Widzę, słyszę i rozumiem Spektrum Autyzmu. Poziom zaawansowany. (18h)
Widzę, słyszę i rozumiem Spektrum Autyzmu. Poziom zaawansowany. (18h)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy, dyrektorzy i właściciele żłobków, przedszkoli i szkół prywatnych.
Grupa docelowa do której skierowane jest szkolnie to nauczyliele , opiekunowie dzieci w placówkach takich jak żłobek , przedszkole , szkoła opiekujący się dziećmi, pracujący na co dzień z dziećmi i młodzieżą mający na celu poszerzanie swojej wiedzy i umijętności.
Pracownicy i właściciele mający doświadczenie i umiejętności pracy z dziećmi.
Pracownicy i właściciele przekonani o konieczności ciągłego rozwijania i podnoszenia kompetencji.
Właściciel przedsiębiorstw przekonany, że inwestycja w szkolenia i rozwój umiejętności pracowników jest kluczowa dla zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług oraz utrzymania konkurencyjnej pozycji na rynku. - Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników21
- Data zakończenia rekrutacji30-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do rozpoznawania nietypowego rozwoju dziecka.Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do rozmów z rodzicami/opiekunami wskazującymi potrzebę diagnozy.
Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę dotyczącą metod wspomagania rozwoju dziecka neuroatypowego.
Uczestnik szkolenia nabędzie wiedzę dotyczącą metod edukacji dziecka neuroatypowego w placówce edukacyjnej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia nabył wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą zaburzeń ze spektrum autyzmu. | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne dziecka ze spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje jak przygotować się do prowadzenia interesującej zabawy dla dziecka ze spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje klasyfikację metod terapeutycznych autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje wczesne objawy autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje nieprawidłowości z zakresu funkcjonowania społecznego dziecka z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje szereg działań wspierających rodzinę dziecka z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje pozytywne relacje z dzieckiem w spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia nabył wiedzę rozpoznawania deficytów dziecka ze spektrum autyzmu. | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje typowe dla dzieci z autyzmem zachowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje zalecenia terapeutyczne w pracy z dziećmi z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje techniki budowania pozytywnych relacje z dzieckiem w spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje w jaki sposób przygotować się do prowadzenia zajęć z dzieci z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje szereg działań wspierających rodziców dziecka z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje szereg działań wspierających otoczenie dziecka z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje szereg działań wspierających rozwój dziecka z ASD w placówce edukacyjnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dokument ten jest wydawany uczestnikom po zakończeniu usługi, pod warunkiem pozytywnej walidacji.
Program
Program
(T1) TEST WIEDZY – POCZĄTKOWY
(W01) Otwarcie szkolenia
(W02) Prawidłowy typowy rozwój dziecka
(W03) Zaburzenia ze spektrum autyzmu
(W04) Zaburzenia ze spektrum autyzmu wg klasyfikacji ICD i DSM
(W05) Diagnostyka (rola psychiatry, obraz kliniczny, wyzwania diagnostyki różnicowej)
(W06) Prezentacja, projekcja materiałów filmowych, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń – rozmowa o rezultatach.
(W07) Rola placówki opiekuńczo – wychowawczej we wsparciu rozwoju dziecka w spektrum autyzmu, Rozwijanie potencjału dziecka, Wspieranie słabych obszarów dziecka, Narzędzia wspierające rozwój dziecka
(W08) Warsztaty i ćwiczenia - praca w grupach na konkretnych przykładach
(W09) Warsztaty , ćwiczenia i symulacje.
(W10) Zaburzenia komunikacji u dzieci z ASD
(W11) Nieprawidłowości zauważane w przebiegu integracji społecznych
(W12) Sztywne spectrum zainteresowań i podejmowanych aktywności
(W13) Prezentacja, projekcja materiałów filmowych, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń.
(W14) Metody terapii dzieci z autyzmem.
(W15) Warsztaty i ćwiczenia - praca w grupach na konkretnych przykładach
(W16) Warsztaty , ćwiczenia i symulacje.
(W17) Metody dyrektywne i niedyrektywne wykorzystywane w terapii dzieci z ASD
(W18) Terapia behawioralna- podstawowe informacje, Rozwijanie zachowań deficytowych, Model DIR / Podejście Floortime, Metoda Rozwoju Relacji RDI
(W19) Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami, Kształtowanie nowych zachowań
(W20) Warsztaty i ćwiczenia - praca w grupach na konkretnych przykładach
(W21) Warsztaty , ćwiczenia i symulacje.
(W22) Podsumowanie szkolenia. Sesja pytań i odpowiedzi.
(W23) Praktyczny test sprawdzający wiedzę i umiejętności uczestników.
