Akademia HR – Zarządzanie wiekiem i współpraca międzypokoleniowa
Akademia HR – Zarządzanie wiekiem i współpraca międzypokoleniowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
W szkoleniu mogą wziąć udział :
- menadżerowie/kandydaci na menadżerów
- pracownicy zespołów HR i inni pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną lub zarządzanie zasobami ludzkimi
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji19-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje przedsiębiorstwa do nowych wyzwań na rynku pracy dotyczących strategii HR. Szkolenie ma na celu przekazanie zasad współpracy międzypokoleniowej. Dostarcza informacji jak zarządzać wiekiem. Jak zarządzać zespołem zróżnicowanym wiekowo. Zarządzanie talentami w kontekście przejścia na emeryturę. Uczy skutecznej komunikacji. Pokazuje jak zadbać o rozwój pracowników, jak zarządzać kompetencjami pracowników zróżnicowanych wiekowo. Jak wykorzystać potencjał pracowników z różnEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Poznanie znaczenia procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji rozpoznanie rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników | Kryteria weryfikacji Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji Potrafi ocenić i pozytywnie wykorzystać potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Zapoznanie uczestników z programem szkolenia, przekazanie zasad współpracy
w zakresie analizowanych zagadnień i przykładów praktycznych (pre-test). - Analiza aktualnej sytuacji demograficznej w Polsce i jej wpływ na możliwości gospodarowania zasobami ludzkimi i posiadanym potencjałem pracy.
- Kryteria analizy posiadanych zasobów ludzkich w aspekcie wykorzystania potencjału pracowników zróżnicowanych wiekowo.
- Zarządzania wiekiem – strategia skutecznej firmy w aktualnej sytuacji zatrudnieniowej polskich przedsiębiorstw.
- Podstawowe pojęcia w zarządzaniu wiekiem.
- Podstawowe powody wdrażania zarządzania wiekiem.
- Sytuacja demograficzna a potrzeby personalne.
- Ochrona i promocja zdrowia oraz projektowanie stanowisk pracy.
- Przesunięcia między stanowiskami.
- Zakończenie zatrudnienia i odejście na emeryturę, polityka kończenia zatrudnienia.
- Podejście kompleksowe do zarządzania wiekiem
- Aspekty prawne zarządzania wiekiem.
- Elastyczne formy pracy.
- Zarzadzanie wiekiem a zarządzanie wiedzą. Zarządzanie talentami w kontekście przejścia na emeryturę.
- Wydajność organizacji a zarządzanie wiekiem.
- Skuteczna komunikacja w programie zarządzania wiekiem.
- Zarządzanie zespołem zróżnicowanym wiekowo.
- Zespół zróżnicowany wiekowo i lider.
- Rola kierownika a zarządzanie wiekiem.
- Neutralizowanie napięć w zespołach zróżnicowanych wiekowo.
- Stereotypy związane z wiekiem a efektywność zespołu.
- Motywacja i satysfakcja pracowników zróżnicowanych wiekowo.
- Motywowanie i ocenianie zespołów zróżnicowanych wiekowo.
- Od skutecznego zatrudnienia do profesjonalnego zwolnienia, rekrutacja zewnętrzna i wewnętrzna.
- Elastyczne formy zatrudnienia.
- Rozwój pracowników, zarządzanie kompetencjami pracowników zróżnicowanych wiekowo.
- Profil kompetencyjny jako podstawa systemu zarządzania przez kompetencje.
- Wdrażanie systemu zarządzania kompetencjami.
- Zarządzanie zmianą w relacji z zarządzaniem wiekiem.
- Cykl zarządzania zmianą od rozmrożenia dotychczasowych rozwiązań do zamrożenia nowych zmian.
- Jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu
- Formy i metody pokonywania oporu pracowników.
- Negocjacje, perswazja, obsługa klienta i sprzedaż w zarządzaniu wiekiem.
- Skuteczna obsługa klienta wewnętrznego i zewnętrznego.
- Metody porozumiewania się z trudnym klientem.
- Umiejętność obsługi klienta i sprzedaży a wiek pracownika.
- Implementacja zarządzania wiekiem.
- Przygotowanie do pracy coacha, mentora i intermentora w programie zarządzania wiekiem.
- Skuteczne uczenie w mentoringu i intermentoringu.
- Narzędzia pracy coacha, mentora i intermentora w programie zarządzania wiekiem.
- Metody skutecznego rozwiązywania trudnych problemów w programie zarządzania wiekiem.
- Współpraca międzypokoleniowa w organizacji, tworzenie i efektywne funkcjonowanie zespołów zróżnicowanych wiekowo.
- Metody pomiaru skuteczności programu zarządzania wiekiem w organizacji.
- Ewaluacja i korekta odchyleń od założeń programowych.
- Podsumowanie szkolenia, pytania, dyskusja (post-test).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Akademia HR – Zarządzanie wiekiem i współpraca międzypokoleniowa | Prowadzący Specjalista ds. Zarzązania Wiekiem | Data realizacji zajęć 25-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Akademia HR – Zarządzanie wiekiem i współpraca międzypokoleniowa | Prowadzący Specjalista ds. Zarzązania Wiekiem | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 850,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 850,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto178,13 PLN
- Koszt osobogodziny netto178,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Specjalista ds. Zarzązania Wiekiem
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik przed szkoleniem otrzyma na maila link do szkolenia oraz materiały w formie PDF.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowe
Informacje dodatkowe
Opiekun szkolenia: Katarzyna Aleksandrowicz
Dyrektor biura szkoleń, Prokurent,
kom. 609 502 546 e-mail: szkolenia2@otrek.com.pl
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem z kamerą (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki Zaplanowane szkolenie zostanie przeprowadzone on-line w czasie rzeczywistym na platformie Zoom.
OTREK posiada wykupioną licencję do Platformy Zoom. Uczestnik szkolenia nie musi instalować programu Zoom, wchodzi na szkolenie za pomocą przesłanego linka.