Wywieranie wpływu w biznesie
Wywieranie wpływu w biznesie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Menedżerowie wyższego i średniego szczebla oraz wszystkie osoby, którym zależy na zwiększeniu umiejętności skutecznego wywierania wpływu.
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników12
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Wywieranie wpływu” porządkuje wiedzę na temat zasad i sposobów wywierania wpływu i rozwija umiejętności perswazyjne, pozwalające efektywnie budować osobistą siłę i wywierać wpływ w rozmowach z klientami, podwładnymi i współpracownikamiEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna i wykorzystuje mechanizmy związane z wywieraniem wpływu | Kryteria weryfikacji Stosuje zasady skutecznej perswazji adekwatnie do sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje reguły wywierania wpływu adekwatnie do sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje 4 style zachowania i buduje właściwy komunikat zależnie od typu zachowania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje techniki skutecznego wywierania wpływu | Kryteria weryfikacji Właściwie składa propozycje – stosuje algorytm propozycji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wykazuje inicjatywę i aktywnie słucha, by zbudować płaszczyznę porozumienia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Stosuje techniki informacji zwrotnej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
Zasady perswazji i skutecznego przekazu
- Wprowadzenie. Przegląd różnych sposobów wywierania wpływu i ich skuteczności. Ćwiczenie „Wstań i wyjdź”.
- Warunki skutecznego przekazu – na co warto zwracać uwagę, gdy przekazujemy informacje, przekonujemy, bronimy się przed wpływem. Ćwiczenie „Przekonaj mnie”.
- Symulacja „Odwołana impreza” – obserwacja mechanizmów wywierania wpływu naturalnie stosowanych przez uczestników. Weryfikacja skuteczności stosowanych narzędzi, analiza zysków i strat. Uczestnicy symulacji mają do wykonania zadanie wymagające dojścia do porozumienia w sytuacji rozbieżnych opinii, argumentów i oczekiwań.
- 8 zasad perswazji – czy kolejność poruszanych kwestii ma znaczenie? Czy warto podkreślać, że zależy mi na dojściu do porozumienia, czy to osłabia moją pozycję? Czy lepiej jest prezentować argumenty jednostronne czy dwustronne? Na te i inne pytania odpowiadamy, analizując 8 zasad perswazji.
Ukryte mechanizmy, reguły wywierania wpływu
- Uniwersalne prawa oddziaływania na ludzi: 6 reguł wywierania wpływu.
- Warsztat – uczestnicy analizują przypadki różnych sytuacji, podczas których wykorzystane zostały reguły wpływu społecznego. Analizują sposoby radzenia sobie w tych sytuacjach.
- Czym jest wpływ? Analiza sytuacji z rzeczywistości uczestników. Praca nad poszerzeniem repertuaru narzędzi wspierających wywieranie wpływu w sytuacjach rozmów z interesariuszami. Jakie narzędzia mogą zostać zastosowane w sytuacjach z życia zawodowego uczestników?
- Algorytm składania propozycji – jak zwiększyć szanse, że nasza propozycja zostanie przyjęta? Trening składania propozycji i przekonywania drugiej strony do wyrażenia zgody.
- Każdy uczestnik dostaje informacje zwrotne pod kątem umiejętności niezbędnych w procesie perswazyjnym
- Podsumowanie dnia. Indywidualne wnioski i refleksje.
Dzień 2
Co w procesie wywierania wpływu warto wiedzieć o różnicach osobowościowych
- Cztery style zachowania: racjonalny, bezpieczny, eksperymentator, inspirator – czym charakteryzują się te style i jak je rozpoznać.
- Warsztat –jakie komunikaty, sposoby zachowania zwiększają prawdopodobieństwo efektywnej perswazji wobec danego stylu.
Empatia, przyjmowanie perspektywy innej osoby jako zdolność konieczna do skutecznego wywierania wpływu.
- Symulacja „Baronowa” – uczestnicy ćwiczą umiejętność przekonywania poprzez budowanie relacji z drugą stroną. W omówieniu gry nacisk położony jest na:
- Umiejętność słuchania
- Korzystanie z pytań, jako narzędzia doceniania i przełamywania impasu
- Obszar emocjonalny w rozmowie i jego wpływ na relacje
- Symulacje rozmów 1:1. Doskonalenie technik perswazyjnych służących zmianie zachowań, tworzenie przestrzeni pozwalającej na zbudowanie porozumienia
- Techniki udzielania informacji zwrotnej feedback i feedforward
Podsumowanie szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 797,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto299,81 PLN
- Koszt osobogodziny netto243,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają dostęp do platformy z materiałami szkoleniowymi
Informacje dodatkowe
Nagrywanie usługi
Szkolenie będzie rejestrowane/nagrywane w celu umożliwienia monitoringu i kontroli przez instytucję nadzorującą realizację usług z dofinansowaniem.
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie wizerunku w wyżej wymienionych celach.
Proces walidacji
Uczestnik korzystający z dofinansowania na usługę jest zobowiązany do wzięcia udziału w procesie walidacji efektów uczesnia się.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami