Integracja sensoryczna - Studia podyplomowe
Integracja sensoryczna - Studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do:
- Osób zainteresowanych tematyką integracji sensorycznej, które chcą poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie
- Osób, które otworzyć własny gabinet SI bądź podjąć pracę w publicznych
- Terapeutów zajmujących się diagnozowaniem i terapią dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej
- Nauczycieli, którzy chcą lepiej zrozumieć dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej, a także poznać metody i narzędzia stosowane w pracy z nimi, aby ułatwić im funkcjonowanie w szkole
- Rodziców, którzy pragną lepiej zrozumieć swoje dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej i nauczyć się jak pomagać mu w codziennym funkcjonowaniu
- https://wspa.pl/nasze-kierunki/studia-podyplomowe/integracja-sensoryczna-diagnoza-i-terapia/
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji17-11-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi192
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia jest nabycie umiejętności holistycznego patrzenia na dzieci, ich rozwój oraz nieprawidłowości, z jakimi mogą się spotkać w pracy terapeutycznej. Podczas studiów podyplomowych, słuchacze otrzymają zarówno uporządkowaną wiedzę teoretyczną, jak też dużo wiedzy praktycznej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA | Kryteria weryfikacji Zna elementarną terminologię używaną w metodzie integracji sensorycznej oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych.Ma podstawową wiedzę z zakresu metody integracji sensorycznej oraz powiązanych z nią dyscyplin (psychologii, pedagogiki, medycyny i nauk o zdrowiu) osób z zaburzeniami SI zorientowaną na zastosowania praktyczne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI | Kryteria weryfikacji Posiada umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów; potrafi ocenić przydatność dobranych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z podejmowaną działalnością pedagogiczną w zakresie metody integracji sensorycznej osób z zaburzeniami SI. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE | Kryteria weryfikacji Potrafi dokonać obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych oraz rozwijać swoje umiejętności profesjonalne związane z metodą integracji sensorycznej.Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu metody integracji sensorycznej oraz powiązanych z nią dyscyplin (psychologii, pedagogiki, medycyny, antropologii) w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, rehabilitacyjnych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań osób z zaburzeniami SI. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
1) certyfikat uprawniający do prowadzenia diagnozy i terapii integracji sensorycznej
2) przewidziane ustawą świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
Program
Program
Aspekt pedagogiczny – zachęcanie do współpracy, co zamiast karania, jak chwalić |
8 godz. |
Co to jest integracja sensoryczna? Zmysły. |
8 godz. |
Diagnoza procesów integracji sensorycznej – obserwacja, testy |
8 godz. |
Diagnoza różnicowa |
6 godz. |
Funkcje poznawcze i ich stymulacja w połączeniu z integracją sensoryczną |
3 godz. |
Integracja odruchów |
7 godz. |
Modulacja sensoryczna |
8 godz. |
Neuroanatomia i neurofizjologia systemu nerwowego dziecka |
28 godz. |
Planowanie motoryczne |
5 godz. |
Praca z dzieckiem z autyzmem. Praca metodą integracji sensorycznej z dziećmi starszymi |
6 godz. |
Praca terapeutyczna – kontakt z rodzicami i dziećmi |
3 godz. |
Praca z pacjentem niepełnosprawnym i rodzicami (Zespół Downa). Charakterystyka, wspieranie rozwoju |
8 godz. |
Kreatywny terapeuta – jak samodzielnie przygotować pomoce i dobierać do ich potrzeb |
8 godz. |
Próby obserwacji klinicznej – ćwiczenia |
16 godz. |
Rozwój dzieci od urodzenia do 7 r.ż. |
10 godz. |
Rozwój napięcia mięśniowego i kontroli posturalnej |
8 godz. |
Zajęcia warsztatowe – samodzielne przygotowanie zajęć |
8 godz. |
Zajęcia warsztatowe – obserwacja dziecka |
8 godz. |
Stymulacja systemu przedsionkowego, proprioceptywnego, integracja odruchów – przykłady ćwiczeń, warsztaty |
8 godz. |
Stymulowanie i wspieranie rozwoju dzieci do 7 r.ż. |
8 godz. |
Zaburzenia zachowania i emocji u dzieci współwystępujące w zaburzeniach integracji sensorycznej |
20 godz. |
EGZAMIN |
|
Łącznie 192 godziny |
|
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto30,21 PLN
- Koszt osobogodziny netto30,21 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Machowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
e-materiały, prezentacje itp.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma e-learningowa WSPA Lublin
Platforma e-learningowa WSPA nie wymaga specjalistycznych ustawień technicznych.
Platforma działa poprawnie w nowych wersjach przeglądarek: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera.
W przypadku używania starszych wersji, niektóre funkcjonalności mogą działać nieprawidłowo.
Do wyświetlania niektórych treści multimedialnych potrzebny jest Adobe Flash Player.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- parking, restauracja