Kurs Osteopatyczne podejście do kolki i refluksu. Badanie i ocena niemowlaka
Kurs Osteopatyczne podejście do kolki i refluksu. Badanie i ocena niemowlaka
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierowane jest do fizjoterapeutów, rehabilitantów, terapeutów manualnych i osteopatów, którzy chcą zdobyć bądź usystematyzować swoja wiedzę w tej dziedzinie. Szkolenie kierowane jest do osób posiadających odpowiednie dokumenty potwierdzające ww. stopnie wykształcenia.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji20-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje uczestnika do praktycznych umiejętności klinicznych w diagnozowaniu i leczeniu dzieci i niemowląt borykających się z problemem kolek i refluksu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady badania i leczenia kolki i refluksu | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje, charakteryzuje, rozróżnia i ocenia, zjawiska wskazujące na konieczność podjęcia interwencji terapeutycznej | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje i rozróżnia zmiany u noworodka | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje i rozróżnia techniki, które pomagają rozwiązywać problemy kolki i refluksu u niemowląt oraz małych dzieci | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik przeprowadza wywiad pediatryczny i przeprowadza badanie u dzieci i niemowląt | Kryteria weryfikacji Uczestnik właściwie przeprowadza badanie oraz diagnozę i planuje terapię | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje odpowiednie techniki terapeutyczne, które pomagają rozwiązywać najczęstsze problemy u dzieci i niemowląt | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik jest świadomy przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej oraz potrzeby ciągłego kształcenia się | Kryteria weryfikacji Uczestnik dąży do samodoskonalenia poprzez systematyczne aktualizowanie wiedzy i umiejętności | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik jest w stanie samodzielnie kierować swoim rozwojem oraz aktywnie i odpowiedzialnie brać udział w życiu zawodowym i społecznym, uwzględniając przy tym etyczne aspekty swojego postępowania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Liczba godzin usługi (21h), podana jest w godzinach zegarowych (60 minut).
Przerwy nie są wliczone w liczbę godzin usługi.
Zajęcia prowadzone są na jednej sali wykładowej. Sala wyposażona jest w stoły terapeutyczne (1 stów na parę), poduszki (dla każdego uczestnika), rzutnik multimedialny, pomoce dydaktyczne (skrypt), modele anatomiczne. Zajęcia praktyczne prowadzone są w parach pod okiem prowadzącego.
Uczestnikom udostępniamy pomieszczenie z bufetem kawowym oraz ogólnodostępny hol.
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu: znajomość anatomii człowieka oraz zależności anatomicznych, pewna frekwencja na zajęciach, aktywne uczestnictwo zarówno w części praktycznej jak i teoretycznej.
Treść kursu będzie podzielona na 3 główne obszary:
- wywiad pediatryczny,
- czerwone flagi w odniesieniu do (ogólne momenty, kamienie milowe i odpowiednie odruchy)
- badanie dzieci
Zagadnienia poruszane w tej części kursu:
- Wywiad pediatryczny
- „pytania z cyklu „Must Have”. Pytania dodatkowe, uzupełniające
- Czerwone flagi
- Ruchy podstawowe
- Motoryczne kamienie milowe
- Odruchy pierwotne
- Patologie
- Badanie pediatryczne
- Obserwacja
- Badania i testy
- Ogólne badanie i testy
- Pytania i odpowiedzi
Ta część kursu została podzielona na 3 główne obszary tematyczne: kolka, refluks, leczenie i porady na te problemy.
- W części dotyczącej kolce przyjrzymy się procesowi diagnozowania, oznakom i objawom, badaniom, terapii manualnej.
- W części związanej z refluksem przyjrzymy się różnym typom refluksu; GER, GERD, CMPI, AIR. Prowadząca omówi kwestie związane z patofizjologia refluksu jak również przypomni najistotniejsze zagadnienia związane z anatomią i fizjologią górnego układu pokarmowego. Ponadto omówione zostaną także objawy refluksu oraz diagnostyka różnicowa. Didde Thorsted zwróci także uwagę na istotność współpracy interdyscyplinarnej w leczeniu pacjentów z refluksem i wreszcie przedstawi sposoby manualnej pracy z małym pacjentem, borykającym się z problemem refluksu.
- W części „Leczenie i porady” przyjrzymy się badaniu, ocenie i leczeniu w/w problemów
Treść kursu jest oparta na dostępnych badaniach. Szczególna uwaga będzie o tym, w jaki sposób podejście manualne może wpłynąć na dobrostan niemowlę cierpiące na kolkę i refluks.
Zagadnienia, które Didde Thorsted poruszy podczas dnia 2 i 3:
- Przypomnienie istotnych zagadnień związanych z górnym odcinkiem przewodu pokarmowego.
- Embriologia
- Anatomia
- Fizjologia
̈ CO TO JEST KOLKA
- Diagnoza
- Oznaki i objawy
- Modele wyjaśniające
- Badania
- Terapia manualna: kolka
- Leczenie i porady
̈ CZYM JEST REFLUKS
- Diagnoza
- Występowanie i możliwe przyczyny refluksu
- Właściwa fizjologia dziecięca
- Patofizjologia
- Różne teorie na temat refluksu
- Objawy i symptomy
- Leczenie
- Możliwe długoterminowe skutki dla organizmu
- Terapia manualna: refluks
- Leczenie i porady
- pytania i odpowiedzi
- Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Wywiad pediatryczny „pytania z cyklu „Must Have”. Pytania dodatkowe, uzupełniające | Prowadzący Didde Thorsted | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Czerwone flagi. Ruchy podstawowe | Prowadzący Didde Thorsted | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Motoryczne kamienie milowe. Odruchy pierwotne. Patologie | Prowadzący Didde Thorsted | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Badanie pediatryczne. Ogólne badanie i testy | Prowadzący Didde Thorsted | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Co to jest kolka? Diagnoza. Oznaki i objawy | Prowadzący Didde Thorsted | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Modele wyjaśniające | Prowadzący Didde Thorsted | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Badania. Terapia manualna: kolka | Prowadzący Didde Thorsted | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Kontynuacja. Leczenie i porady | Prowadzący Didde Thorsted | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Co to jest refluks? Diagnoza. Występowanie i możliwe przyczyny refluksu. Właściwa fizjologia dziecięca | Prowadzący Didde Thorsted | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Patofizjologia. Różne teorie na temat refluksu | Prowadzący Didde Thorsted | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Objawy i symptomy. Leczenie. Możliwe długoterminowe skutki dla organizmu | Prowadzący Didde Thorsted | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Terapia manualna: refluks. Leczenie i porady. Pytania i odpowiedzi | Prowadzący Didde Thorsted | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 150,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 150,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Didde Thorsted
Didde posiada certyfikat DO i PG w pediatrii Osteopatia. Jest współwłaścicielem Qklinik-pięciu klinik osteopatycznych w sercu i okolicach Kopenhagi, która specjalizuje się w leczeniu kobiet i dzieci.Pracuje w dziedzinie pediatrii od 1997 roku, a od roku wyłącznie z dziećmi z przedziału wiekowego 0-12 z przewagą klientów poniżej pierwszego roku życia. Uczestniczyła w wielu kursach pediatrycznych w kraju i za granicą, wraz z terapią czaszkowo-krzyżową w Instytucie Upledgera i terapią wisceralną Barral Institute, ze szczególnym uwzględnieniem leczenia pediatrycznego.
Didde jest założycielem i przewodniczącym Duńskiego Towarzystwa Osteopatii Dziecięcej
(DSPO) i Danske Børneosteopater (DBO) oraz jest uznanym wykładowcą
Danii i na arenie międzynarodowej w kwestiach związanych z osteopatycznym leczeniem pediatrycznym.
Oprócz tego, że jest dumną mamą czwórki wspaniałych dzieci.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik kursu otrzymuje skrypt. W trakcie szkolenia udostępniana jest prezentacja multimedialna oraz model anatomiczny. Po szkoleniu otrzymuje link do strony oraz hasło dostępu do filmików z technikami wykonywanymi podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Osoba starająca się o dofiansowanie powinna powiadomić telefonicznie lub mailowo organizatora o tym fakcie,
Kursant powinienin przedłożyć niezbędne dane weryfikacyjne (nazwa operatora, nr ID wsparcia, określić formę rozliczenia) na minimum 5 dni przed datą szkolenia
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT: ART. 43 UST 1 PKT. 29
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami