Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową.
Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia są osoby związane z zarządzanie zasobami ludzkimi, liderzy zespołów, kierownicy działów HR (HR Managers), specjaliści ds. HR.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji23-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po zakończonym szkoleniu, uczestnicy będą samodzielnie w sposób efektywny zarządzaćróżnorodnością wiekową w organizacji, miejscu pracy, ale także nabędą umiejętności do kreowania pozytywnej współpracy pomiędzy pokoleniami.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziejracjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Weryfikuje mocne i słabe strony pracowników oraz ich obszary do rozwoju, opracowuje programy rozwoju i szkoleń uwzględniające specyficzne potrzeby i oczekiwania pracowników w różnym wieku, planuje wsparcie i programy przejściowe dla pracowników przechodzących przez różne etapy kariery zawodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych/ pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Stosuje analizę różnic w stylach pracy pomiędzy różnymi grupami wiekowymi/pokoleniami, wskazując na różnice w podejściu do pracy. Identyfikowanie cech charakterystycznych dla różnych grup wiekowych/pokoleń w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Buduje zespoły, które są zróżnicowane wiekowo, uwzględniając różnorodność doświadczeń i perspektyw, promuje mentorstwo i wzajemną naukę między członkami zespołu o różnym wieku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy,doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Stosuje platformy i narzędzia pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. Ocenianie efektywność działań mających na celu wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami różnych pokoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnychpokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje programy mentoringu które umożliwiają starszym pracownikom przekazywanie swojej wiedzy, doświadczenia i kompetencji młodszym pracownikom, opracowanie programów sukcesji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych”pracowników. | Kryteria weryfikacji Monitoruje poziom stresu i wypalenia zawodowego pracowników, wdrażanie programów rozwoju osobistego i szkoleń antystresowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Współpracuje z pracownikami z różnych pokoleń i na bieżącowyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Rozwiązuje konflikty, które mogą wyniknąć z różnic pokoleniowych, wprowadzanie rozwiązań z zakresu komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
potwierdzające uzyskania kompetencji, zawierające opis efektów uczenia się.
efektów uczenia się.
zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Program
Program
Szkolenie obejmuje 22 godziny zegarowe, wymagana obecność to 80 % frekwencji.
Program szkolenia obejmuje następującą tematykę:
Dzień 1
Strategie przechowywania wiedzy i doświadczenia.
Transfer wiedzy międzypokoleniowej.
Tworzenie planów sukcesji.
Różnice pokoleniowe w stylach pracy i oczekiwaniach.
Budowanie zaufania i współpracy między pokoleniami.
Integracja nowych pracowników z różnych grup wiekowych.
Rozpoznawanie symptomów wypalenia zawodowego.
Dzień 2
Strategie radzenia sobie ze stresem i przeciążeniem obowiązkami.
Zachęcanie do rozwoju osobistego i zawodowego.
Rekrutacja i selekcja zespołów uwzględniających różnorodność wiekową.
Dzień 2
Budowanie równowagi między doświadczeniem a świeżym spojrzeniem.
Promowanie otwartej i szacunkowej komunikacji.
Rozumienie i akceptacja różnic pokoleniowych.
Kreowanie atmosfery współpracy i wsparcia.
Dzień 3
Techniki skutecznej komunikacji z pracownikami z różnych pokoleń.
Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje w zespole.
Budowanie empatii i zrozumienia dla różnych perspektyw.
Tworzenie pozytywnego środowiska pracy.
Zachęcanie do aktywnego udziału i zaangażowania.
Budowanie wspólnych celów i wartości organizacyjnych.
Praca w grupach
Test końcowy (walidacja)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 26 Strategie przechowywania wiedzy i doświadczenia. | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 26 Transfer wiedzy międzypokoleniowej. | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 26 przerwa | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:05 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 26 Tworzenie planów sukcesji. | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:05 | Godzina zakończenia 11:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 26 Różnice pokoleniowe w stylach pracy i oczekiwaniach. | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:05 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 26 przerwa | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 26 Budowanie zaufania i współpracy między pokoleniami. | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 26 Integracja nowych pracowników z różnych grup wiekowych. | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 26 przerwa obiadowa | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 26 Rozpoznawanie symptomów wypalenia zawodowego. | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 24-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 26 Strategie radzenia sobie ze stresem i przeciążeniem obowiązkami. | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 26 Zachęcanie do rozwoju osobistego i zawodowego. | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 26 przerwa | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:05 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 26 Rekrutacja i selekcja zespołów uwzględniających różnorodność wiekową. | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:05 | Godzina zakończenia 11:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 26 Budowanie równowagi między doświadczeniem a świeżym spojrzeniem. | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:05 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 26 przerwa | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 26 Promowanie otwartej i szacunkowej komunikacji. | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 26 Rozumienie i akceptacja różnic pokoleniowych. | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 26 przerwa obiadowa | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 26 Kreowanie atmosfery współpracy i wsparcia. | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 25-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 26 Techniki skutecznej komunikacji z pracownikami z różnych pokoleń. | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 26 Rozwiązywanie konfliktów i negocjacje w zespole. | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 26 przerwa | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:05 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 26 Budowanie empatii i zrozumienia dla różnych perspektyw. | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:05 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:25 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 26 praca w grupach | Prowadzący Michał Mos | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 26 test końcowy (walidacja) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 987,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 987,50 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Mos
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w postaci skryptu.
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje 22 godz. zegarowe. Wymagana jest frekwencja na poziomie 80 %. Podczas szkolenia zostanie udostępniona lista obecności do podpisu podczas każdego dnia. Szkolenie jest otwartą usługą dla innych przedsiębiorstw. Cena usługi zawiera koszt walidacji.
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi. Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy przy ulicy Kosynierów Gdyńskich 30 / 3, 82-300 Elbląg.