Język hiszpański B1 / 100h / SCOLA
Język hiszpański B1 / 100h / SCOLA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Hiszpański
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby:
- w wieku powyżej 18 lat,
- chcące płynnie posługiwać się językiem hiszpańskim w życiu codziennym
- które posiadają wiedzę z zakresu języka hiszpańskiego na poziomie A2
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji20-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi100
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji językowych 4 umiejętności słuchacza do poziomu B1 (CEFR).Kurs przygotowuje do dalszego rozwijania kompetencji komunikacyjnej, systematyzowania wiedzy i motywowania do samodzielnej pracy, doskonalenia i dalszego rozwoju wszystkich sprawności językowych z naciskiem na tworzenie bardziej złożonych tekstów ustnych i pisemnych, poszerzania znajomości słownictwa, zdobywania wiedzy o kulturze i cywilizacji krajów hiszpańskojęzycznych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się SŁUCHANIEUczestnik rozumie: • rozmowy na tematy codzienne, np. przy jedzeniu; • wypowiedzi osób o swoich doświadczeniach i przeżyciach osobistych i zawodowych; • proste informacje na temat projektu i prowadzenia firmy; • prostą prezentację na znany temat, np. hobby, uniwersytet, firma; • informacje dotyczące opisu diagramu; • proste polecenia; • najważniejsze informacje w opowiadaniach; • podstawowe informacje w wiadomościach radiowych lub telewizyjnych; • argumenty za i przeciw; • ton i nastawienie mówiącego; • typowe polecenia, potrzeby lub zakazy | Kryteria weryfikacji SŁUCHANIE głównego sensu wypowiedzi, sformułowanego wyraźnie, w języku literackim,na znany temat, związany z pracą, szkołą, czasem wolnym itp.; najważniejszych informacji w programach radiowych i telewizyjnych dotyczących wydarzeń i zjawisk współczesnych lub tematów związanych z zainteresowaniami osobistymi lub zawodowymi, gdy mówi się dość wolno i wyraźnie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się CZYTANIEUczestnik rozumie: • informacje na temat miejsca, osób, czynności, przeżyć i doświadczeń; • główne informacje dotyczące porad lub poleceń zawartych w listach i e-mailach; • informacje na temat działalności organizacji, instytucji, firmy oraz danych statystycznych; szczegółowe informacje w ogłoszeniach prasowych o pracy; • ważne informacje w tekstach i umiem je porównać; • argumenty za i przeciw; • krótki fachowy tekst dotyczący jakiegoś projektu; | Kryteria weryfikacji CZYTANIE tekstów, artykułów, informacji, ogłoszeń zawierających najczęściej używanewyrażenia związane z życiem codziennym i zawodowym; opisów wydarzeń, uczuć i życzeń zawartych w listach prywatnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się PISANIEUczestnik potrafi: • opisać w liście wrażenia i przeżycia; • streścić dłuższy tekst; • napisać zaproszenie, opisać swoje stanowisko w jakiejś sprawie; • napisać tekst biograficzny; • krótko opisać daną osobę; • napisać list z reklamacja; • sformułować list lub e-mail, aby dokonać rezerwacji; • opisać wydarzenia, wypadek; • opisać strukturę instytucji, organizacji; • opisać projekt na podstawie krótkiego fachowego tekstu | Kryteria weryfikacji PISANIE: notatek; wypełnianie formularzy; pisanie CV; prostego zwartego tekstu na znanylub interesujący temat; listu osobistego opisującego doświadczenia i wrażenia; listu formalnego (podziękowania, zaproszenia, wyjaśnienia, zażalenia, pytania o informacje); opisywanie i przedstawianie czynności przeszłych związanych i nie związanych z teraźniejszością; przedstawianie czynności i wydarzeń zaprzeszłych; opisywanie zaplanowanej i niezaplanowanej przyszłości; przedstawianie warunków dla czynności przyszłych przedstawianie okoliczności towarzyszących wydarzeniom w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości (celu, stopnia, sposobu, przyczyny, skutku); wyrażanie opinii na podstawie przeczytanych artykułów, tekstów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się MÓWIENIEUczestnik potrafi: • zaproponować wspólne spotkanie, wspólne spędzenie czasu; • ustalić i omówić program spotkania; • poinformować o swojej sytuacji osobistej; • dyskutować o sposobach spędzania wolnego czasu; • mówić o pogodzie, modzie, współczesnych zjawiskach; • opowiedzieć o doświadczeniach z podróży, wakacji; • mówić o problemach emigracji; • opisać wypadek i przeprowadzić rozmowę w szpitalu; • mówić o związkach, uczuciach, doświadczeniach życiowych; • opisywać własne doświadczenia życiowe; • wyrazić pogląd na aktualny temat; • przekazywać informacje; • opisać stanowisko pracy; • wyrażać zażalenie; • przedstawić krótką prezentację na podstawie wybranego tekstu; • wygłosić krótki referat na wybrany temat związany z bliskim otoczeniem; • opisywać rysunki, zdjęcia, obrazy; • wyrażać i uzasadniać swoje stanowisko, opinię, pogląd | Kryteria weryfikacji MÓWIENIE : porozumiewanie się w większości sytuacji, które mogą się zdarzyć w podróżylub w trakcie pobytu w kraju danego obszaru językowego; uczestniczenie bez przygotowania w rozmowach na tematy znane, interesujące lub odnoszące się do życia codziennego (np. rodzina, zainteresowania, podróże i wydarzenia bieżące); opisywanie doświadczeń i wydarzeń, marzeń, nadziei, ambicji; podawanie przyczyny i wyjaśnienia opinii i planów; opowiadanie jakiejś historii, zrelacjonowanie treści filmu lub książki albo opis własnych reakcji; zabieranie głosu w dyskusji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tematyka kursu:
Domena osobista i publiczna;
Relacje międzyludzkie;
Praca. Środowisko;
Gastronomia. Sport. Pogoda, zjawiska przyrody, pory roku;
Problemy świata współczesnego;
Uczenie się języków: oczekiwania, doświadczenia;
Wakacje. Podróże. Plany na przyszłość;
Relacje między członkami rodziny, porównanie modelu rodziny, warunki życia,
mieszkaniowe, materialne;
Kino, teatr, dyskoteka, basen, wycieczki;
Usługi: na poczcie (telegram, list polecony, rozmowa telefoniczna, paczka, krawiec, pralnia,
reperacja obuwia, auta, kupno-sprzedaż);
Wydarzenia społeczne i polityczne.
Wprowadzane funkcje językowe:
• Składanie protestu i reklamacji;
• Gratulowanie; życzenie powodzenia;
• Przepraszanie i tłumaczenie się;
• Prostowanie wypowiedzi. Poprawianie się;
• Wyrażanie niewiedzy;
• Podtrzymywanie rozmowy;
• Formułowanie definicji. Opisywanie drogi, miejsc;
• Udzielanie wskazówek;
• Przekazywanie informacji i wiadomości;
• Przedstawianie wydarzeń, sytuacji i zwyczajowych czynności w przeszłości;
• Przedstawianie przyszłości, również w przeszłości;
• Przedstawianie okoliczności towarzyszących wydarzeniu w teraźniejszości i
przeszłości: celu, przyczyny, skutku, warunku;
• Przedstawianie początku, trwania i końca jakiejś czynności;
• Określanie cech rzeczy i osób;
• Informowanie o planach. Przedstawianie przyszłości;
• Reagowania na pragnienie, życzenie;
• Przedstawianie różnego stopnia pewności, przypuszczenia w teraźniejszości,
przeszłości i przyszłości;
• Ocenianie miejsc, wydarzeń z przeszłości;
• Wyrażanie sądu i opinii. Określanie warunków;
• Podkreślanie znaczenia;
• Udzielanie rad, pozwolenia, instrukcji i prośba o nie;
• Rozkazywanie i nakazywanie;
• Namawianie i przekonywanie;
• Wyrażanie stanów psychicznych i uczuć: zdziwienia, radości, smutku, obawy;
• Wyrażanie pragnień, odczuć, oczekiwań;
• Pocieszanie;
• Argumentowanie;
• Uporządkowanie opowiadania.
Materiał leksykalno-gramatyczny:
!No puede ser!, !No hay derecho! !Esto no es normal! !Vaya + sustantivo!
!Que aproveche! !Que te mejores! !Que tengas buen viaje! ... ;
Déjame explicarte. Verás. Pues, como... . Lo que quiero decir es que ..., etc. Ah, .sí?,yo creía
que..., itp.;
No tengo ni idea, etc. !No me digas! !Sigue, sigue! !Madre mía! itp.;
Ser/ estar. Formy bezosobowe;
Las construcciones pasiva y pasiva – reflejas;
Zaimki położenia w przestrzeni: en, por, itp.;
Rodzaj rzeczowników. Por/ para;
Mowa zależna: zmiany czasownikowe za pomocą czasownika decir, zmiany zaimków,
zamiany przysłówków miejsca, zmiany czasowników ir/ venir, traer/ llevar, użycie
czasownika preguntar;
Pretérito Perfecto, Indefinido, Imperfecto;
Pluscuamperfecto. Usos y contraste. Marcadores;
Condicional: czas przyszły w przeszłości;
Zdania podrzędne: Temporales – cuando + subjuntivo, futuro/ imperativo;
De relativo – relativo + indicativo/ subjuntivo, itp.;
Przebieg czasu: después de, cuando, hacía que, itp.;
Durar, llevar, tardar + iłość czasu. Estaba a punto de + bezokolicznik;
Iba + gerundio;
Acababa de + bezokolicznik;
Pres. Subjuntivo. Busco un ... ;
Futuro analítico: forma y usos, ir a, pensar + bezokolicznik, presente con valor de futuro;
Zdania warunkowe odnoszące się do teraźniejszości lub przyszłości;
Zaimki osobowe: użycie;
!Qué raro que...! !Qué bien que...! Me extrana que, Me alegro de que, Sentir que, Lamentar
que + subjuntivo;
Querer, esperar, gustar, odiar, que, etc.+ subjuntivo/ infinitivo, ojalá;
Tampoco es para tanto. !Ya te digo! itp.;
Quizás, tal vez, etc. + subjuntivo o indicativo;
Contraste futuro perfecto, futuro imperfecto y condicional simple;
!Qué + adjetivo! el superlativo;
P.Imperfecto;
Me parece + adjetivo/adverbio + que + subj., es un + sustantivo +que + subj., está claro que
+ indicativo, itp.;
Lo más/ menos +adjetivo + es... ;
Imperativo: użycie, zaimki;
Użycie czasów do wyrażania grzeczności: condicional, imperativo, presente;
Tienes.../Me dejas? Poder + infinitivo, Te importaría + infinitivo;
Mira, .../ hágame caso, .../ vamos, ... / fíjese que..;
!Tómatelo con calma! Ya verás como...itp.;
Conectores discursivos: entonces, cuando, luego, porque, como, y, además, incluso... ;
Marcadores temporales: de pronto, de repente, al cabo de, itp.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto45,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto45,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Nizar
ukończona filologia hiszpańska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podręcznik + autorskie materiały dydaktyczne .
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami