Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- menadżerowie/kandydaci na menadżerów
- pracownicy zespołów HR i inni pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną lub zarządzanie zasobami ludzkimi z MMŚP (w tym PES o ile prowadzą działalność gospodarczą)
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji04-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową" przygotowujedo wykorzystania potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Zapewnienie poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy
i rozwoju. Budowanie rozwiązań opartych o intermentoring. Przeciwdziałanie procesom
związanym z wypaleniem zawodowym.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Omawia procesy demograficzne w Polsce i Europie związane z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 1. Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. 2. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji 1. Ocenia charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. 2. Definiuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji Przetwarza kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Wyodrębnia potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Dostrzega oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i pozytywnie używa potencjał różnych wiekowo grup wiekowych pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Zapoczątkowuje i pomaga w efektywnej pracy zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Nakreśla rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Podejmuje rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników | Kryteria weryfikacji Aktywnie zażegnuje wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji Aranżuje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Tworzy kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Efektywnie komunikuje się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco.Tłumaczy wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji Opisuje atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Procesy demograficzne w Polsce i Europie.
2. Racjonalne i efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie.
3. Charakterystyka pracowników z róznych grup wiekowych. Wpływ różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia.
4. Regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych.
5. Wyrównywanie szans pracy dla osób "50+"
6. Potrzeby różnych grup wiekowych pracowników.
7. Oczekiwania i aspiracje rozwojowe róznych grup wiekowych.
8. Wykorzystanie potencjału różnych grup wiekowych pracowników.
9. Wsparcie efektywnej pracy zróżnicowanych wiekowo zespołów.
10. Wymiana kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia.
11. Ukierunkowanie na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym.
12. Właczenie pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze.
13. Zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
14. Budowanie zróżnicowanych wiekowo zespołów pracowniczych.
15. Kultura pracy oparta o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników różnych pokoleń.
16. Objaśnienie pracownikom różnych pokoleń wszelkich konfliktów i nieporozumień.
17. Tworzenie atmosfery sprzyjającej integracji i zaangażowania w pracę.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Wsparcie efektywnej pracy zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Wymiana kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Przerwa | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Ukierunkowanie na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Włączenie pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Zapobieganie wypaleniu zawodowemu. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Budowanie zróżnicowanych wiekowo zespołów pracowniczych. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Przerwa | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Kultura pracy oparta o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników różnych pokoleń. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Objaśnienie pracownikom różnych pokoleń wszelkich konfliktów i nieporozumień. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Tworzenie atmosfery sprzyjającej integracji i zaangażowania w pracę. | Prowadzący Ireneusz Kozera | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Test teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 912,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 912,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ireneusz Kozera
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie elektronicznej w postaci prezenacji.
Informacje dodatkowe
Usługa prowadzona będzie za pomocą następujących metod interaktywnych i aktywizujących:
- prezentacja
- burza mózgów
- mapa myśli
- dyskusja
W przypadku udziału osób niepełnosprawnych usługa zostanie dostosowana do potrzeb tych osób.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi