Master of Business Administration Zarządzanie w podmiotach leczniczych (MBA ZPL)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe MBA Zarządzanie w podmiotach leczniczych adresowane są do osób z co najmniej pięcioletnim doświadczeniem zawodowym, posiadających minimum wykształcenie wyższe I stopnia (preferowane doświadczenie w zarządzaniu zespołem lub menedżerskie).
Dodatkowo studia MBA Zarządzanie w podmiotach leczniczych są skierowane do kadry zarządzającej, właścicieli podmiotów działających w sektorze ochrony zdrowia i współpracujących z tymi podmiotami, lekarzy i pracowników instytucji medycznych oraz administracji publicznej, osób chcących poszerzyć swoją wiedzę menedżerską i zdobyć doświadczenie praktyczne w zarządzaniu podmiotem leczniczym lub firmą farmaceutyczną.
Celem studiów MBA Zarządzanie w podmiotach leczniczych jest wykształcenie profesjonalnej i odpowiedzialnej kadry zarządzającej, a także przekazanie oraz usystematyzowanie wiedzy niezbędnej do efektywnego zarządzania publicznymi i komercyjnymi podmiotami leczniczymi oraz innymi podmiotami sektora ochrony zdrowia.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji13-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi401
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia MBA Zarządzanie w podmiotach leczniczych przygotowują do zdobycia kompleksowej wiedzy z zakresu zarządzania podmiotami leczniczymi oraz wykształcenie profesjonalnej i odpowiedzialnej kadry zarządzającej, a także przekazanie oraz usystematyzowanie wiedzy niezbędnej do efektywnego zarządzania publicznymi i komercyjnymi podmiotami leczniczymi oraz innymi podmiotami sektora ochrony zdrowia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Organizacja w zmieniającym się świecie (2 godz.)Wiedza: ➤ Zrozumienie wpływu globalizacji na organizacje. ➤ Świadomość umiędzynarodowienia i różnic kulturowych. ➤ Znajomość różnic między pracą wirtualną a konwencjonalną. Umiejętności: ➤ Analiza wpływu globalnych trendów na organizację. ➤ Adaptacja strategii do umiędzynarodowienia i różnic kulturowych. Wdrażanie i zarządzanie pracą wirtualną oraz konwencjonalną. Kompetencje społeczne: ➤ Skuteczna komunikacja w międzynarodowym środowisku. ➤ Wrażliwość na różnice kulturowe w miejscu pracy. ➤ Budowanie zespołów pracujących wirtualnie i konwencjonalnie. | Kryteria weryfikacji Identyfikacja i opisanie trzech głównych globalnych trendów wpływających na organizacje.Analiza konsekwencji tych trendów dla różnych sektorów biznesowych. Propozycja strategii reakcji organizacji na te trendy, uwzględniająca ich wpływ na model biznesowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się 2. Trening kompetencji przywódczych i menedżerskich na bazie badania stylu myślenia i działania FRIS® (16 godz.)Wiedza: ➤ Znajomość narzędzia FRIS® i jego zastosowań. ➤ Rozumienie różnorodności stylów myślenia i działania. Umiejętności: ➤ Definiowanie celów i oczekiwań wobec siebie i innych. ➤ Skuteczne zdobywanie i interpretacja informacji. Podejmowanie decyzji i angażowanie innych w działania. ➤ Komunikacja i wyrażanie stanowisk w oparciu o style poznawcze. Kompetencje społeczne: ➤ Zwiększanie efektywności współpracy w zespołach. ➤ Budowanie relacji opartych na zrozumieniu stylów myślenia i działania. ➤ Wykorzystanie potencjału pracowników i zespołów. | Kryteria weryfikacji Identyfikacja i opisanie trzech głównych mocnych stron uczestnika.Przedstawienie przykładów sytuacji, w których uczestnik wykorzystał swoje mocne strony do osiągnięcia celów. Ocena efektywności tych rozwiązań przez interesariuszy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się 3. Zarządzanie strategiczne firmą i organizacją - nowe trendy i poszukiwanie szans na rozwój (16 godz.)Wiedza: ➤ Znajomość metod analizy otoczenia i poszukiwania szans na rozwój. ➤ Zrozumienie procesów projektowania wartości dla klientów. Umiejętności: ➤ Identyfikacja zagrożeń i szans rozwojowych organizacji. ➤ Projektowanie propozycji wartości dla klientów. ➤ Analiza potencjału organizacji do dostarczania wartości. ➤ Formułowanie celów strategicznych. Kompetencje społeczne: ➤ Efektywna komunikacja strategii organizacji. ➤ Budowanie i zarządzanie portfelem inicjatyw strategicznych. | Kryteria weryfikacji Identyfikacja kluczowych atrybutów wartości dla klientów w określonej branży lub sektorze.Projektowanie oferty produktów lub usług uwzględniającej potrzeby i oczekiwania klientów. Opisanie sposobów mierzenia i monitorowania wartości dostarczanej klientom. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się 4. Zarządzanie procesowe i operacyjne (16 godz.)Wiedza: ➤ Zrozumienie filozofii LEAN i jej narzędzi. ➤ Znajomość znaczenia doskonałości operacyjnej. Umiejętności: ➤ Zarządzanie procesami biznesowymi. ➤ Rozwój umiejętności analitycznych i krytycznych. ➤ Skuteczne zarządzanie operacjami w sektorze produkcyjnym i usługowym. Kompetencje społeczne: ➤ Współpraca w ramach zespołów zarządzających procesami. ➤ Komunikacja i wdrażanie zasad doskonałości operacyjnej. | Kryteria weryfikacji Zastosowanie narzędzi LEAN do identyfikacji i eliminacji marnotrawstw w procesach.Projektowanie i wdrażanie rozwiązań mających na celu poprawę efektywności operacyjnej. Monitorowanie i ocena skuteczności działań podejmowanych w ramach implementacji narzędzi LEAN. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się 5. Portfele, programy i projekty z perspektywy wyższej kadry menedżerskiej i HR-u (16 godz.)Wiedza: ➤ Znajomość zasad zarządzania portfelem, programami i projektami. ➤ Rozumienie wpływu projektów na zasoby ludzkie organizacji. Umiejętności: ➤ Budowanie mechanizmów zarządzania portfelem na bazie strategii organizacji. ➤ Integracja zarządzania projektami z rozwojem talentów. ➤ Definiowanie kluczowych ról i mechanizmów ładu projektowego. Kompetencje społeczne: ➤ Efektywna komunikacja celów projektów i strategii realizacji. ➤ Budowanie struktur wspierających realizację wartości biznesowej. | Kryteria weryfikacji Opracowanie planu zarządzania portfelem projektów na podstawie strategii organizacji.Wdrożenie mechanizmów monitorowania i oceny efektywności portfela. Ocena efektywności tych mechanizmów w kontekście realizacji celów strategicznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się 6. Trendy i nowe technologie w ujęciu strategicznym (8 godz.)Wiedza: ➤ Znajomość trendów i nowych technologii w biznesie. ➤ Zrozumienie zastosowań digitalizacji, AI, Big Data, i RPA. Umiejętności: ➤ Analiza i wdrażanie nowych technologii w strategii organizacji. ➤ Testowanie narzędzi technologicznych w praktyce. Kompetencje społeczne: ➤ Budowanie kultury High Effectiveness Culture (HEC). ➤ Współpraca w zrównoważonym rozwoju organizacji. | Kryteria weryfikacji Identyfikacja kluczowych obszarów działalności organizacji, w których można zastosować technologie cyfrowe.Wdrożenie konkretnych narzędzi i rozwiązań cyfrowych w praktyce organizacyjnej. Ocena efektywności tych technologii w kontekście poprawy wyników organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się 7. Zarządzanie zmianą oraz zarządzanie kryzysowe (8 godz.)Wiedza: ➤ Znajomość procesów zarządzania zmianą i kryzysami. ➤ Rozumienie złożoności i ryzyka związanych z procesami zmiany. Umiejętności: ➤ Diagnoza potrzeb i planowanie wdrożenia zmiany. ➤ Opracowywanie planów zarządzania kryzysowego. Kompetencje społeczne: ➤ Budowanie zaangażowania i komunikacja w procesach zmiany. ➤ Zarządzanie komunikacją w sytuacjach kryzysowych. | Kryteria weryfikacji Opracowanie planu wdrożenia zmiany obejmującego cele, strategię, harmonogram oraz zaangażowane zasoby.Opracowanie systemu zarządzania kryzysowego, uwzględniającego identyfikację ryzyk, procedury reagowania oraz komunikację w sytuacjach kryzysowych. Ocena skuteczności tych planów i systemów w kontekście faktycznych zmian i sytuacji kryzysowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się 8. Rachunkowość menedżerska (16 godz.)Wiedza: ➤ Znajomość zasad pozyskiwania i analizy informacji finansowych. ➤ Zrozumienie budżetowania i oceny wskaźników finansowych. Umiejętności: ➤ Planowanie działalności bieżącej i rozwojowej. ➤ Interpretacja i raportowanie danych finansowych. Kompetencje społeczne: ➤ Komunikacja wyników finansowych w kontekście decyzji menedżerskich. | Kryteria weryfikacji Przygotowanie analizy finansowej obejmującej wskaźniki rentowności, płynności, zadłużenia oraz efektywności operacyjnej.Interpretacja wyników analizy w kontekście aktualnej sytuacji organizacji i jej celów biznesowych. Wypracowanie rekomendacji działań na podstawie analizy finansowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się 9. Zarządzanie sytuacjami trudnymi w organizacji - gry i konflikty (16 godz.)Wiedza: ➤ Znajomość analizy transakcyjnej i mechanizmów gier psychologicznych. ➤ Zrozumienie typów konfliktów i ról w trójkącie dramatycznym. Umiejętności: ➤ Diagnoza typów konfliktów i dobór narzędzi do ich rozwiązywania. ➤ Rozpoznawanie i zarządzanie grami psychologicznymi w zespole. Kompetencje społeczne: ➤ Budowanie relacji międzyludzkich i zarządzanie trudnymi sytuacjami. ➤ Samodiagnoza stylów osobistych w roli lidera. | Kryteria weryfikacji Identyfikacja typowych sytuacji i mechanizmów zaproszeń do gier psychologicznych w organizacji.Demonstracja umiejętności rozpoznawania i neutralizacji takich zachowań. Ocena skuteczności działań w zapobieganiu konfliktom i utrzymaniu zdrowego środowiska pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się 10. Budowanie wizerunku podmiotu leczniczego i branding (21 godz.)Wiedza: ➤ Zrozumienie zasad marketingu, budowania marki i public relations w ochronie zdrowia. ➤ Świadomość trendów rynkowych i ich wpływu na ofertę medyczną. ➤ Znajomość metod budowania wartości i doświadczeń dla pacjentów. Umiejętności: ➤ Analiza i interpretacja zjawisk marketingowych. ➤ Przygotowanie oferty skoncentrowanej na potrzebach klienta. ➤ Implementacja strategii budowania wizerunku w podmiotach leczniczych. Kompetencje społeczne: ➤ Budowanie relacji z pacjentami i interesariuszami. ➤ Efektywna komunikacja marki i wartości organizacji. ➤ Zdolność do wdrażania zmian wynikających z analizy rynku. | Kryteria weryfikacji Opracowanie strategii budowania wizerunku uwzględniającej analizę rynku, konkurencji oraz wartości organizacji.Wdrożenie działań marketingowych i komunikacyjnych zgodnie ze strategią. Ocena pozytywnego wpływu działań na wizerunek i markę organizacji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się 11. Nowe modele organizacyjne w ochronie zdrowia – w poszukiwaniu efektywności (12 godz.):Wiedza: ➤ Zrozumienie zasad Value Based Healthcare (VBHC) i opieki koordynowanej w systemach ochrony zdrowia. ➤ Świadomość głównych determinant zmian w systemach ochrony zdrowia i ich wpływu na efektywność opieki zdrowotnej. ➤ Znajomość zasad Evidence Based Medicine (EBM) i analizy kosztów korzyści dostarczanej pacjentom. Umiejętności: ➤ Zaimplementowanie standaryzacji pomiaru wyników zdrowotnych u pacjentów, umożliwiającej ocenę efektywności opieki. ➤ Określenie i wykorzystanie narzędzi badawczych oraz metod gromadzenia danych niezbędnych do realizacji opieki zdrowotnej opartej na wartości. ➤ Poznanie sposobów finansowania podmiotu leczniczego w oparciu o efekty w całym cyklu terapeutycznym. Kompetencje społeczne: ➤ Budowanie relacji z pacjentami i interesariuszami, wspierających efektywną opiekę zdrowotną. ➤ Efektywna komunikacja wartości opieki zdrowotnej organizacji, włączając w to zrozumienie i promocję zasad VBHC. ➤ Zdolność do wdrażania zmian wynikających z analizy efektywności i potrzeb rynkowych, z uwzględnieniem zachowania wysokich standardów opieki zdrowotnej. | Kryteria weryfikacji Definiuje modele opieki zdrowotnej, włączając VBHC i opiekę