Szkolenie- Język angielski ogólny z elementami słownictwa branżowego- Poziom B2 level 3 (33x45 min.)
Szkolenie- Język angielski ogólny z elementami słownictwa branżowego- Poziom B2 level 3 (33x45 min.)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Angielski
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
-
Pracownicy firm i instytucji:
- Osoby, które w swojej pracy potrzebują komunikować się w języku angielskim na poziomie B2, zarówno w mowie jak i w piśmie.
- Pracownicy różnych działów (np. HR, marketing, finanse, obsługa klienta), którzy chcą wzbogacić swoje umiejętności językowe o słownictwo branżowe.
-
Specjaliści i menedżerowie:
- Osoby zarządzające zespołami lub projektami, które wymagają komunikacji w języku angielskim.
- Specjaliści w swoich dziedzinach (np. IT, inżynieria, zdrowie), którzy chcą lepiej porozumiewać się w języku angielskim w kontekście zawodowym.
-
Osoby zmieniające zawód lub planujące rozwój kariery:
- Profesjonaliści, którzy chcą zmienić branżę lub awansować na stanowisko wymagające biegłej znajomości języka angielskiego.
Jest to Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu "Kierunek – Rozwój".
-
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji22-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi33
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje ucz. do m.in.rozumienia dłuższych wypowiedzi,wykładów dotyczących bieżących problemów, rozumienia artykułów i tekstów opisujących problematykę współczesną, których autorzy przyjmują konkretną postawę lub szczególny punkt widzenia, porozumiewania się z native speakerami, uczestniczenia czynnie w rozmowie na tematy codzienne, przedstawiania swoich poglądów i ich obrony, brania udziału w dyskusjach, wypowiadania się jasno i szczegółowo na wiele tematów dotyczących zainteresowań.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W kategoriach wiedzy uczestnik:posługuje się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), w zakresie następujących tematów: niefortunne wypadki – relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, historie opisane w nagłówkach, kontrowersyjne wyrokiw głośnych sprawach sądowych, życie rodzinne i towarzyskie, zakupy i usługi, podróżowanie i turystyka, wydarzenia z przeszłości, człowiek, nauka i technika, plany na przyszłość, przewidywanie przyszłości, praca, interakcje społeczne, czynności życia codziennego, relacje międzyludzkie, najważniejsze osiągnięcia ludzkości, niezwykłe rekordy świata, sławne postaci i ich osiągnięcia, państwo i społeczeństwo, imprezy masowe, zagadki i osobliwości W kategoriach umiejętności: opowiada historię w oparciu o materiał wizualny porówna dwie historie: wskaże podobieństwa i różnice wyraża i uzasadnia swoje opinie na temat historii przedstawionych w nagłówkach cd. w informacjach dodatkowych | Kryteria weryfikacji Osoba walidująca ocenia stopień przyswojenia informacji po szkoleniu- uczestnik wypełnia egzamin końcowy. Aby zaliczyć szkolnie wymagane jest 90% poprawnych odpowiedzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wyraża i uzasadnia opinie na temat najważniejszych wynalazków ostatnich 200 latwyraża i uzasadnia opinie na temat najważniejszych osiągnięć ludzkości opowiada o sławnych postaciach i ich osiągnięciach opowiada o imprezach masowych – opis czynności i wydarzeń opisuje i planuje wydarzenie kulturalne – opis miejsca, czynności, osób pisze recenzję wydarzenia kulturalnego reaguje w niezręcznych sytuacjach towarzyskich wyraża i uzasadniaa preferencje dotyczące oglądania/czytania zagadkowych i osobliwych historii redaguje opis wybranej zagadkowej historii wyszuka określone informacje korzystając z technologii informacyjnej redaguje notatkę dotyczącą wybranej zagadki udziela rad i sugestii, prosi o radę W kategoriach kompetencji społecznych uczestnik: przełamuje barierę komunikacyjną w interakcji z osobami mówiącymi po angielsku identyfikuje swoje potrzeby w zakresie samokształcenia się | Kryteria weryfikacji Osoba walidująca ocenia stopień przyswojenia informacji po szkoleniu- uczestnik wypełnia egzamin końcowy. Aby zaliczyć szkolnie wymagane jest 90% poprawnych odpowiedzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie zostało dopasowane do potrzeb uczestnika. Uwzględnia również słownictwo branżowe związane z działalnością firmy na poziomie B2.
Zgodnie z wytycznymi Rady Europy określając poziom językowy danego uczącego się należy wziąć pod uwagę jego potrzeby, możliwości, motywację i uwarunkowania osobowościowe. Bardzo ważnym przy dostosowywaniu programu nauczania do indywidualnych potrzeb osoby uczącej się jest uwzględnienie celu w jakim osoba uczy się języka, wiek, płeć, wykształcenie, środowisko, wiedzę i umiejętności, doświadczenie w nauce języka, oraz czas jaki może dana osoba poświęcić na naukę języka. To nowe podejście do nauczania postrzega osobę uczącą się jako jednostkę społeczną mającą do wykonania pewne zadania językowe ale która jest uwarunkowana kontekstem środowiskowym i sytuacyjnym. W związku z powyższym potrzeby czasowe na opanowanie języka na danym poziomie kształcenia są różne w zależności od poziomu. Poziom B2wymaga ok. 500-600 godzin nauki.
Metody :
Podejście komunikacyjne łączy w sobie wiele cech metod konwencjonalnych i niekonwencjonalnych, wykorzystując w obrębie swojej koncepcji metodycznej liczne techniki wypracowane poprzez wcześniejsze metody. Celem nauki jest osiągnięcie kompetencji komunikacyjnej rozumianej jako umiejętność efektywnego porozumiewania się w sposób odpowiadający danej sytuacji.
Nie istnieje jedna, jedynie słuszna, dobra i skuteczna metoda nauczania języka obcego. Niniejszy kurs korzysta z różnych metod i różnego rodzaju materiału dydaktycznego, łączy elementy i techniki pochodzących z różnych metod, zarówno konwencjonalnych jak i niekonwencjonalnych, takich które można zastosować w nauczaniu języka obcego na kursie i które uznano za szczególnie użyteczne w realizacji założeń programu.
Szkolenie jest szkoleniem indywidualnym dopasowanym do potrzeb uczestnika. Dzięki możliwości nauki języka indywidualnie a nie grupowo, uczestnikowi nie przepadają zajęcia w przypadku choroby, wyjazdów służbowych czy innych nieprzewidzianych zdarzeń, lecz są one zmieniane na inny dogodny dzień zgodnie z harmonogramem. W ten sposób uczestnik korzysta z pełnej liczby godzin mu przysługujących, a nie jak w przypadku zajęć grupowych, gdzie nieobecność na zajęciach powoduje, że uczestnik musi sam nadrabiać zaległości.
Szkolenie zapewnia uczestnikowi tzw “bufor czasowy” czyli wydłużony termin zakończenia zajęć aby odwołane zajęcia mogły zostać odrobione w tym dodatkowym terminie, np jeżeli uczestnik ma zajęcia dwa razy w tygodniu i opuści dwa tygodnie zajęć z powodu choroby, ma możliwość odbycia zaległych zajęć w wydłużonym terminie dwa razy w tygodniu zamiast np cztery razy w tygodniu co może być dużym utrudnieniem przy licznych obowiązkach służbowych i osobistych.
Mishaps. – Niefortunne wypadki. Telling a story. – Opowiadamy historię.
Crime and punishment. – Zbrodnia i kara. Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous, Future Simple i Future Continuous. Headlines. – Nagłówki.Słownictwo branżowe.
Dealing with unexpected problems. – Radzenie sobie z nieoczekiwanymi problemami.
Writing a narrative. – Piszemy opowiadanie. Słownictwo branżowe.
Your mind. – Twój umysł. Strona bierna. What shapes our personality? – Co kształtuje naszą osobowość? Wyrażenia ze słowem mind.Słownictwo branżowe.
Personal characteristics. – Cechy charakteru. Kauzatywne użycie have i get.Choosing people to go on
A space mission. – Wybieranie kandydatów do misji kosmicznej. Nature or nurture? Słownictwo branżowe.
Cechy wrodzone czy nabyte? Słownictwo branżowe.
Getting together. – Spotykanie się. Powtórzenie czasów i konstrukcji przyszłych.
Social interaction. – Interakcja społeczna.Słownictwo branżowe.
A blind date. – Randka w ciemno. Pytania złożone, z przyimkiem, przeczące, pośrednie. Planning a party. – Planowanie przyjęcia.Słownictwo branżowe.
Inventions. – Wynalazki. Achievements. – Osiągnięcia. Czasy perfect. Słownictwo branżowe.
An idea for a TV programme. – Pomysł na program telewizyjny. Unusual world records. Niezwykłe rekordy świata.
Wyrażenia ze słowem first. Czasy Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous. Słownictwo branżowe.
Unsung heroes. – Niedocenieni bohaterowie. Sławne postaci i ich osiągnięcia
Celebrations and protests. – Uroczystości i protesty. Zdania względne.
The most famous celebrations and protests of the last century. – Najsłynniejsze uroczystości i protest minionego wieku.Słownictwo branżowe.
Special events. – Wyjątkowe wydarzenia kulturalne. Określniki ilościowe ,kultura. Słownictwo branżowe.
Ideas for an event. – Pomysł na wydarzenie kulturalne. Wyrażenia ze słowem „take”.Słownictwo branżowe.
Writing a review of an event. – Piszemy recenzję wydarzenia kulturalnego.Słownictwo branżowe.
Awkward social situations. – Niezręczne sytuacje towarzyskie.
Mysteries and oddities. – Zagadki i osobliwości.Słownictwo branżowe.
Mysteries of the human body. – Tajemnice ludzkiego ciała. Przymiotniki mocne. Przegląd czasowników.
A mystery story. – Opowiadanie kryminalne. Przegląd czasowników modalnych, czasowniki modalne w przeszłości. Słownictwo branżowe.
Discussing two mysteries. – Omawianie dwóch zagadek.
The Bermuda Triangle. – Trójkąt bermudzki.Słownictwo branżowe.
How to stand out from the crown. – Jak wyróżniać się w tłumie. Słownictwo branżowe.
Taking notes. – Robienie notatek.Wyrażenia ze słowami right i wrong. Rodzajniki.
Weird interview questions. – Dziwaczne pytania podczas rozmowy o pracę. Egzamin ustny.
Warunek niezbędnych do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu: poziom językowy co najmniej B1/B2.
Szkolenie odbywa się w sali wyposażonej w tablicę, uczestnik otrzymuje autorskie materiały szkoleniowe.
Zajęcia są realizowane w godzinach dydaktycznych. Przerwa nie jest wliczana w całkowity czas szkolenia. Minimalna i maksymalna liczba uczesników to 1 osoba- jest to szkolenie indywidualne. Realizowane w formie zajęć 1 na 1 lekorem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 250,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 250,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto159,09 PLN
- Koszt osobogodziny netto159,09 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Iain Alexander
2007 – nadal - Własna działalność – Alexander Language and Coaching
2010 – 2019 Centrum Egzaminacyjne British Council
2010 – 2015 Speak Up
2010 – 2012 - Best British
Zajęcia prowadzone dla różnych grup wiekowych i na różnych poziomach, również indywidualne m.in. dla Prezesa Press Glass S.A. (2029/20) oraz Prezydenta miasta Częstochowy (2020 – nadal).
Umiejętności:
2014 – nadal - Egzaminator Cambridge (organizacja i przeprowadzanie ustnych egzaminów językowych)
Poziomy językowe
B2 -First (2014 – nadal)
A2 – Key (2015 – nadal)
B1 Preliminary (2018 – nadal)
C1 Advanced (2018 0 nadal)
C2 Proficiency (2019 – nadal)
Korekta i edycja tekstów
2019 – nadal - Politechnika Częstochowska
korekt i edycja artykułów naukowych w języku angielskim przed publikacją w następujących pismach: „Budownictwo o zoptymalizowanym potencjale energetycznym”, „Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej”
Wykształcenie
2003 – 2007 Uniwersytet Aberdeen
Licencjat – Nauki i Ziemi
2009 – egzamin TOEFL Szkocja
Aleksandra Krasoń
Prowadzenie szkoleń grupowych oraz zajęć indywidualnych z języka angielskiego
magister filologii angielskiej 2017r. Certyfikat
ukończenia szkolenia „U lektora na kozetce”-
warsztaty psychologiczne dla lektorów języków
obcych. 2013r. Certyfikat ukończenia szkolenia
STANAG 6001 Poziom 1 (SPJ 1111) poświęcone
przygotowaniem personelu wojskowego do
egzaminów resortowych MON. 2010 r. Certyfikat
umiejętności komputerowych ‘ Certificate of
Computer Completion’. 2010 r. Certyfikat
uczestnictwa w konferencji metodycznej pod
hasłem ‘ Teaching with aTouch of Spice ‘. 2007 r.
English Language Courses in British Council w
Częstochowie; 2006 r. kurs dla wychowawców
dzieci i młodzieży na koloniach, obozach i
zimowiskach – zorganizowany przez Oddział
Edukacji Obywatelskiej Domu Wojska Polskiego w
Warszawie 1997-1998 r. kursy w Edukacyjnym
Centrum Wiedzy Powszechnej w Częstochowie:
j. angielski dla średniozaawansowanych stopnia
drugiego w mowie i piśmie, j. angielski dla
średniozaawansowanych stopnia pierwszego w
mowie i piśmie, j. angielski dla początkujących
stopnia drugiego w mowie i piśmie;
od 02. 2017 r. „Britannia” - Szkoła Języków
Obcych: lektor języka angielskiego.. od 10. 2011
r. „Moose” - Centrum Języków Obcych: lektor
języka angielskiego. od 10. 2007 r. „Advantis” -
Szkolenia językowe i tłumaczenia: lektor języka
angielskiego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
podręcznik, materiały autorskie
Informacje dodatkowe
Przed zapisem na usługę, prosimy o kontakt- telefoniczny lub mailowy.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi