Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw odpowiedzialni za politykę personalną firmy, zespoły HR oraz menadżerowie/kandydaci na menadżerów biorący udział w projekcie Akademia HR.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji09-07-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wykorzystanie potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Zapewnienie poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju. Budowanie rozwiązań opartych o intermentoring. Przeciwdziałanie procesom związanym z wypaleniem zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy.Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Opisuje trendy demograficzne w Polsce i Europie.Identyfikuje działania zwiększające efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich. Planuje strategie uwzględniające potrzeby pracowników w różnym wieku. Monitoruje skuteczność działań i adaptuje strategie. Ocenia efektywność wykorzystania zasobów ludzkich. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia.Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje pracowników z różnych grup wiekowych.Opisuje wpływ różnic wiekowych na styl pracy. Definiuje regulacje sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. Uzasadnia potrzebę adaptacji kampanii dla osób "50+". Planuje strategie uwzględniające różnorodność wiekową pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Monitoruje skuteczność działań związanych z zatrudnianiem osób starszych.Ocenia efektywność adaptowanych kampanii społecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników.Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Definiuje potrzeby różnych grup wiekowych pracowników, włączając zabezpieczenia zdrowotne.Rozróżnia oczekiwania i aspiracje rozwojowe pracowników w różnym wieku. Uzasadnia pozytywne wykorzystanie potencjału pracowników różnych wiekowo grup. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Planuje inicjowanie i wsparcie efektywnej pracy zróżnicowanych wiekowo zespołów.Monitoruje realizację zidentyfikowanych potrzeb i oczekiwań pracowników. Ocenia skuteczność wykorzystania potencjału różnych grup wiekowych. Nadzoruje proces inicjowania i wspierania pracy zespołów różniących się wiekiem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia.Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Projektuje i implementuje rozwiązania umożliwiające wymianę kompetencji między różnymi pokoleniami pracowników.Wdraża strategie zapewniające zachowanie w firmie wiedzy i doświadczeń pracowników przedemerytalnych. Organizuje sposoby integrowania pracowników różnych pokoleń w zespoły, maksymalizując ich potencjał. Monitoruje skuteczność działań i dostosowuje je do potrzeb oraz wyzwań organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników.Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Planuje strategie przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu, szczególnie u pracowników starszych.Organizuje zespoły uwzględniając wiekowe i pokoleniowe różnice dla większej efektywności. Kształtuje kulturę pracy opartą na szacunku i zrozumieniu między pokoleniami. Rozwiązuje konflikty i nieporozumienia, zapewniając stałą komunikację. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1:
- Wprowadzenie do zarządzania wiekiem i współpracy międzypokoleniowej
- Omówienie znaczenia procesów demograficznych w Polsce i Europie
- Analiza skutków starzenia się społeczeństwa i zmian pokoleniowych dla firm
- Identyfikacja rodzajów działań wspierających efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach
- Przykłady praktyk dobrych w zarządzaniu różnorodnością wiekową
- Charakterystyka pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń
- Omówienie wpływu różnic wiekowych na styl pracy i potencjalne nieporozumienia
- Identyfikacja regulacji i rozwiązań prawnych wspierających zatrudnianie osób starszych
- Adaptacja kampanii społecznych związanych z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”
- Ćwiczenia praktyczne: przygotowanie charakterystyki pracowników z różnych grup wiekowych
Dzień 2:
- Ocena potrzeb różnych grup wiekowych pracowników (w tym zabezpieczenia zdrowotnego)
- Identyfikacja oczekiwań i aspiracji rozwojowych pracowników
- Wykorzystanie potencjału różnych wiekowych grup pracowników
- Inicjowanie i wspieranie efektywnej pracy zróżnicowanych wiekowo zespołów
- Budowanie rozwiązań pozwalających na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami różnych pokoleń
- Wdrażanie rozwiązań ukierunkowanych na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników przedemerytalnych
- Wprowadzanie rozwiązań pozwalających na pełne wykorzystanie potencjału pracowników z różnych pokoleń
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu, zwłaszcza wśród „starszych” pracowników
- Budowanie zróżnicowanych wiekowo / pokoleniowo zespołów pracowniczych
- Kształtowanie kultury pracy opartej o wzajemny szacunek i integrację pracowników różnych pokoleń
- Dyskusja, podsumowanie szkolenia i ocena efektów uczenia się.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Rozpoczęcie spotkania, przywitanie uczestników | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Pre Test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Wprowadzenie do zarządzania wiekiem i współpracy międzypokoleniowej Omówienie znaczenia procesów demograficznych w Polsce i Europie | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Analiza skutków starzenia się społeczeństwa i zmian pokoleniowych dla firm Identyfikacja rodzajów działań wspierających efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Przykłady praktyk dobrych w zarządzaniu różnorodnością wiekową Charakterystyka pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Omówienie wpływu różnic wiekowych na styl pracy i potencjalne nieporozumienia Identyfikacja regulacji i rozwiązań prawnych wspierających zatrudnianie osób starszych | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Adaptacja kampanii społecznych związanych z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+” Ćwiczenia praktyczne: przygotowanie charakterystyki pracowników z różnych grup wiekowych | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Ocena potrzeb różnych grup wiekowych pracowników (w tym zabezpieczenia zdrowotnego) Identyfikacja oczekiwań i aspiracji rozwojowych pracowników | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Wykorzystanie potencjału różnych wiekowych grup pracowników Inicjowanie i wspieranie efektywnej pracy Budowanie rozwiązań pozwalających na wymianę kompetencji i doświadczeń między pokoleniowych | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Wdrażanie rozwiązań zachowujące wiedzę, doświadczenia i kompetencje pracowników przedemerytalnych Wprowadzanie rozwiązań by wykorzystać potencjał różnych pokoleń pracowników | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Zapobieganie wypaleniu zawodowemu, zwłaszcza wśród „starszych” pracowników | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Budowanie zróżnicowanych wiekowo / pokoleniowo zespołów pracowniczych Kształtowanie kultury pracy opartej o wzajemny szacunek i integrację pracowników różnych pokoleń | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Post Test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Dyskusja, podsumowanie szkolenia i ocena efektów uczenia się. | Prowadzący Sara Kononowicz | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Sara Kononowicz
- Specjalista ds. Obsługi Grantobiorców
- Kierownik Projektu
- Dyrektor Operacyjny
- Dyrektor Zarządzający
2018 - ML Sp. z o. o – Asystentka Zarządu
2017 - Doradztwo finansowo-bankowe Alior Bank, praca na stanowisku doradcy Klienta.
WYKSZTAŁCENIE WYŻSZE:
- Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu, kierunek: filologia polska – nauczycielska, dodatkowa specjalność: terapia pedagogiczna.
- Studia podyplomowe na kierunku Audyt wewnętrzny w jednostkach sektorów finansów publicznych
DOŚWIADCZENIE: Usługi doradcze obejmujące m.in. prowadzanie i nadzorowanie wywiadów dotyczących sytuacji przedsiębiorstw, opracowanie raportów, diagnoz potrzeb rozwojowych, sporządzanie analiz potrzeb rozwojowych przedsiębiorstw; Audytor ds. dostępności
Prowadzący posiada ponad 120h doświadczenia w podobnym zakresie w ostatnich dwóch latach (24 m-ce) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały w dniu świadczenia usługi rozwojowej, po zakończeniu szkolenia w wersji PDF, tj.: prezentacja multimedialna oraz scenariusze. Każdy uczestnik otrzyma certyfikat o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zapisanie uczestnika na usługę rozwojową przez profil instytucjonalny.
Uczestnik zobowiązany jest stawić się w wyznaczonym terminie realizacji usługi.
Warunkiem uczestnictwa jest również wyrażenie zgody uczestnika na udział w monitoringu szkolenia, tym samym wyrażają zgodę na utrwalenie swojego wizerunku w formie zrzutów ekranu, które będą wykonywane podczas szkolenia. Zrzuty ekranu wykonywane są na potrzeby kontroli/monitoringu oraz wewnętrznej dokumentacji usługodawcy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do usługi zdalnej:
1. Narzędzie MS Teams (przed rozpoczęciem usługi uczestnik otrzymuje link, który pozwoli dołączyć do szkolenia).
2. Wymagania sprzętowe - komputer z łączem internetowym.
3. Łącze sieciowe 3G, 4G / LTE ; 2,5 Mb/s.
4. Oprogramowanie - nie ma konieczności instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
Link umozliwiający udział w usłudze rozwojowej bedzie aktywny przez cały czas trwania szkolenia.
Sprzęt, oprogramowanie i wyposażenie niezbędne do prowadzenia procesu dydaktycznego:
1. Sprzęt komputerowy zapewniający dostęp do platform i technologii chmurowych,
2. Materiały dydaktyczne w formacie PDF.