Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - „Akademia HR” - Polityki równościowe, antydyskryminacyjne i przeciwdziałanie mobbingowi
Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - „Akademia HR” - Polityki równościowe, antydyskryminacyjne i przeciwdziałanie mobbingowi
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Grupą docelową są:
- właściciele firm,
- osoby zarządzające,
- pracownicy zajmujący stanowiska menedżerskie/kierownicze osoby przewidziane do awansu na stanowiska menedżerskie/kierownicze
- pracownicy działów HR,
- pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną firmy, specjaliści.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji03-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi4
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi w firmie - potencjałem, talentami i doświadczeniem pracowników, w różnorodnym i zmieniającym się środowisku pracy, a także zdobycie wiedzy na temat wprowadzenia do firmy polityki równościowej i antydyskryminacyjnej oraz przeciwdziałanie mobbingowi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik kształtuje środowisko pracy oraz programy HR ukierunkowane na zapewnienie wszystkim pracownikom – bezwzględu na płeć, wiek, niepełnosprawność, pochodzenie etniczne lub światopogląd – sprawiedliwe, pełneg uczestnictwo we wszystkich aspektach życia organizacji na jednakowych zasadach. | Kryteria weryfikacji Opisuje znaczenie zasad równości szans, niedyskryminacjii transparentności oraz ich wpływ na kształtowanie polityki personalnej współczesnych organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje główne przepisy i regulacje prawne (w szczególności zapisy Kodeksu Pracy) związane z równym traktowaniem w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje rozwiązania pozwalające na kształtowanie/ wzmacnianie partnerskiego podejścia do relacji między firmą apracownikami. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo identyfikuje oraz przeciwdziała wszelkim przejawom mobbingu i dyskryminacji (bezpośredniej i pośredniej) w miejscupracy rozumianej jako nierówne, niesprawiedliwe traktowanie danej osoby (lub grupy) ze względu na cechę, która ją wyróżnia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wdraża projekty i procesy HR dotyczące takich obszarów jak: rekrutacja i selekcja, awanse i rozwój, polityka wynagrodzeń, podział pracy itp., w oparciu o zasady równości szans. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przygotowuje i wdraża procedury przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wdraża działania i programy ukierunkowane na zapewnienie partnerskich relacji, pełnego uczestnictwa i włączania wszystkichpracowników (bez względu na wyróżniające ich cechy) w firmową społeczność oraz na zagwarantowanie ich uczestnictwa we wszystkich aspektach życia organizacyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Określa właściwe dla firmy (i odpowiednie do potrzeb pracowników) oraz wdraża okresowe działania wyrównawcze, zmierzające do zrównania szans wszystkich lub znacznej liczby zatrudnionych osób, mające na celu zniesienie faktycznych lub potencjalnychnierówności. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wdraża transparentne i akceptowalne przez wszystkie grupy pracowników zasady wynagradzania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Kształtuje w firmie wartości i postawy równego, partnerskiego traktowania wszystkich pracowników oraz wrażliwości na wszelkieprzejawy nierówności (w tym równych szans dla kobiet i mężczyzn) oraz nieulegania stereotypom dotyczącym pracowników o wyróżniających cechach (w tym pochodzenie etniczne, światopogląd itp.). Upowszechnia wiedzę z tego zakresu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Zapewnienia przejrzysty, jawny dostęp do informacjiważnych dla pracowników. | Kryteria weryfikacji Kreuje warunki dla funkcjonowania przejrzystego, jawnego dostępu do informacji ważnych dla pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Monitoruje poziom satysfakcji różnych grup pracowniczychzwiązany z realizacją polityki i programów równościowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kluczowe zagadnienia:
- Definicja mobbingu- co mobbingiem jest a co nie – praktyczne przykłady
- Zachowania z repertuaru mobbingowych
- Cechy osobowościowe mobbera i ofiary mobbingu
- Konsekwencje mobbingu
- Leczyć czy zapobiegać – a jeśli tak to jak?
- Konflikt – style reagowania
- Struktura konfliktu i metoda rozwiązania
- Postawy antymobbingowe
- Elementy Porozumienia Bez Przemocy- jako skutecznej komunikacji
- Elementy asertywności- jak bronić swoich granic
Korzyści:
- Wiedza czym jest mobbing
- Umiejętność odróżnienia , co jest mobbingiem, od tego, co nim nie jest
- Rozpoznawanie wczesnych sygnałów występowania mobbingu/sygnały konfliktu ukrytego w relacjach,
- Identyfikacja zachowań noszących znamiona mobbingu
- Poznanie sposobów reakcji gdy uczestnicy zauważą sygnały mobbingu w swoim otoczeniu
- Poznanie sposobów udzielenia wsparcia adekwatnego do potrzeb osoby doświadczającej mobbingu
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Definicja mobbingu- co mobbingiem jest a co nie – praktyczne przykłady | Prowadzący Anna Brzezińska | Data realizacji zajęć 04-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:25 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Zachowania z repertuaru mobbingowych | Prowadzący Anna Brzezińska | Data realizacji zajęć 04-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:25 | Godzina zakończenia 10:50 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Cechy osobowościowe mobbera i ofiary mobbingu | Prowadzący Anna Brzezińska | Data realizacji zajęć 04-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:50 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Konsekwencje mobbingu | Prowadzący Anna Brzezińska | Data realizacji zajęć 04-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Leczyć czy zapobiegać – a jeśli tak to jak? | Prowadzący Anna Brzezińska | Data realizacji zajęć 04-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:55 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Konflikt – style reagowania | Prowadzący Anna Brzezińska | Data realizacji zajęć 04-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:55 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Struktura konfliktu i metoda rozwiązania | Prowadzący Anna Brzezińska | Data realizacji zajęć 04-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Postawy antymobbingowe | Prowadzący Anna Brzezińska | Data realizacji zajęć 04-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Elementy Porozumienia Bez Przemocy- jako skutecznej komunikacji | Prowadzący Anna Brzezińska | Data realizacji zajęć 04-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 13:35 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Elementy asertywności- jak bronić swoich granic | Prowadzący Anna Brzezińska | Data realizacji zajęć 04-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:35 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:25 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto580,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto580,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Brzezińska
Absolwentka Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Badania naukowe prowadziła w obszarze przywództwa kobiet. Obecnie prowadzi wykłady i warsztaty w Warszawskiej Wyższej Szkole Biznesu dla studentów MBA oraz studentów anglojęzycznych.
Posiada bogate doświadczenie w zakresie przygotowywania i prowadzenia wielu programów szkoleniowych dla firm i instytucji. Specjalizuje się w coachingu mocnych stron, treningach z komunikacji, asertywności, rozwoju potencjału osobistego, umiejętności menedżerskich, różnic międzykulturowych, profilaktyki antymobbingowej oraz radzenia sobie ze stresem. Coaching i warsztaty prowadzi również w języku angielskim. Ukończyła GALLUP® Accelerated Strengths Course w Londynie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma:
- materiały szkoleniowe i dydaktyczne
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Informacje dodatkowe
1. Oferujemy kompleksowe wsparcie w pozyskaniu dofinansowania na wszystkie oferowane usługi.
2. Realizujemy szkolenia również w formie zamkniętej, dla konkretnych organizacji, oddziałów firm, z możliwością dopasowania usługi do konkretnych potrzeb organizacji.
3. Przed zgłoszeniem na usługę prosimy o kontakt w celu potwierdzenia dostępności wolnych miejsc/gwarancji terminu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie prowadzone na platformie MS Teams. Uczestnik otrzyma link oraz niezbędne login i hasło do zalogowania się.
Wymagany jest dostęp do komputera lub laptopa z kamerą, mikrofonem i głośnikami, sieci wifi lub internetu przewodowego.