Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową
Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw odpowiedzialni za politykę personalną firmy, zespoły HR oraz menadżerowie/kandydaci na menadżerów biorący udział w projekcie Akademia HR.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji11-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wdrażanie rozwiązań umożliwiających efektywną i satysfakcjonującą pracę zdalną, hybrydową, home office, elastyczny czas pracy, indywidualny rozkład czasu pracy. Wykorzystanie odpowiednich narzędzi wspierających nowe formy organizacji pracy. Radzenie sobie z typowymi trudnościami (w tym problemy z poczuciem identyfikacji z firmą/zespołem) oraz budowanie zaangażowania pracownikówkorzystających z tych form pracy. Zapewnienie sprawnej komunikacji i podziału/delegacji zadań.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje odpowiednie zapisy Kodeksu Pracy oraz podstawowe rozwiązania technologiczne wspierające pracę zdalną i hybrydową. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać konkretne artykuły Kodeksu Pracy dotyczące pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy.Uczestnik wymienia co najmniej 5 narzędzi technologicznych wspierających pracę zdalną i hybrydową oraz opisuje ich funkcje. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje potrzeby oraz korzyści dla pracowników wynikające z pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy oraz trudności i strategie ich eliminowania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje co najmniej 3 potrzeby pracowników związane z pracą zdalną.Uczestnik wymienia korzyści wynikające z elastycznego czasu pracy. Uczestnik potrafi wskazać co najmniej 3 typowe trudności związane z pracą zdalną i opisuje działania eliminujące te trudności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje działania zespołów wykorzystując pracę zdalną / hybrydową oraz elastyczny czas pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia plan organizacji działań zespołu w trybie zdalnym/hybrydowym.Uczestnik wskazuje narzędzia i metody organizacji tych działań. Uczestnik opisuje co najmniej 2 metody efektywnej komunikacji w pracy zdalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje i wdraża rozwiązania technologiczne oraz systemy monitorowania efektywności pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia plan wdrożenia wybranego rozwiązania technologicznego.Uczestnik tworzy plan monitorowania efektywności pracy. Uczestnik opisuje narzędzia do monitorowania i strategie unikania mikro managementu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie wspiera kadrę menedżerską i pracowników w radzeniu sobie z trudnościami oraz w budowaniu zaangażowania i well-being. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia techniki wspierające autonomię pracowników.Uczestnik przedstawia plan działania przeciwdziałający wypaleniu zawodowemu. Uczestnik opisuje, jak uniknąć mikro managementu i jak budować zaangażowanie pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kodeks Pracy i regulacje prawne
- Przegląd zapisów Kodeksu Pracy dotyczących organizacji pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy
- Praktyczne przykłady zastosowania przepisów w codziennej pracy
Rozwiązania technologiczne dla pracy zdalnej i hybrydowej
- Podstawowe i ogólnodostępne narzędzia (np. Zoom, Microsoft Teams, Slack)
- Dedykowane rozwiązania technologiczne i ich wdrożenie
Potrzeby i korzyści pracowników
- Identyfikacja podstawowych potrzeb pracowników pracujących zdalnie i hybrydowo
- Korzyści z wdrożenia elastycznego czasu pracy dla pracowników i organizacji
Trudności i strategie ich eliminowania
- Typowe trudności związane z pracą zdalną (wypalenie zawodowe, problemy z identyfikacją z firmą, itp.)
- Strategie i działania eliminujące te trudności
Zaangażowanie pracowników
- Czynniki kształtujące zaangażowanie pracowników w pracy zdalnej i hybrydowej
- Organizacja działań zespołowych w różnych formach pracy
- Praktyczne ćwiczenia: Planowanie działań zespołowych
Komunikacja i delegowanie zadań
- Skuteczne rozwiązania zapewniające sprawną komunikację w pracy zdalnej i hybrydowej
- Techniki podziału i delegowania zadań
Monitoring efektywności pracy i unikanie mikro managementu
- Narzędzia i techniki monitorowania efektywności pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy
- Wspieranie kadry menedżerskiej w unikaniu mikro managementu
- Case study: Jak monitorować bez nadmiernej kontroli
Zapobieganie wypaleniu zawodowemu i pogorszeniu jakości życia
- Systemowe rozwiązania zapobiegające wypaleniu zawodowemu i dbające o well-being pracowników
- Wspieranie menedżerów w radzeniu sobie z trudnościami i budowaniu zaangażowania
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Rozpoczęcie spotkania, przywitanie uczestników | Prowadzący Karolina Bachewicz | Data realizacji zajęć 12-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Pre Test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Kodeks Pracy i regulacje prawne; Rozwiązania technologiczne dla pracy zdalnej i hybrydowej - zajęcia z przerwami | Prowadzący Karolina Bachewicz | Data realizacji zajęć 12-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Potrzeby i korzyści pracowników; trudności i strategie ich eliminowania - zajęcia z przerwami | Prowadzący Karolina Bachewicz | Data realizacji zajęć 12-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Zaangażowanie pracowników; komunikacja i delegowanie zadań - zajęcia z przerwami | Prowadzący Karolina Bachewicz | Data realizacji zajęć 12-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Monitoring efektywności pracy i unikanie mikro managementu; zapobieganie wypaleniu zawodowemu i pogorszeniu jakości życia - zajęcia z przerwami | Prowadzący Karolina Bachewicz | Data realizacji zajęć 12-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Post Test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Omówinie, pytania i odpowiedzi, zamknięcie szkolenia. | Prowadzący Karolina Bachewicz | Data realizacji zajęć 12-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 450,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 450,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Bachewicz
- Specjalista Audytor
2019 - nadal - Międzynarodowy Instytut Outsourcingu:
- Specjalista ds. Obsługi Grantobiorców
- Specjalista ds. Obsługi Klienta
- Senior Project Manager
- Dyrektor Operacyjny
2015-2018 - Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością KOŁO w Elblągu - Fizjoterapeuta
2012-2014- Samodzielny Publiczny Zakład Rehabilitacji
- Fizjoterapeuta
WYKSZTAŁCENIE WYŻSZE:
2010-2012 Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego w Olsztynie - studia II stopnia- fizjoterapia
2007- 2010 Elbląska Uczelnia Humanistyczno- Ekonomiczna w Elblągu- studia I stopnia- fizjoterapia
DOŚWIADCZENIE: Usługi doradcze obejmujące m.in. prowadzanie i nadzorowanie wywiadów dotyczących sytuacji przedsiębiorstw, opracowanie raportów, diagnoz potrzeb rozwojowych, sporządzanie analiz potrzeb rozwojowych przedsiębiorstw; audyty dostępności. Prowadzący posiada ponad 120h doświadczenia w podobnym zakresie w ostatnich dwóch (24 m-ce) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały w dniu świadczenia usługi rozwojowej, po zakończeniu szkolenia w wersji PDF, tj.: prezentacja multimedialna oraz scenariusze. Każdy uczestnik otrzyma certyfikat o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zapisanie uczestnika na usługę rozwojową przez profil instytucjonalny.
Uczestnik zobowiązany jest stawić się w wyznaczonym terminie realizacji usługi.
Warunkiem uczestnictwa jest również wyrażenie zgody uczestnika na udział w monitoringu szkolenia, tym samym wyrażają zgodę na utrwalenie swojego wizerunku w formie zrzutów ekranu, które będą wykonywane podczas szkolenia. Zrzuty ekranu wykonywane są na potrzeby kontroli/monitoringu oraz wewnętrznej dokumentacji usługodawcy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do usługi zdalnej:
1. Narzędzie MS Teams (przed rozpoczęciem usługi uczestnik otrzymuje link, który pozwoli dołączyć do szkolenia).
2. Wymagania sprzętowe - komputer z łączem internetowym.
3. Łącze sieciowe 3G, 4G / LTE ; 2,5 Mb/s.
4. Oprogramowanie - nie ma konieczności instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
Link umozliwiający udział w usłudze rozwojowej bedzie aktywny przez cały czas trwania szkolenia.
Sprzęt, oprogramowanie i wyposażenie niezbędne do prowadzenia procesu dydaktycznego:
1. Sprzęt komputerowy zapewniający dostęp do platform i technologii chmurowych,
2. Materiały dydaktyczne w formacie PDF.