koordynowaną. Świadomość czynników wpływających na efektywność. Implementacja pomiaru wyników pacjentów. Wykorzystanie narzędzi badawczych. Poznanie sposobów finansowania opieki zdrowotnej. Budowanie relacji z pacjentami i interesariuszami. Komunikacja wartości opieki zdrowotnej. Wdrażanie zmian zgodnie z analizą efektywności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się 12.Innowacyjne podejście do HR w podmiotach leczniczych (12 godz.):Wiedza: ➤ Zrozumienie najnowszych metod i narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście podmiotów leczniczych, w tym Structured Multi-criteria Model of Self-Managed Motivation. ➤ Świadomość tradycyjnych i nowoczesnych rozwiązań motywacyjnych, takich jak systemy kafeteryjne, koncepcja work-life balance i koncepcja hygge. ➤ Znajomość zagadnień związanych z pomiarem zaangażowania i lojalności pracowników oraz sposobów ich zwiększania. Umiejętności: ➤ Dokonywanie pomiaru zaangażowania i lojalności pracowników oraz wdrażanie odpowiednich działań motywacyjnych. ➤ Identyfikowanie postaw i oczekiwań wobec pracy pracowników różnych pokoleń. ➤ Rozpoznawanie wyzwań związanych ze współistnieniem różnych grup pracowników w organizacji i podejmowanie działań zapobiegawczych. Kompetencje społeczne: ➤ Budowanie relacji z pracownikami różnych grup wiekowych i kulturowych. ➤ Skuteczna komunikacja z zespołem, wspierająca zrozumienie i zaangażowanie w innowacyjne podejście do zarządzania zasobami ludzkimi. ➤ Zdolność do identyfikowania i rozwiązywania konfliktów wynikających z różnic pokoleniowych i kulturowych w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji Definiowanie nowoczesnych metod zarządzania zasobami ludzkimi w podmiotach leczniczych, włączając Structured Multi-criteria Model of Self-Managed Motivation. Świadomość różnych rozwiązań motywacyjnych. Znajomość pomiaru zaangażowania i lojalności pracowników. Pomiar zaangażowania i lojalności oraz wdrażanie działań motywacyjnych. Identyfikacja postaw pracowników różnych pokoleń. Rozpoznawanie wyzwań związanych z różnorodnością pracowników i podejmowanie działań zapobiegawczych. Budowanie relacji z pracownikami różnych grup wiekowych i kulturowych. Skuteczna komunikacja z zespołem. Rozwiązywanie konfliktów wynikających z różnic pokoleniowych i kulturowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się 13. Realizacja umów z NFZ oraz z podmiotami współpracującymi (12 godz.):Wiedza: ➤ Zrozumienie zasad i technik współpracy w publicznym sektorze usług medycznych, w tym kluczowych aspektów zawierania, realizacji i zarządzania umowami z Narodowym Funduszem Zdrowia (NFZ). ➤ Świadomość różnic w podejściu do współpracy z NFZ oraz innymi podmiotami współpracującymi. ➤ Znajomość najbardziej wartościowych rozwiązań dotyczących dwustronnej współpracy w sektorze medycznym. Umiejętności: ➤ Projektowanie efektywnych zasad współpracy w sektorze publicznym usług medycznych, uwzględniających specyfikę działania NFZ oraz innych podmiotów. ➤ Konstruowanie ofert, eliminując potencjalne błędy i dostosowując się do wymagań NFZ oraz innych partnerów. ➤ Umiejętność skutecznej negocjacji z NFZ oraz innymi podmiotami współpracującymi, mająca na celu osiągnięcie korzystnych warunków umów i porozumień. Kompetencje społeczne: ➤ Budowanie pozytywnych relacji z NFZ oraz innymi podmiotami współpracującymi, sprzyjających efektywnej współpracy. ➤ Skuteczna komunikacja z partnerami biznesowymi, umożliwiająca klarowne porozumienie i osiągnięcie wspólnych celów. ➤ Zdolność do elastycznego reagowania na zmiany w otoczeniu biznesowym oraz dostosowywania strategii współpracy w sektorze medycznym. | Kryteria weryfikacji Stosowanie zasad współpracy w sektorze medycznym, w tym umów z NFZ. Świadomość różnic w podejściu do NFZ i innych partnerów. Znajomość wartościowych rozwiązań w sektorze medycznym. Projektowanie zasad współpracy, uwzględniając NFZ. Konstruowanie ofert zgodnie z wymaganiami NFZ. Negocjowanie korzystnych warunków umów. Budowanie relacji z NFZ i innymi partnerami. Skuteczna komunikacja. Elastyczne reagowanie na zmiany w sektorze medycznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się 14. Nadzór sanitarno-epidemiologiczny oraz zapobieganie chorobom zakaźnym (21 godz.):Wiedza: ➤ Zrozumienie organizacji, zadań i znaczenia działalności służb sanitarno-epidemiologicznych, takich jak NIZP-PIB (Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny) oraz Państwowa Inspekcja Sanitarna (PIS), w kontekście zapobiegania i zwalczania chorób zakaźnych u ludzi. ➤ Świadomość obowiązków i wymagań stawianych podmiotom leczniczym przez organy administracji sanitarno-epidemiologicznej. ➤ Znajomość procesów kontrolnych podejmowanych przez organy administracji sanitarno-epidemiologicznej wobec podmiotów leczniczych. Umiejętności: ➤ Wykonywanie obowiązków sprawozdawczych przez podmioty lecznicze w ramach nadzoru sanitarno-epidemiologicznego, zwłaszcza w zakresie monitorowania zakażeń szpitalnych, chorób zakaźnych i innych istotnych z punktu widzenia zdrowia publicznego informacji. ➤ Przestrzeganie wymogów higieniczno-sanitarnych stawianych podmiotom leczniczym przez organy nadzoru sanitarno-epidemiologicznego. Kompetencje społeczne: ➤ Budowanie efektywnej współpracy z organami administracji sanitarno-epidemiologicznej, w celu zapewnienia zgodności działań podmiotów leczniczych z obowiązującymi przepisami i standardami higienicznymi. ➤ Skuteczna komunikacja z zespołem i organami nadzoru sanitarno-epidemiologicznego w celu szybkiego reagowania na sytuacje zagrażające zdrowiu publicznemu i podejmowania odpowiednich działań zapobiegawczych. | Kryteria weryfikacji Definiowanie roli służb sanitarno-epidemiologicznych w zapobieganiu chorobom zakaźnym. Świadomość obowiązków podmiotów leczniczych. Znajomość procesów kontrolnych organów sanitarno-epidemiologicznych. Wykonywanie sprawozdań w zakresie zakażeń szpitalnych i chorób zakaźnych. Przestrzeganie wymogów higieniczno-sanitarnych. Budowanie współpracy z organami sanitarno-epidemiologicznymi. Skuteczna komunikacja i reagowanie na zagrożenia zdrowia publicznego. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się 15. System ochrony zdrowia w Polsce i innych krajach UE (22 godz.):Wiedza: ➤ Zrozumienie organizacyjnych i finansowych aspektów funkcjonowania polskiego systemu ochrony zdrowia w porównaniu z systemami przyjętymi w pozostałych krajach członkowskich Unii Europejskiej. ➤ Świadomość różnic w zasadach działania i organizacji krajowych systemów ochrony zdrowia w państwach członkowskich UE. ➤ Znajomość roli organów Unii Europejskiej w kształtowaniu polityk zdrowotnych oraz organizacji świadczeń na poziomie systemów krajowych. Umiejętności: ➤ Odróżnianie zasad działania i organizacji krajowych systemów ochrony zdrowia w państwach UE, umożliwiające porównanie i analizę ich efektywności. ➤ Wskazywanie instrumentów wpływu organów Unii Europejskiej na kształtowanie polityk zdrowotnych i organizacji świadczeń na poziomie systemów krajowych. Kompetencje społeczne: ➤ Budowanie świadomości społecznej na temat różnic i podobieństw między systemami ochrony zdrowia w różnych krajach UE. ➤ Efektywna komunikacja z zespołem i interesariuszami na temat zagadnień związanych z systemami ochrony zdrowia, włączając w to analizę wpływu organów UE na te systemy. ➤ Zdolność do współpracy z organami UE i innymi instytucjami międzynarodowymi w celu promowania najlepszych praktyk i rozwiązań w obszarze ochrony zdrowia. | Kryteria weryfikacji Rozróżnienie funkcjonowania polskiego systemu ochrony zdrowia w porównaniu z innymi krajami UE. Świadomość różnic w organizacji systemów zdrowotnych w UE. Znajomość roli UE w kształtowaniu polityk zdrowotnych. Odróżnianie zasad działania systemów zdrowotnych w UE. Wskazywanie wpływu UE na polityki zdrowotne krajów. Budowanie świadomości społecznej na temat różnic między systemami zdrowotnymi. Skuteczna komunikacja i współpraca w promowaniu najlepszych praktyk zdrowotnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się 16.Umiejętności menedżerskie w podmiotach leczniczych (12 godz.):Umiejętności: ➤ Skuteczne kierowanie zespołem w podmiotach leczniczych, wykorzystując techniki zarządzania, komunikacji i motywacji. ➤ Budowanie zaangażowania, odpowiedzialności i proaktywności pracowników poprzez inspirację, wsparcie i jasne określenie celów. ➤ Rozliczanie i ocenianie efektów pracy zespołu, włączając w to prowadzenie rozmów oceniających, dyscyplinujących, oraz stosowanie odpowiednich konsekwencji. Kompetencje społeczne: ➤ Budowanie pozytywnych relacji z pracownikami, opartych na zaufaniu, współpracy i otwartej komunikacji. ➤ Skuteczne rozwiązywanie konfliktów w zespole poprzez empatię, rozumienie różnorodności oraz umiejętne negocjacje. ➤ Umiejętność inspirowania i motywowania pracowników do rozwoju osobistego i zawodowego, włączając w to zachęcanie do uczenia się nowych umiejętności i doskonalenia się. | Kryteria weryfikacji Kierowanie zespołem w podmiotach leczniczych, motywując i budując zaangażowanie. Rozliczanie pracy zespołu oraz prowadzenie ocen efektów. Budowanie relacji opartych na zaufaniu i współpracy. Rozwiązywanie konfliktów przez empatię i negocjacje. Inspiracja i motywacja pracowników do rozwoju osobistego i zawodowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się 17. Praktyki w zarządzaniu zmianą w podmiotach leczniczych (12 godz.):Umiejętności: ➤ Otwartość na zmianę oraz gotowość do aktywnego uczestnictwa w procesach zmianowych w podmiotach leczniczych. ➤ Umiejętność opisu i praktycznego wykorzystania strategii wdrażania zmian, w tym właściwe formułowanie etapów ich wprowadzania. ➤ Zdolność do zaproponowania odpowiednich metod zarządzania zmianami oraz identyfikowania czynników dynamizujących proces zmian. Kompetencje społeczne: ➤ Budowanie zaufania i akceptacji wśród pracowników w procesie zmian poprzez skuteczną komunikację, wsparcie i wyjaśnianie korzyści wynikających z wprowadzanych zmian. ➤ Umiejętność rozpoznawania oporu wobec zmian oraz wypracowywania strategii ich osłabiania poprzez dialog, negocjacje i współpracę. ➤ Wspieranie zaangażowania pracowników w procesach zmianowych poprzez umiejętne motywowanie, mobilizowanie i inspirowanie do aktywnego uczestnictwa. | Kryteria weryfikacji Umiejętnie planuje procesy zmian w podmiotach leczniczych, dokładnie identyfikuje etapy wprowadzania nowych strategii, skutecznie monitoruje postęp działań oraz aktywnie wspiera zaangażowanie pracowników w procesach zmianowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się 18. Podejście procesowe w zarządzaniu jakością podmiotu leczniczego (21 godz.):Umiejętności: ➤ Wdrażanie podejścia procesowego w podmiocie leczniczym, włączając w to identyfikację, modelowanie i optymalizację procesów w celu zwiększenia efektywności i jakości świadczonych usług. ➤ Rozpoznawanie powiązań działań na rzecz jakości z pracami restrukturyzacji organizacyjno-kadrowej w podmiocie leczniczym, umożliwiając synergiczne wykorzystanie zasobów i osiąganie lepszych wyników. ➤ Wykorzystywanie koncepcji zarządzania jakością do podnoszenia efektywności funkcjonowania organizacji publicznych w obszarze ochrony zdrowia, poprzez stosowanie standardów ISO oraz metodologii zarządzania procesowego. Kompetencje społeczne: ➤ Budowanie zaangażowania pracowników w proces wdrażania podejścia procesowego i doskonalenia jakości w podmiocie leczniczym poprzez skuteczną komunikację, szkolenia i wsparcie. ➤ Współpraca z różnymi działami i zespołami w organizacji w celu skoordynowanego działania na rzecz poprawy jakości i efektywności świadczonych usług. ➤ Promowanie kultury ciągłego doskonalenia i innowacyjności w podmiocie leczniczym, zachęcając pracowników do aktywnego udziału w procesach zmianowych i poszukiwania nowych rozwiązań. | Kryteria weryfikacji Projektuje procesy zarządzania jakością w podmiocie leczniczym, analizuje powiązania między działaniami a restrukturyzacją organizacyjną, a także nadzoruje stosowanie standardów ISO i metodologii zarządzania procesowego. Buduje zaangażowanie pracowników w proces doskonalenia jakości poprzez skuteczną komunikację i promuje kulturę ciągłego doskonalenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się 19. Sprzedaż i negocjacje usług komercyjnych w podmiotach leczniczych (12 godz.):Umiejętności: ➤ Stosowanie zasad sprzedaży w branży usług medycznych, włączając w to identyfikację potrzeb klientów, prezentację usług medycznych z uwzględnieniem korzyści dla pacjentów i placówek leczniczych oraz wykorzystanie wzmacniaczy wypowiedzi. ➤ Właściwe przygotowywanie się do procesu negocjacji w branży medycznej, poprzez zrozumienie specyfiki rynku, analizę konkurencji i stosowanie odpowiednich strategii negocjacyjnych. ➤ Negocjowanie cen i uzyskiwanie optymalnych wyników dla placówek leczniczych poprzez aktywne prowadzenie negocjacji, budowanie relacji z klientami i znajomość własnych możliwości negocjacyjnych. ➤ Tworzenie pakietów komercyjnych usług medycznych dostosowanych do potrzeb klientów i specyfiki rynku, uwzględniając różnorodność oferowanych usług i strategii marketingowych. Kompetencje społeczne: ➤ Budowanie zaufania i relacji z klientami w branży medycznej poprzez skuteczną komunikację, empatię i profesjonalizm w działaniu. ➤ Współpraca z różnymi działami w placówkach leczniczych w celu opracowania spójnych strategii sprzedażowych i negocjacyjnych oraz realizacji celów biznesowych. ➤ Umiejętność adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych i elastyczne reagowanie na potrzeby klientów, w celu zachowania konkurencyjności placówek leczniczych na rynku. | Kryteria weryfikacji Projektuje strategie sprzedaży usług medycznych, analizuje konkurencję i stosuje strategie negocjacyjne. Negocjuje ceny, buduje relacje z klientami i tworzy pakietu usług dostosowane do potrzeb rynku. Buduje zaufanie i współpracuje z różnymi działami placówek leczniczych, adaptując się do zmieniających się warunków rynkowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się 20. Zdrowie publiczne (12 godz.):Umiejętności: ➤ Wiązanie złożoności procesu efektywnego zarządzania podmiotem leczniczym z celami zdrowia publicznego, poprzez analizę i identyfikację obszarów współpracy i synergii między nimi. ➤ Wykorzystywanie danych i technik stosowanych w zdrowiu publicznym do lokalnej polityki zdrowotnej oraz zarządzania opieką zdrowotną na poziomie podmiotu leczniczego, włączając w to analizę epidemiologiczną, monitorowanie zdrowia społeczności i planowanie działań prewencyjnych. Kompetencje społeczne: ➤ Budowanie współpracy i partnerstwa z instytucjami zdrowia publicznego oraz innymi podmiotami w celu wspólnego podejmowania działań na rzecz poprawy zdrowia populacji lokalnej. ➤ Skuteczna komunikacja z różnymi interesariuszami, włączając w to pacjentów, pracowników medycznych, władze lokalne i społeczność lokalną, w celu promocji zdrowia publicznego i realizacji celów lokalnej polityki zdrowotnej. ➤ Umiejętność adaptacji strategii i działań zdrowia publicznego do zmieniających się warunków społeczno-gospodarczych i epidemiologicznych, w celu skutecznego reagowania na potrzeby zdrowotne społeczności. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje obszary współpracy podmiotu leczniczego z celami zdrowia publicznego. Wykorzystuje dane i techniki zdrowia publicznego do lokalnej polityki zdrowotnej. Buduje partnerstwo z instytucjami zdrowia publicznego i komunikuje się z różnymi interesariuszami. Adaptuje strategie zdrowia publicznego do zmieniających się warunków społeczno-gospodarczych i epidemiologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwenci otrzymują również zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Program
Program
Program studiów MBA Zarządzanie w podmiotach leczniczych
Blok wprowadzający
1. Organizacja w zmieniającym się świecie (2 godz.)
2. Trening kompetencji przywódczych i menedżerskich - na bazie badania stylu myślenia i działania FRIS® (16 godz.)
3. Zarządzanie strategiczne firmą i organizacją - nowe trendy i poszukiwanie szans na rozwój (16 godz.)
4. Zarządzanie procesowe i operacyjne (16 godz.)
5. Portfele, programy i projekty z perspektywy wyższej kadry menedżerskiej i HR-u (16 godz.)
6. Trendy i nowe technologie w ujęciu strategicznym (8 godz.)
7. Zarządzanie zmianą oraz zarządzanie kryzysowe (8 godz.)
8. Rachunkowość menedżerska (16 godz.)
9. Zarządzanie sytuacjami trudnymi w organizacji - gry i konflikty (16 godz.)
Moduł specjalistyczny
1. Budowanie wizerunku podmiotu leczniczego i branding (21 godz.)
2. Nowe modele organizacyjne w ochronie zdrowia – w poszukiwaniu efektywności (12 godz.)
3. Innowacyjne podejście do HR w podmiotach leczniczych (12 godz.)
4. Realizacja umów z NFZ oraz z podmiotami współpracującymi (12 godz.)
5. Nadzór sanitarno-epidemiologiczny oraz zapobieganie chorobom zakaźnym (21 godz.)
6. System ochrony zdrowia w Polsce i innych krajach UE ( 22 godz.)
7. Umiejętności menedżerskie w podmiotach leczniczych (12 godz.)
8. Praktyki w zarządzaniu zmianą w podmiotach leczniczych (12 godz.)
9. Podejście procesowe w zarządzaniu jakością podmiotu leczniczego (21 godz.)
10. Sprzedaż i negocjacje usług komercyjnych w podmiotach leczniczych (12 godz.)
11. Zdrowie publiczne (12 godz.)
12. Efektywna komunikacja z klientem w sektorze usług medycznych (21 godz.)
13. Zarządzanie jakością w ochronie zdrowia. Kontrola i audyt w podmiotach leczniczych (21 godz.)
14. System e-zdrowia w Polsce ( 13 godz.)
15. Zarządzanie finansami w podmiocie leczniczym (13 godz.)
16. Zarządzanie operacyjne i optymalizacja procesów w placówce medycznej (12 godz.)
17. Projekt menedżerski (16 godz.)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto28 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto28 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto71,07 PLN
- Koszt osobogodziny netto71,07 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dodatkowe materiały z zajęć dla uczestników studiów MBA ZPL
Uczestnicy studiów MBA ZPL otrzymują na każde zajęcia materiały do zajęć w postaci skryptów oraz praktycznych ćwiczeń.
Po zajęciach uczestnicy otrzymują w wersji elektronicznej prezentację z zajęć w formacie pdf oraz inne dodatkowe materiały udostępnione przez wykładowców.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa w studiach MBA ZPL
W kwestii zaliczenia studiów, to obejmuje on następujące aspekty:
- Obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach (100%),
- każdy moduł kończy się pracą zaliczeniową i/lub egzaminem (szczegółowe zasady zaliczania poszczególnych modułów wyznaczają wykładowcy),
- podstawą ukończenia studiów jest zaliczenia wszystkich modułów studiów oraz uzyskanie pozytywnej oceny z projektu menedżerskiego i jego obrony.
Proces rekrutacji obejmuje:
- Rejestracje online na stronie internetowej: https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1
- dostarczenie wymaganego kompletu dokumentów (kwestionariusz osobowy wraz z podaniem, list motywacyjny, CV, potwierdzenie m.in. 5 letniego doświadczenia zawodowego, dyplom ukończenia studiów wyższych - oryginał do wglądu w Biurze MBA)
- uzyskanie pozytywnego rezultatu rozmowy kwalifikacyjnej.
Dokumenty rekrutacyjne można złożyć elektronicznie lub osobiście w Biurze MBA Uniwersytetu WSB Merito.
Informacje dodatkowe
Studia MBA realizowane są przy współpracy z naszym partnerem merytorycznym - Franklin University (USA).
Absolwenci programu otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych MBA Uniwersytetu WSB Merito (w języku polskim), oraz dyplom MBA Zarządzanie w podmiotach leczniczych wraz z wykazem zaliczonych modułów sygnowany przez naszą Uczelnię i amerykańskiego partnera programu – Franklin University (w języku angielskim).
Dodatkowe korzyści
- 3 zjazdy wyjazdowe (stacjonrne) w ramach programu MBA ZPL organizujemy również zajęcia wyjazdowe, które są idealną okazją do bliższego poznania się oraz integracji uczestników w ramach grupy.
- Wyjazd do USA – MBA Study Tour (dla chętnych za dodatkową opłatą): zorganizowany wyjazd do USA z autorskim programem dostosowanym do profilu studiów. Plan pobytu w Stanach Zjednoczonych obejmuje m.in. zwiedzanie Franklin University oraz spotkania i warsztaty prowadzone przez przedstawicieli wybranych amerykańskich firm.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia realizowane na platofrmie MS Teams - dostęp do platformy zapewnia Uczelnia.
Pozostałe warunki techniczne:
- komputer lub laptop z kamerą,
- stabilne łącze internetowe,
- mikrofon z mikrofonem lub głośniki.