Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników - zgodne z nowymi wyzwaniami rynku pracy
Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników - zgodne z nowymi wyzwaniami rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia są osoby związane z zarządzanie zasobami ludzkimi, liderzy zespołów, kierownicy działów HR (HR Managers), specjaliści ds. HR, właściciele, osoby przewidziane do awansu na stanowisko kierownicze.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji12-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników - zgodne z nowymi wyzwaniami rynku pracy przygotowuje do samodzielnego zarządzania potencjałem pracowników w sposób zrównoważony, elastyczny i adaptacyjny co pozwoli firmie dostosować się do nowych wyzwań na rynku pracy oraz utrzymać konkurencyjność.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualnetrudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Kryteria weryfikacji Definiuje główne trendy i zmiany narynku pracy, które mają wpływ na pozyskiwanie i utrzymanie pracowników o odpowiednim potencjale. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów dopracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie. | Kryteria weryfikacji Stosuje różne metody oceny potencjałuzawodowego i wskazuje jakie metody oceny potencjału zawodowego są najbardziej odpowiednie dla konkretnego stanowiska w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjałupracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Kryteria weryfikacji Określa obecnei przyszłe potrzeby swoich pracowników, trafnie identyfikuje kluczowe obszary działalności firmy, w których niezbędne są konkretne kwalifikacje, kompetencje, doświadczenia i talenty. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikającez kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) i potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Omawia możliwościi korzyści jakie firma może osiągnąć dzięki zróżnicowaniu wewnętrznemu pracowników, omawia czym jest wewnętrzne zróżnicowanie w kontekście organizacji, wskazując na różnice w doświadczeniach, kwalifikacjach, wieku, płci, pochodzeniu etnicznym, poglądach itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje oraz wdraża programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowychpracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników. | Kryteria weryfikacji Projektuje strategię rekrutacji, któraumożliwia pozyskanie kandydatów o różnorodnych kompetencjach, talentach i doświadczeniach. Trafnie wybiera odpowiednie narzędzia selekcji kandydatów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoringi podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje główne obszary rozwojukompetencji pracowników, określa plany rozwoju indywidualnego dla pracowników, które uwzględniają ich obecne umiejętności, cele zawodowe oraz potrzeby organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałedostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. | Kryteria weryfikacji Trafnie określa główne zmianyi wyzwania, jakie stoją przed organizacją i społeczeństwem, projektuje odpowiednie narzędzia i programy rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystaniezróżnicowanego potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Projektuje programy rozwoju i ścieżekkariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i pozytywnie wykorzystuje potencjał wynikającyz wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.). | Kryteria weryfikacji Wskazuje na mocne stronypracowników, omawia znaczenie różnorodności w miejscu pracy i identyfikuje je wśród kadry, omawia kluczowe obszary zróżnicowania w zespole (doświadczenia, kwalifikacje, wiek, płeć, pochodzenie etniczne, poglądy itp.). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń międzypracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą8 oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). | Kryteria weryfikacji Wskazuje na istniejące zasoby wiedzy worganizacji, stosuje procesy, które umożliwią skuteczną wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami, omawia kluczowe zasoby wiedzy ukrytej (niematerialnej, nabytej w drodze doświadczeń) w organizacji, które mogą być trudno dostępne lub niezapisane. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałegorozwoju i nabywania nowych kompetencji (zob. reskilling). | Kryteria weryfikacji Aktywnie angażuje pracownikóww programy szkoleniowe, omawia kluczowe obszary, w których nabywanie nowych kompetencji jest niezbędne do utrzymania konkurencyjności zawodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Aktywnie kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości nanowe wyzwania rozwojowe (zob. kultura Learning Agility). | Kryteria weryfikacji Potrafi zidentyfikować elementysprzyjające lub hamujące otwartość na nowe wyzwania rozwojowe, podejmuje działania mające na celu promowanie otwartości na nowe wyzwania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie obejmuje 24 godziny zegarowe, wymagana obecność to 80 % frekwencji.
