Integracja sensoryczna - diagnoza i terapia - Studia podyplomowe
Integracja sensoryczna - diagnoza i terapia - Studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do:
- Osób zainteresowanych tematyką integracji sensorycznej, które chcą poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie
- Osób, które otworzyć własny gabinet SI bądź podjąć pracę w publicznych
- Terapeutów zajmujących się diagnozowaniem i terapią dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej
- Nauczycieli, którzy chcą lepiej zrozumieć dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej, a także poznać metody i narzędzia stosowane w pracy z nimi, aby ułatwić im funkcjonowanie w szkole
- Rodziców, którzy pragną lepiej zrozumieć swoje dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej i nauczyć się jak pomagać mu w codziennym funkcjonowaniu
- https://wspa.pl/nasze-kierunki/studia-podyplomowe/integracja-sensoryczna-diagnoza-i-terapia/
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji17-11-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi192
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ma charakter edukacyjny.Studia podyplomowe Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia potwierdza przygotowanie do przeprowadzenia diagnozy oraz terapii metodą integracji sensorycznej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia terminologię używaną w metodzie integracji sensorycznej oraz sposoby jej zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych. | Kryteria weryfikacji Ma podstawową wiedzę z zakresu metody integracji sensorycznej oraz powiązanych z nią dyscyplin (psychologii, pedagogiki, medycyny i nauk o zdrowiu) osób z zaburzeniami SI zorientowaną na zastosowania praktyczne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki i metody do rozwiązywania problemów, ocenia przydatność dobranych metod, dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z podejmowaną działalnością terapeutyczną w zakresie integracji sensorycznej osób z zaburzeniami SI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera i doskonali, dzięki zdobytej wiedzy praktycznej, odpowiednią metodę na przeprowadzenie terapii dla osób z zaburzeniami SI. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik dokonuje obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych oraz rozwija swoje umiejętności profesjonalne związane z metodą integracji sensorycznej. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu metody integracji sensorycznej oraz powiązanych z nią dyscyplin (psychologii, pedagogiki, medycyny, antropologii) w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, rehabilitacyjnych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań osób z zaburzeniami SI. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
1) certyfikat uprawniający do prowadzenia diagnozy i terapii integracji sensorycznej
2) przewidziane ustawą świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie.
Program
Program
Celem studiów podyplomowych Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia jest przygotowanie do przeprowadzenia diagnozy oraz terapii metodą integracji sensorycznej. Program studiów: Aspekt pedagogiczny – zachęcanie do współpracy, co zamiast karania, jak chwalić |
|
Co to jest integracja sensoryczna? Zmysły. |
|
Diagnoza procesów integracji sensorycznej – obserwacja, testy |
|
Diagnoza różnicowa |
|
Funkcje poznawcze i ich stymulacja w połączeniu z integracją sensoryczną |
|
Integracja odruchów |
|
Modulacja sensoryczna |
|
Neuroanatomia i neurofizjologia systemu nerwowego dziecka |
|
Planowanie motoryczne |
|
Praca z dzieckiem z autyzmem. Praca metodą integracji sensorycznej z dziećmi starszymi |
|
Praca terapeutyczna – kontakt z rodzicami i dziećmi |
|
Praca z pacjentem niepełnosprawnym i rodzicami (Zespół Downa). Charakterystyka, wspieranie rozwoju |
|
Kreatywny terapeuta – jak samodzielnie przygotować pomoce i dobierać do ich potrzeb |
|
Próby obserwacji klinicznej – ćwiczenia |
|
Rozwój dzieci od urodzenia do 7 r.ż. |
|
Rozwój napięcia mięśniowego i kontroli posturalnej |
|
Zajęcia warsztatowe – samodzielne przygotowanie zajęć |
|
Zajęcia warsztatowe – obserwacja dziecka |
|
Stymulacja systemu przedsionkowego, proprioceptywnego, integracja odruchów – przykłady ćwiczeń, warsztaty |
|
Stymulowanie i wspieranie rozwoju dzieci do 7 r.ż. |
|
Zaburzenia zachowania i emocji u dzieci współwystępujące w zaburzeniach integracji sensorycznej |
|
|
|
Łącznie 192 godziny Czas trwania studiów: 2 semestry. Dni zajęć: sobota i niedziela, co dwa, trzy tygodnie, w godz.: 8:00-16:00. Minimalna liczba punktów ECTS: 30. Dokument potwierdzający ukończenie studiów: świadecwto ukończenia studiów podyplomowych. Przerwy wliczane są w czas trwania studiów. Zajęcia prowadzone są w formie ćwiczeń warsztatów i multimedialnych wykładów. Wykładowcami studiów są osoby na codzień zajmujace się praktycznymi aspektami związanymi z integracją sensoryczną, terapią. Aktywizująca forma zajęć pozwoli na wyćwiczenie umiejętności rozwiązywania problemów zarówno przedstawianych przez wykładowcę jak i podnoszących na bieżąco przez słuchaczy. |
|
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Co to jest Integracja sensoryczna? Zmysły. | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Modulacja sensoryczna | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Neuroanatomia i neurofizjologia systemu nerwowego dziecka | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Praca Metodą Integracji Sensorycznejj z dziećmi starszymi | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:25 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:35 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Neuroanatomia i neurofizjologia systemu nerwowego dziecka | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 04:20 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Praca z dzieckiem z autyzmem pod kątem SI | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:25 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:35 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Stymulacja systemu przedsionkowego, proprioceptywnego, integracja odruchów - przykłady, ćwiczenia, warsztaty | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Zajęcia warsztatowe - samodzielne przygotowanie zajęć | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Neuroanatomia i neurofizjologiasystemu nerwowego dziecka. Funkcje poznawcze. | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Neuroanatomia i neurofizjologia systemu nerwowego dziecka. Planowanie motoryczne. | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Rozwój dzieci od urodzenia do 7 r. ż. | Data realizacji zajęć 25-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Rozwój dzieci od urodzenia do 7 r. ż. Diagnoza różnicowa. | Data realizacji zajęć 26-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Stymulowanie i wspieranie rozwoju dzieci do 7 r. ż. | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Stymulowanie i wspieranie rozwoju dzieci do 7 r. ż. Praca terapeutyczna - kontakt z rodzicami i dziećmi. | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto30,21 PLN
- Koszt osobogodziny netto30,21 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Machowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Nagrania VOD
Materiały zamieszczone w dowolnym formacie na platformie zdalnego nauczania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma e-learningowa WSPA Lublin
Platforma e-learningowa WSPA nie wymaga specjalistycznych ustawień technicznych.
Platforma działa poprawnie w nowych wersjach przeglądarek: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera.
W przypadku używania starszych wersji, niektóre funkcjonalności mogą działać nieprawidłowo.
Do wyświetlania niektórych treści multimedialnych potrzebny jest Adobe Flash Player.
System dla smartfonów:
Co najmniej Android 10 lub iOS 14
System dla tabletów:
Co najmniej Android 10 lub iPadOS 14
System i oprogramowanie dla komputerów: co najmniej Windows 10 wraz z przeglądarką nie starszą niż Chrome 85 lub Frefox 85
System dla urządzeń Mac (Apple): co najmniej macOS Catalina (10.15.7)
Procesor minimum 2GHz oraz pamięć RAM minimum 4GB
Łącze internetowe o przepustowości - pobieranie minimum 2Mb/s, wysyłanie minimum 1Mb/s
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- parking, restauracja