Jak rozpocząć sprzedaż w Internecie? E-commerce w praktyce (SEO + SEM + Marketing Automation + Marketplaces) - szkolenie - w ramach projektu ,,Generator Kompetencji 3.0 – Rozwój kwalifikacji i kompetencji pracowników MŚP oraz innych podmiotów niebędących przedsiębiorcami w subregionie rzeszowskim ''
Jak rozpocząć sprzedaż w Internecie? E-commerce w praktyce (SEO + SEM + Marketing Automation + Marketplaces) - szkolenie - w ramach projektu ,,Generator Kompetencji 3.0 – Rozwój kwalifikacji i kompetencji pracowników MŚP oraz innych podmiotów niebędących przedsiębiorcami w subregionie rzeszowskim ''
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest dla wszystkich stanowisk. Branża e-commerce prężnie się rozwija, a pracodawcy angażują coraz więcej stanowisk do pracy w handlu internetowym, realizacji bloga, vloga czy innych materiałów społecznościowych a czasem nawet do przenoszenia biznesu do sieci. Tak więc usługa skierowana jest również do wszystkich pracowników i właścicieli firm funkcjonujących w Internecie lub również takich którzy, dopiero planują się tam znaleźć. Dla osób, które dodają treści na: stronach www, blogach portalach informacyjnych, vlogach, mediach społecznościowych czy sklepach internetowych.
Dla do osób administrujących zasobami informatycznymi w firmie, informatyków, specjalistów ds. e-commerce, specjalistów ds. marketingu ale także do każdej innej osoby, która obsługuje, wdraża, bądź posiada strony www lub sklepy i chciałaby dowiedzieć się czegoś więcej w tej tematyce.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji18-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu zwiększenie pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Uczestnicy szkolenia będą mogli samodzielnie zrealizować większość zadań na swojej witrynie czy na stronie pracodawcy, bądź skoordynować pracę zespołu, czy firmy zewnętrznej wynajętej do obsługi w zakresie SEO.Oprócz działań związanych z SEO na szkoleniu przedstawione zostaną tematy związane z obsługą narzędzi do wspomagania sprzedaży internetowej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Tworzy i prowadzi prężnie rozwijający się sklep internetowy. | Kryteria weryfikacji WIEDZA, UMIEJĘTNOŚCI:- Tworzy i formułuje strategię biznesową sklepu internetowego, - Wybiera odpowiednią platformę e-commerce i dokonuje jej konfigurację, - Zapewnia klientom pozytywne doświadczenia zakupowe, - Spełnia wymogi prawne związane z prowadzeniem sklepu internetowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Zwiększa sprzedaż i generuje zyski. | Kryteria weryfikacji WIEDZA, UMIEJĘTNOŚCI:- Wykorzystuje skuteczne strategie SEO i SEM w celu zwiększenia widoczności sklepu, - Prowadzi efektywne kampanie reklamowe w różnych kanałach online, - Analizuje dane sprzedażowe i optymalizuje działania sklepu, - Wykorzystuje narzędzia marketing automation do automatyzacji procesów marketingowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Buduje silną markę online. | Kryteria weryfikacji WIEDZA, UMIEJĘTNOŚCI:- Rozumie kluczowe pojęcia i modele biznesowe e-commerce, - Wybiera odpowiednie marketplace'y i sprzedaje tam swoje produkty, - Dociera do szerszego grona odbiorców, - Poprawia satysfakcję klientów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Współpraca w zespole. | Kryteria weryfikacji KOMPETENCJE SPOŁECZNE:- Efektywnie komunikuje się z innymi członkami zespołu, - Dzieli się wiedzą i doświadczeniem, - Wspólnie rozwiązuje problemy, - Pracuje nad osiąganiem wspólnych celów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I CZĘŚĆ
I. Wybór motywu, modyfikacja i personalizacja.
- Na przykładzie motywów zainstalowanych razem z Wordpress’em.
- Na przykładzie motywów zawierających wizualny pagebuilder.
II. Pagebuilder – zasady działania.
- Layout strony w edytorze wizualnym – sekcje, kolumny i odstępy.
- Omówienie elementów.
- Konfiguracja elementów.
- Układ, kopiowanie, powielanie, przenoszenie i usuwanie.
III. Wtyczki
- Instalacja.
- Personalizacja.
- Najpopularniejsze wtyczki – niezbędnik webmastera.
IV. Zmiana wyglądu strony.
- Używanie ustawień szablonów.
- Używanie zdjęć w nagłówkach.
- Tworzenie nawigacji.
- Zmiana strony pomiędzy blogiem a stroną statyczną.
