Akademia trenera persolog®. Szkolenie na modelu osobowości persolog® realizowany przez Master Trenera. System profesjonalnego wsparcia treningu i coachingu w pracy grupowej oraz indywidualnej.
Akademia trenera persolog®. Szkolenie na modelu osobowości persolog® realizowany przez Master Trenera. System profesjonalnego wsparcia treningu i coachingu w pracy grupowej oraz indywidualnej.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie na modelu osobowości persolog jest przeznaczone dla osób zarządzających w firmach, managerów, trenerów oraz osób, które w swojej codziennej pracy zarządzają rozwojem pracowników, realizują projekty szkoleniowe zarówno otwarte, jak i zamknięte w firmach lub organizacjach lub też chciałyby nabyć nowe kompetencje trenerskie aby w przyszłości realizować treningi i coachingi w pracy grupowej oraz indywidualnej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji25-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestnika do samodzielnego prowadzenia szkoleń, treningów oraz procesów doradztwa personalnego na podstawie metodologii D-I-S-K z możliwością korzystania z narzędzi diagnostycznych oraz raportów, które mogą być zarówno autonomicznym produktem rozwojowym lub/oraz jednocześnie posłużyć do dalszej pracy w formie warsztatów lub być narzędziem do pracy indywidualnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik jest przygotowany, jako Trener, do prowadzenia szkoleń, treningu oraz procesów doradztwa personalnego na podstawie metodologii D-I-S-K w oparciu o globalnie sprawdzony standard w najważniejszych obszarach tematycznych rozwoju osobistego | Kryteria weryfikacji Definiuje i rozróżnia nowe kompetencje i wiedzę trenerską w oparciu o moduł szkoleniowy na modelu osobowości persolog® | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje i świadomie dobiera zbiór ćwiczeń, licencjonowane materiały i agendy nauczania w oparciu o model szkoleniowy D-I-S-K persolog® do potrzeb klienta oraz potrafi tak projektować szkolenia, trening, warsztaty oraz coaching, aby uzyskać jak największą efektywność pracy trenera | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik nabył umiejętność dalszego samokształcenia i rozwoju umiejętności mające na celu rozpoczęcia prac rozwojowych z wykorzystaniem metodologii D-I-S-K w rozwoju kompetencji własnych i swoich klientów | Kryteria weryfikacji Uczestnik posiada dostęp i obsługuje system generowania narzędzi i raportów, które mogą być zarówno autonomicznym produktem rozwojowym lub/oraz jednocześnie posłużyć do dalszej pracy w formie warsztatów lub być narzędziem do pracy indywidualnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Jest świadomy zasady etyki zawodowej trenera pracującego z modelem persolog® oraz rozumie znaczenie obowiązujących globalnie standardów jakości prowadzenia szkoleń, coachingu i warsztatów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie na jakich wartościach opiera się Model DISK persolog i odpowiednio wyjaśnia ich znaczenie | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia i dopasowuje tendencje zachowań charakterystyczne dla poszczególnych typów zachowań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje każdy profil osobowości z osobna przez co inspiruje do pracy nad rozwojem osobistym, nakłania do refleksji i podnoszenia efektywności pracy jego odbiorców | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dostawca Usług zapewnia inną osobę do przeprowadzenia walidacji niż osobę prowadzącą szkolenie.
Program
Program
Usługa przygotowuje Uczestników do samodzielnego prowadzenia szkoleń, treningów oraz procesów doradztwa personalnego na podstawie metodologii D-I-S-K oraz korzystania z narzędzi diagnostycznych oraz raportów.
Agenda szkolenia kursu jest agendą autorską, nazwy i treści ćwiczeń objęte są prawem o ochronie dóbr autorskich i zawarte w podręcznikach trenerskich opatrzonych znakiem®.
