Budowa prorodzinnej kultury pracy. Szkolenie w ramach projektu Akademii HR
Budowa prorodzinnej kultury pracy. Szkolenie w ramach projektu Akademii HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest:
- pracownikom/pracownicom zespołów HR,
- pracownikom/pracownicom odpowiedzialnym za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi,
- menadżerom/kom lub kandydatom/kandydatkom na menadżerów,
którzy chcą nabyć wiedzę i umiejętności w zakresie budowy prorodzinnej kultury pracy.
Nie jest wymagane od uczestników przygotowanie do szkolenia w formie wiedzy czy doświadczenia zawodowego. Brak dodatkowych wymagań.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji04-07-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje do pozyskiwania pracowników z wysokimi kompetencjami oraz wzrostu poczucia lojalności i zadowolenia z miejsca pracy wśród pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. Szkolenie przygotowuje również do kształtowania kompetencji kadr jako biznes partnera w tym obszarze.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych takich jak wchodzenie pracowników wyżu demograficznego w wiek emerytalny czy spadek liczby osób w wieku produkcyjnym jako wynik niskiego wskaźnika dzietności, w kontekście funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Tłumaczy znaczenie procesów demograficznych, takich jak wchodzenie pracowników wyżu demograficznego w wiek emerytalny i spadek liczby osób w wieku produkcyjnym, w odniesieniu do własnej firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przedstawia studium przypadku, w którym opisuje wpływ demografii na funkcjonowanie i rozwój konkretnej firmy, uwzględniając wymienione procesy demograficzne. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Identyfikuje jaka oferta pracownicza (EVP = Employee Value Proposition) uwzględniająca potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego, pozwala na pozyskanie odpowiednich pracowników, wzrost ich lojalności i satysfakcji. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje analizę istniejącej oferty pracowniczej, identyfikując, jakie elementy są dostosowane do potrzeb pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia i opisuje, jak strategie rekrutacyjne uwzględniające potrzeby pracowników w różnych fazach życia rodzinnego pozyskują odpowiednich kandydatów | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje cechy pracowników znajdujących się w różnych fazach życia rodzinnego. Opisuje wpływ tej sytuacji na styl pracy, organizację pracy zespołu i rozwiązywanie ewentualnych nieporozumień. | Kryteria weryfikacji Analizuje dane dotyczące klimatu organizacyjnego, poszukując związków między fazami życia rodzinnego pracowników a poziomem zadowolenia, zaangażowania i efektywności w pracy zespołowej. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem. | Kryteria weryfikacji Prezentuje aktualne przepisy prawne dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem, wskazując na ich kluczowe elementy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozwiązuje praktyczne przypadki związane z uprawnieniami pracowników w kontekście rodzicielstwa, demonstrując zastosowanie obowiązujących przepisów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego oraz inicjuje dostosowanie i wdrażanie tych praktyk w firmie. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i prezentuje dobre praktyki z innych firm, a następnie proponuje sposób implementacji tych praktyk w swojej organizacji. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Inicjuje proces opracowywania nowych praktyk zaspokajania potrzeb pracowników w różnych fazach życia rodzinnego, a także prezentuje konkretne propozycje ich wdrożenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy w firmie (zarząd, kadra menadżerska, przedstawiciele różnych grup społecznych, kulturowych, wiekowych etc.) w związku z planowanym wdrażaniem rozwiązań uwzględniających potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. Konsultuje je na bieżąco, ustala optymalne / kompromisowe rozwiązania i zarządza potencjalnym ryzykiem w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje komunikat dla różnych grup interesariuszy, w którym jasno przedstawia, jakie rozwiązania prorodzinne będą wprowadzone, uwzględniając ich potrzeby i oczekiwania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje potencjalne ryzyko związane z wprowadzeniem prorodzinnych rozwiązań, a następnie opracowuje plan zarządzania tym ryzykiem, uwzględniając różne perspektywy interesariuszy. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Projektując pakiety korzyści pracowniczych uwzględnia w nich potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego | Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę porównawczą pakietów korzyści oferowanych przez inne firmy na rynku, zwracając uwagę na uwzględnianie potrzeb pracowników planujących założenie rodziny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Monitoruje poziom satysfakcji różnych grup pracowniczych związany z realizacją działań uwzględniających potrzeby pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. | Kryteria weryfikacji Analizuje wskaźniki satysfakcji pracowników z różnych grup, koncentrując się na obszarach związanych z prorodzinnymi inicjatywami i dostosowuje działania na podstawie wyników. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje dokumenty feedbacku, takie jak e-maile, formularze informacyjne i zgłoszenia pracowników, identyfikując wzorce i obszary do poprawy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Sprawnie wykorzystuje narzędzia informacyjne (komunikacja wewnętrzna) i rekrutacyjne (tzw. Employer branding, spotkania rekrutacyjne) w celu przekazania pracownikom oraz kandydatom do pracy informacji o stosowaniu adekwatnych praktyk prorodzinnych w firmie | Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę efektywności działań komunikacji wewnętrznej dotyczącej prorodzinnych praktyk, uwzględniając zrozumienie i zaangażowanie pracowników | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Monitoruje aktywność na platformach rekrutacyjnych, oceniając, czy informacje o praktykach prorodzinnych przyciągają uwagę potencjalnych kandydatów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje i charakteryzuje potrzeby stabilności i elastycznościzatrudnienia wśród pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza i analizuje ankiety oraz badania wśród pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa dedykowana jest pracownikom, menadżerom, kandydatom na menadżerów odpowiedzialnych za zarządzanie pracownikami w różnym wieku z uwzględnieniem różnic pokoleniowych lub odpowiedzialnych za politykę personalną w przedsiębiorstwach MŚP
Dzięki realizacji usługi jej uczestnicy zostaną przygotowani do pozyskiwania pracowników z wysokimi kompetencjami oraz wzrostu poczucia lojalności i zadowolenia z miejsca pracy wśród pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. Szkolenie przygotowuje również do kształtowania kompetencji kadr jako biznes partnera w tym obszarze.
Program szkolenia:
Moduł 1. Zrozumienie kontekstu demograficznego i jego wpływu na organizację
Znaczenie procesów demograficznych w kontekście własnej firmy.
Identyfikacja cech pracowników w różnych fazach życia rodzinnego.
Regulacje prawne dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem.
Wykład 135 min. Działania interaktywne: rozmowa na żywo, chat, udostępnianie ekranu, współdzielenie ekranu, dyskusja, analiza case-study, ćwiczenia- 300min.
Moduł 2. Tworzenie korzystnej oferty pracowniczej i dostosowanie praktyk w firmie
Identyfikowanie potrzeb pracowników planujących założenie rodziny.
Dobre praktyki prorodzinne stosowane w firmie.
Projektowanie pakietów korzyści uwzględniających potrzeby prorodzinne.
Wykład 45 min. Działania interaktywne: rozmowa na żywo, chat, udostępnianie ekranu, współdzielenie ekranu, dyskusja, analiza case-study, ćwiczenia- 135 min.
Moduł 3. Zarządzanie zadowoleniem pracowników i skuteczne wykorzystanie narzędzi komunikacyjnych
Monitorowanie satysfakcji pracowników.
Komunikacja wewnętrzna i rekrutacyjna.
Konsultacje z interesariuszami i zarządzanie ryzykiem.
Wykład 90 min. Działania interaktywne: rozmowa na żywo, chat, udostępnianie ekranu, współdzielenie ekranu, dyskusja, analiza case-study, ćwiczenia- 135 min.
Moduł 4. Walidacja. Test wiedzy - 60 min.
Szkolenie będzie prowadzone metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom/-czkom na ćwiczenie umiejętności, np. rozmowa na żywo, chat, udostępnianie ekranu, współdzielenie ekranu, dyskusja, analiza case-study, ćwiczenia.
Szkolenie będzie realizowane zdalnie w czasie rzeczywistym. Jedna godzina szkolenia trwa 60 minut i jest godziną zegarową. Przerwy wliczają się w czas szkolenia. Czas poświęcony na walidację wlicza się do czasu szkolenia.
Uczestnik może przed rozpoczęciem usługi uzupełnić i uporządkować dotychczasową wiedzę, celem lepszego przyswojenia programu szkoleń poprzez lekturę bezpłatnego, ogólnodostępnego artykułu "Polityka prorodzinna ważna dla pracodawców", udostępnionego na stronie: https://kadry.infor.pl/
Walidacja poprzez "Obserwację w warunkach stymulowanych" będzie odbywać się poprzez obserwację pracy w czasie ćwiczeń indywidualnych i w grupach, wypowiedzi uczestników, proponowanych rozwiązań analizowanych w case study sytuacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Rozpoczęcie szkolenia. wykład | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Moduł 1. Zrozumienie kontekstu demograficznego(...) Wykład-45 min. Działania interaktywne: rozmowa na żywo, chat, udostępnianie ekranu, współdzielenie ekranu, dyskusja, case-study, ćw.-60 min. | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Moduł 1. Zrozumienie kontekstu demograficznego (...) Wykład-45 min. Działania interaktywne: rozmowa na żywo, chat, udostępnianie ekranu, współdzielenie ekranu, dyskusja, case-study, ćw.-60 min. | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 przerwa | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Moduł 1. Zrozumienie kontekstu demograficznego (...) Działania interaktywne: rozmowa na żywo, chat, udostępnianie ekranu, współdzielenie ekranu, dyskusja, case-study, ćw.-60 min. | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Moduł 1. Zrozumienie kontekstu demograficznego (...) Wykład-45 min. Działania interaktywne: rozmowa na żywo, chat, udostępnianie ekranu, współdzielenie ekranu, dyskusja, case-study, ćw.-120 min. | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Moduł 2. Tworzenie korzystnej oferty pracowniczej (...) Wykład 45 min. Działania interaktywne: rozmowa na żywo, chat, udost.ekranu, współdziel. ekranu, dyskusja, case-study, ćw-90 min. | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 12-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Moduł 2. Tworzenie korzystnej oferty pracowniczej i dostosowanie praktyk w firmie. Działania interaktywne: rozmowa na żywo, chat, udost.ekranu, współdziel. ekranu, dyskusja, case-study, ćw-45 min. | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 12-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Moduł 3. Zarządzanie zadowoleniem pracowników (...) Wykład 45 min. Działania interaktywne: rozmowa na żywo, chat, udost. ekranu, współdziel.ekranu, dyskusja, case-study, ćw.-15 min. | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 12-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 przerwa | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 12-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Moduł 3. Zarządzanie zadowoleniem pracowników (...) Działania interaktywne: rozmowa na żywo, chat, udost. ekranu, współdziel.ekranu, dyskusja, case-study, ćw.-60min. | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 12-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Moduł 3. Zarządzanie zadowoleniem pracowników (...) Wykład 45 min. Działania interaktywne: rozmowa na żywo, chat, udost. ekranu, współdziel.ekranu, dyskusja, case-study, ćw.-60 min. | Prowadzący Alicja Nowak | Data realizacji zajęć 12-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja. Test wiedzy-60 min. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 580,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 580,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto161,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto161,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Alicja Nowak
prowadzący zajęcia posiada 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w formie skryptu zostaną przekazane w formie elektronicznej lub przesłane mailem w pierwszym dniu szkolenia. Zostanie również udostępniona prezentacja po szkoleniu.
Warunki uczestnictwa
W celu osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się, od uczestników wymagana będzie frekwencja na zajęciach: 80% oraz osiągnięcie min. 60% prawidłowych odpowiedziw teście teoretycznzym i praktycznym.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
a) szkolenie będzie realizowane za pośrednictwem platformy ClickMeeting.
b) Wymagania techniczne, które muszą zostać spełnione:
Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera.
ClickMeeting współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami oraz większością kamer internetowych. Bardziej zaawansowana lub profesjonalna kamera może wymagać instalacji dodatkowego oprogramowania. Aby móc korzystać z usługi na urządzeniach mobilnych, konieczne może być pobranie odpowiedniej aplikacji w iTunes App Store lub Google Play Store. Do korzystania z usługi w pełnym zakresie dźwięku i obrazu podczas konferencji, konieczne jest posiadanie kamery internetowej, mikrofonu lub zestawu słuchawkowego, lub głośników podłączonych do urządzenia i rozpoznanych przez Twoje urządzenie i nie powinny być one jednocześnie używane przez żadną inną aplikację.
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik, by odtwarzać dźwięk i obraz wideo: 512 kbps + 1 Mbps
d) Uczestnik nie musi zakładać konta na Click Meeting, ani ściągać oprogramowania na komputer
e) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w szkoleniu - do czasu zakończenia szkolenia w danym dniu.