- Instalacja szablonów z repozytorium Wordpress’a.
- Instalacja szablonów za pomocą FTP.
- Responsywność strony.
- Tworzenie formularzy kontaktowych.
- Tworzenie map.
- Animacje elementów i warstwy.
- Używanie video na stronie (Youtube, Vimeo i własny hosting).
V. Analiza stron
- Aktualizacja systemu i rozszerzeń.
- Bezpieczeństwo systemu.
- Wdrożenia nowych funkcjonalności i rozszerzeń.
- Proste zmiany w kodzie.
- Struktura i budowa systemu WordPress.
II CZĘŚĆ
I. Wprowadzenie - marketing internetowy
- Marketing internetowy - jak i gdzie szukać miejsc do wypromowania swoje firmy
- Budowa marki - pomysł i grupa docelowa
- Strategia marketingowa celem wypromowania produktu lub usługi w Internecie
II. Kampanie - analiza i audyt
- Analiza dotychczasowych kampanii reklamowych i sprzedażowych
- Analiza działań marketingowych w Internecie
- Analiza konkurencji
- Określenie grupy docelowej
- Określenie celów marketingowych i sprzedażowych
- Przygotowanie raportu
III. Kampania Google Ads
- Przedstawienie możliwości systemu reklamowego (konwersje, słowa kluczowe, remarketing)
- Optymalizacja dotychczasowych rozwiązań i budżetu
- Konfiguracja nowych rozwiązań rozwiązań i budżetu
- Wdrożenie nowej reklamy
IV. Kampania na stronach sprzedażowych
- Przedstawienie możliwości (landing page, squeeze page, sales page, lead magnet, sales funnel, microsite)
- Optymalizacja dotychczasowych rozwiązań i budżetu
- Konfiguracja nowych rozwiązań rozwiązań i budżetu
- Wdrożenie nowej reklamy
V. Przyszłość - czyli kierunek w jakim zmierza marketing internetowy
- Nowinki, ciekawostki, trendy
- Prognozwane zmiany
III CZĘŚĆ
I. Wprowadzenie
- Pojęcie wyszukiwarki internetowej, przykłady, sposób działania, historia
- Dobór słów kluczowych oraz ich znaczenie
- Algorytmy w wyszukiwarkach internetowych
- Różnice pomiędzy pojęciem pozycjonowania a optymalizacji
- Techniki on-site i off-site
II. Podstawy
- Indeksacja
- Błędy i przekierowania
- Wyszukiwarki internetowe - jak korzystać by znaleźć jak najlepiej dopasowany wynik do naszych oczekiwań
III. Słowa kluczowe
- Sposoby na znalezienie najlepszych słów kluczowych
- Budżet i strategia
- Narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych
- Rodzaje słów kluczowych
- Słowa kluczowe w treści i w domenie - czy to jeszcze działa?
- Badanie konkurencji
IV. Domena
- Jak dobierać domeny w zależności od słowa kluczowego i branży
- Dobór domen w Polsce i w innych krajach
- Co jest lepsze? Domena z końcówką krajową czy podstrona krajowa
- Gdzie znaleźć dobre domeny
- Gdzie utrzymywać domeny
V. Hosting
- Rodzaje serwerów
- Adresy IP, DNS
- Lokalizacja serwera
- Weryfikacja szybkości serwera
- Dobór odpowiedniego rozwiązania pod zwykłą stronę lub sklep
- Dlaczego warto wybrać serwer ze zwiększonymi możliwościami optymalizacyjnymi?
- Hostingi SEO - co to takiego i czy warto?
- Hostingi dedykowane pod skrypty-co to takiego i czy warto?
VI. Optymalizacja
- Optymalizacja i dobór rozwiązań serwerowych
- Optymalizacja treści
- Optymalizacja obrazów
- Optymalizacja kodu
- Optymalizacja bazy danych
- Optymalizacja zapytań
- Optymalizacja pod treść, mapy, wiadomości, grafikę, wideo od Google
- Cache
- UX oraz urządzenia mobilne
- Narzędzia wykorzystywane do optymalizacji
VII. Optymalizacja i pozycjonowanie pod branżę
- Pod produkt
- Pod usługę
- Pod lokalizację
VIII. Pozycjonowanie
- Meta tagi
- Przydatne znaczniki
- Hiperłącza
- Adresy URL
- Adresy kanoniczne
- W3C
- Linkowanie wewnętrzne
- Linkowanie zewnętrzne
- Wyszukiwanie głosowe
- Mapa witryny
- Fasety, sidebary, breadcrumbs, nawigacje, strony kategorii
IX. Badanie zachowania użytkowników
- Wpływ zachowania użytkownika na wyniki w wyszukiwarce internetowej
- Narzędzia do badania i monitorowania zachowania
X. Rankingi
- PR (Page Rank)
- TR (Trust Rank)
XI. Usługi Google
- Google Search Console
- Google Analytics
- Google Page Speed Insights
- Google Merchant
- Google Business
XII. Narzędzia do sprawdzania prędkości, optymalizacji, monitoringu konkurencji i słów kluczowych
- Ahrefs
- Majestic
- GTMetrix
- Senuto
- SemRush
XIII. Ogólnodostępne skrypty, przydatne moduły i czy warto je wybierać?
- WordPress
- Drupal
- Prestashop
- Magento
XIV. Niebezpieczeństwa
- Bany i filtry od Google
- Nieuczciwe firmy
- Sprzedaż linków
- Hostingi pod SEO - czy bezpieczne?
- Duplikacja treści
- SWL
XV. Automatyzacja zadań
- Synonimizacja
- Automatyzacja procesów linkowania
XVI. Własne zaplecze, pressel pages, katalogi, fora, komentarze - czy warto inwestować w to swój czas i pieniądze?
- Zaplecze
- Pressel Pages
- Katalogi stron
- Księgi gości
- Fora
- Komentarze
- Inne skrypty
XVII. Social media jak źródło użytkowników i linkowania - implementacja, linkowanie, budowa społeczności
- Inne
XVIII. Blog jako dobre miejsce do budowy contentu
- Jak zbudować dobry blog pod daną tematykę
- Optymalizacja błoga
- Przydatne funkcjonalności na blogu
XIX. SWL - systemy wymiany linków dostępne na rynku
- Wprowadzenie
- SWL statyczny i dynamiczny
- Omówienie dostępnych systemów SWL na rynku w Polsce
XX. Zrób to sam
- Co mogę zrobić sam aby moja strona była jak najwyżej w Google?
- Kiedy warto współpracować z firmą zewnętrzną specjalizującą się w SEO?
- Skąd brać treści i jak je tworzyć?
XXI. Przyszłość
- Omówienie kierunku w którym zmierza branża SEO
- Prognozowane zmiany w algorytmach, w najbliższych latach
W ostatnim dniu szkolenia uczestnicy będą pisać egzamin. Egzamin będzie przprowadzony na platformie e-learningowej w postacji testu teoretycznego.
Zaznacza się, że za godzinę szkolenia uznaje się godzinę lekcyjną (tj. 1 godz szkoleniowa=45 min.).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 640,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 640,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto166,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto166,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adrian Flak
Ukończył studia wyższe I i II stopnia na kierunku Informatyka. Praktyk i szkoleniowiec z zakresu E-commerce, SEO, SEM oraz programowania. Przeprowadził wiele szkoleń dotyczących nowoczesnych technik sprzedażowych w Internecie oraz programowania. Ukończył kursy ORACLE związane z JEE7 czy SQL. Zrealizował wiele projektów E-commerce oraz pracował na stanowiskach związanych z tą branżą.
Artur Dobosz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma materiały dydaktyczne oraz prezentację w formie e-mail.
Trener prowadzący szkolenie na bieżąco będzie przesyłał zadania oraz ćwiczenia.
Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników dostaje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, z zastrzeżeniem obecności na wszystkich zajęciach.
Dodatkowo, po zdaniu egzaminu na mininum 80% uczestnik otrzyma Certyfikat ukończenia szkolenia i zdania egzaminu.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania certyfikatu potwierdzającego zdobyte kompetencje jest przystąpienie do egzaminu certyfikującego. Na egzamin uczestnik nie musi dokonywać osobnego zapisu.
Informacje dodatkowe
Nie pasuje Ci termin szkolenia? Skontaktuj się z nami!
Telefon: 530 642 270
Mail: kontakt@dofinansowanekursy.pl
Sprawdź opinie naszych kursantów oraz posiadane przez Nas rekomendacje od zadowolonych firm, które z nami współpracowały.
Postaw na doświadczenie i profesjonalne podejście do Kursanta.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne: Komputer podłączony do Internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji oraz niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
- system operacyjny Windows 7/8/10 lub Mac OS X
- pakiet Microsoft Office, Libre Office, Open Office
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
Platforma, na której zostanie przeprowadzone szkolenie to clickmeeting.com.
Okres ważności linku: 1h przed rozpoczęciem szkolenia w pierwszym dniu do ostatniej godziny w dniu zakończenia