UDL (Universal Design for Learning) | Praca z grupą zróżnicowaną ze względu na potrzeby edukacyjne uczniów | Szkolenie dla nauczycieli | 5 h | ZDALNIE
UDL (Universal Design for Learning) | Praca z grupą zróżnicowaną ze względu na potrzeby edukacyjne uczniów | Szkolenie dla nauczycieli | 5 h | ZDALNIE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa szkolenia obejmuje:
- nauczycieli,
- edukatorów,
- pedagogów,
- oraz innych profesjonalistów związanym z edukacją.
Szkolenie jest skierowane do osób pracujących z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, co może obejmować uczniów z różnymi stopniami niepełnosprawności, uczniów zdolnych, oraz osoby o różnych stylach uczenia się. Szkolenie ma na celu wyposażyć uczestników w narzędzia i strategie, które pozwolą im tworzyć bardziej dostępne, elastyczne i zindywidualizowane środowisko edukacyjne, aby lepiej sprostać różnym potrzebom uczniów. Szkolenie może być przydatne zarówno dla osób, które pracują w szkołach, jak i w innych instytucjach edukacyjnych. - Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji14-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi5
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem edukacyjnym szkolenia "UDL (Universal Design for Learning) – Praca z grupą zróżnicowaną ze względu na potrzeby edukacyjne uczniów" jest zapoznanie uczestników z zasadami Universal Design for Learning (Uniwersalnego Projektowania dla Uczenia się) oraz dostarczenie im narzędzi i strategii umożliwiających efektywną pracę z grupą uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - Zwiększona świadomość i zrozumienie różnorodności uczniów: UDL podkreśla istotę uwzględnienia różnorodności umiejętności, stylów uczenia i potrzeb edukacyjnych uczniów. Nauczyciele po takim szkoleniu są bardziej świadomi różnic indywidualnych między uczniami i mogą lepiej dostosowywać swoje nauczanie.- Dostosowane podejścia dydaktyczne: UDL zachęca do stosowania różnorodnych metod, narzędzi i strategii dydaktycznych, które mogą być bardziej skuteczne dla różnych uczniów. Po szkoleniu nauczyciele są bardziej elastyczni i otwarci na eksperymentowanie z różnymi sposobami nauczania. - Wsparcie dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych: UDL może pomóc nauczycielom w lepszym zrozumieniu potrzeb uczniów z różnymi dysfunkcjami, zaburzeniami rozwojowymi czy innymi trudnościami w nauce. Dzięki temu są w stanie zapewnić im bardziej skuteczne wsparcie i dostosować materiały oraz metody nauczania do ich potrzeb. | Kryteria weryfikacji Sposób weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się: zaliczenia i egzaminy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - Zwiększona zaangażowanie uczniów: Dzięki zastosowaniu zróżnicowanych metod nauczania, które uwzględniają różne style uczenia się, uczniowie mogą być bardziej zaangażowani i zmotywowani do nauki. UDL zachęca do aktywnego uczestnictwa i różnorodnych form wyrażania wiedzy, co może prowadzić do lepszych rezultatów.- Redukcja barier w procesie nauczania i uczenia się: UDL dąży do eliminacji barier w dostępie do edukacji dla wszystkich uczniów. Po szkoleniu nauczyciele są bardziej świadomi tych barier i podejmują działania mające na celu ich zniwelowanie, co może prowadzić do bardziej inkludującego środowiska edukacyjnego. - Poprawa wyników akademickich: Dostosowanie nauczania do różnorodnych potrzeb uczniów może przyczynić się do poprawy ich wyników akademickich. Indywidualne podejścia mogą pomóc uczniom w lepszym zrozumieniu materiału i osiągnięciu sukcesu w nauce. | Kryteria weryfikacji Sposób weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się: zaliczenia i egzaminy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie "UDL (Universal Design for Learning) – Praca z grupą zróżnicowaną ze względu na potrzeby edukacyjne uczniów" podzielone jest na pięć modułów tematycznych, aby lepiej zorganizować materiał i umożliwić uczestnikom stopniowe zgłębianie tematu:
Moduł 1: Wprowadzenie do Universal Design for Learning (UDL)
Cel: Zapoznanie uczestników z podstawami UDL i znaczeniem projektowania uniwersalnego dla procesu nauczania i uczenia się.
- Wprowadzenie do UDL: Definicja, historia i znaczenie.
- Trzy zasady UDL: Multiple Modalities, Representation i Engagement.
- Dlaczego UDL jest ważne w pracy z grupą zróżnicowaną ze względu na potrzeby edukacyjne uczniów.
Moduł 2: Projektowanie uniwersalne i elastyczność w nauczaniu
Cel: Przedstawienie strategii projektowania uniwersalnego, które uwzględniają zróżnicowane potrzeby uczniów i sposoby na elastyczność w nauczaniu.
- Zasady projektowania uniwersalnego w kontekście edukacji.
- Tworzenie materiałów edukacyjnych dostępnych dla wszystkich uczniów.
- Elastyczność w nauczaniu: dostosowanie planów lekcji do różnych stylów uczenia się.
Moduł 3: Tworzenie czytelnej i zauważalnej informacji
Cel: Omówienie sposobów tworzenia materiałów edukacyjnych, które są czytelne i zauważalne dla uczniów o różnych potrzebach.
- Tworzenie tekstu i grafiki, które są zrozumiałe i dostępne.
- Wartość różnych mediów (tekst, dźwięk, obraz) w prezentowaniu informacji.
- Praktyczne ćwiczenia w tworzeniu czytelnych materiałów.
Moduł 4: Proste i intuicyjne uzyskiwanie wiedzy oraz dostosowanie do indywidualnych potrzeb
Cel: Omówienie, jak stworzyć proste i intuicyjne środowisko edukacyjne oraz dostosować je do indywidualnych potrzeb uczniów.
- Koncepcje związane z prostym i intuicyjnym uzyskiwaniem wiedzy.
- Dostosowanie materiałów i zadań do różnych uczniów.
- Studia przypadków i praktyczne ćwiczenia.
Moduł 5: Wdrażanie Universal Design for Learning w praktyce
Cel: Przedstawienie strategii wprowadzania zasad UDL w codziennej pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
- Etapy wprowadzania racjonalnych usprawnień w nauczaniu.
- Metody graficznego zapisu i ich wykorzystanie w praktyce.
- Omówienie wyzwań i korzyści związanych z wdrażaniem UDL.
Każdy moduł może zawierać zarówno teorię, jak i praktyczne ćwiczenia, aby uczestnicy mieli możliwość zdobycia konkretnych umiejętności i narzędzi, które można zastosować w pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 UDL (Universal Design for Learning) | Prowadzący Anna Falkowska | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 UDL (Universal Design for Learning) | Prowadzący Anna Falkowska | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto350,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto350,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto70,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto70,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Solowska
Anna Falkowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- skrypt szkoleniowy,
- prezentacja multimedialna
- po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia oraz dostęp do materiałów szkoleniowych online przez 365 dni.
Informacje dodatkowe
-
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
- Dyskusja panelowa
- Metoda symulacyjna
- Metoda projektów
- Rozmowa kierowana
-
CERTYFIKAT:
- Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu - wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć.
-
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Dostęp do plaformy LIVEWEBINAR
- Komputer stacjonarny/laptop, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
-
Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.
- Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, - Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.