(W24) Podsumowanie szkolenia. Sesja pytań i odpowiedzi
(T2) TEST WIEDZY – WALIDACJA EFEKTÓW UCZENIA.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 26 (T1) TEST WIEDZY – POCZĄTKOWY | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 26 (W01) Otwarcie szkolenia | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 09:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 26 (W02) Prawidłowy typowy rozwój dziecka | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:20 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 26 (W03) Zaburzenia ze spektrum autyzmu | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 26 (W04) Zaburzenia ze spektrum autyzmu wg klasyfikacji ICD i DSM | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 26 (W05) Diagnostyka (rola psychiatry, obraz kliniczny, wyzwania diagnostyki różnicowej) | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 26 (W06) Prezentacja, projekcja materiałów filmowych, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń – rozmowa o rezultatach. | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 26 (W07) Rola placówki opiekuńczo – wychowawczej we wsparciu rozwoju dziecka w spektrum autyzmu, Rozwijanie potencjału dziecka, Wspieranie słabych obszarów dziecka, Narzędzia wspierające rozwój dziecka | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 26 (W08) Warsztaty i ćwiczenia - praca w grupach na konkretnych przykładach | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 26 (W09) Warsztaty , ćwiczenia i symulacje. | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 26 (W10) Zaburzenia komunikacji u dzieci z ASD | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 26 (W11) Nieprawidłowości zauważane w przebiegu integracji społecznych | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 26 (W12) Sztywne spectrum zainteresowań i podejmowanych aktywności | Prowadzący Katarzyna Barańska - Grzesiek | Data realizacji zajęć 31-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 26 (W13) Prezentacja, projekcja materiałów filmowych, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń. | Prowadzący ZUZANNA TANAŚ | Data realizacji zajęć 01-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 26 (W14) Metody terapii dzieci z autyzmem. | Prowadzący ZUZANNA TANAŚ | Data realizacji zajęć 01-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 26 (W15) Warsztaty i ćwiczenia - praca w grupach na konkretnych przykładach | Prowadzący ZUZANNA TANAŚ | Data realizacji zajęć 01-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 26 (W16) Warsztaty , ćwiczenia i symulacje. | Prowadzący ZUZANNA TANAŚ | Data realizacji zajęć 01-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 26 (W17) Metody dyrektywne i niedyrektywne wykorzystywane w terapii dzieci z ASD | Prowadzący Magdalena Uzar | Data realizacji zajęć 01-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 26 (W18) Terapia behawioralna- podstawowe informacje, Rozwijanie zachowań deficytowych, Model DIR / Podejście Floortime, Metoda Rozwoju Relacji RDI | Prowadzący Magdalena Uzar | Data realizacji zajęć 01-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 26 (W19) Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami, Kształtowanie nowych zachowań | Prowadzący ZUZANNA TANAŚ | Data realizacji zajęć 01-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 26 (W20) Warsztaty i ćwiczenia - praca w grupach na konkretnych przykładach | Prowadzący ZUZANNA TANAŚ | Data realizacji zajęć 01-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 26 (W21) Warsztaty , ćwiczenia i symulacje. | Prowadzący ZUZANNA TANAŚ | Data realizacji zajęć 01-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 26 (W22) Podsumowanie szkolenia. Sesja pytań i odpowiedzi. | Prowadzący ZUZANNA TANAŚ | Data realizacji zajęć 01-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 26 (W23) Praktyczny test sprawdzający wiedzę i umiejętności uczestników. | Prowadzący ZUZANNA TANAŚ | Data realizacji zajęć 01-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 26 (W24) Podsumowanie szkolenia. Sesja pytań i odpowiedzi | Prowadzący ZUZANNA TANAŚ | Data realizacji zajęć 01-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 26 (T2) TEST WIEDZY – WALIDACJA EFEKTÓW UCZENIA. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 675,24 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 988,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto204,18 PLN
- Koszt osobogodziny netto166,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Barańska - Grzesiek
PSYCHOLOGIA – PRACA Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ, DOROSŁYMI, PARAMI W NURCIE POZNAWCZO-BEHAWIORALNYM
doświadczenie zawodowe:
- PRACA W SZKOLE PODSTAWOWEJ
- INDYWIDUALNA PRACA Z DZIEĆMI Z ZABURZENIEM SPEKTRUM AUTYZMU
- WŁASNA PRAKTYKA PSYCHOLOGICZNA
-TRENER/PSYCHOLOG- POLSKIE CENTRUM PROFILAKTYKI
- WSPÓŁPRACA Z FUNDACJĄ EDUKACJĄ PLUS
doświadczenie w świadczeniu tego typu usług:
- Posiada doświadczenie i kwalifikacje zdobyte w ostatnich 5 latach.
- 15 lat doświadczenia w szkoleniach
- PROWADZENIE SZKOLEŃ I WARSZTATÓW DLA UCZNIÓW, RODZICÓW I NAUCZYCIELI ( PCP - POLSKIE CENTRUM PROFILAKTYKI )
- PROWADZENIE WARSZTATÓW DLA DZIECI, KOBIET I SENIORÓW
wykształcenie:
MGR PSYCHOLOGII (UAM)
MGR SOCJOLOGII (UAM)
KURS PEDAGOGICZNY (UAM)
UKOŃCZONY 2 ROK STUDIÓW PODYPLOMOWYCH SZKOŁY PSYCHOTERAPII POZNAWCZO- BEHAWIORALNEJ (SWPS)
Magdalena Uzar
doświadczenie zawodowe:
STAŻ PODYPLOMOWY W SZPITALU KLINICZNYM IM. HELIODORA ŚWIĘCICKIEGO
UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO IM. KAROLA MARCINKOWSKIEGO W POZNANIU
SZKOLENIE SPECJALIZACYJNE Z PSYCHIATRII DZIECI I MŁODZIEŻY W KLINICE
PSYCHIATRII DZIECI I MŁODZIEŻY SZPITALA KLINICZNEGO IM. KAROLA
JONSCHERA UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO IM. KAROLA MARCINKOWSKIEGO W
POZNANIU
PORADNIA ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA DZIECI I MŁODZIEŻY, NIEPUBLICZNY
ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ ZESPÓŁ PORADNI SPECJALISTYCZNYCH "TERMEDICA"
PORADNIA ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA DZIECI I MŁODZIEŻY, SZPITALA KLINICZNEGO IM.
KAROLA JONSCHERA UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO IM. KAROLA MARCINKOWSKIEGO W POZNANIU
doświadczenie w świadczeniu tego typu usług:
- Posiada doświadczenie i kwalifikacje zdobyte w ostatnich 5 latach.
- 5 lat doświadczenia w szkoleniach
PROWADZENIE ĆWICZEŃ KLINICZNYCH DLA STUDENTÓW KIERUNKU LEKARSKIEGO I RATOWNICTWA
PROWADZENIE WYKŁADÓW DLA STUDENTÓW
wykształcenie:
KIERUNEK LEKARSKI, WYDZIAŁ LEKARSKI, COLLEGIUM MEDICUM UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO W KRAKOWIE, UZYSKANIE TYTUŁU LEKARZA
KIERUNEK PSYCHOLOGIA, WYDZIAŁ PSYCHOLOGII I KOGNITYWISTYKI, UNIWERSYTET IM. ADAMA MICKIEWICZA W POZNANIU
SZKOŁA DOKTORSKA NIWERSYTETU MEDYCZNEGO IM. KAROLA MARCINKOWSKIEGO W POZNANIU
ZUZANNA TANAŚ
OD 2007 ROKU CZYNNY NAUCZYCIEL EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ W TYM WŁACZJĄCEJ, OLIGOFRENOPEDAGOG, LOGOPED
Posiadam następujące doświadczenie w świadczeniu tego typu usług:
- Posiada doświadczenie i kwalifikacje zdobyte w ostatnich 5 latach.
- 17 lat doświadczenia w szkoleniach
POSIADAM 17 LETNIE DOŚWIADCZENIE W PRACY Z DZIEĆMI Z ASD MAM WŁASNY GABINET LOGOPEDYCZNY, PROWADZĘ ZAJĘCIA REWALIDACYJNE, PROWADZĘ SZKOLENIA DLA PRAKTYKANTÓW ORAZ INDYWIDUALNE ZAJĘCIA TERAPEUTYCZNE
Posiadam wykształcenie:
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE I NAUCZANIE POCZATKOWE OLIGOFRENOPEDAGOGIKA
LOGOPEDIA , TERAPEUTA RĘKI I STOPY I ORAZ II STOPNIA
TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH I i II STOPIA
PRACA Z DZIECKIEM Z ZESPOŁEM ASPERGERA
WPROWADZENIE DO PLANU DALTOŃSKIEGO, BAJKOTERAPIA
AKRTWNE METODY PRACY W EDUKACJI UCZESTNICZĄCEJ - MAM SUPER MOCE – CZYLI JAK FUNKCJONUJE AS W SZKOLE
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Certyfikat ukończenia.
Notes.
KSIĄŻKI - materiały dydaktyczne:
1. „1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z Autyzmem i zespołem Aspergera”
Autorzy : Ellen Notbohm, Veronica Zysk
2. „Książka o człowieku w spektrum autyzmu”
Autorzy: Weronika i Jerzy Janikowie.
3. „Mózg Autysty”
Autorzy: Temple Grandin i Richard Panek
4. „Inni niż wszyscy”
Autor: Nilsson Per
5. Autyzm I Zespół Aspergera
Autor: Claire Grand
6. „Wszystkie koty są w spektrum autyzmu”
Autor: Hoopmann Kathy
Informacje dodatkowe
Zapisując się na szkolenie Uczestnik potwierdza, iż zapoznał się oraz akcpetuje:
- Ogólne warunki świadczenia usług rozwojowych BUR.
- Klauzulę informacyjną RODO.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.