Reskilling i upskilling. Transformacja organizacji uczącej się ( Akademia HR - Zarządzanie procesami technologicznego wsparcia pracy )
Reskilling i upskilling. Transformacja organizacji uczącej się ( Akademia HR - Zarządzanie procesami technologicznego wsparcia pracy )
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- wszystkie osoby (pracowników HR i menedżerów zarządzających zespołami), które potrzebują odpowiedzieć na zmieniające się wymogi rynku pracy dotyczące kompetencji i umiejętności.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji23-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Reskilling i upskilling. Transformacja organizacji uczącej się" przygotowuje uczestników do uczestniczenia w transformacji organizacji, poprzez efektywne wdrożenie nowego pojęcia oraz wykorzystanie zdobywania nowych umiejętności oraz podnoszenie kompetencji przez pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie transformacji organizacji uczącej się | Kryteria weryfikacji • definiuje pojęcia upskilling i reskilling• identyfikuje narzędzia przydatne w procesie • omawia narzędzia wsparcia i digitalizacji w obszarze reskillingu i upskillingu | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik uczestniczy procesie transformacji organizacji uczącej się | Kryteria weryfikacji • planuje proces, analizuje uczestników w procesie budowania strategii, definiuje role i zakresy obowiązków• określa obecne i przyszłe umiejętności oraz definiuje luki kompetencyjne • przygotowuje pracowników do nowych ról i tworzy strategie stałego wsparcia dla pracowników • stosuje narzędzia wsparcia i digitalizacji w obszarze reskillingu i upskillingu | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik zarządza procesami technologicznego wsparcia pracy | Kryteria weryfikacji • przygotowuje i wdraża odpowiednie programy szkoleniowo-rozwojowe poprawiające gotowość pracowników do zwiększonego poziomu automatyzacji, wykorzystania zinformatyzowanych narzędzi pracy, pracy w środowisku rozszerzonej/wirtualnej rzeczywistości• wspiera rozwój innowacyjności pracowników, zespołów i organizacji ze szczególnym odniesieniem do możliwego wykorzystania nowych form technologicznego wsparcia pracy • buduje i wdraża programy ukierunkowane na wzmocnienie tzw. kompetencji przyszłości | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
Moduł 1: Czym jest upskilling oraz reskilling?
- Definicje i przykłady, czyli co konkretnie kryje się w pojęciach reskilling oraz upskilling?
- Z jakimi dotychczasowymi działaniami i obszarami powiązany jest reskilling oraz upskillling?
- Upskilling oraz reskilling jako stałe elementy trwałego wzrostu człowieka i organizacji
Moduł 2: Dlaczego i czy powinniśmy angażować zasoby i czas?
- Perspektywa pracownika: co z tego będę miał?
- Okiem organizacji: moda czy konieczność?
- Spojrzenie rynkowe: Co mówią badania i skąd wynika potrzeba?
- Psychologia i medycyna: Co daje człowiekowi uczenie się nowych rzeczy przez całe życie?
Moduł 3: Dla kogo przeznaczony jest upskilling i reskilling?
- Jak zidentyfikować osoby, którym najbardziej potrzebny jest upskilling i reskilling?
- Kompetencje, emocje, struktura? Co tak właściwie musi się zmienić?
- Z jakimi wyzwaniami możemy mieć do czynienia?
Moduł 4: Jak efektywnie wdrożyć nowe podejście?
- Ustalenie procesu, analiza uczestników w procesie budowania strategii, zdefiniowanie ról i zakresów obowiązków
- Określenie obecnych i przyszłych umiejętności oraz zdefiniowanie luk kompetencyjnych
- Przygotowanie pracowników do nowych ról i strategia stałego wsparcia dla pracowników
- Doświadczenie z punktu widzenia pracownika – przykładowa ścieżka upskillingu i reskillingu
- Zdefiniowanie ram do własnego programu – od czego mam zacząć?
- Zarządzanie elementami wspierającymi oraz blokadami wpływającymi na skuteczne wdrożenie
- Narzędzia wsparcia i digitalizacja w obszarze reskillingu i upskillingu
Moduł 5: Podsumowanie
Szkolenie prowadzi do nabycia kompetencji menedżera HR: Zarządzanie procesami technologicznego wsparcia pracy.
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 7 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut).
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu ustrukturyzowanego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca waliduje usługę po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na certyfikacie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Czym jest upskilling oraz reskilling?- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paulina Marcinek | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Przerwa | Prowadzący Paulina Marcinek | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Dlaczego i czy powinniśmy angażować zasoby i czas?- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paulina Marcinek | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Przerwa | Prowadzący Paulina Marcinek | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Dla kogo przeznaczony jest upskilling i reskilling?- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paulina Marcinek | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Przerwa | Prowadzący Paulina Marcinek | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Jak efektywnie wdrożyć nowe podejście?- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paulina Marcinek | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 353,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto193,29 PLN
- Koszt osobogodziny netto157,14 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paulina Marcinek
Paulina posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania zespołem oraz projektami z zakresu doradztwa strategicznego i transakcyjnego EY, gdzie wspierała przedsiębiorstwa oraz fundusze inwestycyjne aktywne w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowej. Obecnie realizuje projekty dotyczące zarządzania zmianą w organizacji, strategii komunikacji wewnętrznej, budowania zaangażowania pracowników oraz wdrożenia modelu pracy hybrydowej.
Paulina nieustannie poszerza swoją wiedzę z zakresu psychologii (Psychologia Kliniczna i Zdrowia na Uniwersytecie SWPS), a jej zainteresowania naukowe dotyczą w szczególności kwestii regulacji emocji, radzenia sobie ze stresem, well-being oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.
Pauluna posiada pond 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |