Studia podyplomowe online ''Edukacja włączająca i integracyjna" Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego (WSKZ)
Studia podyplomowe online ''Edukacja włączająca i integracyjna" Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego (WSKZ)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do osób pracujących lub planujących pracę z dziećmi i młodzieżą niedostosowaną społecznie lub zagrożoną niedostosowaniem oraz osobami dorosłymi, które weszły w konflikt z prawem lub z innych powodów wymagają resocjalizacji; nauczycieli, wychowawców, pedagogów, psychologów; osób chcących zdobyć wiedzę i kwalifikacje z zakresu resocjalizacji i socjoterapii; osób poszukujących zatrudnienia w placówkach resocjalizacyjnych, socjoterapeutycznych oraz opiekuńczo–wychowawczych nieposiadających kwalifikacji do pracy resocjalizacyjnej i socjoterapeutycznej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników100
- Forma prowadzenia usługizdalna
- Liczba godzin usługi502
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kształcenia jest przygotowanie specjalistów z zakresu racjonalnego wspomagania i ukierunkowywania rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie z jego potencjałem rozwojowym (z niepełnosprawnością, z całościowymi zaburzeniami rozwoju, z trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami emocjonalnymi i niedostosowanych społecznie, zagrożonych niedostosowaniem, wybitnie zdolnych) w szkolnictwie ogólnodostępnym i integracyjnym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Celem kształcenia jest przygotowanie specjalistów z zakresu racjonalnego wspomagania i ukierunkowywania rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie z jego potencjałem rozwojowym (z niepełnosprawnością, z całościowymi zaburzeniami rozwoju, z trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami emocjonalnymi i niedostosowanych społecznie, zagrożonych niedostosowaniem, wybitnie zdolnych) w szkolnictwie ogólnodostępnym i integracyjnym. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje Psychologiczne uwarunkowania rozwoju i kształcenia dzieci i uczniów Definiuje Podstawy psychologii wychowawczej i psychoprofilaktyki. Ocenia Podstawy psychologii rehabilitacji Definiuje Podstawowe problemy pedagogiki specjalnej jako nauki interdyscyplinarnej. Ocenia Specyfikę pracy opiekuńczo-wychowawczej, rehabilitacyjnej, resocjalizacyjnej i socjoterapeutycznej. Definiuje Teorie edukacji integracyjnej i włączającej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Nadzoruje Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Ocenia Organizację procesu nauczania i planowanie działalności dydaktycznej w grupach zróżnicowanych Charakteryzuje Metodykę kształcenia dzieci i uczniów z: niepełnosprawnością intelektualną, dysfunkcją wzroku, dysfunkcją słuchu, zaburzeniami mowy Charakteryzuje Metodykę kształcenia dzieci i uczniów: przewlekle chorych, z niepełnosprawnością ruchową, z całościowymi zaburzeniami rozwoju | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje Metodykę kształcenia dzieci i uczniów z trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, ADHD) Charakteryzuje Metodykę kształcenia uczniów z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Nadzoruje Metodykę kształcenia uczniów niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem Projektuje Programy wychowawcze w edukacji integracyjnej i włączającej Nadzoruje Współpracę opiekuna – wychowawcy ze środowiskiem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoWyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Tematyka zajęć prowadzonych na studiach podyplomowych "Edukacja włączająca i integracyjna":
• Psychologiczne uwarunkowania rozwoju i kształcenia dzieci i uczniów
• Podstawy psychologii wychowawczej i psychoprofilaktyki. Podstawy psychologii
klinicznej dzieci i młodzieży
• Podstawy psychologii rehabilitacji
• Podstawowe problemy pedagogiki specjalnej jako nauki interdyscyplinarnej. Zakres pedagogiki specjalnej
• Dydaktyka specjalna. Diagnostyka w pedagogice specjalnej
• Specyfika pracy opiekuńczo-wychowawczej, rehabilitacyjnej, resocjalizacyjnej i socjoterapeutycznej. Sytuacja rodziny dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Podstawowe regulacje prawne
• Teorie edukacji integracyjnej i włączającej
• Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych. Planowanie, realizacja i monitoring
działań wspierających
• Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
• Organizacja procesu nauczania i planowanie działalności dydaktycznej w grupach zróżnicowanych
• Metodyka kształcenia dzieci i uczniów z: niepełnosprawnością intelektualną, dysfunkcją wzroku, dysfunkcją słuchu, zaburzeniami mowy
• Metodyka kształcenia dzieci i uczniów: przewlekle chorych, z niepełnosprawnością ruchową, z całościowymi zaburzeniami rozwoju
• Metodyka kształcenia dzieci i uczniów z trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, ADHD)
• Metodyka kształcenia dzieci i uczniów z trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, ADHD)
• Metodyka kształcenia uczniów z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego.
Metodyka kształcenia uczniów niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem
• Programy wychowawcze w edukacji integracyjnej i włączającej
• Współpraca opiekuna – wychowawcy ze środowiskiem
• Uzależnienia- terapia i profilaktyka
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w harmonogramie studiów podyplomowych.
Czas trwania trzysementralnych studiów to 502 godziny (w tym 120 godzin praktyk).
Forma studiów podyplomowych: on line / z wykorzystaniem metod kształcenia on line.
Wybrane studia podyplomowe umożliwiają uzyskanie co najmniej 30 punktów ECTS.
Miejsce odbywania praktyk (proponowane placówki): przedszkola integracyjne, przedszkola realizujące program edukacji włączającej, szkolne oddziały integracyjne, szkoły ogólnodostępne realizujące program edukacji włączającej, a także realizując zajęcia dziećmi z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolach, szkołach podstawowych, ponadpodstawowych, internatach oraz domach dziecka.
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 999,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 999,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto7,97 PLN
- Koszt osobogodziny netto7,97 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dostępne w formie elektronicznej na indywidualnym koncie w panelu kursanta, w tym:
- e-podręczniki,
- materiały wideo,
- materiały audio.
Warunki uczestnictwa
- Kandydat musi posiadać wykształcenie wyższe: licencjat, inżynier, magister oraz przygotowanie pedagogiczne,
- Utworzenie indywidulanego konta słuchacza na stronie WSKZ www.studia-online.pl,
- Realizacja praktyk w czasie trwania kształcenia.
Informacje dodatkowe
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego to uczelnia, która wprowadziła studia podyplomowe w postaci e-learningu (studia online). Ta innowacyjna forma studiów podyplomowych pozwalają słuchaczom odbywać studia podyplomowe w wybranym i dogodnym dla siebie miejscu i czasie.
Każdy z absolwentów Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych potwierdzające nabyte umiejętności i będące legalnym dokumentem wydawanym na podstawie tych samych przepisów prawnych, co w przypadku studiów stacjonarnych.
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego posiada Certyfikat Jakości ISO9001:2015.
Jeżeli są Państwo zainteresowani studiami podyplomowymi z tej karty lub innym z dofinansowaniem z PARP prosimy o kontakt mailowy na adres: dotacje@studia-online.pl lub telefoniczny pod numerem: (+48) 226 020 110
Dodatkowo zapraszamy do zapoznania się z ofertą na stronie: www.studia-online.pl
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik realizuje studia podyplomowe na innowacyjnej platformie dydaktycznej:
https://studia-online.pl
Słuchacz dostaje indywidualny dostęp do materiałów dydaktycznych poprzez zalogowanie się na indywidualnym koncie
Słuchacz powinien posiadać komputer PC lub inne urządzenie, które odtwarza poprawnie dźwięk w formacie MP3 oraz posiada rozdzielczość ekranu w poziomie nie mniejszą niż 1100 pixeli.
Do prawidłowej funkcjonalności platformy wymagana jest jedna z najnowszych wersji przeglądarek: Internet Explorer, Mozilla Firefox lub Google Chrome. Ponadto przeglądarka powinna obsługiwać JavaScript oraz akceptować dane zapisywane w plikach Cookie.