PROFESJONALNY CONTROLLING (LEVEL 1) ANALITYK KOSZTÓW – PODSTAWY CONTROLLINGU - usługa zdalna
PROFESJONALNY CONTROLLING (LEVEL 1) ANALITYK KOSZTÓW – PODSTAWY CONTROLLINGU - usługa zdalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Menedżerowie wszystkich szczebli, których kariera nie prowadziła przez pion finansowy; pracownicy firm produkcyjnych, usługowych, handlowych i instytucji publicznych; wszyscy Ci, którym wiedza o podstawach controllingu jest niezbędna w praktyce.
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji27-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi11
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Poznanie najważniejszych narzędzi rachunkowości zarządczej/controllingu i sposobów ich wykorzystania; poprawa zdolności szybkiego reagowania na wewnętrzne i zewnętrzne zagrożenia; zaangażowanie pracowników w zarządzanie kosztami. Uczestnik nabędzie świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się poznanie najważniejszych narzędzi rachunkowości zarządczej/controllingu i sposobów ich wykorzystania; poprawa zdolności szybkiego reagowania na wewnętrzne i zewnętrzne zagrożenia; zaangażowanie pracowników w zarządzanie kosztami | Kryteria weryfikacji szkolenie prowadzone jest na poziomie podstawowym; od uczestników nie jest wymagana wiedza z zakresu rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej/controllingu; zajęcia są intensywne stąd też dla osiągnięcia maksymalnej korzyści potrzebna jest koncentracja i pełne zaangażowanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej/controllingu (1 godzina):
a) pojęcie rachunku kosztów; cele rachunku kosztów w organizacji i sposoby oceny stopnia realizacji tych celów; pojęcie i rola rachunkowości zarządczej; rachunkowość zarządcza jako narzędzie wspomagania planowania, kontroli, organizowania i motywowania; rachunkowość zarządcza a rachunkowość finansowa; controlling.
2. Kluczowe klasyfikacje kosztów dla potrzeb zarządzania (1 godzina):
a) znaczenie poprawnej klasyfikacji kosztów w praktyce; koszty proste i koszty złożone; koszty produktu i koszty okresu; koszty wytworzenia, sprzedaży i zarządu; koszty według funkcji, poziomów zarządzania i miejsc powstawania; koszty bezpośrednie i pośrednie; koszty stałe i zmienne; koszty istotne i nieistotne; koszty utraconych korzyści; koszty uznaniowe; koszty kontrolowane i niekontrolowane.
3. Wprowadzenie do rozliczania kosztów w organizacji (2 godziny):
a) rodzaje obiektów kosztów w organizacji; znaczenie rozliczania kosztów w organizacji; przypisywanie kosztów bezpośrednich do wyodrębnionych obiektów kosztów; grupowanie kosztów pośrednich w przekroju wyodrębnionych miejsc powstawania kosztów; rozliczanie kosztów działów pomocniczych/wsparcia; ustalanie stawek kosztów pośrednich dla podstawowych miejsc powstawania kosztów; rozliczanie kosztów pośrednich na obiekty kosztów wyodrębnione w organizacji – wyroby, usługi, projekty, klientów itd.
AdvisorsCo case
(problematyka: rozliczanie kosztów prostych na wyodrębnione ośrodki odpowiedzialności; rozliczanie kosztów działów pomocniczych; ustalanie stawek kosztów pośrednich w działach podstawowych; kalkulacja kosztów usług)
4. Podejmowanie decyzji w krótkim okresie (2 godziny):
a) wprowadzenie do zasad podejmowania decyzji krótkookresowych przy zastosowaniu wybranych narzędzi rachunkowości zarządczej/controllingu.
ServisCo case
(problematyka: złożony przykład podejmowania decyzji w krótkim okresie przy wykorzystaniu narzędzi rachunkowości zarządczej/controllingu; uwzględnienie przy podejmowaniu decyzji zmian w cenach, ilości sprzedaży, kosztach zmiennych i stałych, zakupu aktywów trwałych itd.; kryteria wybory najlepszego projektu; zalety, wady i zagrożenia proponowanych projektów)
5. Wprowadzenie do analizy dokonań i wielowymiarowych analiz rentowności (2 godziny):
a) scentralizowane i zdecentralizowane zarządzanie organizacją; zalety i wady decentralizacji zarządzania; kryteria wyodrębniania ośrodków odpowiedzialności w organizacji; ocena dokonań ośrodków odpowiedzialności za koszty, zyski i inwestycje; budowa i wykorzystanie wielowymiarowych systemów analizy rentowności.
MultiProfit case
(problematyka: wymiary analizy wyniku finansowego; analiza kosztów i rentowności w przekroju regionów sprzedaży; analiza kosztów i rentowności w przekroju kluczowych klientów i grup klientów; analiza rentowności w przekroju produktów i grup produktów)
6. Budżetowanie i kontrola kosztów, przychodów i wyników (2 godziny):
a) krótkie wprowadzenie do budżetowania przychodów, kosztów i wyników organizacji; sporządzanie budżetu głównego – master budget.
TradeCo case
(problematyka: budżetowanie przychodów, wpływów ze sprzedaży i należności; budżetowanie kosztów, wydatków i zobowiązań; sporządzanie wstępnego budżetu wpływów i wydatków; sposoby postępowania w przypadku wystąpienia niedoboru środków pieniężnych; tworzenie master budżetu – przygotowanie końcowego budżetu środków pieniężnych, rachunku wyników i bilansu)
7. Implementacja i wykorzystanie do zarządzania rachunku kosztów działań – ABC (2 godziny):
a) krótkie wprowadzenie do rachunku kosztów działań; wyodrębnianie zasobów, działań i obiektów kosztów; rozliczanie kosztów zasobów na działania i kosztów działań na obiekty; wykorzystanie informacji z rachunku kosztów działań do zarządzania.
MasterLogistics case
(problematyka: wyodrębnianie zasobów; nośniki zasobów i rozliczanie kosztów zasobów; nośniki działań i rozliczanie kosztów działań; kalkulacja kosztów klientów w rachunku kosztów działań; zastosowanie rachunku kosztów działań do analizy rentowności klientów; podejmowanie decyzji o klientach na podstawie rachunku kosztów działań)
Extra do samodzielnej analizy
AutoMan case
(problematyka: koszty i przychody istotne dla podjęcia decyzji; koszty i przychody nieistotne dla podjęcia decyzji; ocena opłacalności decyzji o outsourcingu; szacowanie poziomu działalności, przy którym outsourcing jest opłacalny)
FastTrade case
(problematyka: sporządzanie wielostopniowego i wieloblokowego rachunku kosztów i wyników dla regionów sprzedaży; analiza opłacalności zwiększenia kosztów reklamy w regionach sprzedaży; analiza zasadności rozliczania kosztów centrali spółki na regiony sprzedaży)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 832,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto166,61 PLN
- Koszt osobogodziny netto135,45 PLN
Prowadzący
Prowadzący
prof. dr hab.Tomasz Wnuk-Pel
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają autorskie materiały szkoleniowe. Dodatkowo uczestnicy, którzy ukończą usługę otrzymają zaświadczenie o zakończeniu udziału w usłudze w formie elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie przez uczestnika minimalnych narzędzi sprzętowych i niezbędnych warunków technicznych do udziału w usłudze. Uczestnik zainteresowany skorzystaniem z usługi z dofinansowaniem musi dokonać zapisu na usługę co najmniej 2 dni przed jej rozpoczęciem, z użyciem numeru ID wsparcia. Lista Uczestników zostanie zamknięta przez Usługodawcę na 2 dni przed rozpoczęciem usługi.
Uczestnicy, którzy ukończą usługę otrzymają zaświadczenie o zakończeniu udziału w usłudze w formie elektronicznej.
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
•platforma komunikacyjna – MS Teams.
•wymogi sprzętowe: komputer stacjonarny lub laptop, kamera wbudowana lub na USB, mikrofon, słuchawki lub głośniki,
•system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB,
łącze internetowe minimum 10 kb/s,•link z zaproszeniem na szkolenie zostanie przesłany drogą e-mail na 2 dni przed szkoleniem,
•dołączenie do szkolenia na platformie MS Teams.
Informacje dodatkowe
Materiały szkoleniowe w formie elektronicznej + pliki ćwiczeniowe w postaci elektronicznej oraz pliki udostępniane uczestnikom podczas spotkania online.
Szkolenie przeprowadzone w formie zdalnej nie bedzie podlegało rejestrowaniu/ nagrywaniu usługi w celu
kontroli/audytu (zgodnie z pkt. 2 Zmian w Wytycznych dotyczących świadczenia usług realizowanych zdalnie z dnia 31 lipca 2020 r.).
Udokumentowanie obecności odbędzie się na zasadzie udostępnienia raportu wygenerowanego z systemu.
Link umożliwiający udział w spotkaniu/szkoleniu będzie dostępny dla zgłoszonych uczestników w okresie zaplanowanym na szkolenie.
Usługa umożliwia uczestnikom interaktywną swobodę udziału we wszystkich przewidzianych elementach zajęć.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Każda zgłoszona osoba musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu.
Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
•platforma komunikacyjna – MS Teams.
•wymogi sprzętowe: komputer stacjonarny lub laptop, kamera wbudowana lub na USB, mikrofon, słuchawki lub głośniki,
•system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB,
łącze internetowe minimum 10 kb/s,•link z zaproszeniem na szkolenie zostanie przesłany drogą e-mail na 2 dni przed szkoleniem,
•dołączenie do szkolenia na platformie MS Teams.