Zasady prowadzenia oraz audytowanie dokumentacji medycznej w podmiocie medycznym
Zasady prowadzenia oraz audytowanie dokumentacji medycznej w podmiocie medycznym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy placówek medycznych.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji16-07-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie prawidłowego prowadzenia, przechowywania i udostępniania dokumentacji medycznej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe zasady prawne funkcjonowania podmiotów leczniczych w Polsce. | Kryteria weryfikacji Określa niezbędną dokumentację wymaganą dla prawidłowego funkcjonowania podmiotów leczniczych, w tym regulaminy, procedury i instrukcje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego zgodnie z wymogami prawnymi. | Kryteria weryfikacji Dostosowuje regulamin do specyfiki swojej placówki medycznej, zapewniając zgodność z przepisami oraz efektywność organizacyjną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Określa wiedzę na temat praw pacjenta oraz sposobów ich ochrony. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje i udostępnia informacje o prawach pacjenta w sposób zrozumiały i dostępny. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Określa standardy higieniczne obowiązujące w placówkach medycznych | Kryteria weryfikacji Opracowuj i wdraża procedury higieniczne w swojej placówce, zapewniając bezpieczeństwo pacjentom i personelowi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje zagrożenia związane z pracą w podmiocie leczniczym | Kryteria weryfikacji Tworzy i wdraża procedury BHP, minimalizując ryzyko wypadków i chorób zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje rodzaje dokumentacji medycznej oraz zasady jej tworzenia i prowadzenia | Kryteria weryfikacji Określa prawidłowo oświadczenia i zgody pacjenta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy i aktualizuje dokumentację ochrony danych w placówce medycznej, w tym polityki bezpieczeństwa oraz rejestry czynności przetwarzania | Kryteria weryfikacji Określa wiedzę na temat podstaw prawnych i ogólnych zasad wynikających z RODO. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dokumentacja niezbędna do prowadzenia działalności leczniczej
- Podstawy prawne funkcjonowania podmiotów leczniczych w Polsce
- Regulaminy / procedury / instrukcje – niezbędna dokumentacja z punktu widzenia podmiotu leczniczego
- Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego
- Informacja o prawach pacjenta
- Procedury higieniczne
- Procedury BHP
3. Dokumentacja medyczna
- Rodzaje dokumentacji medycznej i zasady jej tworzenia
- Oświadczenia i zgody pacjenta
- Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
- EDM - Elektroniczna Dokumentacja Medyczna
- Specyfika składania podpisów na dokumentacji medycznej
4. Dokumentacja dotycząca RODO w placówce medycznej
- Podstawy prawne i ogólne zasady wynikające z RODO
- Dokumentacja ochrony danych w placówce
- Polityka bezpieczeństwa
- Rejestr czynności przetwarzania
- Upoważnienia i umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz ich rejestry
- Ewidencja naruszeń danych
- Obowiązki informacyjne i zgody na przetwarzanie danych
5. Case study - praca z dokumentacją podmiotu uczestniczącego w szkoleniu
TEST WIEDZY
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych - 1 godz.= 45 min.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Usługa jest realizowana metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Podstawy prawne funkcjonowania podmiotów leczniczych w Polsce. Regulaminy / procedury / instrukcje – niezbędna dokumentacja z punktu widzenia podmiotu leczniczego | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 17-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Przerwa | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 17-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego. Informacja o prawach pacjenta. Procedury higieniczne. Procedury BHP | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 17-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Dokumentacja dotycząca RODO w placówce medycznej. | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 18-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 przerwa | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 18-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Podstawy prawne i ogólne zasady wynikające z RODO | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 18-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Dokumentacja ochrony danych w placówce | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 19-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Przerwa | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 19-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Ewidencja naruszeń danych Obowiązki informacyjne i zgody na przetwarzanie danych | Prowadzący Anna Żebranowicz | Data realizacji zajęć 19-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Test wiedzy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 350,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 350,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Żebranowicz
Zdrowotnej. Przez 14 lat zatrudniona w Dolnośląskim Oddziale Wojewódzkim NFZ na stanowisku Naczelnika Wydziału Spraw Świadczeniobiorców i Współpracy Międzynarodowej. Od 2018 r.
związana zawodowo z Bonifraterskim Centrum Zdrowia, w którym pełniła funkcję Dyrektora Oddziału Spółki BCZ we Wrocławiu, odpowiedzialnego za opiekę paliatywną i hospicyjną prowadzoną w formie stacjonarnej jak i domowej oraz fizjoterapię domową. Od marca 2022 r. do czerwca 2023 r. Członek Zarządu ds. działalności odpłatnej skonsolidowanej spółki Bonifraterskie Centrum Medyczne. Prowadziła szkolenia z wielu obszarów, w szczególności związanych z tematyką zarzadzania przedsiębiorstw i zarządzania zmianą, specjalizuje się w szkoleniach dla branży medycznej.
W ciągu dwóch lat od rozpoczęcia usługi przeprowadziła ponad 120 godzin pracy szkoleniowej z zakresu, który pokrywa się się z zakresem zaplanowanego szkolenia.
anna.zebranowicz@gmail.com
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają notesy, teczki, długopisy, a po zakończeniu usługi materiały wypracowane podczas usługi.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Usługa zostanie zrealizowana z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa związanych z zapobieganiem rozpszetrzeniania się wirusa COVID-19.
Po zakończonej usłudze uczestnik usługi otrzyma zaświadczenie i cetyfikat ukończenia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG
Dokonanie zapisu na usługę jest jednoznaczne z akceptacją ogólnych warunków świadczenia usługi (OWU), które znajdują się na stronie internetowej pod adresem https://akatconsulting.pl/ogolne-warunki-umowy-akat-consulting
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Realizacja w formie zdalnej.
Realizacja usługi odbędzie się w formie zdalnej za pośrednictwem wybranej platformy (Zoom).
Wymagania sprzętowe: komputer wraz z działającym zewnętrznym bądź wewnętrznym mikrofonem oraz głośnikiem, klawiatura.
Wymagania dot. łącza sieciowego: Komputer musi być połączony do sieci internetowej (minimalna szybkość pobierania 60 kb/s, preferowana 228 kb/s),
Wymagania dot. oprogramowania: Uczestnik powinien mieć pobraną aplikację Zoom.
Ważność spotkania: doradca skontaktuje sie z uczestnikiem w celu zaproszenia za pomocą maila, link będzie aktywny minimum godzinę przed rozpoczęciem spotkania i 1 godzinę po rozpoczeciu spotkania.
Podstawą do rozliczenia usługi jest przedstawienie wygenerowanego z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników usługi oraz zastosowanego narzędzia.