Jakość procesów i kreatywne rozwiązywanie problemów
Jakość procesów i kreatywne rozwiązywanie problemów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Program kierujemy do:
- do menedżerów i specjalistów, kierowników procesów oraz liderów, którzy chcą zapoznać się z podstawowymi koncepcjami Six Sigma oraz poznać metodologię kreatywnego rozwiązywania problemów.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji17-12-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Jakość procesów i kreatywne rozwiązywanie problemów" przygotowuje uczestników do doskonalenia skuteczności i efektywności procesów, poprzez zastosowanie metodologii Six Sigma oraz wykorzystanie narzędzi służących rozwiązywaniu problemów biznesowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie metodologii Six Sigma | Kryteria weryfikacji * definiuje podstawowe koncepcje Six Sigma* identyfikuje poszczególne fazy DMAIC, ułożone w łańcuch logiczny rozwiązywania problemów w środowisku biurowym * charakteryzuje ustrukturalizowaną metodologię rozwiązywania problemów oraz powiązane z nią narzędzia | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi projekty metodologią Six Sigma oraz w sposób kreatywny rozwiązuje problemy | Kryteria weryfikacji * wykorzystuje w swojej pracy podstawowe koncepcje Six Sigma* wdraża ustrukturalizowaną metodologię rozwiązywania problemów oraz powiązane z nią narzędzia * stosuje narzędzia najlepiej odpowiadające kontekstowi * prowadzi projekty metodologią Six Sigma w środowisku biurowym * analizuje wagę eksperymentowania w procesie usprawniania (cykl PDCA) | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
- Omówienie podstaw Six Sigma
- Przedstawienie aktorów i ról w projekcie prowadzonym metodologią Six Sigma w środowisku biurowym
- Omówienie poszczególnych etapów DMAIC
- Business case: sklep wysyłkowy – użycie prostych narzędzi rozwiązywania postawionego problemu, w tym m.in.:
- Komunikacja usprawniania ustawicznego A3
- Diagram powiązań
- Matryce selekcji
- 5W1H
- 5 dlaczego
- Kontynuacja rozwiązania problemów sklepu wysyłkowego – przejście do kolejnego poziomu trudności. Użycie narzędzi, w tym m.in.:
- Plan działania
- Matryca roli i odpowiedzialności (RACI)
- Diagram Ishikawy (przyczynowo-skutkowy, 5M)
- Karta kontroli
- Histogram
- Diagram Pareto
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut).
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu ustrukturyzowanego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca waliduje usługę po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na certyfikacie.
Informacje techniczne:
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Omówienie podstaw Six Sigma- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Rafał Wojciech Bernatek | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa | Prowadzący Rafał Wojciech Bernatek | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przedstawienie aktorów i ról w projekcie prowadzonym metodologią Six Sigma w środowisku biurowym- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Rafał Wojciech Bernatek | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa | Prowadzący Rafał Wojciech Bernatek | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Omówienie poszczególnych etapów DMAIC cz.1- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Rafał Wojciech Bernatek | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Rafał Wojciech Bernatek | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Omówienie poszczególnych etapów DMAIC cz.2- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Rafał Wojciech Bernatek | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Business case: sklep wysyłkowy – użycie prostych narzędzi rozwiązywania postawionego problemu cz.1- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Rafał Wojciech Bernatek | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Rafał Wojciech Bernatek | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Business case: sklep wysyłkowy – użycie prostych narzędzi rozwiązywania postawionego problemu cz.2- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Rafał Wojciech Bernatek | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa | Prowadzący Rafał Wojciech Bernatek | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Kontynuacja rozwiązania problemów sklepu wysyłkowego – przejście do kolejnego poziomu trudności cz.1- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Rafał Wojciech Bernatek | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa | Prowadzący Rafał Wojciech Bernatek | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Kontynuacja rozwiązania problemów sklepu wysyłkowego – przejście do kolejnego poziomu trudności cz.2- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Rafał Wojciech Bernatek | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 435,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 980,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto152,21 PLN
- Koszt osobogodziny netto123,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Wojciech Bernatek
Przeprowadził ze swoimi zespołami ponad 350 projektów mających pozytywny wpływ na wyniki finansowe firm poprzez holistyczne spojrzenie i zdecydowany nacisk na budowanie kultury szacunku, zaufania, współpracy i zaangażowania pracowników na wszystkich poziomach organizacji.
Chętnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem w różnych formach, od praktycznych warsztatów, prelekcji na konferencjach, konsultacjach projektowych po bezpośredni udział w prowadzonych przez niego projektach wdrożeniowych.
Specjalizuje się w obszarach związanych z zarządzaniem operacyjnym, metodologicznym rozwiązywaniem problemów, ciągłym doskonaleniem, metodykami zwinnymi i zarządzaniem procesowym, przywództwem oraz coachingiem.
Rafał posiada ponad 5 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
- Szkolenie jest częścią programu „Lean Management & ToC dla usług”.
- Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
- Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- W budynku znajduje się: parking dla rowerów, poczta, restauracja, firma kurierska, kiosk.