Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - „Akademia HR” - Neuroróżnorodność
Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - „Akademia HR” - Neuroróżnorodność
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Grupą docelową są:
- właściciele firm,
- osoby zarządzające,
- pracownicy zajmujący stanowiska menedżerskie/kierownicze osoby przewidziane do awansu na stanowiska menedżerskie/kierownicze
- pracownicy działów HR,
- pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną firmy, specjaliści.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji21-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi4
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi w firmie - potencjałem, talentami i doświadczeniem pracowników, w różnorodnym i zmieniającym się środowisku pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik kształtuje środowisko pracy oraz programy HR ukierunkowane na zapewnienie wszystkim pracownikom – bezwzględu na płeć, wiek, niepełnosprawność, pochodzenie etniczne lub światopogląd – sprawiedliwe, pełneg uczestnictwo we wszystkich aspektach życia organizacji na jednakowych zasadach. | Kryteria weryfikacji Opisuje znaczenie zasad równości szans, niedyskryminacjii transparentności oraz ich wpływ na kształtowanie polityki personalnej współczesnych organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje główne przepisy i regulacje prawne (w szczególności zapisy Kodeksu Pracy) związane z równym traktowaniem w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje rozwiązania pozwalające na kształtowanie/ wzmacnianie partnerskiego podejścia do relacji między firmą apracownikami. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo identyfikuje oraz przeciwdziała wszelkim przejawom mobbingu i dyskryminacji (bezpośredniej i pośredniej) w miejscupracy rozumianej jako nierówne, niesprawiedliwe traktowanie danej osoby (lub grupy) ze względu na cechę, która ją wyróżnia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wdraża projekty i procesy HR dotyczące takich obszarów jak: rekrutacja i selekcja, awanse i rozwój, polityka wynagrodzeń, podział pracy itp., w oparciu o zasady równości szans. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przygotowuje i wdraża procedury przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wdraża działania i programy ukierunkowane na zapewnienie partnerskich relacji, pełnego uczestnictwa i włączania wszystkichpracowników (bez względu na wyróżniające ich cechy) w firmową społeczność oraz na zagwarantowanie ich uczestnictwa we wszystkich aspektach życia organizacyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Określa właściwe dla firmy (i odpowiednie do potrzeb pracowników) oraz wdraża okresowe działania wyrównawcze, zmierzające do zrównania szans wszystkich lub znacznej liczby zatrudnionych osób, mające na celu zniesienie faktycznych lub potencjalnychnierówności. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wdraża transparentne i akceptowalne przez wszystkie grupy pracowników zasady wynagradzania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Kształtuje w firmie wartości i postawy równego, partnerskiego traktowania wszystkich pracowników oraz wrażliwości na wszelkieprzejawy nierówności (w tym równych szans dla kobiet i mężczyzn) oraz nieulegania stereotypom dotyczącym pracowników o wyróżniających cechach (w tym pochodzenie etniczne, światopogląd itp.). Upowszechnia wiedzę z tego zakresu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Zapewnienia przejrzysty, jawny dostęp do informacjiważnych dla pracowników. | Kryteria weryfikacji Kreuje warunki dla funkcjonowania przejrzystego, jawnego dostępu do informacji ważnych dla pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Monitoruje poziom satysfakcji różnych grup pracowniczychzwiązany z realizacją polityki i programów równościowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kluczowe zagadnienia:
- Kiedy mówimy o neuroróżnorodności
- Rodzaje neuroróżnorodności: ADHD, dysleksja, spektrum autyzmu
- Powszechne i ograniczające mity
- Korzyści z uwzględnienia neuroróżnorodności pracowników
- Wprowadzanie realistycznych dostosowań w pracy
Korzyści:
- Pigułka wiedzy wprowadzająca w temat neuroróżnorodności
- Samorozwój: sytuacja, w której pracownik diagnozuje się dopiero w dorosłości nie należy do rzadkości. Lepsza wiedza o neuroróżnorodności pomaga lepiej zrozumieć własne funkcjonowanie oraz przyspieszyć proces ewentualnej diagnozy
- Lepsze relacje interpersonalne: Zrozumienie neuroróżnorodności może pomóc w budowaniu lepszych relacji interpersonalnych, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym
- Samorozwój: sytuacja, w której pracownik diagnozuje się dopiero w dorosłości nie należy do rzadkości. Lepsza wiedza o neuroróżnorodności pomaga lepiej zrozumieć własne funkcjonowanie oraz przyspieszyć proces ewentualnej diagnozy
- Czerpanie z synergii połączenia różnych stylów myślenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Kiedy mówimy o neuroróżnorodności | Prowadzący Natalia Flak | Data realizacji zajęć 22-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Rodzaje neuroróżnorodności: ADHD, dysleksja, spektrum autyzmu | Prowadzący Natalia Flak | Data realizacji zajęć 22-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:20 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:55 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Powszechne i ograniczające mity | Prowadzący Natalia Flak | Data realizacji zajęć 22-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:55 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Korzyści z uwzględnienia neuroróżnorodności pracowników | Prowadzący Natalia Flak | Data realizacji zajęć 22-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:05 | Liczba godzin 00:55 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Wprowadzanie realistycznych dostosowań w pracy | Prowadzący Natalia Flak | Data realizacji zajęć 22-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:05 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:55 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto580,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto580,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Natalia Flak
Natalia jest psycholożką (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie oraz KU Leuven w Belgii), trenerką biznesu, psychoterapeutką (Ośrodek Szkoleń Systemowych) oraz seksuolożką. Specjalizuje się w szkoleniach z umiejętności miękkich i z pasją dzieli się swoją wiedzą z obszaru Zdrowia Psychicznego, Wellbeingu oraz Zarządzania Różnorodnością (Diversity & Inclusion). Przekłada swoje 12-letnie doświadczenie psychologiczne na praktyczne szkolenia dla biznesu. Fascynuje ją wiedza o wiedza o mózgu oraz zdrowych nawykach. Nieustannie pogłębia swoją wiedzę uczestnicząc w szkoleniach i konferencjach.
Prowadziła działania rozwojowe między innymi dla Santander Global Technology and Operations, Hewlett Packard Enterprise, State Street, CISCO, BNP Paribas Securities Services, Bosch Siemens Hausgeräte, I inni.
Natalia z wielką pasją wspiera firmy w obszarze różnorodności i włączania. W obszarze inkluzji osób LGBTQ+, dzieli się swoją wiedzą ekspercką, unikając przy tym moralizatorstwa. Wielokrotnie prowadziła webinary oraz warsztaty w temacie sojusznictwa, inkluzywnego przywództwa oraz facylitowała powstawanie sieci pracowniczej PRIDE. Przysłowiową „wisienką na torcie” był webinar dedykowany pracownikom, którzy są rodzicami dzieci LGBTQ. Jako psychoterapeutka i seksuolożka prowadziła grupy wsparcia dla seniorów LGB oraz kobiet LBQ. Była wolontariuszką w Stowarzyszeniu Lambda Warszawa - najstarszej działającej organizacji LGBTQ w Polsce.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma:
- materiały szkoleniowe i dydaktyczne
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Informacje dodatkowe
1. Oferujemy kompleksowe wsparcie w pozyskaniu dofinansowania na wszystkie oferowane usługi.
2. Realizujemy szkolenia również w formie zamkniętej, dla konkretnych organizacji, oddziałów firm, z możliwością dopasowania usługi do konkretnych potrzeb organizacji.
3. Przed zgłoszeniem na usługę prosimy o kontakt w celu potwierdzenia dostępności wolnych miejsc/gwarancji terminu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie prowadzone na platformie MS Teams. Uczestnik otrzyma link oraz niezbędne login i hasło do zalogowania się.
Wymagany jest dostęp do komputera lub laptopa z kamerą, mikrofonem i głośnikami, sieci wifi lub internetu przewodowego.