Dzień pierwszy
BLOK I
- Rozpoczęcie szkolenia, harmonogram, instrukcja pracy z podręcznikami, kontrakt na czas pracy w grupie, ochrona
danych Uczestników
- Ćwiczenia poznawcze w grupach 2-osobowych oraz ćwiczenie na intensywną interakcję Uczestników (Źródło Podręcznik
Uczestnika szkolenia)
- Omówienie ćwiczenia CHAOS (Wizerunek zewnętrzny a samoocena, funkcjonowanie w otoczeniu wg teorii OKNA JOHARI
-interpretacja podstawowa)
BLOK II
- Część teoretyczna: Klasyfikacja ludzkiego zachowania w czasach antycznych oraz teoretyczne podstawy zachowania –
model Marstona
- Zrozumienie kontekstu środowiskowego testu osobowości
- Wypełnienie kwestionariusza/testu z perspektywy uczestnika szkolenia oraz określenie wskaźnika i zrozumienie
własnego profilu zachowań wg tendencji zachowań D-I-S-K
BLOK III
Praca z Profilem osobowości i przepracowanie poziomów interpretacji 1 oraz 4, kwestionariusz samooceny zgodności z
uzyskanym wynikiem.
- Gra szkoleniowa role w zespole projektowym (gra licencyjna), informacja zwrotna coacha, trenera.
BLOK IV
- Dokładne wyjaśnienie Modelu D-I-S-Kpersolog® - Prezentacja Power point, liczne przykłady, filmiki, scenki.
- Praca z narzędziem utrwalającym wiedzę o typach DISK: „Osobowość w akcji“ oraz DISK w komunikacji
interpersonalnej”, praca z podręcznikiem Uczestnika.
BLOK V
-Koncepcja: „mocne – słabe strony“, ćwiczenie godło.
- Podsumowanie i analiza programu pierwszego dnia szkolenia z perspektywy Trenera prowadzącego w aspektach
motywacja, identyfikacja, rola mocnych i potencjalnie słabszych stron osobowości Uczestnika szkolenia- umiejętność
pozytywnego przekazu i wsparcia Uczestnika szkoleń w określeniu potencjału rozwoju.
- Postawy trenera oraz wpływ profesjonalnego doboru komunikacji celem uniknięcia stygmatyzacji oraz lepszej
identyfikacji Uczestnika z informacjami Profilu osobowości.
Dzień drugi
BLOK I
- Podstawy teoretyczne i metodologia modelu osobowości wg Prof. Geier’a dotyczące psychologicznych (behawioralnych)
aspektów ludzkich zachowań na podstawie podręczników trenerskich persolog®.
Źródło: Profil osobowości oraz Podręcznik trenera
- Analiza i zapoznanie się z wynikami badań statystycznych raportu Research Report on persolog® Personality Factor
Model. Ten naukowy raport pozwala na lepsze zrozumienie modelu D-I-S-K, który jest oparty na badaniach statystycznych
populacji nie-klinicznej, pracującej.
BLOK II
Praca indywidualna każdego Uczestnika z narzędziem Profil osobowości persolog
- Poziom interpretacji 2 – reakcja na zmiany
- Poziom interpretacji 3 – osobiste przekonania/wartości
Praca z dedykowanym studium przypadku.
- Poziom interpretacji 4 – rozwijanie strategii sukcesu
BLOK III
Dalsza praca z narzędziem Profil osobowości persolog
Poziom interpretacji 5 – obliczenie skali stresu oraz strategia radzenie sobie ze stresem wywoływanym koniecznością
ustawicznego dopasowywania się do wymogów środowiska zewnętrznego.
Poziom interpretacji 6 – tendencje zachowań i dobór zadań
Poziom interpretacji 7 – praca w zespole
BLOK IV
- M o d e l D-I-S-K persolog® w praktyce Trenera/ Coachów, poziom zastosowań 1-3. (tematy z podręcznika trenera) Praca
z podręcznikiem trenerskim: Uczestnicy poznają model oraz uczą się w praktyce umiejętności z perspektywy zastosowań
trenerskich/ coachingowych oraz perspektywy Uczestnika, który zostanie dokładnie poinstruowany:
- Jak objaśnić model D-I-S-K, aby zapobiec szufladkowaniu i stygmatyzacji zarówno wewnętrznej, jak i środowiskowej
- Jak inspirować do refleksji własnych zachowań i podnieść efektywność pracy Uczestników z Profilem.
BLOK V
- Jak wykorzystać model OKNA JOHARI do wzmocnienia poziomu akceptacji wyników testów poprzez wzmocnienie
gotowości Uczestników do udzielania rzetelnych i zgodnych z kontekstem środowiskowym preferencji zachowań.
-Model D-I-S-K persolog® w praktyce trenera / coacha, poziom zastosowań 2. Praca z podręcznikiem trenerskim Model osobowości persolog® Podręcznik trenera, Doskonalenie treningu Model osobowości persolog®
Dzień trzeci
BLOK I
- Podręcznik trenera, Zastosowanie poznanego narzędzia do przygotowania i przeprowadzenia szkolenia pracowników D-I-SK na START (Lepiej rozumiem siebie i innych) - dyskusja całego zespołu
- Checklista trenera/managera: Agenda szkolenia, kontrakt, zasady pracy trenera, przygotowanie szkolenia, logistyka, przydatne wyposażenie, inne.
- Przydatne gry szkoleniowe i ćwiczenia w pracy trenera - prezentacja trenera
BLOK II
Praca z Profilem persolog® - perspektywa trenera
- Omówienie ćwiczeń z podręcznika Uczestnika D-I-S-K na START
- Przedstawienie instrukcji generowania raportów E-Port system online, aspekty prawne i odpowiedzialność autorów, zasady ochrony danych i ich przechowywania.
- Przepracowanie wspólnie z Uczestnikami agendy podstawowego szkolenia Profil zachowań oraz D-I-S-K na START.
BLOK III
- Wykład trenera przydatna wiedza i narzędzia rekrutacyjne
- Profil zatrudnienia persolog® , narzędzie do równoważenia oczekiwań pracownika i pracodawcy stosowane w coachingu, rekrutacji, weryfikacji kadr oraz managemencie konfliktów.
- Praktyczne ćwiczenie selekcja kandydatów oraz rozmowy motywacyjne/rozwojowe
BLOK IV
- Praktyczne przepracowanie obszaru wsparcia klienta w pracy nad adekwatnym dopasowaniem zachowań przez trenera/coacha - studium przypadku
- Karty Indendo persolog- narzędzie do coachingu oraz wzmocnienia elastyczności zachowań (Dopasowanie zachowań do wymogów sytuacji)
BLOK V
- Profesjonalne zastosowanie narzędzi D-I-S-K
- Poznanie kodeksu etycznego marki persolog.
- Uczestnicy podsumowują wybrane tematy i części szkolenia.
- Feedback trenera prowadzącego i Uczestników
Szkolenie ma charakter intereaktywny co oznacza że każdy Uczestnik bierze aktywnie udział w dyskusjach i wykonuje samodzielnie ćwiczenia.
Cena szkolenia zawiera koszty przeprowadzenia szkolenia, materiałów dydaktycznych.
Szkolenie będzie trwało 3 dni. Pierwszy dzień trwa 8 godzin zegarowych, kolejne dwa trwają 7 godzin zegarowych. W sumie usługa trwa 22 godziny zegarowe. Przerwy są wliczone w czas trwania szkolenia. Krótkie przerwy w trakcie szkolenia są ustalane indywidualnie według potrzeb Uczestników. Przerwa lunchowa zawarta jest w harmonogramie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 BLOK I - Rozpoczęcie szkolenia, harmonogram, Ćwiczenia poznawcze, Omówienie ćwiczenia | Prowadzący Artur Skucha | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 BLOK II - Klasyfikacja ludzkiego zachowania - model Marstona, Zrozumienie kontekstu środowiskowego testu osobowości, Wypełnienie kwestionariusza wg tendencji zachowań D-I-S-K | Prowadzący Artur Skucha | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Przerwa lunchowa | Prowadzący Artur Skucha | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 BLOK III - Praca z Profilem osobowości i przepracowanie poziomów interpretacji, Gra szkoleniowa role w zespole projektowym | Prowadzący Artur Skucha | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 BLOK IV - Dokładne wyjaśnienie Modelu D-I-S-Kpersolog®, Praca z narzędziem utrwalającym wiedzę o typach DISK: „Osobowość w akcji“ oraz DISK w komunikacji interpersonalnej” | Prowadzący Artur Skucha | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 15:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 BLOK V - Koncepcja: „mocne – słabe strony“ - ćwiczenie godło, Podsumowanie i analiza programu pierwszego dnia, Postawy trenera oraz wpływ profesjonalnego doboru komunikacji | Prowadzący Artur Skucha | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:40 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 BLOK I - Podstawy teoretyczne i metodologia modelu osobowości wg Prof. Geier’a, Analiza i zapoznanie się z wynikami badań statystycznych raportu Research Report on persolog® Personality Factor Model | Prowadzący Artur Skucha | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 BLOK II - Praca indywidualna każdego Uczestnika z narzędziem Profil osobowości persolog, Praca z dedykowanym studium przypadku | Prowadzący Artur Skucha | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 BLOK III - Dalsza praca z narzędziem Profil osobowości persolog - poziomy interpretacji | Prowadzący Artur Skucha | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Przerwa lunchowa | Prowadzący Artur Skucha | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 BLOK IV - M o d e l D-I-S-K persolog® w praktyce Trenera/ Coachów, Jak objaśnić model D-I-S-K Jak inspirować do refleksji własnych zachowań i podnieść efektywność pracy | Prowadzący Artur Skucha | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 BLOK V - Jak wykorzystać model OKNA JOHARI, Model D-I-S-K persolog® w praktyce trenera / coacha, poziom zastosowań 2, Praca z podręcznikiem | Prowadzący Artur Skucha | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 BLOK I - Zastosowanie poznanego narzędzia do przygotowania i przeprowadzenia szkolenia pracowników D-I-SK na START - Checklista trenera/managera, Przydatne gry szkoleniowe i ćwiczenia w pracy trenera | Prowadzący Artur Skucha | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 BLOK II Praca z Profilem persolog® - perspektywa trenera, Przepracowanie wspólnie z Uczestnikami agendy podstawowego szkolenia Profil zachowań oraz D-I-S-K na START | Prowadzący Artur Skucha | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Przerwa lunchowa | Prowadzący Artur Skucha | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 BLOK III Wykład trenera przydatna wiedza i narzędzia rekrutacyjne Profil zatrudnienia persolog® Praktyczne ćwiczenie selekcja kandydatów oraz rozmowy motywacyjne/rozwojowe | Prowadzący Artur Skucha | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 BLOK IV - Praktyczne przepracowanie obszaru wsparcia klienta w pracy, Karty Indendo persolog | Prowadzący Artur Skucha | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Test teoretyczny - walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 BLOK V - Profesjonalne zastosowanie narzędzi D-I-S-K, wyjaśnienie wybranego tematu i części, Przekazanie licencji trenerskiej | Prowadzący Artur Skucha | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:50 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 953,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 840,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto270,60 PLN
- Koszt osobogodziny netto220,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Artur Skucha
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy w trakcie szkolenia otrzymują podręcznik trenera, komplet materiałów szkoleniowych i dydaktycznych , materiały licencjonowane persolog® oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Aby wziąć udział w szkoleniu należy skontaktować się przed datą zakończenia rekrutacji z organizatorem szkolenia drogą mailową na adres projekty@persolog.pl bądź telefonicznie pod numerem +48 660 479 191.
Informacje dodatkowe
Usługa może zostać zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. Podstawa: § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983).