Szkolenie organizowane w formie wykładowej.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Program szkolenia obejmuje następującą tematykę:
Dzień 1: Wprowadzenie do zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników.
Nowe wyzwania rynku pracy.
Omówienie zmian na rynku pracy, takich jak elastyczne formy zatrudnienia, rosnące znaczenie umiejętności miękkich, oraz wpływ technologii na strukturę zatrudnienia.
Znaczenie zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników.
Wyjaśnienie koncepcji zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników i jego wpływu na efektywność organizacji.
Analiza potrzeb i oczekiwań pracowników Metody identyfikacji potrzeb i oczekiwań pracowników w kontekście zrównoważonego zarządzania.
Dzień 2: Rozwój kompetencji i umiejętności pracowników.
Identyfikacja kluczowych kompetencji Rozpoznanie kluczowych kompetencji wymaganych w nowych warunkach rynkowych.
Rozwój umiejętności miękkich Omówienie znaczenia umiejętności miękkich w kontekście zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników.
Planowanie ścieżek rozwoju Praktyczne strategie planowania ścieżek rozwoju dla pracowników, uwzględniające indywidualne cele i aspiracje.
Dzień 3: Budowanie zaangażowania i motywacji pracowników
Znaczenie zaangażowania pracowników
Omówienie korzyści wynikających z zaangażowania pracowników dla organizacji.
Techniki motywacji pracowników
Przedstawienie różnych technik motywowania pracowników, uwzględniających indywidualne preferencje i potrzeby.
Tworzenie korporacyjnej kultury organizacyjnej
Wskazówki dotyczące budowania korporacyjnej kultury organizacyjnej sprzyjającej zrównoważonemu zarządzaniu potencjałem pracowników.
Sesja pytań - omówienie materiału szkoleniowego
Test koncowy (walidacja)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Omówienie zmian na rynku pracy, takich jak elastyczne formy zatrudnienia, rosnące znaczenie umiejętności miękkich, oraz wpływ technologii na strukturę zatrudnienia. | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 13-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 przerwa | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 13-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:05 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Wyjaśnienie koncepcji zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników i jego wpływu na efektywność organizacji. | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 13-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:05 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 przerwa obiadowa | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 13-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Metody identyfikacji potrzeb i oczekiwań pracowników w kontekście zrównoważonego zarządzania. | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 13-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Rozpoznanie kluczowych kompetencji wymaganych w nowych warunkach rynkowych. | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Praktyczne strategie planowania ścieżek rozwoju dla pracowników, uwzględniające indywidualne cele i aspiracje. | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 przerwa | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Budowanie zaangażowania i motywacji pracowników | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 przerwa | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Przedstawienie różnych technik motywowania pracowników, uwzględniających indywidualne preferencje i potrzeby. | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Omówienie korzyści wynikających z zaangażowania pracowników dla organizacji. | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Przedstawienie różnych technik motywowania pracowników, uwzględniających indywidualne preferencje i potrzeby. | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 02:05 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 przerwa obiadowa | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Wskazówki dotyczące budowania korporacyjnej kultury organizacyjnej sprzyjającej zrównoważonemu zarządzaniu potencjałem pracowników. | Prowadzący Adam Zajchowski | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 test końcowy (walidacja) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 350,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 350,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adam Zajchowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają skrypt szkoleniowy.
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje 24 godziny zegarowe, wymagana jest frekwencja na poziomie 80 %, podczas szkolenia zostanie udostępniona lista obecności do podpisu podczas każdego dnia. Szkolenie jest otwartą usługą dla innych przedsiębiorstw. Cena usługi zawiera koszt walidacji.
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi.
Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy przy ulicy ul. Kosynierów Gdyńskich 30/03, 82-300 Elbląg.
W przypadku nieoczekiwanych sytuacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 661 584 263.
W przypadku uczestnictwa osób z niepełnosprawnością zostanie ona dostosowana do ich potrzeb.
W czasie usługi udostepniona zostanie lista obecności, która następnie przekazana zostanie Operatorowi.
Po zakończonej usłudze uczestnicy otrzymają Zaświadczenie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi